Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2421
Írta 2010. augusztus 17. - 15:39
xgen sem olcsó sajnos.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2422
Írta 2010. augusztus 17. - 15:35
Miben? (nem szívózok, komolyan kérdem)
picit tán gyorsabb és pontosabb. de tényleg csak egy hangyaboka . és sram karral mûködik a legjobban....
hozzáteszem , most nem tudom árban hogy állnak egymáshoz.
volt xtr-m is az pölõ nem volt olyan jó (nem volt épp xt, azért vettem egyszer)
szal nálam pl az ideális hajtásláncból csak a hajtómû és az átdobó nem sram.
viszont igazából teljesen jól elvagyok egy full aliviós rendszerrel is.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2423
Írta 2010. augusztus 17. - 15:27
sztem az xt egy hangyabokával jobb (pedig amúgy én is a sramot preferálom)
Miben? (nem szívózok, komolyan kérdem)
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2424
Írta 2010. augusztus 17. - 15:02
Sziasztok!
Shimano Deore XT Shadow hátsó váltókról mi a véleményetek, tapasztalatotok?
Illetve szerintetek RD-M772 vagy RD-M773 a jobb választás? Esetleg más Shadow?
XT hátsó váltót szeretnék Deore helyére. XTR nekem most túl drága.
Melyiket válasszam?
Köszönöm!!!
Én személy szerint nagy reményekkel tettem fel még tavaly az XT Shadow hátsó váltómat, amit szakszervizben be is állítottak. De aztán kínlódtam vele egész évben. Nem váltott csak sokadik kattintásra, vagy közé váltott a hátsó sor lánckerekeinek, pedig XT sorral és SRAM PC-991-es lánccal használtam. Azt hittem, hogy csak kifogtam valami selejtes darabot, így túl is adtam rajta. Most kedvesem gépén ugyanilyen Shadow XT van, de az is ugyanilyen hulladék. Van amikor vált, van amikor közé dobja a láncot, van amikor semmit nem hajlandó csinálni. Hiába állítom, vagy állíttatom be, mindig sz*r marad. Ellenben egy régi XTR volt a kedvesem elõzõ gépén, azzal sose volt gond. Minden idõjárási körülmények közt feszesen tette a dolgát.
Én egy életre megfogadtam, hogy XT-t hátra többet nem. Könnyen lehet, hogy csak nekünk van pech szériánk, de vagy SRAM (X-9, X-0), vagy akkor kicsit késõbb, de XTR-t.
Vicces, de más ismerõsnek meg mûködik szépen, pedig ugyanott szereltetjük a bringákat. Ki érti ezt? Mindenesetre, nekem nincsenek jó tapasztalataim.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#2425
Írta 2010. augusztus 17. - 14:58
Perfekt.
sztem az xt egy hangyabokával jobb (pedig amúgy én is a sramot preferálom)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2426
Írta 2010. augusztus 17. - 14:54
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2427
Írta 2010. augusztus 17. - 14:51
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2428
Írta 2010. augusztus 17. - 10:08
Shimano Deore XT Shadow hátsó váltókról mi a véleményetek, tapasztalatotok?
Illetve szerintetek RD-M772 vagy RD-M773 a jobb választás? Esetleg más Shadow?
XT hátsó váltót szeretnék Deore helyére. XTR nekem most túl drága.
Melyiket válasszam?
Köszönöm!!!
#2429
Írta 2010. augusztus 16. - 21:35
annyira nem vágom a váltóbeállítást, de nekem ilyenkor általában a váltófül el van görbülve, és azért nem lehet rendesen belõni a cuccost
A váltófül ezen nem cserélhetõ (régi acélváz) de a fülecske még attól lehet görbe. Meg fogom nézni. Köszönöm.
Akkor mindenképpen valamilyen kompatibilitási probléma van, vagy a váltókar húz sok bowdent vagy a sort hézagolták rosszul gyárilag (mondjuk ennek elég kicsi az esélye, de alsókategóriában bármi megtörténhet).
Kompatibiliási problémára gyanakszom én is még, de mikor megnézem a már sokszor linkelt Sheldon Brown féle hátsó sor hézagolási táblázatot, akkor meg azt látom, hogy a Sachs 7speed és a Shimano HG között nem sok eltérés van, ami indokolná az ekkora pontatlanságot.
Szóval tanácstalan vagyok.
#2430
Írta 2010. augusztus 16. - 20:43
Igazándiból a végállással jól be tudom lõni a legkisebb és a legnagyobb lánckereket, itt talán nincs is akkora gond, mint a 2-es és a 6os lánckeréken. Ha 2-est beállítom, hogy ne dobálja 1-2 között a láncot akkor 6-osban dobálja, illetve ugrik a lánc nagyobb erõ hatására. 3-4-5 lánckeréken aránylag szépen fut a lánc és nincs is ott gond.
Akkor mindenképpen valamilyen kompatibilitási probléma van, vagy a váltókar húz sok bowdent vagy a sort hézagolták rosszul gyárilag (mondjuk ennek elég kicsi az esélye, de alsókategóriában bármi megtörténhet).
A sebesség mindent megold.
#2431
Írta 2010. augusztus 16. - 20:42
Igazándiból a végállással jól be tudom lõni a legkisebb és a legnagyobb lánckereket, itt talán nincs is akkora gond, mint a 2-es és a 6os lánckeréken. Ha 2-est beállítom, hogy ne dobálja 1-2 között a láncot akkor 6-osban dobálja, illetve ugrik a lánc nagyobb erõ hatására. 3-4-5 lánckeréken aránylag szépen fut a lánc és nincs is ott gond.
annyira nem vágom a váltóbeállítást, de nekem ilyenkor általában a váltófül el van görbülve, és azért nem lehet rendesen belõni a cuccost
#2432
Írta 2010. augusztus 16. - 20:37
Nem tudom, hogy kompatibilis-e, de szerintem próbáld meg úgy beállítani, hogy a nagy lánckeréken pont jó legyen, a kicsin meg majd utánaállítasz a végállás csavarral, hogy ne váltson túl.
Igazándiból a végállással jól be tudom lõni a legkisebb és a legnagyobb lánckereket, itt talán nincs is akkora gond, mint a 2-es és a 6os lánckeréken. Ha 2-est beállítom, hogy ne dobálja 1-2 között a láncot akkor 6-osban dobálja, illetve ugrik a lánc nagyobb erõ hatására. 3-4-5 lánckeréken aránylag szépen fut a lánc és nincs is ott gond.
#2433
Írta 2010. augusztus 16. - 20:12
Nem tudom, hogy kompatibilis-e, de szerintem próbáld meg úgy beállítani, hogy a nagy lánckeréken pont jó legyen, a kicsin meg majd utánaállítasz a végállás csavarral, hogy ne váltson túl.Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy régi outim és a váltóbeállítással küzdök. Alkatrészek: agy: SH ultegra kazettás 8-9sp kazettatesttel, Váltó: rövidkanalas Tiagra: váltókar: Sachs new success 7sp, sor: 7sp zoggie, lánc SH HG50. A sor kapott egy hézagológyûrût, hogy fel lehessen rakni a kazettatestre.
A problémám a következõ: alul(kis lánckerék) kevés a bowden feszítés, felül (nagy lánckerék) sok. Tudomásom szerint a Sachs 7sp váltókar kompatibilis a 7sp Shimano rendszerrel, mégsem tudom normálisan beállítani a váltást. Mi lehet a gond szerintetek?
A sebesség mindent megold.
#2434
Írta 2010. augusztus 16. - 20:05
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy régi outim és a váltóbeállítással küzdök. Alkatrészek: agy: SH ultegra kazettás 8-9sp kazettatesttel, Váltó: rövidkanalas Tiagra: váltókar: Sachs new success 7sp, sor: 7sp zoggie, lánc SH HG50. A sor kapott egy hézagológyûrût, hogy fel lehessen rakni a kazettatestre.
A problémám a következõ: alul(kis lánckerék) kevés a bowden feszítés, felül (nagy lánckerék) sok. Tudomásom szerint a Sachs 7sp váltókar kompatibilis a 7sp Shimano rendszerrel, mégsem tudom normálisan beállítani a váltást. Mi lehet a gond szerintetek?
#2435
Írta 2010. augusztus 16. - 16:29
Az lenne a kérdésem, hogy rd-4500-as Tiagra hátsó váltó mûködik e 8-as HG-50-es lánccal? Elfér a kanálban?
#2436
Írta 2010. augusztus 16. - 10:55
Bocs,hogy beleugatok de nekem anno az országútimon Shimano 105-ös pozicionált váltókar volt 7-seb hátul meg shimano 8-as racsni ráadásul mtb a lánc meg ezüst-fekete Sachs volt.A váltó valami Shimano RSX vagy ilyesmi volt.Kókánynak tûnik de ez 95-ben volt.Kisvárosban nem volt kánaán alkatrészbõl...
Úgy állítottam be a váltót,hogy a legfelsõ lánckerékre ne tudja feltenni a láncot az alsó 7-et használtam.Úgy mûködött mint a vaj,pontosan be lehetett állítani nem kellett órákat szarakodni vele és soha nem állítódott el.Visszasírom ezt a tökéletes kombót.....
Mivel csak 0,2mm volt sebességenként a különbség, ezért beállítható volt. Összesen 1mm a különbség a végére, ami egy kis túlváltással kompenzálható, abban az idõben, amilyen váltók voltak itthon akkor, fel sem tûnhetett.
A sebesség mindent megold.
#2437
Írta 2010. augusztus 16. - 10:50
#2438
Írta 2010. augusztus 16. - 10:25
Úgy állítottam be a váltót,hogy a legfelsõ lánckerékre ne tudja feltenni a láncot az alsó 7-et használtam.Úgy mûködött mint a vaj,pontosan be lehetett állítani nem kellett órákat szarakodni vele és soha nem állítódott el.Visszasírom ezt a tökéletes kombót.....
#2439
Írta 2010. augusztus 16. - 10:22
A sebesség mindent megold.
#2440
Írta 2010. augusztus 16. - 10:11
A bringa tulaja használtan, de boltban vette és állítása szerint élete eddigi legjobb biciklije.
"Boldogok a tudatlanok", de azért szívesen bemennék abba a boltba, hogy letoljam õket (mert végül is átb..ták a vevõt).
...sajnos otthon nem volt se hatos váltókar, se hetes menetes racsni, hogy tudjak rajta segíteni, így most egy fokozat nagyon rossz, a többi még elviselhetõ
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."