Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#2341
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Szoktam járni versenyekre, és hát grammániás is vagyok, de a tartósság az egy fõ szempont... Szóval a 10-es rendszer már szezononkénti cserét/ nagyobb karbantartást igényelne?
A 2szer 9-es az még maradhatna tartós, nem? Szerintem az erõnlétemmel annyira nem lehet gond...
Ám ez most azért aktuális, mert nem vált már szépen a 2008-as deore rendszerem... és bizony egy slx váltókar+ egy xt shadow hátsó váltó már biztos szebben énekelne :)


ezek fényében, akkor csa a pénztárcádtól függ, hogy mit akarsz :)
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#2342
Makakk0

Makakk0

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts
Szoktam járni versenyekre, és hát grammániás is vagyok, de a tartósság az egy fõ szempont... Szóval a 10-es rendszer már szezononkénti cserét/ nagyobb karbantartást igényelne?
A 2szer 9-es az még maradhatna tartós, nem? Szerintem az erõnlétemmel annyira nem lehet gond...
Ám ez most azért aktuális, mert nem vált már szépen a 2008-as deore rendszerem... és bizony egy slx váltókar+ egy xt shadow hátsó váltó már biztos szebben énekelne :)

#2343
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Shimano Deore XT '10-es (FD-M771) elsõ váltó használható lesz-e majd a 2011-es elsõ váltókarral, és a kétszer tíz fokoatos rendszerrel? Egyáltalában érdemes-e váltani 2x10-re, vagy maradjak 3x9-nél, vagy akár a 2x9 is elég lenne?


Hi.
Én maradnék a 3szor9-es rendszernél.
Szerintem tartósabb lesz.
2szer10,2szer9 attól függ mit tervezel vele,mennyire vagy erõs.
Szerintem ha nem nyomod versenyszinten és nem vagy gram mániás,felesleges.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2344
Makakk0

Makakk0

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Shimano Deore XT '10-es (FD-M771) elsõ váltó használható lesz-e majd a 2011-es elsõ váltókarral, és a kétszer tíz fokoatos rendszerrel? Egyáltalában érdemes-e váltani 2x10-re, vagy maradjak 3x9-nél, vagy akár a 2x9 is elég lenne?

#2345
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Tudnátok ajánlani nekem egy könnyû konstrukciót, mely kompatibilis lenne egy 2004-es shimano alivio 8 sebességes váltókar/váltó kombóhoz?


Gyári adat szerint a SRAM PG-990 275 gram
Mivel ez sraméknál majdnem a csúcskategória, ezért nehéz találni nála könnyebbet, de azért akad.
pl.: Sram PG-850 12-23 - ezzel talán csak annyi lehet a gondod, hgoy országúti áttétel
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#2346
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts
Tudnátok ajánlani nekem egy könnyû konstrukciót, mely kompatibilis lenne egy 2004-es shimano alivio 8 sebességes váltókar/váltó kombóhoz?

#2347
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts

Hiába bontod le, nem lesz jó a 8-as váltókarral, mert más a lánckerekek távolsága.


köszönöm a válaszod, én is gondoltam erre, hogy nem fog az menni :( :S

#2348
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Sziasztok!

egy olyan kérdésem lenne, hogy egy SRAM PG-990 kazettát, ami ugye 9 sebeséges, lebontható-e 8 sebességesre? Ha nem bontható, hasonló súlyban kapható-e koszorú (ja és hasonló designnal, eloxált tartóval :I ) ?

köszönöm válaszotok!


Hiába bontod le, nem lesz jó a 8-as váltókarral, mert más a lánckerekek távolsága.

#2349
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts
Sziasztok!

egy olyan kérdésem lenne, hogy egy SRAM PG-990 kazettát, ami ugye 9 sebeséges, lebontható-e 8 sebességesre? Ha nem bontható, hasonló súlyban kapható-e koszorú (ja és hasonló designnal, eloxált tartóval :I ) ?

köszönöm válaszotok!

#2350
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

De egy tiagra már sok esetben jobb egy xt-nél pedig még csak egy kategóriával van feljebb...


hogy mi?

a tiagra fentrol a 4ik szint, az xt meg 2ik. szal nem egy kategoriaval, es nem feljebb. amugy stimmel.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2351
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Amúgy az elsõ váltódat csak be kellene állítani.

Volt az már állítva annyit hogy ejha... :) Bár az is lehet hogy a szervízben mindig szarul lõtték be (moab), de én inkább a váltókarra gyanakszom. Némi utánaolvasással kiderült, hogy a Shimano egyeneskormányos váltókarjai valójában monti váltókarok kicsit más dizájnú házban (ezért nem kompatibilis a rendes outi fékváltókarral), és van egy tippem hogy abból sem a csúcsmodellrõl van szó.

#2352
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
A shimano országúti váltók köszönõviszonyban sincsenek a montis verziókkal -elõbbi elõnyére- úgyhogy az összehasonlítás fölösleges. Pl sora kb-alivio/ szint, és onnan indulnak. De egy tiagra már sok esetben jobb egy xt-nél pedig még csak egy kategóriával van feljebb...
Amúgy az elsõ váltódat csak be kellene állítani.

Zsolesz, ha tényleg kifogtál egy jó állapotú (de nem agyonhasznált) '92(-93-94) -es xt-t akkor egy iszonyat strapabíró, és évekig megbízható váltód lehet.
A '04-es pontosabb lesz pár hónapig de utána egyre rosszabb.

Ride everywhere.

.


#2353
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Sziasztok!szerintetek 2004 körüli alivio hátsó váltótól vagy 90es évek eleji xt váltótól várhatok pontosabb váltást.?ó állapot mindkettõ.


Hát errõl a két típusról konkrétan nem tudok mit mondani, de az outi világból van példám...

Hajtottam régi, 7 sebességes 105-öst, és friss, 2009-es Tiagrát. (A 105-ös a "jó" termékvonal alja, a Tiagra meg az "olcsó" vonal teteje.) Össze sem lehet hasonlítani a kettõt, olyan hihetetlen, pofátlanul fölényesen nyerte a tapasztalatomban a régi 105-ös az összehasonlítást.

#2354
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 posts
Sziasztok!szerintetek 2004 körüli alivio hátsó váltótól vagy 90es évek eleji xt váltótól várhatok pontosabb váltást.?ó állapot mindkettõ.

#2355
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Az új shimano shadow-k is pár km után elkezdenek lógni, még az xtr is.
Ez a minimális kotyogás nem sok vizet zavar a váltásban.


A sebesség mindent megold.

 


#2356
BallyVTi

BallyVTi

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Köszönöm!
Kicsit aggasztott :) SRAM szûz vagyok (voltam) :)

#2357
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Normális, mert SRAM;)


#2358
BallyVTi

BallyVTi

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Sziasztok!
Tudom, hogy megint csak kérdezek, de a keresés nem adott választ.
Idáig mindig Shimano váltókkal "dolgoztam".
Most lett egy Sram X5, amit be kéne építenem.
Normális dolog, hogy lánc nélkül, mikor csak felrakom a váltótartó fülre, hogy mondjam, kotyog, nem áll fixen a test?
Azaz feszítés nélkül van szabad mozgása mind elõre/hátra, mind kicsit oldalra (oldalra minimálisan)?
A válaszokat elõre is köszönöm!

#2359
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
...hehheeee... némi vad guglizás után találtam olyat, hogy ejha... :D

Ezzel az adapterrel a kormányvégbe való outi váltókarok pillanatok alatt egyeneskormányos váltókarrá konvertálhatóak. Mondjuk ahhoz képest hogy egy adapterrõl van szó, meglepõen túl van árazva a cucc.

Viszont ha ezt a fentit összekombinálom mondjuk EZZEL, akkor mindjárt nem néz ki olyan rosszul a dolog... Gondolom amire ráírják hogy Dura-Ace az nem lehet túl nagy rakás fos... A Tiagra egyeneskormányos karhoz képest csak elõrelépés lehet, fõleg elöl... :)

#2360
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Hali! Van egy nagy kérdésem, hátha valamelyik guru tud segíteni. :)

Ahogy nemrég említettem, a bicómon a Shimano SL-441/FD-R441 háromsebis, egyeneskormányos, 3 tányéros outi elsõváltó szett van. Na most ezt egy ideje hihetetlenül rühellem, valahogy nagyon megbízhatatlan érzést kelt, kelepel, nem vált idõben, gyakran van hogy fél pozícióval túl kell húzni a kart hogy váltson, aztán visszapattintani pozícióba...
Ehhez képest komolyan egy sima, pozícionálatlan váltókart is többre tartanék.

Na most hozzájutottam kedvezményesen egy 105-ös hajtáslánchoz, incl. elsõ váltó, ami ugye nem kompatibilis az SL-441-es váltókarral (meg a Shimano egyik egyeneskormányos váltókarjával sem).
Milyen opcióim vannak, ha meg szeretném tartani a bicót egyeneskormányosnak? (Arra, amire használom, szerintem ez több mint kiváló felállás, meg a V-fékbe is beleszerettem kicsit.) Nyilván a mostani elsõ váltót nincs kedvem fenthagyni, fõleg hogy úgyis cserélni fogom a hátsó váltókart 9 vagy 10 sebisre.
Hallottam olyat, hogy a SRAM egyeneskormányos outi elsõ váltókarja kompatibilis a Shimano outi elsõ váltókkal. Ebben három para van, egyrészt hogy pletyka, másrészt nem tudom hogy ez csak a két-, vagy a háromtányérosra is vonatkozik-e (nekem az van), harmadrészt meg a SRAM csak párban árul váltókart.
Esetleg létezik valami jó minõségû pozícionálatlan váltókar egyenes kormányra, amit érdemes lenne megnézni?