Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2341
Írta 2010. szeptember 19. - 17:24
#2342
Írta 2010. szeptember 11. - 14:16
Kössz De szerencsére ez ráér késõbb is a cserére, mert ha 3x9-eset használok 2-vel, akkor csak a hajtómûvön, meg az elsõ váltó beállításán múlik...
szuper...
#2343
Írta 2010. szeptember 11. - 14:00
#2344
Írta 2010. szeptember 11. - 13:51
Hát az a kérdés, hogy milyen 2 tányéros hajtómûvek vannak?
race face
fsa
sramból xx, x0, x9,x7 (amik lánykori nevükön truvativok ugye )
shimanoból xtr
vagy 2 tányér + guard slx pl ami gyárilag 36/22 de 38 ig biztos tuningolható
illetve egy részük még csak hamarost kapható állapot
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2345
Írta 2010. szeptember 11. - 13:40
#2346
Írta 2010. szeptember 11. - 13:40
Amitõl tartósabb:a szélesebb lánc,szélesebb fogaskarék=árnyalattal több anyag.Szoktam járni versenyekre, és hát grammániás is vagyok, de a tartósság az egy fõ szempont... Szóval a 10-es rendszer már szezononkénti cserét/ nagyobb karbantartást igényelne?
A 2szer 9-es az még maradhatna tartós, nem? Szerintem az erõnlétemmel annyira nem lehet gond...
Ám ez most azért aktuális, mert nem vált már szépen a 2008-as deore rendszerem... és bizony egy slx váltókar+ egy xt shadow hátsó váltó már biztos szebben énekelne
Ha úgyis váltást cserélnél,menj inkább sram x.9-re.
Kevesebb gond lesz vele.
Érzésre is más lesz.
#2347
Írta 2010. szeptember 11. - 13:39
az fsa-nak kb 2006-7 ban is volt 2 tányéros montis (xc-s) hajtómûve . 5 karos, 42/29 - es isis -es cucc (legalábbis 2008 ban már "elfekvõ árú volt) meg is akartam venni csak megelõztek
bár nekem inkább a 39/26 lenne ideális.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2348
Írta 2010. szeptember 11. - 13:24
Szoktam járni versenyekre, és hát grammániás is vagyok, de a tartósság az egy fõ szempont... Szóval a 10-es rendszer már szezononkénti cserét/ nagyobb karbantartást igényelne?
A 2szer 9-es az még maradhatna tartós, nem? Szerintem az erõnlétemmel annyira nem lehet gond...
Ám ez most azért aktuális, mert nem vált már szépen a 2008-as deore rendszerem... és bizony egy slx váltókar+ egy xt shadow hátsó váltó már biztos szebben énekelne
ezek fényében, akkor csa a pénztárcádtól függ, hogy mit akarsz
#2349
Írta 2010. szeptember 11. - 12:31
A 2szer 9-es az még maradhatna tartós, nem? Szerintem az erõnlétemmel annyira nem lehet gond...
Ám ez most azért aktuális, mert nem vált már szépen a 2008-as deore rendszerem... és bizony egy slx váltókar+ egy xt shadow hátsó váltó már biztos szebben énekelne
#2350
Írta 2010. szeptember 11. - 12:00
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Shimano Deore XT '10-es (FD-M771) elsõ váltó használható lesz-e majd a 2011-es elsõ váltókarral, és a kétszer tíz fokoatos rendszerrel? Egyáltalában érdemes-e váltani 2x10-re, vagy maradjak 3x9-nél, vagy akár a 2x9 is elég lenne?
Hi.
Én maradnék a 3szor9-es rendszernél.
Szerintem tartósabb lesz.
2szer10,2szer9 attól függ mit tervezel vele,mennyire vagy erõs.
Szerintem ha nem nyomod versenyszinten és nem vagy gram mániás,felesleges.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2351
Írta 2010. szeptember 11. - 11:19
Az lenne a kérdésem, hogy a Shimano Deore XT '10-es (FD-M771) elsõ váltó használható lesz-e majd a 2011-es elsõ váltókarral, és a kétszer tíz fokoatos rendszerrel? Egyáltalában érdemes-e váltani 2x10-re, vagy maradjak 3x9-nél, vagy akár a 2x9 is elég lenne?
#2352
Írta 2010. szeptember 10. - 10:02
Tudnátok ajánlani nekem egy könnyû konstrukciót, mely kompatibilis lenne egy 2004-es shimano alivio 8 sebességes váltókar/váltó kombóhoz?
Gyári adat szerint a SRAM PG-990 275 gram
Mivel ez sraméknál majdnem a csúcskategória, ezért nehéz találni nála könnyebbet, de azért akad.
pl.: Sram PG-850 12-23 - ezzel talán csak annyi lehet a gondod, hgoy országúti áttétel
#2353
Írta 2010. szeptember 09. - 19:39
#2354
Írta 2010. szeptember 09. - 19:36
Hiába bontod le, nem lesz jó a 8-as váltókarral, mert más a lánckerekek távolsága.
köszönöm a válaszod, én is gondoltam erre, hogy nem fog az menni :S
#2355
Írta 2010. szeptember 08. - 08:34
Sziasztok!
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy SRAM PG-990 kazettát, ami ugye 9 sebeséges, lebontható-e 8 sebességesre? Ha nem bontható, hasonló súlyban kapható-e koszorú (ja és hasonló designnal, eloxált tartóval :I ) ?
köszönöm válaszotok!
Hiába bontod le, nem lesz jó a 8-as váltókarral, mert más a lánckerekek távolsága.
#2356
Írta 2010. szeptember 08. - 07:09
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy SRAM PG-990 kazettát, ami ugye 9 sebeséges, lebontható-e 8 sebességesre? Ha nem bontható, hasonló súlyban kapható-e koszorú (ja és hasonló designnal, eloxált tartóval :I ) ?
köszönöm válaszotok!
#2357
Írta 2010. szeptember 06. - 14:58
De egy tiagra már sok esetben jobb egy xt-nél pedig még csak egy kategóriával van feljebb...
hogy mi?
a tiagra fentrol a 4ik szint, az xt meg 2ik. szal nem egy kategoriaval, es nem feljebb. amugy stimmel.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2358
Írta 2010. szeptember 06. - 10:27
Volt az már állítva annyit hogy ejha... Bár az is lehet hogy a szervízben mindig szarul lõtték be (moab), de én inkább a váltókarra gyanakszom. Némi utánaolvasással kiderült, hogy a Shimano egyeneskormányos váltókarjai valójában monti váltókarok kicsit más dizájnú házban (ezért nem kompatibilis a rendes outi fékváltókarral), és van egy tippem hogy abból sem a csúcsmodellrõl van szó.Amúgy az elsõ váltódat csak be kellene állítani.
#2359
Írta 2010. szeptember 06. - 01:20
Amúgy az elsõ váltódat csak be kellene állítani.
Zsolesz, ha tényleg kifogtál egy jó állapotú (de nem agyonhasznált) '92(-93-94) -es xt-t akkor egy iszonyat strapabíró, és évekig megbízható váltód lehet.
A '04-es pontosabb lesz pár hónapig de utána egyre rosszabb.
Ride everywhere.
.
#2360
Írta 2010. szeptember 06. - 00:30
Sziasztok!szerintetek 2004 körüli alivio hátsó váltótól vagy 90es évek eleji xt váltótól várhatok pontosabb váltást.?ó állapot mindkettõ.
Hát errõl a két típusról konkrétan nem tudok mit mondani, de az outi világból van példám...
Hajtottam régi, 7 sebességes 105-öst, és friss, 2009-es Tiagrát. (A 105-ös a "jó" termékvonal alja, a Tiagra meg az "olcsó" vonal teteje.) Össze sem lehet hasonlítani a kettõt, olyan hihetetlen, pofátlanul fölényesen nyerte a tapasztalatomban a régi 105-ös az összehasonlítást.