Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.
Visszaolvastam jópár oldalt, újra elolvastam Bikemag 2017-es tesztjét, de nem látok tisztán, mi a tudomány jelen állása? Hol jobb a lámpa, kormányon, vagy sisakon? Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat? Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem-elvakiitani? Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?
Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.
Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?
Ugyan nagyon feszítikereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...
Ja, és a legjobb lenne gyorsan, itthonról, nem 30 napos, vagy-megjön-vagy-nem kiinai rendeléssel. Vagy onnan annnnyyyival olcsóbb?
Köszi!
Két lámpa az ideális, a sisakra csakis külső aksis, úgy nem zavaró a fénye, be tudsz vele nézni a kanyarokba, bárhová, a vadakat is látod az út mellett, ha hallod a csörgésüket, a másik a kormányra, ez jobban ad súrló fényt ami kiemeli az egyenetlenségeket, ez terepen fontos.
Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.
Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...
Épp az előbb olvastam erről, hogy a Giant Recon HL1600 is tud hasonlót a megfelelő szenzorokkal párosítva. El is nevezték SpeedBeam-nek. Lehet nem annyira hüjeség terepen, de inkább egy vezetéknélküli gomb. Már nem tudom, hogy melyik lámpánál láttam ilyet.
Csak egy darab lámpával nem indulnék neki egymagam terepre, főleg nem télen. Bármi baja lehet a lámpának, aztán világíthatsz az egyik kezedben a telefonnal (:
Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat?
Lehet látni így is, de pár alkalom után kevésnek éreztem, hogy csak a kormányon lévő lámpát. A sisakon lévő lámpa magasabban lévő fénye miatt kevesebb lesz az árnyék az úton, a belógó ágaknak sem lesz akkora árnyéka. Utóbbi dolog nagyon fura tud lenni pár pillanatig míg rá nem jössz, hogy csak ág miatt lett árnyékosabb.
Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem elvakítani?
Sisakra minél könnyebbet választanék. Itt írtam arról, hogy tettem rá egy pipalámpát a sisakra vagy a kormányra. Még mindig tetszik a Skilhunt H03-nak a vetítési képe, szép átmenetes a széle, meg jó széles szögű a tir lencse miatt. És a színhőmérséklete is hasonló a kormányon használt BT40S-hez. Ez amúgy engem zavart, ha jól láthatóan eltértek.
Ha jön szembe valaki, akkor jobb nem megbámulnod, vagy lehet a szemed sarkából oldalra fordított fejjel, csak nem kényelmes. De jobb inkább lejjebb venni a fényerőt.
Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?
A külön aksis akkupakkját, ha két cellás, akkor fel tudod tenni a sisak hátuljára, vagy ha elég hosszú a vezeték, akkor meg a mez zsebébe is teheted. Ez hidegben jobb is lehet, mert nem hűl le annyira az akku, ha kabátod alatt van.
Meg lehet, de engem inkább az zavar, hogy az ezeréves bell sisaknak már nem lehet tovább szorítani a tekerős állító izéjét, így kicsit lötyög a fejemen, lámpával meg jobban. Másik sisakkal lehet fel sem tűnne.
Most a 4000 K-es Sofirn SP40 lámpát venném a H03 helyett, mert csak 22 dollár, adnak hozza rövidebb csövet is, így használható a könnyebb 18350-es akkuval. Persze ez kevesebb ideig bírja, de hát cserélhető, és úgyis érdemes magaddal vinni pótakkut. Szerencsére kihagyhatták a villogó módokat, dupla gombnyomásra turbó módra vált, amit úgyis csak néhány percig bír, mert visszavesz. A beépített töltést is kihagyhatták volna, főleg ezzel a gumidugóval.
Ja, még annyi gondom volt a sisakon lévő lámpával, hogy csak egy gombja van, így végig kell kattintgatni, ha lejjebb vettem a fényét. És közben oldalra kellett néznem, hogy kormányon lévő fényétől lássam, hogy mennyire sikerült. Egyszerűbb lenne két gombbal vagy valami agyonkonfigolható firmware-rel, például Andúril UI-val?
A kormányra meg tennék másik pipalámpát, csak 21700-es aksisat, ami nem baj, ha nehezebb. Ez a Fireflies PL47 Gen II pont jó is lenne 46 dollárért meg akkuk és akkutöltő, amibe belefér. Talán a Nichia 219B SW45K 4500K R9080 CRI95 változatnak leginkább szélesebb a fénye az SST 20 és XP-L Hi.hoz képest, vagy ki tudja, nem láttam még ennél a lámpánál összehasonlítva a különböző led-es változatokat. Ja, és nem kell szórakozni az akkupakk kábelével.
fejlámpában nem(sem) vagyok jártas, de én a kormányra szerelhető + fejlámpa kombót javaslom. terepre mindenképp, pontosabban mindenhova, ami nem szigorúan aszfalt, és ismert út. lent írtam a Lumintop B01-ről, még mindig jónak tartom, két ilyen kaliberűvel már nagyszerűen ellennék erdőben is, ha nem túl sietős.
de csak kormányon 1 darabbal hiányzott, hogy ahová nézek,oda is világítson valami. nem vakít, nekem ideálisnak tűnik a vetítés szöge is, de inkább aszfaltra, terepre jobb lehet szélesebb.
Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.
Visszaolvastam jópár oldalt, újra elolvastam Bikemag 2017-es tesztjét, de nem látok tisztán, mi a tudomány jelen állása? Hol jobb a lámpa, kormányon, vagy sisakon? Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat? Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem-elvakiitani? Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?
Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.
Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?
Ugyan nagyon feszítikereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...
Ja, és a legjobb lenne gyorsan, itthonról, nem 30 napos, vagy-megjön-vagy-nem kiinai rendeléssel. Vagy onnan annnnyyyival olcsóbb?
(nem tud valaki egy még mindig működő ingyenes képfeltöltő oldalt, ami nem vírusos és itt használható .jpg formátumban tárolja a képet?
Még a .jpeg kiterjesztést sem fogadja el ennek a felületnek a kép kezelő linkje, csak a jpg-t.)
Nem hinnem, hogy "virusos" lenne ez a kepzelo.com, csak legfeljebb a villogo es agressziv reklamok miatt tunhet annak. Hasznalj valami reklamblokkolot. Sokkal jobb.
Az abloadra regisztracio nelkul is tolthetsz fel kepeket, direkt linkelni is lehet. Meg egyszerre tobb kepet is fel lehet tolteni, majd masolni a linkeket. De biztos van me'g mas ilyen oldal is.
Akar hogy is nezem, de nekem ez az elkulonulo ket megvilagitott resz nem tetszik, inkabb egy reszbol kene allnia. Rovidebb cso is kene hozza, hogy peldaul 18350-es akkuval is lehessen hasznalni, igy konnyebb lenne, kevesbe mozogna vagy lehetne lerugni terddel a kormanyrol. Ket gombos kapcsolo is tecene, hogy ne kelljen vegigkattingatni az osszes modon es ne vakoskodjak par meteren keresztul, megtetszett ez a Nitefighter BT40S-en, de biztos van egy halom masik bringaslampan is. Meg valami kis tobbszinu led, hogy legyen visszajelzes a toltottsegrol. Toltes funkcio nekem nem hianyzik, meg beleforrasztott akku sem, de biztos sokaknak jol johet az ilyesmi. Mas kerdes, hogy par dollarert kapni mar egy-ket akkuhelyes tolto, de ugye azt is hurcolni.
Ebben is a számítógép tervezésű tükör van beépítve a felülre szerelt LED-del, ami nem vakít ..ha jól látom. Előtte van egy vízszintesen széthúzó előlap. Nem lehet rossz.
Tegnap jártam kint a Pilisben a Királykúti-nyeregnél, (ahol a Prédikáló felé megy fel az erdészeti), ott az aszfalt felé próbálgattam, fotóztam a lámpa fényét különböző széttartásokra állítva. Majd később lehet, hogy feltöltök róla ide néhány képet.
Ami érdekes, már senkivel nem találkoztam az erdőben sötétedés után, pedig még hideg se volt (14Cfok).
Előtte viszont tömegek jártak arrafelé Naplementéig.
Edited by Balu1, 2019. September 30. - 14:32.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Találkozott már valaki ezzel a lámpával? https://www.outbound...s-road-edition/
Nagyon alaposan megtervezettnek tűnik. Jó lenne tapasztalatokat hallani róla.
Találkozott már valaki ezzel a lámpával? https://www.outbound...s-road-edition/
Nagyon alaposan megtervezettnek tűnik. Jó lenne tapasztalatokat hallani róla.
Erre szoktam írni, hogy három zónás lámpa. Távolra egészen jól és tervezetten vetít, de a közepes távolságra is terveztek bele tükörfelületeket. Közelre viszont van akkora fény kiszóródása a felül elhelyezett ledtől, ami mellett lehet látni a kerék előtt közvetlenül is az utat.
Nem nagy teljesítményű lámpa, de olyan kedvező a fény elosztása, hogy így is használható lehet szerintem átlagos bringázáshoz. Nyilván nem az éjszakai DH-khoz. Oda azért fényerő is kell.
A benne lévő tükör sajnos műanyagból készült, ezért nem lehet nagyobb teljesítményű ledet bele építeni, mert attól biztosan bemattulna a foncsor. Műanyag tükörrel jártam már úgy régebben.
Ha megnézzük hol árulják és mennyiért...nyilván nem az éjszakai DH-sok a célcsoport. De alap célokra, este hazagurulni de a kátyúkat kikerülni teljesen elég lehet.
Sokan nem vágynak sokkal többre - még fanatikus bringások sem ! Rakás sokat tekerő haverom nem érti, mi a jó nekünk abban, hogy kimegyünk néha és tekerünk a sötét erdőben is.
Ilyen fotózásban nem szoktam jeleskedni, főleg, mert nem is nagyon igénylem, hogy sötétben menjek, de azért legalább már nem ez korlátoz.
A tartója nekem masszívnak tűnt, persze ez is full műanyag. Nem az jutott eszembe róla, hogy jajj, mennyit bír majd.. (ha mégis megadná magát, szerencsére könnyű találni helyette, mert alig vastagabb a lámpa a 18650-eseknél)
Milyennek ítéled meg a lámpatartó konzolt? Ilyen felépítésű tartóval találkoztam már, az sajnos nagyon gagyi volt, lévén hogy műanyag volt a menete, könnyen megszakadt.
Az elsőhöz hasonló képet tudnál feltölteni egy homogén útfelületű szakaszon? A már beállított lámpa vetítési képére lennék kíváncsi, mert lehet, hogy én is vennék egyet.
Erre szoktam írni, hogy három zónás lámpa. Távolra egészen jól és tervezetten vetít, de a közepes távolságra is terveztek bele tükörfelületeket. Közelre viszont van akkora fény kiszóródása a felül elhelyezett ledtől, ami mellett lehet látni a kerék előtt közvetlenül is az utat.
Nem nagy teljesítményű lámpa, de olyan kedvező a fény elosztása, hogy így is használható lehet szerintem átlagos bringázáshoz. Nyilván nem az éjszakai DH-khoz. Oda azért fényerő is kell.
A benne lévő tükör sajnos műanyagból készült, ezért nem lehet nagyobb teljesítményű ledet bele építeni, mert attól biztosan bemattulna a foncsor. Műanyag tükörrel jártam már úgy régebben.
Rabbit likes this
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Milyennek ítéled meg a lámpatartó konzolt? Ilyen felépítésű tartóval találkoztam már, az sajnos nagyon gagyi volt, lévén hogy műanyag volt a menete, könnyen megszakadt.
Az elsőhöz hasonló képet tudnál feltölteni egy homogén útfelületű szakaszon? A már beállított lámpa vetítési képére lennék kíváncsi, mert lehet, hogy én is vennék egyet.
Nem tudom, kinek mit mondanak majd a képek, de én azt mondom -inkább a használat alapján-, hogy részemről bestbuy-gyanús a kis Lumintop.
És szabályzott a fényerő, tehát tartja lemerülésig. Nem tudom, visszalép-e, de egyszer jöttem úgy haza, hogy már nem engedte kapcsolni a magas fokozatot. A buszmegállós képeken picit túlságosan is lefelé nézett még a lámpa 250 lumennel, ezen később korrigáltam (a bandázs lehet, hogy nem fogja szeretni, ha sokat piszkálom), a fal melletin nagyjából úgy állt, ahogy utána jöttem vele, de alacsony fényerőn. Amikor gyalogosok mellett mentem el, semmit nem láttam az arcukból..
35-nél (töksötétben) már inkább aszfalton is felkapcsoltam high-ba, de elég tisztességes a 250 lumenes állás is, ezt a két fokozatot használtam felváltva. Egy hasonló fényerejű fejlámpa még kéne mellé, legalábbis terepre mindenképpen, de aszfaltra sem árt - ott azért el lehet vele lenni magában is, főleg ismert útvonalon.
5000-es akksival van üzemidő is, még nem tudom, mennyi, de a megtalált teszt alapján elég sok óra
Az a baj ezekkel a lámpás képekkel és videókkal, hogy arra teljesen alkalmatlanok, hogy visszaadják milyen is valóságban a lámpának a fénye, mert ugye a megvilágítatlan rész tök sötét, mint a legtöbb képen a fényképezők, kamerák érzékelőinek a gyengesége miatt. Meg mindegyik kép teljesen más körülmény közt készült, így még összehasonlítani sem jók.
Azért ez nem feltétlenül van így.
Azért nem teljes sötétségben kell lámpát tesztelni, mert
akkor nincs körülötte ismert fény a területen, amihez
lehet hasonlítani a lámpa által megvilágított terület fényességét.
Sőt a fény eloszlása, elhelyezkedése is akkor érzékelhető igazán, ha
a környezet méretei is értelmezhetők a tereptárgyak alapján.
Pl a múlt héten jártam kint éjfél körül a sikárosi réten szarvasbőgést hallgatni,
közben fotózgattam kicsit a hold fényénél.
Ezen a képen a legkisebb fokozaton működött a lámpa.
A rét és erdő közötti aszfalton is készült egy holdfényes kép, bekapcsolt hátsó piros fény mellett.
Egy fotó akkor adja meg nekünk a legtöbb információt bármilyen lámpa tesztről,
ha tudjuk mi adta a környezeti megvilágítást (itt épp a telehold).
Szóval látszanak azért ezek a dolgok, főleg ha tudjuk milyen volt a környezet megvilágítása.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !