Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8741 replies to this topic

#161
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!

 

Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.

 

Visszaolvastam jópár oldalt, újra elolvastam Bikemag 2017-es tesztjét, de nem látok tisztán, mi a tudomány jelen állása? Hol jobb a lámpa, kormányon, vagy sisakon? Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat? Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem-elvakiitani? Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?

 

Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.

 

Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?

 

Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

 

Ja, és a legjobb lenne gyorsan, itthonról, nem 30 napos, vagy-megjön-vagy-nem kiinai rendeléssel. Vagy onnan annnnyyyival olcsóbb?

 

Köszi!

Két lámpa az ideális, a sisakra csakis külső aksis, úgy nem zavaró a fénye, be tudsz vele nézni a kanyarokba, bárhová, a vadakat is látod az út mellett, ha hallod a csörgésüket, a másik a kormányra, ez jobban ad súrló fényt ami kiemeli az egyenetlenségeket, ez terepen fontos.


  • Balu1 likes this

#162
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.
 
Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

 
Épp az előbb olvastam erről, hogy a Giant Recon HL1600 is tud hasonlót a megfelelő szenzorokkal párosítva. El is nevezték SpeedBeam-nek. Lehet nem annyira hüjeség terepen, de inkább egy vezetéknélküli gomb. Már nem tudom, hogy melyik lámpánál láttam ilyet.
 
Csak egy darab lámpával nem indulnék neki egymagam terepre, főleg nem télen. Bármi baja lehet a lámpának, aztán világíthatsz az egyik kezedben a telefonnal (:

 
 

Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat?

 

Lehet látni így is, de pár alkalom után kevésnek éreztem, hogy csak a kormányon lévő lámpát. A sisakon lévő lámpa magasabban lévő fénye miatt kevesebb lesz az árnyék az úton, a belógó ágaknak sem lesz akkora árnyéka. Utóbbi dolog nagyon fura tud lenni pár pillanatig míg rá nem jössz, hogy csak ág miatt lett árnyékosabb.

 

 

Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem elvakítani?

 

Sisakra minél könnyebbet választanék. Itt írtam arról, hogy tettem rá egy pipalámpát a sisakra vagy a kormányra. Még mindig tetszik a Skilhunt H03-nak a vetítési képe, szép átmenetes a széle, meg jó széles szögű a tir lencse miatt. És a színhőmérséklete is hasonló a kormányon használt BT40S-hez. Ez amúgy engem zavart, ha jól láthatóan eltértek.

 

Ha jön szembe valaki, akkor jobb nem megbámulnod, vagy lehet a szemed sarkából oldalra fordított fejjel, csak nem kényelmes. De jobb inkább lejjebb venni a fényerőt.

 

Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?

 

A külön aksis akkupakkját, ha két cellás, akkor fel tudod tenni a sisak hátuljára, vagy ha elég hosszú a vezeték, akkor meg a mez zsebébe is teheted. Ez hidegben jobb is lehet, mert nem hűl le annyira az akku, ha kabátod alatt van.

 

Meg lehet, de engem inkább az zavar, hogy az ezeréves bell sisaknak már nem lehet tovább szorítani a tekerős állító izéjét, így kicsit lötyög a fejemen, lámpával meg jobban. Másik sisakkal lehet fel sem tűnne.

 

Most a 4000 K-es Sofirn SP40 lámpát venném a H03 helyett, mert csak 22 dollár, adnak hozza rövidebb csövet is, így használható a könnyebb 18350-es akkuval. Persze ez kevesebb ideig bírja, de hát cserélhető, és úgyis érdemes magaddal vinni pótakkut. Szerencsére kihagyhatták a villogó módokat, dupla gombnyomásra turbó módra vált, amit úgyis csak néhány percig bír, mert visszavesz. A beépített töltést is kihagyhatták volna, főleg ezzel a gumidugóval.

 

Ja, még annyi gondom volt a sisakon lévő lámpával, hogy csak egy gombja van, így végig kell kattintgatni, ha lejjebb vettem a fényét. És közben oldalra kellett néznem, hogy kormányon lévő fényétől lássam, hogy mennyire sikerült. Egyszerűbb lenne két gombbal vagy valami agyonkonfigolható firmware-rel, például Andúril UI-val?

 

Tesztek erről a lámpáról:

 

budgetlightforum.com/node/67477

 

1lumen.com/18650-reviews/sofirn-sp40/

 

 

 

A kormányra meg tennék másik pipalámpát, csak 21700-es aksisat, ami nem baj, ha nehezebb. Ez a Fireflies PL47 Gen II pont jó is lenne 46 dollárért meg akkuk és akkutöltő, amibe belefér. Talán a Nichia 219B SW45K 4500K R9080 CRI95 változatnak leginkább szélesebb a fénye az SST 20 és XP-L Hi.hoz képest, vagy ki tudja, nem láttam még ennél a lámpánál összehasonlítva a különböző led-es változatokat. Ja, és nem kell szórakozni az akkupakk kábelével.

 

Ilyesmi tartó jó is lenne, csak ki kell nyomtat(tat)ni: reddit.com/r/flashlight/comments/bcafl4/pl47_tiara_c1_pro_dual_headlamp/

 

1oottnn.jpg

 

 


Edited by blash, 2019. November 09. - 04:59.

  • Balu1 likes this

#163
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
fejlámpában nem(sem) vagyok jártas, de én a kormányra szerelhető + fejlámpa kombót javaslom. terepre mindenképp, pontosabban mindenhova, ami nem szigorúan aszfalt, és ismert út. lent írtam a Lumintop B01-ről, még mindig jónak tartom, két ilyen kaliberűvel már nagyszerűen ellennék erdőben is, ha nem túl sietős.
de csak kormányon 1 darabbal hiányzott, hogy ahová nézek,oda is világítson valami. nem vakít, nekem ideálisnak tűnik a vetítés szöge is, de inkább aszfaltra, terepre jobb lehet szélesebb.
  • Balu1 likes this

#164
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Sziasztok!

 

Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.

 

Visszaolvastam jópár oldalt, újra elolvastam Bikemag 2017-es tesztjét, de nem látok tisztán, mi a tudomány jelen állása? Hol jobb a lámpa, kormányon, vagy sisakon? Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat? Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem-elvakiitani? Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?

 

Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.

 

Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?

 

Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

 

Ja, és a legjobb lenne gyorsan, itthonról, nem 30 napos, vagy-megjön-vagy-nem kiinai rendeléssel. Vagy onnan annnnyyyival olcsóbb?

 

Köszi!



#165
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Tegnap estefelé jöttem haza a bicikli úton és próbálgattam az Aldi-s 3 Wattos, automata fényerő szabályozós lámpát magában.

Több képet is készítettem eltérő beállítással és össze hasonlítottam az előttem látottakkal.

Ez a kép hasonlított a legjobban az eredeti látványhoz.

 

gr2cas26rl8km71z9kpi.jpg  


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#166
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Köszönöm szépen.

A kepkezelo.com tegnap rendszeresen hibajelzéssel állt le.

Ma viszont már tényleg működik. Köszönöm.

 

Ki is próbálom, felteszem a két legszélső állapotú zoommal készült képet,

ami kihúzott és teljesen betolt állapotban mutatja a világítást.

 

(A kicsi három zónás Lidl/Aldi-s 1-2 Wattos lámpa is be volt kapcsolva távoli fénynek.

Annak különösen jó a távolsági fénye! A széthúzott zoom mellett látszik is távolabb.)

 

gamnr36x0b62snq6ijm4.jpg

 

y6hos2z2t8qrq5eit8k1.jpg

 

Mindig megkeresem az adott helyzetben optimális széttartású állást.

A lámpa magasságát úgy állítom be a kormányon, hogy a kormány markolatot fogva is kezelhető

billentő karral az adott széttartás mellett is le tudjam venni menet közben, vakítás szint alá a fény magasságát ha szükséges.

 

-

Ez a kép azt mutatja, milyen amikor szembe világít és vakít a lámpa. Elé guggolva fotóztam.

wzpkgmiryuaixbk4s82u.jpg

 

A következőn viszont a levegőben lebegő részecskéken is látszik

hol van a fény felső határvonala, hol van megvilágítva. Szemvonal alatt. 

Szemből álló helyzetben fotóztam. Így látszik, a fény felső határvonala fölött már nem vakít, csak mint bármelyik autó.

 

kttywh0zg9q577xvunfq.jpg


Edited by Balu1, 2019. October 02. - 04:50.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#167
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

(nem tud valaki egy még mindig működő ingyenes képfeltöltő oldalt, ami nem vírusos és itt használható .jpg formátumban tárolja a képet?
Még a .jpeg kiterjesztést sem fogadja el ennek a felületnek a kép kezelő linkje, csak a jpg-t.)

Nem hinnem, hogy "virusos" lenne ez a kepzelo.com, csak legfeljebb a villogo es agressziv reklamok miatt tunhet annak. Hasznalj valami reklamblokkolot. Sokkal jobb.

https://abload.de/ vagy https://flickr.com/

Az abloadra regisztracio nelkul is tolthetsz fel kepeket, direkt linkelni is lehet. Meg egyszerre tobb kepet is fel lehet tolteni, majd masolni a linkeket. De biztos van me'g mas ilyen oldal is.

Nahat volt/van a Lumintop B1-rol ki mit valtoztatna topik, gondolom mar tol mindegy, mivel mar kaphato: http://budgetlightforum.com/node/65124

Akar hogy is nezem, de nekem ez az elkulonulo ket megvilagitott resz nem tetszik, inkabb egy reszbol kene allnia. Rovidebb cso is kene hozza, hogy peldaul 18350-es akkuval is lehessen hasznalni, igy konnyebb lenne, kevesbe mozogna vagy lehetne lerugni terddel a kormanyrol. Ket gombos kapcsolo is tecene, hogy ne kelljen vegigkattingatni az osszes modon es ne vakoskodjak par meteren keresztul, megtetszett ez a Nitefighter BT40S-en, de biztos van egy halom masik bringaslampan is. Meg valami kis tobbszinu led, hogy legyen visszajelzes a toltottsegrol. Toltes funkcio nekem nem hianyzik, meg beleforrasztott akku sem, de biztos sokaknak jol johet az ilyesmi. Mas kerdes, hogy par dollarert kapni mar egy-ket akkuhelyes tolto, de ugye azt is hurcolni.

Edited by blash, 2019. October 01. - 06:39.


#168
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Jártam a Pilisben a Királykúti-nyeregnél, ahonnan a Prédikálószék felé lehet indulni a kavicsos, köves földes erdészetin felfelé. 

Ott még lent az aszfaltnál csináltam néhány fény-tesztet a különböző széttartásúra állított lámpával.

ebben most 1 db XML-T6-os, 910 lumenes led van beépítve.

 

http://keptarhely.eu...1v00qwgr6n.jpeg

 

http://keptarhely.eu...1v00qimtqm.jpeg

 

http://keptarhely.eu...1v00q3xhxc.jpeg

 

http://keptarhely.eu...01v00qa39m.jpeg

 

A könnyebb összevethetőséghez érdemes mindegyik képet sorban mind megnyitni,

akkor gyorsan lehet lapozni a képek között.

 

(nem tud valaki egy még mindig működő ingyenes képfeltöltő oldalt, ami

nem vírusos és itt használható .jpg formátumban tárolja a képet?

Még a .jpeg kiterjesztést sem fogadja el ennek a felületnek a kép kezelő linkje, csak a jpg-t. )

Ezért nem tudtam látványosabban, összevethetőbben feltenni.  :unsure:


Edited by Balu1, 2019. October 01. - 02:20.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#169
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Ebben is a számítógép tervezésű tükör van beépítve a felülre szerelt LED-del, ami nem vakít ..ha jól látom. Előtte van egy vízszintesen széthúzó előlap. Nem lehet rossz.

Tegnap jártam kint a Pilisben a Királykúti-nyeregnél, (ahol a Prédikáló felé megy fel az erdészeti), ott az aszfalt felé próbálgattam, fotóztam a lámpa fényét különböző széttartásokra állítva. Majd később lehet, hogy feltöltök róla ide néhány képet.

Ami érdekes, már senkivel nem találkoztam az erdőben sötétedés után, pedig még hideg se volt (14Cfok).
Előtte viszont tömegek jártak arrafelé Naplementéig.

Edited by Balu1, 2019. September 30. - 14:32.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#170
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Találkozott már valaki ezzel a lámpával? https://www.outbound...s-road-edition/
Nagyon alaposan megtervezettnek tűnik. Jó lenne tapasztalatokat hallani róla.

Nem, viszont párban elég pöpecnek tűnik



#171
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Találkozott már valaki ezzel a lámpával? https://www.outbound...s-road-edition/
Nagyon alaposan megtervezettnek tűnik. Jó lenne tapasztalatokat hallani róla.



#172
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Pedig milyen jó is az. Gyönyörű, izgalmas az éjszakai erdő!

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#173
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Erre szoktam írni, hogy három zónás lámpa. Távolra egészen jól és tervezetten vetít, de a közepes távolságra is terveztek bele tükörfelületeket. Közelre viszont van akkora fény kiszóródása a felül elhelyezett ledtől, ami mellett lehet látni a kerék előtt közvetlenül is az utat.
Nem nagy teljesítményű lámpa, de olyan kedvező a fény elosztása, hogy így is használható lehet szerintem átlagos bringázáshoz. Nyilván nem az éjszakai DH-khoz. Oda azért fényerő is kell.

A benne lévő tükör sajnos műanyagból készült, ezért nem lehet nagyobb teljesítményű ledet bele építeni, mert attól biztosan bemattulna a foncsor. Műanyag tükörrel jártam már úgy régebben.

Ha megnézzük hol árulják és mennyiért...nyilván nem az éjszakai DH-sok a célcsoport. :) De alap célokra, este hazagurulni de a kátyúkat kikerülni teljesen elég lehet.

Sokan nem vágynak sokkal többre - még fanatikus bringások sem ! Rakás sokat tekerő haverom nem érti, mi a jó nekünk abban, hogy kimegyünk néha és tekerünk a sötét erdőben is.


Marci

#174
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Ilyen fotózásban nem szoktam jeleskedni, főleg, mert nem is nagyon igénylem, hogy sötétben menjek, de azért legalább már nem ez korlátoz.

A tartója nekem masszívnak tűnt, persze ez is full műanyag. Nem az jutott eszembe róla, hogy jajj, mennyit bír majd.. (ha mégis megadná magát, szerencsére könnyű találni helyette, mert alig vastagabb a lámpa a 18650-eseknél)

Milyennek ítéled meg a lámpatartó konzolt? Ilyen felépítésű tartóval találkoztam már, az sajnos nagyon gagyi volt, lévén hogy műanyag volt a menete, könnyen megszakadt.

Az elsőhöz hasonló képet tudnál feltölteni egy homogén útfelületű szakaszon? A már beállított lámpa vetítési képére lennék kíváncsi, mert lehet, hogy én is vennék egyet.



#175
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Erre szoktam írni, hogy három zónás lámpa. Távolra egészen jól és tervezetten vetít, de a közepes távolságra is terveztek bele tükörfelületeket. Közelre viszont van akkora fény kiszóródása a felül elhelyezett ledtől, ami mellett lehet látni a kerék előtt közvetlenül is az utat.
Nem nagy teljesítményű lámpa, de olyan kedvező a fény elosztása, hogy így is használható lehet szerintem átlagos bringázáshoz. Nyilván nem az éjszakai DH-khoz. Oda azért fényerő is kell.

A benne lévő tükör sajnos műanyagból készült, ezért nem lehet nagyobb teljesítményű ledet bele építeni, mert attól biztosan bemattulna a foncsor. Műanyag tükörrel jártam már úgy régebben.
  • Rabbit likes this

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#176
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Aldinál van megint az az első lámpa, amit sokan szeretnek itt a fórumon.

https://www.aldi.hu/...zlet-2-rszes-1/


Marci

#177
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Milyennek ítéled meg a lámpatartó konzolt? Ilyen felépítésű tartóval találkoztam már, az sajnos nagyon gagyi volt, lévén hogy műanyag volt a menete, könnyen megszakadt.

Az elsőhöz hasonló képet tudnál feltölteni egy homogén útfelületű szakaszon? A már beállított lámpa vetítési képére lennék kíváncsi, mert lehet, hogy én is vennék egyet.



#178
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Jó ez, kellemes fénye van.
Mellé terepre, erdőben lehetne feltenni valami erősebb, szélesebb fényű lámpát is.

Az erős keskeny csóvájú lámpát viszont főleg sisakon, fejjel könnyen irányíthatóan érdemes felszerelni.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#179
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Nem tudom, kinek mit mondanak majd a képek, de én azt mondom -inkább a használat alapján-, hogy részemről bestbuy-gyanús a kis Lumintop.

És szabályzott a fényerő, tehát tartja lemerülésig. Nem tudom, visszalép-e, de egyszer jöttem úgy haza, hogy már nem engedte kapcsolni a magas fokozatot. A buszmegállós képeken picit túlságosan is lefelé nézett még a lámpa 250 lumennel, ezen később korrigáltam (a bandázs lehet, hogy nem fogja szeretni, ha sokat piszkálom), a fal melletin nagyjából úgy állt, ahogy utána jöttem vele, de alacsony fényerőn. Amikor gyalogosok mellett mentem el, semmit nem láttam az arcukból.. 

35-nél (töksötétben) már inkább aszfalton is felkapcsoltam high-ba, de elég tisztességes a 250 lumenes állás is, ezt a két fokozatot használtam felváltva. Egy hasonló fényerejű fejlámpa még kéne mellé, legalábbis terepre mindenképpen, de aszfaltra sem árt - ott azért el lehet vele lenni magában is, főleg ismert útvonalon.

5000-es akksival van üzemidő is, még nem tudom, mennyi, de a megtalált teszt alapján elég sok óra :)

#Lumintop B01

lumintopb01_1.jpg

lumintopb01_2.jpg

lumintopb01_3.jpg

 

 


  • nagylaci32 likes this

#180
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Az a baj ezekkel a lámpás képekkel és videókkal, hogy arra teljesen alkalmatlanok, hogy visszaadják milyen is valóságban a lámpának a fénye, mert ugye a megvilágítatlan rész tök sötét, mint a legtöbb képen a fényképezők, kamerák érzékelőinek a gyengesége miatt. Meg mindegyik kép teljesen más körülmény közt készült, így még összehasonlítani sem jók.

 

Azért ez nem feltétlenül van így. 

Azért nem teljes sötétségben kell lámpát tesztelni, mert 

akkor nincs körülötte ismert fény a területen, amihez 

lehet hasonlítani a lámpa által megvilágított terület fényességét.

Sőt a fény eloszlása, elhelyezkedése is akkor érzékelhető igazán, ha

a környezet méretei is értelmezhetők a tereptárgyak alapján.

 

Pl a múlt héten jártam kint éjfél körül a sikárosi réten szarvasbőgést hallgatni,

közben fotózgattam kicsit a hold fényénél.

 

Ezen a képen a legkisebb fokozaton működött a lámpa.

or7n0bi5t7r2e0mx9vkw.jpg

 

A rét és erdő közötti aszfalton is készült egy holdfényes kép, bekapcsolt hátsó piros fény mellett.

Egy fotó akkor adja meg nekünk a legtöbb információt bármilyen lámpa tesztről,

ha tudjuk mi adta a környezeti megvilágítást (itt épp a telehold). 

hybnj7a0s3tydvq6uckn.jpg

 

Szóval látszanak azért ezek a dolgok, főleg ha tudjuk milyen volt a környezet megvilágítása.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..