Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#161
Írta 2019. szeptember 13. - 01:12
Akkor vakítsunk mi is? Érdekes álláspont.
Lehet, hogy csak én figyelek ennyire erre? ...meg még sokan.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#162
Írta 2019. szeptember 10. - 14:09
A lámpát (Cateye Volt500 XC) soha nem fogom sisakon hordani.
Mi sem természetesebb, hogy lefelé irányítva van a kerékpáron. Városban, külterületeken ahol van világítás eszembe sem jut 500-on használni, a 100 is elegendő. Ha már kell az 500 akkor az autók pont ugyan annyit vakítanak szembe (többet) mint a lámpa, ezt a felvetést nem is értem. Pontosabban értem (és abban az esetben ha valaki felfelé vagy nem lefelé használja jogos is), de túlzónak találom nagyon. Országúton, autóval közlekedve ha a szembejövő lámpát figyeli az ember biztosan káprázni kezd a szemünk, de hát ki fókuszál a lámpákra és miért?
#163
Írta 2019. szeptember 10. - 11:52
(Balu, szerintem nem nekem szántad, én a Lumintopot vettem)
Balu csak velem értett egyet, hogy még a gyenge vacak is tud vakítani
#164
Írta 2019. szeptember 10. - 11:02
Közelről persze minden vakít, de 10m-es nagyságrendű távról már nem akkora vész az a LED a tükör alján.
Közben el is felejtettem, hogy nekem talán nincs is gyári állapotú S2+-m, van egy, amiben SST20 LED van (ez kisebb az XML-nél, tehát ugyanazzal a tükörrel jobban fókuszál), és van egy másik, amit még használok bringára, az meg 8 fokos lencsés.
A gyári állapotú (bár már van többféle leddel gyárilag is, ha jól rémlik) valóban nagyon szélesen terít, jól egybemosódik a hotspot a szórt résszel, de amúgy is fölöslegesen széles a fénye biciklire (nekem mindenesetre). Ha azt akarnám, hogy ne vakítsak vele, akkor kb az első kerekemet látnám vele, mást nem.
A lencsés volt a kedvencem, aztán a kisledes tükrös is meglett, és az jobban tetszik. A lencsével (azzal a konkrét lencsével legalábbis) elég sok fény elveszik a sok belső tükröződés miatt, meg az éleknél is kilép sok fény össze-vissza.
A tükröset is felül leragasztva használom egyébként, csak hogy tényleg ne vakítsak senkit, de pont azért rendeltem egy céleszközt is, mert abban úgy tűnt, minden egyben van, még a hosszú üzemidő is, ha lesz hozzá egy 4800-as vagy 5000-es akksim.
(Balu, szerintem nem nekem szántad, én a Lumintopot vettem)
#165
Írta 2019. szeptember 10. - 10:13
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#166
Írta 2019. szeptember 10. - 09:48
Erre csak annyit tudok mondani, hogy régen a lengyel/kínai piacon volt, hogy úgy mutogatta az árus a huzallábas ledekkel teli lámpát, hogy a képedbe világított vele. Vakított. Örültél. Megvetted. Este bekapcsoltad, hát sokat nem láttál vele, hiába volt 21 ledes "csoda".
S2+-nál alapvető gond, hogy látszik maga a led a tükör aljában. Ez akkor is borzasztóan vakít, ha a tükörből visszavert fényt már bőven nem látod, tehát csak a szórt fényből kapsz. Pedig a szórt fénye nem olyan sok.
#167
Írta 2019. szeptember 10. - 08:42
Kis túlmisztifikálást érzek a levegőben
Az Emisar ránézésre flood lámpa, (meg az S2+ is, és a kettő közül csak ezt ismerem) de ne hasonlítsunk össze egy szűk vetítésű lencsét egy széles szögűvel! Igaz, hogy nem olyan éles a határvonal a fő nyaláb, és az azon kívül eső gyengébb kéve között, de azért jól elhatárolható a kettő.
Ha az egész hotspot az úton van előttem pár méterre, akkor nem gondolnám, hogy a maradék szórt fény akkora károkat okoz a retinában.
(akit az is zavar, esetleg fontolja meg az otthon maradást)
#168
Írta 2019. szeptember 10. - 06:37
Az ilyen lencsés megoldásokat pont azért használják, mert a teljes fénykévét kontroll alatt tudják vele tartani. És szemből fotózva pont nem látszik, hogy az egy 5, vagy egy 60 fokos lencse, szerintem.
(TIR = total internal reflection, vagy valami ilyesminek a rövidítése. Az egyszerű tükrös lámpáknál /S2+, stb/ van a LED direktben kilépő fénye is, ami mindig elég széles szögű. De odafigyelve azok is használhatóak.)
A helyzet az, hogy ha a lámpa fényénél látod a szembejövő arcát akár már 10-20 méterről, akkor az bizony vakít. Ami nem vakít, azzal csak az utat látod.
Az, hogy TIR lencse van benne, az érdektelen. Pont ugyanazt csinálja, mint egy közönséges parabolatükör, csak ha nem retkes a felülete, akkor hatékonyabban. Vagy nem, mert az üvegben meg elveszik ugyanannyi fény, mint amennyi a tükörnél elveszne A TIR-ek egyetlen előnye talán az, hogy a led előtt van egy lencse, amivel tovább lehetne növelni a hatékonyságot, ehelyett egy csomó szórt fényük van ezeknek is. Lásd: Emisar D4S Frankó lámpa, de még frankóbb lenne, ha a szórt fényének a nagy részét előre vetítené. Így hiába jó a BUMM Ixon Space, ha ezt lekapcsolom, egy pillanatra alig látok valamit, pedig a hotspotot bőven felfelé irányítom
#169
Írta 2019. szeptember 10. - 03:50
Valamennyi szóródó fény juthat a szembe, sőt ami ahhoz kell, hogy észrevegyenek, annyi szükséges is.
Az a baj, hogy az ilyen lámpák már vakítanak szemből, ha már látod távolabb is magad előtt az utat a fényüknél.
Minden használható gyakorlatilag, de amikor úgy állítod, hogy előre is láss, akkor már vakít. Az ilyeneknél szoktak "szentségelni".
Ezért lényeges a felső éles határvonal a lámpáknál, amivel még úgy megvilágíthatsz valakit lentről a nyakáig is, hogy közben ne vakítsd el a látását.
Erre valók a speciális, számítógép tervezésű tükrök, amiről itt már korábban szó esett.
Amit most rendeltél, az sisakon, a fény irányát szorosan kontroll alatt tartva használható, de fixen kormányra rögzítve vagy vakít, vagy épp eléd világít és távolabb már a sötétbe "szaladsz" bele.
Persze ez a Te döntésed volt és neked kell majd viselni a használata közben felmerülő kellemetlenségeket forgalmas utakon.
Terepen, vagy sisakon bárhol ez is jó lesz.
Balu1 módosította - 2019. szeptember 10. - 04:04
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#170
Írta 2019. szeptember 09. - 22:22
Nem kötekedésnek szánom, de ha nulla fény jutna a szemünkbe a lámpából, akkor nem látnánk, hogy az ott egy lámpa.
Leszámítva az aszfaltról visszaverődő fényt.
A tompítottba meg... normál vezetésnél szerintem nem gáz, amikor szembe jön egy autó tompítottal. Ha refivel jön, az a gáz.
Az ilyen lencsés megoldásokat pont azért használják, mert a teljes fénykévét kontroll alatt tudják vele tartani. És szemből fotózva pont nem látszik, hogy az egy 5, vagy egy 60 fokos lencse, szerintem.
(TIR = total internal reflection, vagy valami ilyesminek a rövidítése. Az egyszerű tükrös lámpáknál /S2+, stb/ van a LED direktben kilépő fénye is, ami mindig elég széles szögű. De odafigyelve azok is használhatóak.)
#171
Írta 2019. szeptember 09. - 20:39
Ez lakott területen kívül, terepen jól használható, csak a forgalomban kell vagy sisakon használni ahol lebillented a fejed amikor valaki jön szemből, vagy kormányon nagyon lefelé fordítva, mert ez bizony vakít, ha a felépítését nézzük. Nincs benne semmilyen megoldás vakítás ellen.
Ezt látja belőle a szembejövő, a vakító ledet, esetleg épp 500 lumennel.
Igen, biztos frankó fénye van, épp csak vakít.
És igen, a lámpa akkor is vakít, ha nem a fő fénykévében vagy benne. Egy StVO lámpába sem jó belenézni akkor sem, ha abszolút nem feléd van irányítva, hát még egy ilyen egyszerű megoldásba. (nem kell nagyon keresni, csak meg kell nézni egy modern autó tompított fényszóróját, abból is a tisztességesen beállítottat. Vakít? Naugye!)
#172
Írta 2019. szeptember 09. - 15:55
Ez lakott területen kívül, terepen jól használható, csak a forgalomban kell vagy sisakon használni ahol lebillented a fejed amikor valaki jön szemből, vagy kormányon nagyon lefelé fordítva, mert ez bizony vakít, ha a felépítését nézzük. Nincs benne semmilyen megoldás vakítás ellen.
Ezt látja belőle a szembejövő, a vakító ledet, esetleg épp 500 lumennel.
Balu1 módosította - 2019. szeptember 09. - 15:59
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#173
Írta 2019. szeptember 09. - 15:37
Igen, azt a lámpát vettem de nem ott.
Itt a gyári oldalhoz a link: https://www.cateye.c...hts/HL-EL080RC/
Lehet köpködni
100/500 nem tökéletes mindenkinek, a műanyag bilincs nem hiányzik amíg a helyén marad a lámpa.
Amúgy reggeli indulással 5:45 körül még a 100 is elég míg elérek a hegyig (van köztéri világítás). Ha hamar érek oda akkor feljebb kapcsolom de akkor már világosodik (és felfelé megyek). Kifejezetten éjjel nem megyek az erdőbe bringázni. A helyén kezelve rendben van. Nektek kevés lenne a fotóitok alapján.
Futva a 350-es Petzl simán elég az erdőben, igaz más a sebesség.
#174
Írta 2019. szeptember 09. - 14:18
A Petzl-lel még az is lehet, hogy a magyar ipart is támogattad!
#175
Írta 2019. szeptember 09. - 13:59
Köszi mindenkinek, kivételesen nem igazán hallgattam rátok.
15 000 Ft körül vettem egy Cateye 500 lumenes lámpát, tölthető, hibátlan nekem. Volt több fejlámpám is futáshoz Kínából, mindig a legrosszabb pillanatban adták meg magukat. A Petzl lámpámat meg csak töltögetnem kell és mindig működik. Persze ezek is kínaiak de más gyártási szórással azt gondolom.
Pontosan melyik, csak hogy megköpködjük
Netán erről van szó?
#176
Írta 2019. szeptember 08. - 23:09
Köszi mindenkinek, kivételesen nem igazán hallgattam rátok.
15 000 Ft körül vettem egy Cateye 500 lumenes lámpát, tölthető, hibátlan nekem. Volt több fejlámpám is futáshoz Kínából, mindig a legrosszabb pillanatban adták meg magukat. A Petzl lámpámat meg csak töltögetnem kell és mindig működik. Persze ezek is kínaiak de más gyártási szórással azt gondolom.
#177
Írta 2019. szeptember 06. - 21:43
Nagyon várom a tapasztalataidat. A lámpa vetítési képéről csak gyári képeket láttam eddig. Youtube-on van róla egy tesztvideó is, de ott csak összevissza hadonászik vele a mókus, nem szemlélteti, hogy milyen a vetítési kép rendesen a biciklire felszerelve és vakításmentes dőlésszögbe beállítva.
Állítólag nemsokára kijön a Nitecore BR20, ami hasonló kaliberű lámpa lesz.
Ez az általad linkelt lámpa a tükör alapján jól vetíthet.
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Ezek a számítógépes tervezésű tükrök általában három zónásak, ami azt jelenti, hogy a távolság függvényében egyre erősebb fényt vetítenek előre. A másik nagy haszna, hogy éles a fény felső határvonala, vagyis jó beállítás mellett egy magasságnál nem világít feljebb, vagyis nem vakít. Az össz. fény teljesítménye. ha jól láttam, 850 lumen, ami ilyen hatékony és kiszámolt vetítés mellett erős fényt jelent a megvilágítandó területen. "Ugyanilyen" tükörrel lehetett kapni lámpát az Aldiban és a Lidlben, de kb tizede fény teljesítménnyel. A kedvező fény eloszlás miatt az is egészen használhatónak tűnt. Ezeknek jó a távoli fénye, de a közelebbi zónákban is épp annyi a fény ahogy szükséges.
Hát még ennek milyen jó lesz a 850 lumen mellett !
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#178
Írta 2019. szeptember 06. - 07:50
Tavaly télen egy Lupine Neo-ba ruháztam be - tudom, tudom, nagyon más árkategória. Viszont sítúrázom és nem túlzás, egy rámsötédedős túránál az életemmel játszanék, ha nem lenne megbízható lámpám. Szuper jó egyébként, bringához is!
https://www.lupine-s...eo-x4-smartcore
#179
Írta 2019. szeptember 06. - 07:24
Tudom, olyat illene ajánlani, amit már kipróbáltam, de ez még csak elpostázódott: https://www.banggood...-p-1526312.html
Nagyon várom a tapasztalataidat. A lámpa vetítési képéről csak gyári képeket láttam eddig. Youtube-on van róla egy tesztvideó is, de ott csak összevissza hadonászik vele a mókus, nem szemlélteti, hogy milyen a vetítési kép rendesen a biciklire felszerelve és vakításmentes dőlésszögbe beállítva.
Állítólag nemsokára kijön a Nitecore BR20, ami hasonló kaliberű lámpa lesz.