Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8712 hozzászólás a témában

#121
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Érdemes több, különböző széttartású lámpában gondolkodni.

A kormányon egy széles és egy átlagos, "kerékpár út" szélességű fényűt,

sisakra egy keskenyebb szúrófényűt célszerű tenni.


  • gaboca1 kedveli ezt

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#122
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ehhez a keskenyebb és távolabbi és

szélesebb de közelebbi megvilágításhoz több lámpát használok.

 

906IMG_20191120_081854.jpg

 

A következő képen lejjebb, jobban lehet látni elkülönülve pl a 3 Wattos Aldis lámpa viszonylag keskenyebb fényét,

és a kerékpár közelében a 910 lumenes fényű, házi készítésű zoomos lámpa  szélesen terülő fényét,

aminek nem ez a legszélesebb állása.

 

Ezeken kívül van még a sisakon USB-s töltésű fejlámpa is, amit szükség esetén be tudok kapcsolni, habár

annak nagyon gyorsan kimerül az akkuja, ezért a mez hátsó zsebében van egy nejlon tasakban

(az izzadság és eső ellen védve) egy powerbank, amit egy USB kábel köt össze a sisaklámpával.

Egyébként az Aldi-s is rácsatlakoztatható powerbankra, ha több órás,

esetleg teljes éjszakán át tartó üzemelésre volna szükség. 

 

A powerbankot időnként el kell indítani a "kicsi kattanós" gombjával, ha kikapcsolna a fejlámpa a lemerülés miatt, hogy

feltöltse menet közben. Így a saját kicsi akku lemerülése után még addig működik a sisakon, amíg

a powerbankban van energia. Jóformán korlátlan ideig, mert ezt már csak powerbankok

kapacitása és száma határozza meg.

 

522IMG_20191117_181446.jpg


Balu1 módosította - 2019. november 20. - 11:56

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#123
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ez a lámpa mondjuk nem tűnik rossznak, a írásod alapján a gombjától eltekintve.
Mivel nem vakít, nem is fog nagyon távolra világítani. Erdőbe, fával borított területre ilyenkor nem árt egy második lámpa, ami már nem az utat világítja. Kb úgy, mint az autók tompítottja és távfénye.


  • Balu1 kedveli ezt

#124
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A lámpát egy gumi pánttal, egy mozdulattal lehet föltenni  kormányra. Az az érzésem, hogy ha normálisan teszem föl, akkor elrázódott, elbillent volna, mert nem tart eléggé ez a pánt. Szerencsére a Garminom miatt nem fért föl ahogy elsőre tenné az ember, ezért a kormány alá, fejjel lefelé lógatva pattintottam föl - igy teljesen stabil volt. (És iigy a Garmin mászás közben ki is kitakarta - mert különben azt hiszem a meredek fölfeléken, beleláttam volna a fényébe.)

 

Egyébként a http://mandmsport.hu/-n vettem. Az elég érdekes volt, hogy végül nem Force Shark 1000-est kaptam, hanem egy 700-ast. A boltos a telefonban erősen bizonygatta, hogy 1000-es már nem is létezik, az is csak 700 lumenes volt, a 700-as az újabb, és ez viszont tényleg 700 lumen, sőt, jobb a fényforrása. (Ennek ellenére még mindig ott az 1000-es a webshopban.) Khm. Lehet, hogy igazat mond, nem balhéztam, de azért most máshonnan megpróbálok venni még egy 1000-est (négyen bringázunk a családban), aztán ha kapok, összenézem a fényüket. Majd tudósítok arról is.

 

Ezt a gumipántos rögzítésűt kerülném terepre, de erre már rá is jöttél. Inkább nem próbálkoznék a helyedben ezzel az 1000-sel sem.

 

És tegnap ideért a Lumintop C01. Meglepett a másfél hetes szállítás, az ekkor rendelt többi bizbasz biztos nem ér majd ide ilyen hamar... 

 

 

Hát nem lepett meg. Nekem túl keskeny a fénye, de magassága is, vagyis nem tudtam úgy beállítani, hogy rögtön a kerék elé is világítson meg távolabbra is. Városban elmegy, de tök sötét utakra nem ezzel mennék. Kár, hogy már arra bekapcsol, ha benyomom a gombot, el sem kell ehhez engedni. Azért nem tetszik ez, mert nagyon könnyen bekapcsolható véletlenül. Inkább lenne hosszabb lenyomással bekapcsolható, de a legjobb a dupla lenyomás lenne, vagy valami kis plusz (tolható) gomb. Tényleg világít töltés közben, így rá lehet dugni powerbankot menetközben, ha nem volt idő feltölteni, bár nem árt hozzá egy feltöltött powerbank sem (: A villogni sehogy sem tud, legalábbis négy másodpercig le kell nyomni ehhez a manuál szerint, ha be van kapcsolva, de a kikapcsoláshoz meg két másodpercig kell lenyomva tartani, szóval simán kikapcsol. Na mindegy, nekem úgy sem hiányozna a villogás. Városban használt bringára kerül, oda elmegy.

 

Szóval ezzel lámpával is az a bajom, mint a Balu által dicsérgetett lild/aldi lámpával, hogy túl kis terültet világít meg, éles kontraszttal a szélén, ráadásul a lidl/aldis még túl gyengén is, túl hideg fénnyel. A C01 fénye legalább nem hideg. így ezzel elégedett voltam, de erre már számítottam. Ezt írják a bennelévő led-re: Cree XP-G3 LED, Neutral White. A Skilhunt H03 lámpámra is neutral white-ot írtak (árulnak hidegebb fényűt is ebből), elég hasonló a színhőmérsékletük.

 

Aszem nézek valamit, aminek lehet cserélni az optikáját, és próbálkozok majd a csereberével...


blash módosította - 2019. november 20. - 02:24

  • Kisherceg kedveli ezt

#125
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Ma este megvolt az első bevetés, ismert, nagyon könnyű terepen. Végülis jót bringáztunk, de azért határeset a lámpa. Várakozásommal ellentétben nem is a gyors lefeléken volt a gond, hanem a meredek fölfeléken, ahol jobbra-balra billegek, és jobbra-balra fordul a kormány is - ilyenkor a gond az, hogy közvetlenül előttem keskeny a fény-nyaláb. A legrosszabb a Kevélyek oldalában a murvás úton a pocsolyák kerülgetése volt, amikor az út szélén időnként kicsit föl kell hajtani a partoldalban - na akkor semmit sem láttam abból, hova fogok visszakanyarodni. Még az is volt, hogy a fény-nyaláb közepén, ahol azt hittem, tökéletesen látok, nos ott sem tudtam jól megítélni, hogy sáros-csúszós-e a talaj. Szerencsére egy fölfelében csúsztam meg, ugyanott lefelé már nagyon vigyáztam.

 

Egy cimborámmal voltam, neki egy sokkkal drágábbb Lupine-ja van. Nos, az a lámpa tényleg tud valamit, nem kicsi a különbség a  két lámpa fénye között. De azért az nekem túl drága, asszem keresek egy hasonlóan olcsó fejlámpát, hátha a kettő együtt már kiadja.

 

A terepen szinte végig a teljes fényerőn használtam, akkor tudtam lejjebb kapcsolni, amikor a cimborám fényén potyáztam, illetve a kifejezetten nagyon könnyű és lassú fölfelékben.

 

Egyébként azt gondolom, hogy országútira, ahol nem kell szűk iivekben kanayrogni, ott tökéletes lenne ez a lámpa.

 

A lámpát egy gumi pánttal, egy mozdulattal lehet föltenni  kormányra. Az az érzésem, hogy ha normálisan teszem föl, akkor elrázódott, elbillent volna, mert nem tart eléggé ez a pánt. Szerencsére a Garminom miatt nem fért föl ahogy elsőre tenné az ember, ezért a kormány alá, fejjel lefelé lógatva pattintottam föl - igy teljesen stabil volt. (És iigy a Garmin mászás közben ki is kitakarta - mert különben azt hiszem a meredek fölfeléken, beleláttam volna a fényébe.)

 

Egyébként a http://mandmsport.hu/-n vettem. Az elég érdekes volt, hogy végül nem Force Shark 1000-est kaptam, hanem egy 700-ast. A boltos a telefonban erősen bizonygatta, hogy 1000-es már nem is létezik, az is csak 700 lumenes volt, a 700-as az újabb, és ez viszont tényleg 700 lumen, sőt, jobb a fényforrása. (Ennek ellenére még mindig ott az 1000-es a webshopban.) Khm. Lehet, hogy igazat mond, nem balhéztam, de azért most máshonnan megpróbálok venni még egy 1000-est (négyen bringázunk a családban), aztán ha kapok, összenézem a fényüket. Majd tudósítok arról is.


mephisoft módosította - 2019. november 20. - 00:55

  • Kisherceg kedveli ezt

#126
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Szerintem jó választás. Kezdésnek tökéletes lesz. Aztán hogy mi lesz később, majd eldől. Hol vetted ?

A hátsó villogó az milyen ? Valami Niterider esetleg ?


Marci

#127
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Köszi a sok hozzászólást. Nem akartam, de csak elcsesztem vagy nettó 5-6 órát tesztek és üzletek böngészésével :(  Végül ez lett: http://bikemag.hu/sh...-usb-elso-lampa, árleszállításban, 7eFt-ért, és egyből megtoldottam egy tartalék akksival is (2500Ft). Kíváncsi vagyok, milyen lesz, elég-e a fénye, kell-e még egy a sisakra, vagy végül mégsem úszom meg a dolgot ilyen olcsón.

 

Ha már ott voltam, vettem egy 150 lumenes hátsó villogót is nappali országúti bringázáshoz.

 

Egyébként menet közben jöttem rá, hogy mindenképpen USB-s akarok, nem szeretnék még egy elkavarható spéci kütyüt a töltőt. Valamint az is szempont, hogy több bringán is használnám, azaz fontos, hogy nagyon gyorsan lehessen föl-leszerelni.

 

(Egy óvatos haladásra alkalmas fejlámpa mindig van a hátizsákomban, mint ahogy egy tartalék hátsó is. Sötétben messzire nem tervezek egyedül menni.)



#128
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

...Garmin-t csak akkor vegyél, ha van hozzá márka azonos bringás GPS-d, különben az "extrákat" nem tudod használni, mint pl. a sebességfüggő fényerőt. A fénye egyébként nagyon meggyőző, bár az üzemideje full fényerőn igen kevés. Hosszú évek sok éjszaki túrázási tapasztalataim a Trelock mellett teszi le a voksot: LS-950-em van még az első generációs. Szerintem ár-érték arányában azok a lámpák közül, mik nem külső akkusak, a legjobb a piacon! Érdemes utánaolvasni.

https://www.youtube....h?v=IT2Ocwm4GpA


Ridley Noah Fast 


#129
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Kollégám most vett egy ilyen lámpát, 8 ezer Ft körül van az ára, szerintem nagyon jó fénye van. https://bringabutik....ASAAEgJ5HPD_BwE

Ezzel már mehetsz nyugodtan terepre is.

ja itthon boltból kb best buy. sokat adtunk el belőle.

 

de jó hogy említed, akartam már írni -csak a lustaság ugye :) -

van ilyenem , kiváncsiságból meg mellé tettem egy sigma buster 700-ast. megér e több mint 2x annyi pénzt egy márkás cucc?

megbizhatóság élettartam nyilván nem derül ki ennyio idő alatt, mindenesetre a veltechből is 1 garis darabbal találkoztunk másfél év alatt több százból.

fényre a velotech kicsit nagyobb fénynek látszik, a sigma viszont kissé "barátságosabb" fényű. szal én ha bringáznék sötétben szilárd burkolatra simán a velot venném, terepre inkább a sigmát.


Bikertigger módosította - 2019. november 10. - 12:48

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#130
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.

 

Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.

 

Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?


Köszi!

Kollégám most vett egy ilyen lámpát, 8 ezer Ft körül van az ára, szerintem nagyon jó fénye van. https://bringabutik....ASAAEgJ5HPD_BwE

Ezzel már mehetsz nyugodtan terepre is.

Hogy hány lámpád legyen és hova az ízlés kérdés. Itt úgy látom sokan szeretik a fejlámpa + kormánylámpa kombót.

Mi a haverokkal kb 15 éve járunk néha éjszaka is terepre, közülünk senki nem használ fejlámpát csak kormányost. Szerintünk jó úgy is de ízlés dolgában nincs vita.

 

Ha már kína, én is kínaival járok: https://www.dx.com/p...50-2029600.html

Szép erős fénye van, az aksi is nagyon jó minőségű.

 

Néha, mikor úgy mentünk tekerni hogy csak a végén sötétedett ránk, akkor csak a régi városi villogóm volt nálam, ami azért 300 lumenes. http://bikemag.hu/ke...t300-elso-lampa

Vaksötétben teljesen jó már ez is még erdőben is de kimondottan hosszú sötét túrára azért kell az erősebb, szétszórtabb fény.

 

Rakás fanatikus bringás ismerősöm egy-két éjszakai tekerés után hallani sem akartak erről többet. Ez valahogy agyban dől el, van akinek bejön, van akinek nem.

Szerintem ne lőj ágyúval verébre, elsőre ne költs el túl sokat olyanra, amit nem is biztosan szeretsz majd. Mert azért hidegben, kevés fénynél kell majd bringázni, néha csúszós úton ahol nem látod olyan jól a terepet, mint nappal. Szóval szerintem vegyél egy kb olcsó (10 ezer körül) erős lámpát és menj el egy két próbakörre ! Utána eldől, mi is a te utad. Újabb lámpa vagy hagyod ezt az egészet.


Marci

#131
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

fejlámpában nem(sem) vagyok jártas, de én a kormányra szerelhető + fejlámpa kombót javaslom. terepre mindenképp, pontosabban mindenhova, ami nem szigorúan aszfalt, és ismert út. lent írtam a Lumintop B01-ről, még mindig jónak tartom, két ilyen kaliberűvel már nagyszerűen ellennék erdőben is, ha nem túl sietős.
de csak kormányon 1 darabbal hiányzott, hogy ahová nézek,oda is világítson valami. nem vakít, nekem ideálisnak tűnik a vetítés szöge is, de inkább aszfaltra, terepre jobb lehet szélesebb.

 

Pár napja rendeltem egy Lumintop C01-et. Elvileg ugyanaz a reflektor van benne, mint a B01-ben. Legalább kicsi, közepes fényerőn bírja három órán át, nem valami sok, bár kicsi is, de powerbankot rá lehet kötni, és világít töltés közben. Városba kell, meg nem is én fogom használni, szóval valami egyszerű kellett. Jobban tecene, ha például duplán nyomva lehetne bekapcsolni, akkor biztosabban nem kapcsolódna be véletlenül a táskában. Sajna ilyen megoldást nem láttam még. A villogó módok szerencsére rejtettek. A tartója nem a legjobb, csodálkoznék, ha nem törne el. Pótkonzolt nem kapni, de még jó, hogy van ismerősnek 3d nyomtatója, ímádja, mikor megtalálom ilyen ötletekkel :DD

 

Kuponozva 26 dollár volt a banggoodról, de nealtől is ugyanennyi lett volna, ha mellé teszek még valamit (25 dollár felett ingyenes a szállítás, alatta 5 dollár).

 

Nézegettem még ezt a Meilan Y16 vagymi a neve, típusa lámpát is, de biztos jó hideg fényű, meg túl keskenynek tűnik a vetített képe is. Talán ezen lehetne kicsi segíteni csíkozott „üveggel”. A tartója is ugyanolyan béna, mármint eltörhet a forgatható résznél. Meg túl magas is. De lehet rendelek egy ilyet is.

 

7619_15000lm_xml_t6_front_light_hfhjqliq



#132
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.

 

Visszaolvastam jópár oldalt, újra elolvastam Bikemag 2017-es tesztjét, de nem látok tisztán, mi a tudomány jelen állása? Hol jobb a lámpa, kormányon, vagy sisakon? Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat? Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem-elvakiitani? Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?

 

Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.

 

Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?

 

Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

 

Ja, és a legjobb lenne gyorsan, itthonról, nem 30 napos, vagy-megjön-vagy-nem kiinai rendeléssel. Vagy onnan annnnyyyival olcsóbb?

 

Köszi!

Két lámpa az ideális, a sisakra csakis külső aksis, úgy nem zavaró a fénye, be tudsz vele nézni a kanyarokba, bárhová, a vadakat is látod az út mellett, ha hallod a csörgésüket, a másik a kormányra, ez jobban ad súrló fényt ami kiemeli az egyenetlenségeket, ez terepen fontos.


  • Balu1 kedveli ezt

#133
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.
 
Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

 
Épp az előbb olvastam erről, hogy a Giant Recon HL1600 is tud hasonlót a megfelelő szenzorokkal párosítva. El is nevezték SpeedBeam-nek. Lehet nem annyira hüjeség terepen, de inkább egy vezetéknélküli gomb. Már nem tudom, hogy melyik lámpánál láttam ilyet.
 
Csak egy darab lámpával nem indulnék neki egymagam terepre, főleg nem télen. Bármi baja lehet a lámpának, aztán világíthatsz az egyik kezedben a telefonnal (:

 
 

Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat?

 

Lehet látni így is, de pár alkalom után kevésnek éreztem, hogy csak a kormányon lévő lámpát. A sisakon lévő lámpa magasabban lévő fénye miatt kevesebb lesz az árnyék az úton, a belógó ágaknak sem lesz akkora árnyéka. Utóbbi dolog nagyon fura tud lenni pár pillanatig míg rá nem jössz, hogy csak ág miatt lett árnyékosabb.

 

 

Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem elvakítani?

 

Sisakra minél könnyebbet választanék. Itt írtam arról, hogy tettem rá egy pipalámpát a sisakra vagy a kormányra. Még mindig tetszik a Skilhunt H03-nak a vetítési képe, szép átmenetes a széle, meg jó széles szögű a tir lencse miatt. És a színhőmérséklete is hasonló a kormányon használt BT40S-hez. Ez amúgy engem zavart, ha jól láthatóan eltértek.

 

Ha jön szembe valaki, akkor jobb nem megbámulnod, vagy lehet a szemed sarkából oldalra fordított fejjel, csak nem kényelmes. De jobb inkább lejjebb venni a fényerőt.

 

Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?

 

A külön aksis akkupakkját, ha két cellás, akkor fel tudod tenni a sisak hátuljára, vagy ha elég hosszú a vezeték, akkor meg a mez zsebébe is teheted. Ez hidegben jobb is lehet, mert nem hűl le annyira az akku, ha kabátod alatt van.

 

Meg lehet, de engem inkább az zavar, hogy az ezeréves bell sisaknak már nem lehet tovább szorítani a tekerős állító izéjét, így kicsit lötyög a fejemen, lámpával meg jobban. Másik sisakkal lehet fel sem tűnne.

 

Most a 4000 K-es Sofirn SP40 lámpát venném a H03 helyett, mert csak 22 dollár, adnak hozza rövidebb csövet is, így használható a könnyebb 18350-es akkuval. Persze ez kevesebb ideig bírja, de hát cserélhető, és úgyis érdemes magaddal vinni pótakkut. Szerencsére kihagyhatták a villogó módokat, dupla gombnyomásra turbó módra vált, amit úgyis csak néhány percig bír, mert visszavesz. A beépített töltést is kihagyhatták volna, főleg ezzel a gumidugóval.

 

Ja, még annyi gondom volt a sisakon lévő lámpával, hogy csak egy gombja van, így végig kell kattintgatni, ha lejjebb vettem a fényét. És közben oldalra kellett néznem, hogy kormányon lévő fényétől lássam, hogy mennyire sikerült. Egyszerűbb lenne két gombbal vagy valami agyonkonfigolható firmware-rel, például Andúril UI-val?

 

Tesztek erről a lámpáról:

 

budgetlightforum.com/node/67477

 

1lumen.com/18650-reviews/sofirn-sp40/

 

 

 

A kormányra meg tennék másik pipalámpát, csak 21700-es aksisat, ami nem baj, ha nehezebb. Ez a Fireflies PL47 Gen II pont jó is lenne 46 dollárért meg akkuk és akkutöltő, amibe belefér. Talán a Nichia 219B SW45K 4500K R9080 CRI95 változatnak leginkább szélesebb a fénye az SST 20 és XP-L Hi.hoz képest, vagy ki tudja, nem láttam még ennél a lámpánál összehasonlítva a különböző led-es változatokat. Ja, és nem kell szórakozni az akkupakk kábelével.

 

Ilyesmi tartó jó is lenne, csak ki kell nyomtat(tat)ni: reddit.com/r/flashlight/comments/bcafl4/pl47_tiara_c1_pro_dual_headlamp/

 

1oottnn.jpg

 

 


blash módosította - 2019. november 09. - 04:59

  • Balu1 kedveli ezt

#134
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás
fejlámpában nem(sem) vagyok jártas, de én a kormányra szerelhető + fejlámpa kombót javaslom. terepre mindenképp, pontosabban mindenhova, ami nem szigorúan aszfalt, és ismert út. lent írtam a Lumintop B01-ről, még mindig jónak tartom, két ilyen kaliberűvel már nagyszerűen ellennék erdőben is, ha nem túl sietős.
de csak kormányon 1 darabbal hiányzott, hogy ahová nézek,oda is világítson valami. nem vakít, nekem ideálisnak tűnik a vetítés szöge is, de inkább aszfaltra, terepre jobb lehet szélesebb.
  • Balu1 kedveli ezt

#135
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok itt. Már évek óta filózok azon, hogy ősszel-télen is jó lenne munka után is bringázni menni tudni - de most végre rászántam magam, belevágok. Montizásról, és erdőgazdasági aszfalt utakról lenne szó, alkalmanként akár 3 órás időtartamban is, és akár mínuszokban is.

 

Visszaolvastam jópár oldalt, újra elolvastam Bikemag 2017-es tesztjét, de nem látok tisztán, mi a tudomány jelen állása? Hol jobb a lámpa, kormányon, vagy sisakon? Ha eléggé szór a fény, akkor a kormányra szerelttel is elég jól be lehet látni a kanyarokat? Igaz, hogy sisakra szereltből jó lehet a szűkebb szórású is, mert azzal be tudok nézni a kanyarba? Ráadásul, ha jön valaki szembe, akkor tudom nem-elvakiitani? Meg lehet szokni a + tömeget a sisakon? Esetleg sisakra inkább olyat érdemes, aminél külön van az akksi?

 

Olyan 30e körül gondoltam költeni erre, de ha van valami extrém szuper jó, akkor el tudok menni 50 körülig is.

 

Tudtok valami egyértelmű tutter legjobb vételt a fentiekhez?

 

Ugyan nagyon feszíti kereteket, de vonzó a GARMIN Varia UT800, azzal, hogy a sebességhez igaziitja a fényerőt, és ezzel spórol az akksin. Próbálta már valaki? Persze ha olcsóbban van olyan, ami ilyen varázslat nélkül is klibiirja akár tovább is ...

 

Ja, és a legjobb lenne gyorsan, itthonról, nem 30 napos, vagy-megjön-vagy-nem kiinai rendeléssel. Vagy onnan annnnyyyival olcsóbb?

 

Köszi!



#136
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Tegnap estefelé jöttem haza a bicikli úton és próbálgattam az Aldi-s 3 Wattos, automata fényerő szabályozós lámpát magában.

Több képet is készítettem eltérő beállítással és össze hasonlítottam az előttem látottakkal.

Ez a kép hasonlított a legjobban az eredeti látványhoz.

 

gr2cas26rl8km71z9kpi.jpg  


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#137
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Köszönöm szépen.

A kepkezelo.com tegnap rendszeresen hibajelzéssel állt le.

Ma viszont már tényleg működik. Köszönöm.

 

Ki is próbálom, felteszem a két legszélső állapotú zoommal készült képet,

ami kihúzott és teljesen betolt állapotban mutatja a világítást.

 

(A kicsi három zónás Lidl/Aldi-s 1-2 Wattos lámpa is be volt kapcsolva távoli fénynek.

Annak különösen jó a távolsági fénye! A széthúzott zoom mellett látszik is távolabb.)

 

gamnr36x0b62snq6ijm4.jpg

 

y6hos2z2t8qrq5eit8k1.jpg

 

Mindig megkeresem az adott helyzetben optimális széttartású állást.

A lámpa magasságát úgy állítom be a kormányon, hogy a kormány markolatot fogva is kezelhető

billentő karral az adott széttartás mellett is le tudjam venni menet közben, vakítás szint alá a fény magasságát ha szükséges.

 

-

Ez a kép azt mutatja, milyen amikor szembe világít és vakít a lámpa. Elé guggolva fotóztam.

wzpkgmiryuaixbk4s82u.jpg

 

A következőn viszont a levegőben lebegő részecskéken is látszik

hol van a fény felső határvonala, hol van megvilágítva. Szemvonal alatt. 

Szemből álló helyzetben fotóztam. Így látszik, a fény felső határvonala fölött már nem vakít, csak mint bármelyik autó.

 

kttywh0zg9q577xvunfq.jpg


Balu1 módosította - 2019. október 02. - 04:50

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#138
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

(nem tud valaki egy még mindig működő ingyenes képfeltöltő oldalt, ami nem vírusos és itt használható .jpg formátumban tárolja a képet?
Még a .jpeg kiterjesztést sem fogadja el ennek a felületnek a kép kezelő linkje, csak a jpg-t.)

Nem hinnem, hogy "virusos" lenne ez a kepzelo.com, csak legfeljebb a villogo es agressziv reklamok miatt tunhet annak. Hasznalj valami reklamblokkolot. Sokkal jobb.

https://abload.de/ vagy https://flickr.com/

Az abloadra regisztracio nelkul is tolthetsz fel kepeket, direkt linkelni is lehet. Meg egyszerre tobb kepet is fel lehet tolteni, majd masolni a linkeket. De biztos van me'g mas ilyen oldal is.

Nahat volt/van a Lumintop B1-rol ki mit valtoztatna topik, gondolom mar tol mindegy, mivel mar kaphato: http://budgetlightforum.com/node/65124

Akar hogy is nezem, de nekem ez az elkulonulo ket megvilagitott resz nem tetszik, inkabb egy reszbol kene allnia. Rovidebb cso is kene hozza, hogy peldaul 18350-es akkuval is lehessen hasznalni, igy konnyebb lenne, kevesbe mozogna vagy lehetne lerugni terddel a kormanyrol. Ket gombos kapcsolo is tecene, hogy ne kelljen vegigkattingatni az osszes modon es ne vakoskodjak par meteren keresztul, megtetszett ez a Nitefighter BT40S-en, de biztos van egy halom masik bringaslampan is. Meg valami kis tobbszinu led, hogy legyen visszajelzes a toltottsegrol. Toltes funkcio nekem nem hianyzik, meg beleforrasztott akku sem, de biztos sokaknak jol johet az ilyesmi. Mas kerdes, hogy par dollarert kapni mar egy-ket akkuhelyes tolto, de ugye azt is hurcolni.

blash módosította - 2019. október 01. - 06:39


#139
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Jártam a Pilisben a Királykúti-nyeregnél, ahonnan a Prédikálószék felé lehet indulni a kavicsos, köves földes erdészetin felfelé. 

Ott még lent az aszfaltnál csináltam néhány fény-tesztet a különböző széttartásúra állított lámpával.

ebben most 1 db XML-T6-os, 910 lumenes led van beépítve.

 

http://keptarhely.eu...1v00qwgr6n.jpeg

 

http://keptarhely.eu...1v00qimtqm.jpeg

 

http://keptarhely.eu...1v00q3xhxc.jpeg

 

http://keptarhely.eu...01v00qa39m.jpeg

 

A könnyebb összevethetőséghez érdemes mindegyik képet sorban mind megnyitni,

akkor gyorsan lehet lapozni a képek között.

 

(nem tud valaki egy még mindig működő ingyenes képfeltöltő oldalt, ami

nem vírusos és itt használható .jpg formátumban tárolja a képet?

Még a .jpeg kiterjesztést sem fogadja el ennek a felületnek a kép kezelő linkje, csak a jpg-t. )

Ezért nem tudtam látványosabban, összevethetőbben feltenni.  :unsure:


Balu1 módosította - 2019. október 01. - 02:20

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#140
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Ebben is a számítógép tervezésű tükör van beépítve a felülre szerelt LED-del, ami nem vakít ..ha jól látom. Előtte van egy vízszintesen széthúzó előlap. Nem lehet rossz.

Tegnap jártam kint a Pilisben a Királykúti-nyeregnél, (ahol a Prédikáló felé megy fel az erdészeti), ott az aszfalt felé próbálgattam, fotóztam a lámpa fényét különböző széttartásokra állítva. Majd később lehet, hogy feltöltök róla ide néhány képet.

Ami érdekes, már senkivel nem találkoztam az erdőben sötétedés után, pedig még hideg se volt (14Cfok).
Előtte viszont tömegek jártak arrafelé Naplementéig.

Balu1 módosította - 2019. szeptember 30. - 14:32

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..