https://www.youtube....eature=emb_logo
Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#101
Írta 2019. november 28. - 19:15
#102
Írta 2019. november 28. - 18:44
Lezyne Strip Drive és nagyon melléfogtam vele. Hozzálapul a nyeregcsőhöz, ezért kicsit lefelé áll, emiatt persze lefelé megy fénye is. A külső felülete nem siik, a kerék által felcsapott sár beleragad, letörölni sem lehet. (Folyó viizel kéne kimosni?) A gumis felerősiitése nem az igazi, a gumi pántot körömmel kell belepassziirozni a helyére, hogy biztosan tartson. Van vagy 10 programja, megőszülök, mire körbeér, és be tudom álliitani azt, ami nekem kell. Összenéztem a sógorom Bontrager Flare RT-jével, a kettő nappali láthatósága között hatalmas a különbség a Bontrager javára. Veszek egy Bontragert. (Pedig ez sem volt olcsó, egyáltalán nem.)
thingiverse.com: Angled filler for bicycle seatpost lights
Vagy megpróbálhatsz valamit megfaragni, reszelni.
blash módosította - 2019. november 28. - 18:45
- ZolkoW kedveli ezt
#103
Írta 2019. november 27. - 09:52
Én Lezyne Strip Drive-okat vettem egy hete. Így már remélem észrevesznek. Van nappali villogó módja. Ez 300-400 lumen-nel villog nappal. Szerintem belefér. Sötétben átkapcsolom folyamatos fényre, ami 50 lumen maximum.
Délután 5 után, koromsötétben villogtatott a srác. Még a videón is jól látszik, mennyire vakított. Nappal azért kevésbé zavaró egy ilyen.
A németeknél az stVZO szabályozást megértem valahol, mondjuk az meg már majdnem a másik véglet. Szinte csaka méregdrága Lupine lámpákból vásárolhat az ember éjszakai trail running/ski touring/MTB stb. célokra.
zscs módosította - 2019. november 27. - 09:53
#104
Írta 2019. november 27. - 02:42
Eddig csak kifejezetten bringaboltok kiinálatát néztem. USB-ről tölthető csőlámpát nem láttam még. Eszembe sem jutott, hogy barkácsolhatnék. Továbbra sem akarok se komplett lámpát, se tartót barkácsolni, de az egyszeri kipróbálás (mondjuk kábelkötegelővel) jó ötlet, köszi, ennek nekifutok.
USB töltős cella - az eszem megáll, hogy mit ki nem találnak! :)
Egyre több van, nyomj rá alul a show all-ra: flashlights.parametrek.com/index.html?features=integrated charger
Van amelyik mágneses csatlakozójú, meg van sima micro usb-s is, illetve usb-c is. De ezek többnyire lassabban töltik az akkut, mint egy normális töltő. Nemcsak négy helyes akkutöltőt kapni, hanem van egy és két helyes is. Vagy mágneses töltők, de ezek is lassabban töltenek, például Olight UC.
Nálam minden sisakra szerelhetőnek számít :ph34r: :rolleyes: .
Legalább kipróbálás erejéig némi gyurma/kétoldalas szivacsragasztó/gyorskötöző/tépőzár, aztán legalább lehet véleményt alkotni.
Amúgy sisakon hamar megérezni a súlyt.. csak azért nem írtam egyből, hogy egy rakás remek USB-s töltésű csőlámpa van, mert azokat gondolom ismered, meg ki tudja, mennyire egyeznek a preferenciáink.
példának az Eagle Exe X2R-ből van már három a családban, de sisakon még nem próbáltam. Hasonló a vetítése az S2+-éhoz, hátsó kapcsolója van,amit kesztyűben is lehet kezelni, és nem kell keresgetni.
A Sofirm gyártó cuccait is eléggé dícsérik, állítólag kicsit gyengébb a felületkezelés, de náluk is van hasonló.
Sisakra inkább pipalámpát (aminek az oldalán van a led) választanék, mert könnyebben lehet forgatni, így azt is, hogy milyen szögben világítson. X2R helyett inkább az X1R-t próbálnám ki. Ebben is van töltő, 16-22 dollár körül árulják. De ha nem lenne meg a H03, biztos vennék egy Sofirn SP40-et. Annyira nem tudna izgatni, hogy lekopik a fekete róla.
Így tettem fel a sisakra a Skilhunt H03-at, a kormányra is így, de már írtam itt erről korábban:
Drónokhoz kapni erősebb tépőzáras szíjat, most rendeltem olyat is, mert ezekből a tökolcsókból már elhasználódott pár. Valamelyiknek a tépőzára kopott el, valamelyik elszakadt, mikor jó erősen meghúztam, ennek külön örültem, mert nem volt nálam másik... Ilyet rendeltem: diatone
blash módosította - 2019. november 27. - 02:55
#105
Írta 2019. november 27. - 00:49
Nálam minden sisakra szerelhetőnek számít .
Legalább kipróbálás erejéig némi gyurma/kétoldalas szivacsragasztó/gyorskötöző/tépőzár, aztán legalább lehet véleményt alkotni.
Amúgy sisakon hamar megérezni a súlyt.. csak azért nem írtam egyből, hogy egy rakás remek USB-s töltésű csőlámpa van, mert azokat gondolom ismered, meg ki tudja, mennyire egyeznek a preferenciáink.
példának az Eagle Exe X2R-ből van már három a családban, de sisakon még nem próbáltam. Hasonló a vetítése az S2+-éhoz, hátsó kapcsolója van,amit kesztyűben is lehet kezelni, és nem kell keresgetni.
A Sofirm gyártó cuccait is eléggé dícsérik, állítólag kicsit gyengébb a felületkezelés, de náluk is van hasonló.
Ja, és léteznek beépített töltős cellák is, mint alternatíva, ha nem ismerted: https://www.bhphotov...ttery_with.html - Ez a Fenix pont elég minőségi cucc, de van sok más is, köztük nevenincs gyártók..
Eddig csak kifejezetten bringaboltok kiinálatát néztem. USB-ről tölthető csőlámpát nem láttam még. Eszembe sem jutott, hogy barkácsolhatnék. Továbbra sem akarok se komplett lámpát, se tartót barkácsolni, de az egyszeri kipróbálás (mondjuk kábelkötegelővel) jó ötlet, köszi, ennek nekifutok.
USB töltős cella - az eszem megáll, hogy mit ki nem találnak!
#106
Írta 2019. november 26. - 23:43
Vajon miért jó városban, bringaúton elől-hátul 600-800-1200 lumennel villogtatva bicajozni?
Tegnap említettem egy srácnak, hogy ez kicsit túlzás és borzasztóan vakít, de néma maradt, mikor inkább kielőztem, fél percig alig láttam a piros lámpájától - majd mikor hátranéztem, az első lámpája is a szemembe villogott. Kamerafelvételem van mindkettő lámpájáró (2 kamerával közlekedek, elől és hátul, Cycliq Fly12 CE és Fly6), ez valami borzasztó...
Én Lezyne Strip Drive-okat vettem egy hete. Így már remélem észrevesznek. Van nappali villogó módja. Ez 300-400 lumen-nel villog nappal. Szerintem belefér. Sötétben átkapcsolom folyamatos fényre, ami 50 lumen maximum.
#107
Írta 2019. november 26. - 20:57
Vajon miért jó városban, bringaúton elől-hátul 600-800-1200 lumennel villogtatva bicajozni?
Tegnap említettem egy srácnak, hogy ez kicsit túlzás és borzasztóan vakít, de néma maradt, mikor inkább kielőztem, fél percig alig láttam a piros lámpájától - majd mikor hátranéztem, az első lámpája is a szemembe villogott. Kamerafelvételem van mindkettő lámpájáró (2 kamerával közlekedek, elől és hátul, Cycliq Fly12 CE és Fly6), ez valami borzasztó...
#108
Írta 2019. november 26. - 10:02
Nálam minden sisakra szerelhetőnek számít .
Legalább kipróbálás erejéig némi gyurma/kétoldalas szivacsragasztó/gyorskötöző/tépőzár, aztán legalább lehet véleményt alkotni.
Amúgy sisakon hamar megérezni a súlyt.. csak azért nem írtam egyből, hogy egy rakás remek USB-s töltésű csőlámpa van, mert azokat gondolom ismered, meg ki tudja, mennyire egyeznek a preferenciáink.
példának az Eagle Exe X2R-ből van már három a családban, de sisakon még nem próbáltam. Hasonló a vetítése az S2+-éhoz, hátsó kapcsolója van,amit kesztyűben is lehet kezelni, és nem kell keresgetni.
A Sofirm gyártó cuccait is eléggé dícsérik, állítólag kicsit gyengébb a felületkezelés, de náluk is van hasonló.
Ja, és léteznek beépített töltős cellák is, mint alternatíva, ha nem ismerted: https://www.bhphotov...ttery_with.html - Ez a Fenix pont elég minőségi cucc, de van sok más is, köztük nevenincs gyártók..
#109
Írta 2019. november 25. - 22:31
-Fejjel lefelé kormányra szerelés addig jó, amíg szimmetrikus fényeloszlású lámpáról van szó.
Szimmetrikus. Gondolom ha nem lenne szimmetrikus, ha nem egy szimpla tükör lenne benne, akkor egyből szélesebb is lenne a fénye.
Szerintem próbáljad a mostani lámpát a sisakodra rögzíteni, (ha oda teljesen OK., akkor esetleg mást próbálj kormánylámpának):
Ezt sajnos nem tudom sisakra szerelni.
ja itthon boltból kb best buy. sokat adtunk el belőle.
a veltechből is 1 garis darabbal találkoztunk másfél év alatt több százból.
fényre a velotech kicsit nagyobb fénynek látszik, ...
Úgy nézem, ezt a Veltech-et sem lehet sisakra tenni Bármi ötlet USB-s, sisakra valóra?
A hátsó villogó az milyen ?
Lezyne Strip Drive és nagyon melléfogtam vele. Hozzálapul a nyeregcsőhöz, ezért kicsit lefelé áll, emiatt persze lefelé megy fénye is. A külső felülete nem siik, a kerék által felcsapott sár beleragad, letörölni sem lehet. (Folyó viizel kéne kimosni?) A gumis felerősiitése nem az igazi, a gumi pántot körömmel kell belepassziirozni a helyére, hogy biztosan tartson. Van vagy 10 programja, megőszülök, mire körbeér, és be tudom álliitani azt, ami nekem kell. Összenéztem a sógorom Bontrager Flare RT-jével, a kettő nappali láthatósága között hatalmas a különbség a Bontrager javára. Veszek egy Bontragert. (Pedig ez sem volt olcsó, egyáltalán nem.)
#110
Írta 2019. november 22. - 20:41
-Fejjel lefelé kormányra szerelés addig jó, amíg szimmetrikus fényeloszlású lámpáról van szó. "Igazi", úthoz igazított szórásképű lámpát hülyeség hanyatt felszerelni, mert lefelé megszűnik az egyenletes megvilágítás, szórt fény, felfelé pedig vakítani kezd!
Naszóval a Force Shark 700-at kiegészítendő kéne még egy lámpa a sisakra is, hasonló fényerővel. Továbbra is USB-s töltőst szeretnék, nem hiányzik otthon még egy kütyü. Viszont külön akksist - mert ugye olyan lenne jó a sisakra, hogy ne legyen fönt jelentős súly - USB töltőst nem találtam. Valaki mégis tud ilyet? Vagy esetleg mégis kibírható a sisakon egy ekkora súly? Ez a szerkezet sokkal könnyebb, mint előzetesen gondoltam. (Sajnos ehhez nincs sisakra tartó, nem tudom kipróbálni.)
Fejlámpának szerintem elég jóval kisebb teljesítményű, mint kormány lámpának; ködben pedig le kell kapcsolni, mert használhatatlan.
Sisaklámpánál nem árt, ha kis tömegű, de még sokkal fontosabb, hogy a sisakra lapulva, és tömegét egyensúlyban legyen fölszerelve (így alig fog rázkódni, csúszkálni, könnyebb tartani) -akksihoz lecsüngő drót súlyát is bele kell kalkulálni-. Balu-féle Fideka-gyurma gombócok + tépőzáras pánttal pl. teljesen stabilan, a sisakhoz egészen közel rögzíthetők a lámpák!
Szerintem próbáljad a mostani lámpát a sisakodra rögzíteni, (ha oda teljesen OK., akkor esetleg mást próbálj kormánylámpának):
-Aszfaltra féltükrös / nem vakítósat
-Vagy terepre szélesebben világítósat
#111
Írta 2019. november 22. - 01:26
Naszóval a Force Shark 700-at kiegészítendő kéne még egy lámpa a sisakra is, hasonló fényerővel. Továbbra is USB-s töltőst szeretnék, nem hiányzik otthon még egy kütyü. Viszont külön akksist - mert ugye olyan lenne jó a sisakra, hogy ne legyen fönt jelentős súly - USB töltőst nem találtam. Valaki mégis tud ilyet? Vagy esetleg mégis kibírható a sisakon egy ekkora súly? Ez a szerkezet sokkal könnyebb, mint előzetesen gondoltam. (Sajnos ehhez nincs sisakra tartó, nem tudom kipróbálni.)
#112
Írta 2019. november 22. - 01:19
Ezt a gumipántos rögzítésűt kerülném terepre, de erre már rá is jöttél.
Nemnemnem - a fejjel lefelé fölpattintás tökéletes megoldás. És mivel több bringán használom, nagyon jó ez így. Ráadásul így nappal semmi sem marad a kormányon.
#113
Írta 2019. november 20. - 20:54
..a sisakon is inkább a szélesebb fényű lámpa tetszett.
.., nekem csak jó nagy szögben világítók tetszenek, meg a 4-5000 K-esek (:
Nincs is azzal gond, amíg nem kell távolabbra is látni,
mert ahhoz már szűkebb széttartás kellene, mint kiegészíő refi.
Az egyenes úton jó a kormányon, de terepen főleg a
sisakon lehet a legjobban kihasználni
a gyors irányíthatósága miatt.
Balu1 módosította - 2019. november 20. - 21:02
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#114
Írta 2019. november 20. - 16:02
A 18350, és hasonló elvetemült akksiméretek szerintem nagyon a használhatóság rovására mennek, 18350 ugyan van nekem is, de az az 1200 mAh már exrának számít ekkora méretben, és ez is HARMADA egy megtermett 18650-esének, árban meg még talán több is volt annál.
Az 5000-es 21700-as akkumulátorral (legjobb!) van frankó üzemideje, és még ez is kissé leesett a hűvösebb idővel. Meg így egyensúlyban is van a lámpa szépen.
#115
Írta 2019. november 20. - 15:04
A lockolás hiányára nem gondoltam, mikor a Lumintopokat nézegettem, de ez is a nagyobb tesó felé billenti a mérleget, annál egy negyed fordulat a zárókupakon, és nem kapcsol be sosem. (meg nem fogyasztja azt a pártíz mikroampert sem, amit az elektronika+ a gimbvilágítás megeszik) A tükre lehet hogy tényleg azonos, mondjuk én elégedett vagyok vele, kormányra pont jónak tartom - aszfaltra.
Egy kemping kormányra kellett lámpa, ráadásul még egy kosár is van a kormány előtt. Alig fér el valami rajta, ilyen hosszú lámpát meg nem akartam rátenni. Talán, ha csináltak volna rövidebb csövet a B01-hez.
#116
Írta 2019. november 20. - 14:40
Ezt köszi, megjegyeztem. Annak ellenére, hogy sima szigetelőszalagot tekertem a kormányra és azzal sem mászik el rázós terepen sem.
Amúgy nem is a lámpa miatt tettem fel elsősorban a szalagot, hanem a matt karbon kormányt védem a kopástól, kifényesedéstől (nyáron nem nagyon indulok totális sötétségben bringázni, akkor leszedem).
Lentebb valaki írta, hogy fordítva tette fel a lámpát, azt meg ki fogom próbálni mert utálom a kormányon a cuccokat látni, ha lefelé néz talán nem zavar. Persze ez egyéni hülyeség, de minél letisztultabb minden annál jobb.
#117
Írta 2019. november 20. - 14:17
- Balu1 kedveli ezt
#118
Írta 2019. november 20. - 14:09
A lockolás hiányára nem gondoltam, mikor a Lumintopokat nézegettem, de ez is a nagyobb tesó felé billenti a mérleget, annál egy negyed fordulat a zárókupakon, és nem kapcsol be sosem. (meg nem fogyasztja azt a pártíz mikroampert sem, amit az elektronika+ a gimbvilágítás megeszik) A tükre lehet hogy tényleg azonos, mondjuk én elégedett vagyok vele, kormányra pont jónak tartom - aszfaltra.
#119
Írta 2019. november 20. - 14:03
Ez a lámpa mondjuk nem tűnik rossznak, a írásod alapján a gombjától eltekintve.
Mivel nem vakít, nem is fog nagyon távolra világítani. Erdőbe, fával borított területre ilyenkor nem árt egy második lámpa, ami már nem az utat világítja. Kb úgy, mint az autók tompítottja és távfénye.
Ha normálisabban tervezik meg a tükröt, akkor tudna szélesebben meg lefelé is világítani, persze valamivel kisebb fényerő mellett. Nem látom nagy értelmét még egy másik lámpát tenni mellé, ha mondjuk városon kívüli országúton tekeregnék, akkor inkább egy szélesebb fényű lámpát használnék. Persze jobb mint a gombelemes szilikon lámpa, de ha már beleöltek ennyi energiát a fejlesztésre a lumintopnál, akkor megcsinálhatták volna értelmesebbre is. Hát ezzel a C01-gyel nem mennék terepre, meg megint ott lyukadok ki, hogy a kormányra inkább valami jó nagy szögben világítót teszek, a sisakra meg még valamit. Bár a sisakon is inkább a szélesebb fényű lámpa tetszett.
Érdemes több, különböző széttartású lámpában gondolkodni. A kormányon egy széles és egy átlagos, "kerékpárút" szélességű fényűt, sisakra egy keskenyebb szúrófényűt célszerű tenni.
Á, nekem csak jó nagy szögben világítók tetszenek, meg a 4-5000 K-esek (:
blash módosította - 2019. november 20. - 14:03
#120
Írta 2019. november 20. - 13:47
...még valami..
A kormánycsőre, a gumis, vagy bármilyen "elfordulós" felfogatású lámpa alá
érdemes valami tapadósabb, gumis jellegű "bevonatot" tenni.
Jobb híján fekete, gumi bevonatú textil szigetelőszalagot feltekerni egy-két rétegben, félig átfedésben,
amin nehezebben csúszik meg a lámpa (akár gumis rögzítése) is.
Esetleg a gumi rögzítés tetejére is rá lehet tekerni terep előtt valami textil szigetelőszalagot,
vagy pl sebkötözéshez használatos, gumiszerű felületű leukoplaszt jellegű ragasztószalag tekercsből egy darabot szorosan pár menetben.
Vagy pl itt van ez a csúszásvédő szalag a Conrádtól..
https://www.conrad.h...QkaAmVuEALw_wcB
Igaz, ez talán kicsit a sufnituning megoldások közé tartozik, de ha meg kell álljon a lámpa
a rázósabb terepen, akkor a cél szentesíti az eszközt. Végül is a nagy gyártók kidolgozott megoldásai
is így indulnak el a végső dizájnosan kidolgozott végállomásuk felé. Először kipróbálják így,
azután alakul tovább, mire kidolgozzák a nagy gyártók is a "sufniteszt" már eladhatóbb változatát.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..