moon nebula hátsó lámpával van itt valakinek tapasztalása, amit megosztana? hasonló (vagy olcsóbb ) ) egyéb szemkiverő-villantó javaslatot is szívesen veszek!
Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#62
Írta 2021. április 25. - 20:01

Végül más irányba mentem, maradt a pipalámpa vonal, és Black Friday-kor vettem egy ilyet: https://www.tme.eu/h...xtar/h3-warboy/
A vetítési képe lényegében egy S2+-é, de nyomtattam hozzá sisakra való tartót, így könnyedén forgathatom, hogy hová világítson.
De ha az S2 (egyébként S2-esem nem volt sosem, az S2+-nak úgy tudom, kicsit más a tükre) nem tetszett, akkor ez sem tetszene, én viszont épp ilyet kerestem. Valójában nagyon kevés fejlámpának van viszonylag irányított fénye, és ez azok közül való, olyan igazi fejlámpás feladatokra, amire a Skilhunt H2-esem van, nem is lenne olyan jó, mert kéz távolságban túl kicsi a fényes folt, ilyenekre sokkal jobb a hagyományos, nagyon szélesen terítős.
(ami nekem biciklire kb. használhatatlan)
#63
Írta 2021. április 24. - 11:55

csak parszor probaltam sisakon a convoy S2-t, de eleg nagy szenvedes volt, mert nem lehetett konnyen allitani, hogy hova vilagitson, meg a benne levo sima uveggel, ami lehet valami muanyag, azzal tul szuk szogben szorja a fenyt, lehet jonni azzal, hogy pont ez jo fejre, nekem nem volt az, inkabb oda is minel szelesebb szogu fenyt szeretnek, hogy ne kelljen annyit forgolodni.A képről nem én írtam, de amúgy nálam csak trükközéssel látszik még asztaliról is. Új ablakban kell megnyitnom jobb klikkel... Chrome...
más: https://lumenshop.hu...-hu60-fejlampa/
Ez szimpatikus lenne, de az USB-s táplálással kapcs. vegyesek az érzéseim. A saját power bankjukkal vajon vízálló? Jó, annyiban jó is lehet, hogy ezek lehetnek laposak, és zsebben elférnek, így télen melegen is maradnának. De ahhoz szerintem rövid a kábel.
A távirányító viszont nem rossz ennyi pénzért, persze nem olcsó, de máshol kétszer ennyi.
Érik gondolatban egy olyan projekt, hogy egy S2+, vagy valami FEJÉT felrögzítem a sisakra, és a tápját meg egy spirálkábelen juttatom oda hozzá mezzsebből, de azért nem vagyok még kellően elszánt.
rendeltem a skilhunt H03-hoz masik csovet (Astrolux BLF A6 Flashlight 18350 Non-anodized Body Extension Tube Flashlight Accessories Lantern Lamp LED Torch Accessory), hogy a hosszabb 18650-es akku helyett bele tudjam tenni a fele olyan hosszu 18350-es akkut, meg igy konnyebb is, es nem terheli annyira a fejvedot, vagy futas kozben is talan kevesbe mozog a fejpanttal. A menetemelkedes az jo, csak a le kell valamit me'g faragnom, hogy a gumigyuru is rendesen illeszkedjen.
helyedben inkabb oldalt levo lampat neznek, vagy olyan fejlampat, mint ami nitecore-t linkeltel. Vagy olyat, aminel oldalt kozepen van a led, peldaul:
jo kicsi, mert 18350-es: zeroair.org/2019/12/23/thrunite-th01-headlamp-testing/
vagy valamelyik YLP pandat a ruszkiktol: zeroair.org/2020/09/14/ylp-panda-2m-cri-flashlight-review/
ylplight.com/en/katalog/1/nalobnye-fonari/

tegnap elott rendeltem vegre lumintop B01-et, mert 30 dollarrol levittek 28-ra, plusz group buyinggal csak 26 plusz szallitas volt. Biztos legalabb egy honap mire ideer, remelem, hogy jobb lesz, mint a C01, mert az annyira nem tetszett. Tul keves a fenye, tok mindegy, hogy milyen faszan nem vakitja el a szembejovoket, de mikor probaltam, nem sokat lattam, a keskeny feny miatt. A masik az a huje pulzalo mod, valahogy sikerult bekapcsolni, kikapcsolni meg maig nem tudom, hogy tudtam. Es eloszor azt hittem, hogy lemerul a pislakolo feny miatt. Plusz a toltocsatlakozo gumifedelet is sikerult elhagyni, mar csak azt varom, hogy a kormanyon levo tartoja eltorjon. Hogy hany lampam lett mar emiatt hasznalhatatlan...
blash módosította - 2021. április 24. - 11:56
#64
Írta 2020. november 13. - 18:12

Aztán honnan tudjuk, mikor van 80%-on? Bedugom az aksit a töltőbe, kigyullad egy piros lámpa aztán majd valamikor átvált zöldre, konec. Ez nem mobiltelefon, ahol látom folyamatosan hány százalékon is áll a töltés.
#65
Írta 2020. november 13. - 03:21

Inkább töltsük csak kb 80% közelébe, és az indulás előtti napon töltsük fel teljesen, ha biztosan használni fogjuk.
A fullra töltött Li-ion akku hosszabban így tárolva sokat veszíthet a tároló képességéből.
Egy időben én is telitöltve tároltam, de ez kb 10 év alatt biztosan kifejti az akku kapacitást jelentősen csökkentő hatását. Ilyenkor nyilván a természetes elhasználódás is közrejátszik ebben.
Még amire szintén lehet számítani mínusz 5-6 fok környékén már ennél az akkunál a kapacitás felét is elviheti csak a lehűlés önmagában. Viszont létezik kimondottan alacsony hőfokon is jól üzemelő ilyen rendszerű akkumulátor, bár nem nagyon ismeri még az akku szakbolt eladója sem, a gp.hu lehelpiaccal szemben lévő boltjában. Legalább is amikor egyszer rákérdeztem, nagyon csodálkozva nézett, miről beszélek.
Balu1 módosította - 2020. november 13. - 03:27
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#66
Írta 2020. november 12. - 13:03

Egy 4-es, köralakú USB elosztóra csatlakozik és erről nagyon hosszan képes világítani.
Viszont múltkor Békástól a Megyeri-hídig nem volt jó a töltő kontaktus, és jelentősen legyengült a fénye fél óra alatt, némelyik már le is kapcsolt.
A három lámpa fénye éppen csak elég fejlámpaként, ezért felszerelek egy negyediket is melléjük.
Az a négy db éppen elfér az USB elosztó 4 csatlakozójában és a powerbank éppen kiszolgálja a 2A-es csatlakozóján keresztül.
Csak az a kérdés, a kábel bírja-e vagy túl nagy lesz rajta a feszültség esés.
https://bringabutik....8/36452-big.jpg
- mgy kedveli ezt
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#67
Írta 2020. november 12. - 12:18

#68
Írta 2020. november 12. - 01:16

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.
Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.
Köszi!
+1 szavazat a Decathlon-osra, van ilyenem, meglepően erős fénye van.
Vagy...Ez nagyon kicsi és az ára sem rossz: https://bringabutik....-elso-lampa-usb
Ezt meg láttam élőben, brutál kicsi és erős a fénye: https://bringabutik....-elso-lampa-usb
A Knog biztosan nagyon profi de hogy 10ezret nem adnék érte az is biztos.
marton módosította - 2020. november 12. - 01:17
- Rabbit és mgy kedveli ezt
#69
Írta 2020. november 11. - 15:02

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.
Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.
Köszi!
Knog Blinder sorozatot ajánlom, első-hátsó változatban is létezik, olyan fénye van, mint az atomvillanás, USB-ről tölthetőek.
Például:
https://mesterbike.h...iner_elso_lampa
- mgy kedveli ezt
#70
Írta 2020. november 11. - 13:28

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.
Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.
Köszi!
https://www.decathlo...id_8584259.html
- mgy és Sandman kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#71
Írta 2020. november 11. - 13:12

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.
Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.
Köszi!
#72
Írta 2020. november 10. - 09:40

A képről nem én írtam, de amúgy nálam csak trükközéssel látszik még asztaliról is. Új ablakban kell megnyitnom jobb klikkel... Chrome...
más: https://lumenshop.hu...mAaAu0NEALw_wcB
Ez szimpatikus lenne, de az USB-s táplálással kapcs. vegyesek az érzéseim. A saját power bankjukkal vajon vízálló? Jó, annyiban jó is lehet, hogy ezek lehetnek laposak, és zsebben elférnek, így télen melegen is maradnának. De ahhoz szerintem rövid a kábel.
A távirányító viszont nem rossz ennyi pénzért, persze nem olcsó, de máshol kétszer ennyi.
Érik gondolatban egy olyan projekt, hogy egy S2+, vagy valami FEJÉT felrögzítem a sisakra, és a tápját meg egy spirálkábelen juttatom oda hozzá mezzsebből, de azért nem vagyok még kellően elszánt.
- Balu1 kedveli ezt
#73
Írta 2020. november 06. - 02:53

A Lítium-ion akkutöltő nem baj ha kisebb árammal tölt, ha megoldod, hogy bele férjen a cella, akkor feltölti, bár kisebb árammal hosszabb idő alatt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#74
Írta 2020. november 05. - 15:27

szemre nincs különbség a két akku között, de ez a lámpa nem is közelíti meg a 10 A-es áramfelvételt sem, szóval nem csoda.
Én is vagy Liitokala 2 helyes töltővel töltöm, vagy a lámpában (ez a gyakoribb). Ha egyszerű kell, én néznék USB-ről működő 1 pozíciósat, a méretet kell ellenőrizni, szintén Liitokalából van egy, az is kinyílik 70-71 mm-re de nincs itt az akksi, hogy belepróbáljam. Valszeg ugyanúgy szorosan, de belemegy.
Van még Liitokala Lii-100 és Lii-402-es töltőm is, de ezekbe pont nem férnek bele a 21700-as akkuk. Bár ha kivágnék egy kicsit műanyagból, ahová nekiütközik a sínen csúszó rész, akkor lehet elférne.
#75
Írta 2020. november 05. - 10:13

szemre nincs különbség a két akku között, de ez a lámpa nem is közelíti meg a 10A-es áramfelvételt sem, szóval nem csoda.
Én is vagy Liitokala 2 helyes töltővel töltöm, vagy a lámpában (ez a gyakoribb). Ha egyszerű kell, én néznék USB-ről működő 1 pozíciósat, a méretet kell ellenőrizni, szintén Liitokalából van egy, az is kinyílik 70-71mm-re de nincs itt az akksi, hogy belepróbáljam. Valszeg ugyanúgy szorosan, de belemegy.
#76
Írta 2020. november 05. - 05:22

Érdekes, a Lumintop B01 tesztben ilyen áramokat írnak: 0,01 - 0,38 - 0,95 - és a turbó: 2,74 A. (lm értékek: 10 - 250 - 450 - 850)
Ezzel szemben én ezeket mértem (sima árammérős multiméter, rövid drót, tompa véggel) : 0,051 - 1,25 - 3,03 A.
A turbót vagy nem tudom, hogy kell kapcsolni, vagy ugyanannyit vesz fel... de én fényerőben sem láttam soha különbséget. És mint mondtam, a középső fokozatban megyek vele majdnem mindig, most ez alapján az mégis a 450-500 lm-hez lehet közel, nem?
Nem próbáltad még ki azóta, hogy a 10 amperes akkuval milyen erősen a fénye? Meg van-e különbség a 35 ampereshez képest. Bár gondolom, hogy 3 ampernél tökmindegy ezeknek az akkuknak.
21700-as akkuhoz kéne valami egyszerűbb, olcsó töltő. Két vagy négy helyes. Van egy Liitokala Lii-400 töltőm, ebbe pont befér a 21700-as akku. Ezt se sokat állítgatom, csak berakom az akkukat, majd kiveszem. Szóval kicsit túl sokat tud, meg nem nekem kéne.
Balu: nálam mobilon is megjelenik a legutóbbi képed.
- Balu1 kedveli ezt
#77
Írta 2020. november 03. - 13:52

aztán később már elemről akkuról, legfeljebb kettővel sorosan 12 Voltról próbáltam boldogulni a sötétben.
Emlékszem, fent a Budai hg.-ben, HHH-n, János.., Széchenyi hegyen éjszaka, jó volt ha szűken gyengén néhány méterre láttam magam elé a régi lámpával gyengén megvilágított területen.
Sokszor azt sem láttam, merre visz az út járhatóbb része, mert a lámpa elém világított, de abból nem derült ki, hogy nincs-e jobb út mellettem.
Lehet, hogy épp egy útszéli bokor felé tartottam és azt válogattam, melyik a kisebb, amikor ott futott mellettem a járható út, de csak akkor láttam, ha arra fordítottam a kereket, amivel együtt fordult a lámpa is.
Szóval normális világítás nélkül nem lehet szabadon kerékpározni éjszaka!
Aztán lassan egyre erősebb lámpákat tettem fel.
Volt, amikor 20Wattos halogén izzó volt fent egy mikrokapcsolóval, de az is csak annyira volt elég, hogy egy pillanatra kürülnézzek, mert a nem túl erős akkut nagyon merítette.
Ezért vágytam az egyre erősebb fényű megoldásokra
és végül elértünk a lehetőségek végtelen tárházához.
Ma már csak az nem jut jó lámpához, aki nem akar. 😉
Itt már csak az egyéni igényeken múlik, hogy csinálsz-e mobil közvilágítást a bringára, esetleg csak egy erősebb fejlámpával keresed az utat magad körül.
Előre a kormányra mindenképp érdemes legalább egy jelző fényt felszerelni, még a használhatóan erős fejlámpa mellett is.
A másik, amit szintén lényegesnek tartok, hogy legalább egy tartalék lámpa legyen a fehérből is és a vörös fényűből is, mert ezekkel bármi történhet út közben, még ha csak egy-egy szilikonos villogó is, amit nem használunk másra, legyen tartalék energia benne, végszükség esetére.
A hátsó lámpából mindig kettőt kapcsolok be, de milyen jól tettem múltkor is!
Később néztem, egyik hátsó mem működött. Tartalék elem viszont volt nálam.
Balu1 módosította - 2020. november 03. - 14:07
- Rabbit kedveli ezt
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#78
Írta 2020. november 03. - 13:12

Nem is tudom, mi lehet a gond itt vele.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#79
Írta 2020. november 03. - 12:48

Ezek a LED-ek 120-140 lumen/Watt hatásfok környékén működnek.
Minél kisebb árammal hajtod, minél kisebb teljesítmény leadására veszed igénybe, annál nagyobb lehet a hatásfoka, vagyis ha egy 10 Wattos LED-et 1 Wattal (300-350 mA környékén) hajtasz, akkor lehet 140 lm/W a hatéknysága.
Viszont nagyobb teljesítményen, pl. 10 Wattal hajtva, Wattonként csak 90 lm/W, mert a teljesítménnyel, a hőmérséklet emelkedésével csökken a hatásfok is. Ezért is érdemes ezeket jól hűteni, na meg az élettartamnál is ez sokat számít.
(Ezt pontosan a LED adatlapja ("datasheet" + gyártónév + főbb tíus megjelölés szavakkal kereshető) alapján lehet tudni, adott típus milyen körülmények között mire képes.)
A meghajtó áram, ami átfolyik a LED-en, az nem azonos a led vezérlő által felvett árammal, mivel ezek a vezérlők működhetnek egyesek akár 1.5 Volttól (némelyik akár egy ceruzaelemről, extrém esetben) egészen felfelé bármeddig, ez meghajtó áramkör függő.
Alacsonyabb tápfeszültségből nagyobb áramfelvétel mellett tudja leadni a LED-be pumpált teljesítményt. Magasabb feszültségű megtáplálás és ahhoz illő drájver esetén, viszont jóval kisebb áramfelvétel és magasabb tápfeszültségből állítja elő a meghajtó áramkör a LED igényeihez szükséges meghajtó áramot, ami mellett beáll a LED adott üzemi áramhoz tartozó nyitófeszültség, vagyis a LED üzemi energetikai egyensúlya. (Persze a megfelelő hő elvezetést ki ne felejtsük, különben hamar elköszönhetünk a fényétől.)
Ha magasabb feszültségről működtetik a meghajtó áramkört,
akkor kisebb áramerősséget vesz fel.
Viszont alacsonyabb feszültség mellett,
nagyobb lesz az áram igénye,
hogy az adott teljesítményt biztosítani tudja a LED számára.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#80
Írta 2020. november 03. - 10:19

Érdekes, a Lumintop B01 tesztben ilyen áramokat írnak: 0,01 - 0,38 - 0,95 - és a turbó: 2,74 A. (lm értékek: 10 - 250 - 450 - 850)
Ezzel szemben én ezeket mértem (sima árammérős multiméter, rövid drót, tompa véggel) : 0,051 - 1,25 - 3,03 A.
A turbót vagy nem tudom, hogy kell kapcsolni, vagy ugyanannyit vesz fel... de én fényerőben sem láttam soha különbséget. És mint mondtam, a középső fokozatban megyek vele majdnem mindig, most ez alapján az mégis a 450-500 lm-hez lehet közel, nem?