Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8729 hozzászólás a témában

#201
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

 
C8+ már nem lenne rossz, de annak meg nem elég erős a fénye. Az 1000 lumen ha nem egy kis pontba van fókuszálva, hanem szét van húzva egy lencsével, akkor már nem is annyira jó.

Ez pont így van, széthúzva sokkal gyengébb de én szerettem volna kicsit szélesíteni a fényen. Szerencsére 2 szemű a lámpám, így az egyik oldalra vettem egy ilyen széthúzó lencsét. Kb működik a dolog, szélesebb is lett + meg is maradt a fókuszált rész.

A Hozé lámpával is ez volt a bajom, nekem túl fókuszált volt, ott is szerkesztettem az egyik lencse elé egy széthúzót.


marton módosította - 2019. augusztus 26. - 23:34

Marci

#202
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Off:
Igaz. Bár ahol kerekezni szoktatok éjjel a képeket elnézve, melyek feltöltésre kerülnek, ott bőven a távolsági kell nektek  :)
On

 
Ezért próbálok olyan kézi lámpát is venni, amivel ki tudom a bringalámpát egészíteni :D
A mai fogás egy Emisar D4S

Concoy lámpáknál az M3 még High mode-on is bevilágít annyit, ami kell, de túl nagy a szórása, ha ki kell kapcsolni, hirtelen sötét van
C8+ már nem lenne rossz, de annak meg nem elég erős a fénye. Az 1000 lumen ha nem egy kis pontba van fókuszálva, hanem szét van húzva egy lencsével, akkor már nem is annyira jó.



#203
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

Off:
Azt vedd figyelembe, hogy ez csak a távfényre vonatkozik, a tompítottak nem mátrix ledesek az Audinál sem. Nem lepődnék meg, ha ezt egy szabályzás is gátolná, hogy a tompított mátrix led legyen.

On

 

Off:

Igaz. Bár ahol kerekezni szoktatok éjjel a képeket elnézve, melyek feltöltésre kerülnek, ott bőven a távolsági kell nektek  :)

On



#204
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Off:

A lentebb felhozott, "szembejövőt ne vakítsa el téma" autós vonalát szerintem lefedi a Matrix LED technológia amit kb. 5 éve vezetett be az Audi akkor még csak a legdrágább modelleknél. Minden gyártónál van már csak legfeljebb máshogy hívják. 

On 

 

Off:
Azt vedd figyelembe, hogy ez csak a távfényre vonatkozik, a tompítottak nem mátrix ledesek az Audinál sem. Nem lepődnék meg, ha ezt egy szabályzás is gátolná, hogy a tompított mátrix led legyen.

On



#205
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

Off:

A lentebb felhozott, "szembejövőt ne vakítsa el téma" autós vonalát szerintem lefedi a Matrix LED technológia amit kb. 5 éve vezetett be az Audi akkor még csak a legdrágább modelleknél. Minden gyártónál van már csak legfeljebb máshogy hívják. 

On 



#206
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

A lámpával előre világítottam, kissé lefelé. Az autó az út szintje alól a völgyből jött alulról. A fény épp a szemébe világított egy pillanatra. Villantott, de hogy magyarázzam meg neki, hogy mivel az út síkja alól jön, onnan ahova nekem világítani kell, ezért ne is csodálkozzon. Szóval még így is vannak kivédhetetlen helyzetek, amikor az ember szigorúan lefelé, az úttest irányába világít..  

 

Mogyoród és a 3-mas út között van egy bukkanó. Igaz, autóval mentem, de ugye mikor átmész a bukkanón, egy pillanatra elvakítod a szemből jövőt. Most a villogó nyomorultnak én is hogy magyaráztam volna el, hogy te agyhalott, nem távfénnyel jöttem, hanem bukkanón mentem át?

Erre amúgy meme is van :)

5d9c61eb9f0663a20ed2357518ee3593cbf6b070

 

Autóban egy megoldást tudok elképzelni: Ha már úgyis van olyan led, amiben 1024 pixel van (Osram 32x32 pixeles ledje), akkor abból csinálni a tompított fény távoli részét, és ki lehet takarni a szemből jövőt. Bringánál ez azért macerás lenne.



#207
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Azt meg senki nem fogja kiküszöbölni, hogy ha felfelé megyek, akkor a domb tetején ne vakítson senkit, mikor a domb teteje már a lámpa fényének a hatókörébe esik. Ilyet még egy autó sem tud.

 

Autó ezt nem tudja, sőt ezt csak az olyan bicikli lámpa tudja esetleg... kiküszöbölni, aminek a fény magasságát folyamatosan lehet állítani a kormányt markolva elérhető és menet közben állítható billentő karral. :) 

 

De bizonyos körülmények között, túl nagy útfelület dőlés szög esetén, még nem is feltétlenül állítható akkora mértékben a fény magassága ahogy a hegy gerinc, az út szint változása igényelné. Már ilyen esetem is volt a Hármashatár-hegyen, az adótorony leágazás után van egy kisebb mélyebb rész fent (mindenki tudja miről beszélek), és onnan jött fel egy kisteherautó, én meg mentem fel, még a felfelé haladó szakaszban. 

 

A lámpával előre világítottam, kissé lefelé. Az autó az út szintje alól a völgyből jött alulról. A fény épp a szemébe világított egy pillanatra. Villantott, de hogy magyarázzam meg neki, hogy mivel az út síkja alól jön, onnan ahova nekem világítani kell, ezért ne is csodálkozzon. Szóval még így is vannak kivédhetetlen helyzetek, amikor az ember szigorúan lefelé, az úttest irányába világít..  


Balu1 módosította - 2019. augusztus 26. - 10:16

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#208
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ok, a ti lámpátok jól van kitalálva, elhiszem hogy nem vakít.

De álltam én már keresztbe több suttyadék autista parasztnak, hogy állítsa már lejjebb a lámpáját !!

Jön szembe a kínai 30 Dolláros , 800 v. 1000 lumenes csodájával (ok, nekem is ilyen van)  és elélvez a gyönyörtől, hogy micsoda fényár van előtte, szinte nappali módon lát. Aha,...a bringaúton...+üvöltött a tuccctucc zene a fülében. És nem értette, mi is a gondom.

Ezt is tudom fokozni !

Ugyan ilyen kaliberű őrült - stroboszkópra kapcsolva közlekedett a bringaúton...Persze a lámpa kellően vízszintesre állítva ! Persze ez sem értette mi a gondom, ennek is a fülében üvöltött a tucc-tucc és még ő volt felháborodva mit képzelek, hiszen ő nem ártott senkinek + a lámpa is teljesen jól van úgy !

Az ilyennel mit csinálsz ???????

 

Ezek a csillió lumenes kínai cuccok általában egy(több) led parabolatükörben. Na, ezeket az isten nem állítja be úgy, hogy ne vakítson. Ha meg nem vakít, akkor vagy gyenge, vagy a bringás orra elé világít.
Balu házi barkás lámpája, és azt én gyári cuccom viszont úgy van kitalálva, hogy egy éles határvonala van felfelé, így nem vakít jobban, mint bármelyik autó jó lámpája. Azt meg senki nem fogja kiküszöbölni, hogy ha felfelé megyek, akkor a domb tetején ne vakítson senkit, mikor a domb teteje már a lámpa fényének a hatókörébe esik. Ilyet még egy autó sem tud.


  • Balu1 kedveli ezt

#209
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ok, a ti lámpátok jól van kitalálva, elhiszem hogy nem vakít.

De álltam én már keresztbe több suttyadék autista parasztnak, hogy állítsa már lejjebb a lámpáját !!

....

 

Na igen, az ilyen jó ha egy pillanatra megtapasztalja, milyen éjszaka napozni, persze csak akkor, ha ezzel nem teremtek veszély helyzetet. Akkor magától rájön, hogy milyen az amikor elvakít. Kicsit megemelem ilyenkor a fényt, csak jelzésnek, mint amikor az autósok villantanak annak aki nem veszi le tompítottra. Egy-két villantásból biztosan ráébred.

 

Ez olyan, mint amikor megkenjük a vajas kenyeret késsel, aztán egy őrült hülyegyerek elkezd vadul hadonászni vele mindenki felé.

Mindent lehet használni felelősséggel arra amire való, de lehet veszélyes dolgokat is művelni vele. Nevelni kell azt, aki annyira neveletlen buta és sötét ott belül, hogy nem tudja mit tesz mások kárára.

 

Bolondok és másra nem figyelő, át nem gondolt cselekedetű emberek mindig is voltak és lesznek. Meg kell mutatni nekik egy-egy pillanatra milyen nekik ugyanaz amit mással csinálnak és talán ráébrednek.


Balu1 módosította - 2019. augusztus 26. - 03:02

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#210
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

apró helyett . kb 4x használt Hozé 1.0 akku meg töltő nélkül ajcsiba ha érdekel valakit.

borároson átvehető.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#211
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Ok, a ti lámpátok jól van kitalálva, elhiszem hogy nem vakít.

De álltam én már keresztbe több suttyadék autista parasztnak, hogy állítsa már lejjebb a lámpáját !!

Jön szembe a kínai 30 Dolláros , 800 v. 1000 lumenes csodájával (ok, nekem is ilyen van)  és elélvez a gyönyörtől, hogy micsoda fényár van előtte, szinte nappali módon lát. Aha,...a bringaúton...+üvöltött a tuccctucc zene a fülében. És nem értette, mi is a gondom.

Ezt is tudom fokozni !

Ugyan ilyen kaliberű őrült - stroboszkópra kapcsolva közlekedett a bringaúton...Persze a lámpa kellően vízszintesre állítva ! Persze ez sem értette mi a gondom, ennek is a fülében üvöltött a tucc-tucc és még ő volt felháborodva mit képzelek, hiszen ő nem ártott senkinek + a lámpa is teljesen jól van úgy !

Az ilyennel mit csinálsz ???????


Marci

#212
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ez vicces lehetett - de amúgy nem vicces.

Ilyen fényágyúk nem szórakoztató játékeszközök, ezeket nem szabad bekapcsolni lakott területen belül, csakis kint az erdőben, mezőn.

 

Az nem feltétlenül kell, hogy zavarjon másokat, ha erős a lámpa fénye, ezzel együtt már nekem is mondtak hasonlót. Nem azért mert bárkit vakítottam volna, csak mert jó lett hirtelen előttem a "közvilágítás". :)

 

kyooe3pprtkgxu12b6yf.jpg


Balu1 módosította - 2019. augusztus 25. - 03:34

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#213
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ez vicces lehetett - de amúgy nem vicces.

Ilyen fényágyúk nem szórakoztató játékeszközök, ezeket nem szabad bekapcsolni lakott területen belül, csakis kint az erdőben, mezőn.

 

Az Ixon Space-nek van valami német tanúsítványa is, hogy milyen fasza, kb ezt láthatták. Másik lámpa, amit csak akkor kapcsolok fel, ha nem vakít, pont azért kell, mert az Ixonnal az út színe felett pont semmit nem lehet látni



#214
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Csináltam egy éjszakai tekerést.
Egy figura megjegyzi halkan: Fényesebb nem vót? (B+M Ixon Space)
Meg kellett volna állnom, hogy: De, van! (és turbón bekapcsolni a Convoy M3-mat B)  )

Ez vicces lehetett - de amúgy nem vicces.

Ilyen fényágyúk nem szórakoztató játékeszközök, ezeket nem szabad bekapcsolni lakott területen belül, csakis kint az erdőben, mezőn.


Marci

#215
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Van ez így, amikor az ember az erősebb fényű lámpáját csak takarékon hasznákja.
Jártam hasonlóan már és is néhányszor.

 

Takarékon?
Az Ixon Space maximumon volt, hisz csak lefelé világít, és úgy látom is, mi van előttem.
Az M3 lassan vált fényerőt, szóval az vagy turbón, vagy erős fokozatra volt állítva, a fene emlékszik, épp melyiket szerette, viszont épp ezért az ki volt kapcsolva, mert szemből kb atomvillanás :D
Úgy vetített erősebb fényt az útra, mint az Ixon, hogy a fénykéve fő része felfelé volt irányítva :o



#216
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Van ez így, amikor az ember az erősebb fényű lámpáját csak takarékon hasznákja. 😃
Jártam hasonlóan már és is néhányszor.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#217
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Csináltam egy éjszakai tekerést.
Egy figura megjegyzi halkan: Fényesebb nem vót? (B+M Ixon Space)
Meg kellett volna állnom, hogy: De, van! (és turbón bekapcsolni a Convoy M3-mat B)  )


  • Balu1 kedveli ezt

#218
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A széttartást ott a parton direkt szűkebbre állítottam, hogy biztosan tudjam majd a tömegben kontrollálni a pozícióját. Másképp nagyobb körben világított volna de valamivel kisebb fényerővel, ami még nem is lett volna baj.

 

Ha nincs az a "csőhatás", az annyit jelentene, hogy az irányított, kontrollálható zónán kívülre is szóródna fény ellenőrizetlenül, ami már bőségesen vakítana. Ez épp a forgalomban való biztonságos használhatóság miatt, tudatosan lett ilyen élesen irányított. Túl erős ahhoz, hogy véletlenszerű, tervezetlen legyen a fény kilépési irányának akár a szóródó része is, mert akkor már jeleznek szemből, hogy sok, mint korábban néha még előfordult. Akkor mindig neki álltam megoldást keresni az élesebb felső határvonal fölött kilépő fény további csökkentésére. Kerestem, honnan szóródhat még, akár kevés is felfelé és ott csökkentettem a visszaverődést minimálisra.

 

Nagyon lényeges a felső éles határvonal, lefelé az erős fény és felfelé éles határral váltson a teljes sötét között. Mielőtt ezt ilyen élesen határoltra megcsináltam volna, akkor még a bringás társasági teszteléseken a többiek nagyon megkritizálták, mert akkor még mondták "eléggé" vakított a tervezett zóna fölött is.

 

Azért megcsináltam ilyen csőszerűen határoltra felül. Alul viszont szórtabb, mert a felfelé induló fények közvetlenül a bicikli előtt érnek most földet. 

Most meg tudok világítani valakit úgy a nyakáig élesen, erős fénnyel, hogy még ne lássa vakítónak a fényét.

 

Ezek a lámpák, mindenféle extra megoldás nélkül vagy vakítanak és nem használhatók jó érzéssel a távoli járművek  szemmagassága alatt sem, mert pl a paraboloid tükrös lámpák nagyon erősen vakítják még a szórt fényükkel is a szembe jövőket.

 

ezt viszont bátran használhatom, mert tudom, ha én nem látom a szembe jövő vezetőnek az arcát a fényében, akkor nem is vakítja, mert épp oda világít ahol szükség van a fényére, máshova egyáltalán nem, legalábbis felfelé nem.

 

Ha szélesebbre nyitom a fény széttartását az optika tubus összetolásával, akkor jóval nagyobb területet be tudok világítani, de a távolság arányában gyorsabban gyengülő fénnyel. (A kalasszikus zoomot ismerjük.)

 

Erre a nagy széttartásra is tudok mutatni egy teszt videót.

Ebben a lámpában akkor még három led volt szorosan egymás mellett.

 

(Azóta egyszer amikor nem voltam otthon, anyám ráterített valamit a kapcsolóra és véletlenül bekapcsolta, nyilván menetszél hűtés nélkül a lámpát, gondolom teljes fényre és akkor bebarnultak, megégtek a ledek, ezért kellett cserélni 10 év után.) Azután először csak azt vettem észre, hogy valamiért nagyon gyengén világított a lámpa, de az akkura fogtam, hogy majd feltöltöm, de aztán ránéztem a ledekre, az magáért beszélt.. Utólag kinyomoztam, hogy itthon sültek meg véletlen bekapcsolástól, hűtés, légáramlat, menetszél hiányában. ugyanis a hűtés csak menetszélben elégséges, akkor csak langyos a lámpa. Viszont álló helyzetben le kellett mindig kapcsolnom kisebb fokozatra.

 

Erős fényű lámpáknál jó ha más is gondol erre, légáramlat hiányában meg ne süljön a led.

 

A még a régi háromszor 10 Wattos  ledes lámpa tesztje itt látható majd egy fal mellett Szentendre elejénél.

Először három hagyományos fényű, alibi lámpás kerékpáros gurul keresztül előttem, aztán felemelem a saját fényemet először gyenge kicsi fokozatra állítva, majd sorban felkapcsolom a ledeket a bowdennel billenthető lámpa fejben teljes fényerőre. Szóval ez (nem a szabadtéri mozi vetítővászna) csak egy bringalámpa fénye. :) 

 

 

Egy ilyen erős fényű lámpa csak akkor jó, ha egyáltalán nem vakít.

Egy kis odafigyeléssel megoldható egy jól megépített "nagy domború lencsés" lámpánál.


Balu1 módosította - 2019. június 22. - 18:00

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#219
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza
....

A mostani lámpával pár éve tesztelésként végig tekertem a Római-parton és közben a fény határvonalát folyamatosan az emberek szem vonala alatt igyekeztem tartani.  Itt egy videó róla :

 

https://youtu.be/i9bux6hhNG0?t=40

 

Tényleg jó ez a megoldás a vakítás ellen. Viszont nekem picit csőhatásnak tűnik ez a vetített kép. Vagy csak a kamera nem adja jól vissza?


deviantRider módosította - 2019. június 22. - 13:49


#220
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Amit régebben kikísérleteztem, kitapasztaltam és most még kifelejtettem, meg ami még hozzá tartozik...

A fény a videón azért olyan széles, mert szorosan egymás mellett három db led volt felszerelve.
Nagy domború gyüjtőlencsével vetítettem előre a fényüket. ez adta a szélességét.

az alulról felfelé, szóródva vetülő fény okozta volna a lencsénél a vetített fényen kívüli vakítást.
Ezt a felfelé induló fényt kettő módon tudtam használhatóra korlátozni.

Egyik lépcső, belül a ledek alatti részt matt feketévé kellett tenni. Ez minimális veszteséget jelent ugyan, de az innen induló fény az, ami lencsével való vetítésnél felfelé kijutva kizárólag a szembe jövőket vakítaná (vagy a fák lombját..).

A másik, a lámpa előtt a nagy gyűjtő lencsén kívül, a lencse fölött van egy a közlekedési lámpákhoz hasonló fél fényterelő, aminek a belsejébe tettem egy sík tükörfóliával bevont lapot közvetlenül s lencse felső széléhez, ami érinti a kilépő fény felső szélét.
Ennek az elejét vízszintesen olyan szögbe állítottam be, hogy a kilépő fény legfelső, felfelé induló szélét levetítse elém az útra.
A vetített fényt nézve meg lehet találni az optimális szöget, ami minimális megdöntését jelenti lefelé a tükörnek.

Ezzel "fogtam meg", ez irányította más irányba az egyébként másokat vakító, felül kilépő fényt.

Más módon, foncsorral, speciális tervezésű tükörrel fókuszba vetített fénnyel is nagyon testreszabott vetítési képpel rendelkező lámpát lehet készíteni, de azt már nem házi módszerekkel lehet jól kivitelezni.
Ezeknek a korszerű, számítógép tervezésű tükröknek minden tükör pixelénél ki lehet számítani a tervezésnél, hogy pontosan hova vetítse előttünk az adott fény pontot.

A hagyományos, klasszikus paraboloid tükrökkel jó, erősen vetítő lámpát lehet építeni, viszont azok vakítják a szembejövőket, ha előre távolabbra szeretnénk világítani velük, ezért sisakon probléma mentesen lehet használni, viszont a kormányra rögzített ilyen lámpák vagy vakítják a szembejövőket, vagy nem oda viágítanak, ahol látni szereténk, hanem az alá.

Ezért van a gépjárműveknél is külön távolsági fény kapcsoló és törvényi szabályozás annak a használatára.

Itt ezért említettem a fény billentést a kormányon elhelyezett mechanikus vezérlővel, mert ezzel biztonságosan lehet növelni a lámpa használati értékét, mint az a korábbi videón is látszik.

Ezek a ma már kerékpárokon is használható gépjármű erősségű lámpák már megkövetelik a felelősen irányított használatot, a régi 3 Wattos izzószálas pislákoló fényforrásokhoz képest.

Balu1 módosította - 2019. június 14. - 15:16

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..