Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#221
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Csináltam egy éjszakai tekerést.
Egy figura megjegyzi halkan: Fényesebb nem vót? (B+M Ixon Space)
Meg kellett volna állnom, hogy: De, van! (és turbón bekapcsolni a Convoy M3-mat B)  )

Ez vicces lehetett - de amúgy nem vicces.

Ilyen fényágyúk nem szórakoztató játékeszközök, ezeket nem szabad bekapcsolni lakott területen belül, csakis kint az erdőben, mezőn.


Marci

#222
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Van ez így, amikor az ember az erősebb fényű lámpáját csak takarékon hasznákja.
Jártam hasonlóan már és is néhányszor.

 

Takarékon?
Az Ixon Space maximumon volt, hisz csak lefelé világít, és úgy látom is, mi van előttem.
Az M3 lassan vált fényerőt, szóval az vagy turbón, vagy erős fokozatra volt állítva, a fene emlékszik, épp melyiket szerette, viszont épp ezért az ki volt kapcsolva, mert szemből kb atomvillanás :D
Úgy vetített erősebb fényt az útra, mint az Ixon, hogy a fénykéve fő része felfelé volt irányítva :o



#223
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Van ez így, amikor az ember az erősebb fényű lámpáját csak takarékon hasznákja. 😃
Jártam hasonlóan már és is néhányszor.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#224
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Csináltam egy éjszakai tekerést.
Egy figura megjegyzi halkan: Fényesebb nem vót? (B+M Ixon Space)
Meg kellett volna állnom, hogy: De, van! (és turbón bekapcsolni a Convoy M3-mat B)  )


  • Balu1 kedveli ezt

#225
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A széttartást ott a parton direkt szűkebbre állítottam, hogy biztosan tudjam majd a tömegben kontrollálni a pozícióját. Másképp nagyobb körben világított volna de valamivel kisebb fényerővel, ami még nem is lett volna baj.

 

Ha nincs az a "csőhatás", az annyit jelentene, hogy az irányított, kontrollálható zónán kívülre is szóródna fény ellenőrizetlenül, ami már bőségesen vakítana. Ez épp a forgalomban való biztonságos használhatóság miatt, tudatosan lett ilyen élesen irányított. Túl erős ahhoz, hogy véletlenszerű, tervezetlen legyen a fény kilépési irányának akár a szóródó része is, mert akkor már jeleznek szemből, hogy sok, mint korábban néha még előfordult. Akkor mindig neki álltam megoldást keresni az élesebb felső határvonal fölött kilépő fény további csökkentésére. Kerestem, honnan szóródhat még, akár kevés is felfelé és ott csökkentettem a visszaverődést minimálisra.

 

Nagyon lényeges a felső éles határvonal, lefelé az erős fény és felfelé éles határral váltson a teljes sötét között. Mielőtt ezt ilyen élesen határoltra megcsináltam volna, akkor még a bringás társasági teszteléseken a többiek nagyon megkritizálták, mert akkor még mondták "eléggé" vakított a tervezett zóna fölött is.

 

Azért megcsináltam ilyen csőszerűen határoltra felül. Alul viszont szórtabb, mert a felfelé induló fények közvetlenül a bicikli előtt érnek most földet. 

Most meg tudok világítani valakit úgy a nyakáig élesen, erős fénnyel, hogy még ne lássa vakítónak a fényét.

 

Ezek a lámpák, mindenféle extra megoldás nélkül vagy vakítanak és nem használhatók jó érzéssel a távoli járművek  szemmagassága alatt sem, mert pl a paraboloid tükrös lámpák nagyon erősen vakítják még a szórt fényükkel is a szembe jövőket.

 

ezt viszont bátran használhatom, mert tudom, ha én nem látom a szembe jövő vezetőnek az arcát a fényében, akkor nem is vakítja, mert épp oda világít ahol szükség van a fényére, máshova egyáltalán nem, legalábbis felfelé nem.

 

Ha szélesebbre nyitom a fény széttartását az optika tubus összetolásával, akkor jóval nagyobb területet be tudok világítani, de a távolság arányában gyorsabban gyengülő fénnyel. (A kalasszikus zoomot ismerjük.)

 

Erre a nagy széttartásra is tudok mutatni egy teszt videót.

Ebben a lámpában akkor még három led volt szorosan egymás mellett.

 

(Azóta egyszer amikor nem voltam otthon, anyám ráterített valamit a kapcsolóra és véletlenül bekapcsolta, nyilván menetszél hűtés nélkül a lámpát, gondolom teljes fényre és akkor bebarnultak, megégtek a ledek, ezért kellett cserélni 10 év után.) Azután először csak azt vettem észre, hogy valamiért nagyon gyengén világított a lámpa, de az akkura fogtam, hogy majd feltöltöm, de aztán ránéztem a ledekre, az magáért beszélt.. Utólag kinyomoztam, hogy itthon sültek meg véletlen bekapcsolástól, hűtés, légáramlat, menetszél hiányában. ugyanis a hűtés csak menetszélben elégséges, akkor csak langyos a lámpa. Viszont álló helyzetben le kellett mindig kapcsolnom kisebb fokozatra.

 

Erős fényű lámpáknál jó ha más is gondol erre, légáramlat hiányában meg ne süljön a led.

 

A még a régi háromszor 10 Wattos  ledes lámpa tesztje itt látható majd egy fal mellett Szentendre elejénél.

Először három hagyományos fényű, alibi lámpás kerékpáros gurul keresztül előttem, aztán felemelem a saját fényemet először gyenge kicsi fokozatra állítva, majd sorban felkapcsolom a ledeket a bowdennel billenthető lámpa fejben teljes fényerőre. Szóval ez (nem a szabadtéri mozi vetítővászna) csak egy bringalámpa fénye. :) 

 

 

Egy ilyen erős fényű lámpa csak akkor jó, ha egyáltalán nem vakít.

Egy kis odafigyeléssel megoldható egy jól megépített "nagy domború lencsés" lámpánál.


Balu1 módosította - 2019. június 22. - 18:00

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#226
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza
....

A mostani lámpával pár éve tesztelésként végig tekertem a Római-parton és közben a fény határvonalát folyamatosan az emberek szem vonala alatt igyekeztem tartani.  Itt egy videó róla :

 

https://youtu.be/i9bux6hhNG0?t=40

 

Tényleg jó ez a megoldás a vakítás ellen. Viszont nekem picit csőhatásnak tűnik ez a vetített kép. Vagy csak a kamera nem adja jól vissza?


deviantRider módosította - 2019. június 22. - 13:49


#227
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Amit régebben kikísérleteztem, kitapasztaltam és most még kifelejtettem, meg ami még hozzá tartozik...

A fény a videón azért olyan széles, mert szorosan egymás mellett három db led volt felszerelve.
Nagy domború gyüjtőlencsével vetítettem előre a fényüket. ez adta a szélességét.

az alulról felfelé, szóródva vetülő fény okozta volna a lencsénél a vetített fényen kívüli vakítást.
Ezt a felfelé induló fényt kettő módon tudtam használhatóra korlátozni.

Egyik lépcső, belül a ledek alatti részt matt feketévé kellett tenni. Ez minimális veszteséget jelent ugyan, de az innen induló fény az, ami lencsével való vetítésnél felfelé kijutva kizárólag a szembe jövőket vakítaná (vagy a fák lombját..).

A másik, a lámpa előtt a nagy gyűjtő lencsén kívül, a lencse fölött van egy a közlekedési lámpákhoz hasonló fél fényterelő, aminek a belsejébe tettem egy sík tükörfóliával bevont lapot közvetlenül s lencse felső széléhez, ami érinti a kilépő fény felső szélét.
Ennek az elejét vízszintesen olyan szögbe állítottam be, hogy a kilépő fény legfelső, felfelé induló szélét levetítse elém az útra.
A vetített fényt nézve meg lehet találni az optimális szöget, ami minimális megdöntését jelenti lefelé a tükörnek.

Ezzel "fogtam meg", ez irányította más irányba az egyébként másokat vakító, felül kilépő fényt.

Más módon, foncsorral, speciális tervezésű tükörrel fókuszba vetített fénnyel is nagyon testreszabott vetítési képpel rendelkező lámpát lehet készíteni, de azt már nem házi módszerekkel lehet jól kivitelezni.
Ezeknek a korszerű, számítógép tervezésű tükröknek minden tükör pixelénél ki lehet számítani a tervezésnél, hogy pontosan hova vetítse előttünk az adott fény pontot.

A hagyományos, klasszikus paraboloid tükrökkel jó, erősen vetítő lámpát lehet építeni, viszont azok vakítják a szembejövőket, ha előre távolabbra szeretnénk világítani velük, ezért sisakon probléma mentesen lehet használni, viszont a kormányra rögzített ilyen lámpák vagy vakítják a szembejövőket, vagy nem oda viágítanak, ahol látni szereténk, hanem az alá.

Ezért van a gépjárműveknél is külön távolsági fény kapcsoló és törvényi szabályozás annak a használatára.

Itt ezért említettem a fény billentést a kormányon elhelyezett mechanikus vezérlővel, mert ezzel biztonságosan lehet növelni a lámpa használati értékét, mint az a korábbi videón is látszik.

Ezek a ma már kerékpárokon is használható gépjármű erősségű lámpák már megkövetelik a felelősen irányított használatot, a régi 3 Wattos izzószálas pislákoló fényforrásokhoz képest.

Balu1 módosította - 2019. június 14. - 15:16

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#228
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ez a lámpa amit látsz a képen, ilyen felépítésű, állítható fókuszú :

r6enq1h4t4pe9yvfla5j.jpg

 

A felül kilépő fényt azért nem lenne célszerű szétszórni, mert az a távolra kilépő fénycsóvával azonos.

Akkor nem lenne távoli fény. Sőt, épp az a lényeg, hogy a felül kilépő fénycsóva minél erősebben megvilágítsa előre a távolba az üres, vagy épp akadályokkal teli utat.  Viszont amikor  megjelenik valami forgalom, azonnal lejjebb kell venni a magasságából. Ezért tartom nagyon hasznosnak a magasság állítást.  

 

Ezekkel még 2003-ban kezdtem el "játszani" és még az első években rájöttem, hogy nagyon fontos a távolra világító erős fény. Viszont azonnal kell tudni tompítani amikor ez szükséges. Akkor még erős huzal lábas ledekből állítottam össze egy 200 db ledből álló fénysort és ott zongora zsanéron billent az egész, és azt már a markolat mellé szerelt váltó karral lehetett állítani. Nyilván nem a legelső változatot, de az ötlet, a billentés szükségessége a legelső kísérleteknél bebizonyosodott. 

Eleinte még kézzel előre nyúlva próbáltam lejjebb följebb billenteni a rögzítésen, de az nagyon bizonytalanná tette a kerékpár használatát menet közben. Aztán kialakult.

 

Annak ilyen volt a fénye (még a HHH-n a Rekettyés büfétől nem messze)

Komolyan szebben oszlott el mint a mostani..

au4m9jyxalfihvgokf1z.gif

 

Itt is láthatod, mennyire lényeges a távolra történő világítás és a gyors tompítás is. Épp mint az autóknál.

A másik dolog ami nagyon hasznos, az éles felső határvonala a fénynek, ahol lefelé nagyon erős, de felfelé szinte nulla közeli a kilépő fénye. Ehhez képest lehet menet közben meghatározni, hogy a fény milyen magasságig emelkedhet, hogy szem magasság alatt mindent megvilágítson, de fölötte semmiképp ne vakítson és lehetőleg ne is zavarjon senkit. A következő videón megláthatod, hogyan gondoltam.

 

A mostani lámpával pár éve tesztelésként végig tekertem a Római-parton és közben a fény határvonalát folyamatosan az emberek szem vonala alatt igyekeztem tartani.  Itt egy videó róla :

 

https://youtu.be/i9bux6hhNG0?t=40

 

 

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#229
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Még azt mondod, hogy ne lenne szép?

Szerintem teljesen korrekt szép, különleges kivitel.

A fény eloszlása is jó azoknak együtt, amilyen lámpákat használtál a videónál.

 

Amin még esetleg majd valamikor érdemes lenne gondolkodnod, hogy

a túl magasan lévő fénycsóva vakíthatja a szembe jövőket, viszont 

csak úgy lehet jól látni, ha üres úton, erdőben feljebb emeled jelentősen a fény magasságát.

 

Viszont az nem igazán megoldás, hogy megállsz és úgy állítgatod amikor szükséges,

esetleg előre nyúlva egy rázósabb terepen (nem is nagyon lehet), mert

mi van ha magasra van állítva és bárhol előkerül szemből egy autó és

ott kezdesz előre nyúlkálni.. A kormány elengedése nélkül kell tudni állítani.

 

Ezért érdemes lenne a kormány markolatról kezelhető váltó kar szerűvel,

bowdenen keresztül állítható magasságú lámpa tartót alkotni, pl zsanérral

és felnyomó rugóval, aminek ellen dolgozik a bowden a racsnis váltókarral a markolat mellől vezérelve. 

 

Csak mondom, nekem hasonló volt az első. A mostanit már géppel alakították ki nekem aluból.

Ami azért kicsit zavar, hogy rázós úton azért beremeg a billentő mechanika és a fénye is.

Már gondoltam, valahonnan be kelne szerezni és kicsi, pár centis lengéscsillapítót, ami annyira lelassítaná a mozgását, hogy remegni ne tudjon, csak lassan billenni. 

Épp az jutott eszembe, esetleg modell boltban majd megnézem, hátha árulnak ilyen apró és működőt modellekhez.

 

9h6mj7901bftt6gw7jfc.gif

 

Igen, ez nem rossz ötlet. Bár ha neked ilyen nagyobb lámpád van, akkor ezekhez lehet venni speciális előtét "lencsét" (igazából csak egy átlátszó műanyag), ami vagy teljesen vagy részelegesen csak felül vertikálisan be van csíkozva, így elvileg felfele nem vakít.

 

Most egyelőre eléggé lefele irányítom a fényt. Meg ha látom, hogy jönnek szemben, lejjebb veszek a fényerőt. Meg igazából ezt csak lakott területen kívül használom és ott este már autó se nagyon van este 22 után. Pláne a pusztán meg csak max az állatok :)
 



#230
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Még azt mondod, hogy ne lenne szép?

Szerintem teljesen korrekt szép, különleges kivitel.

A fény eloszlása is jó azoknak együtt, amilyen lámpákat használtál a videónál.

 

Amin még esetleg majd valamikor érdemes lenne gondolkodnod, hogy

a túl magasan lévő fénycsóva vakíthatja a szembe jövőket, viszont 

csak úgy lehet jól látni, ha üres úton, erdőben feljebb emeled jelentősen a fény magasságát.

 

Viszont az nem igazán megoldás, hogy megállsz és úgy állítgatod amikor szükséges,

esetleg előre nyúlva egy rázósabb terepen (nem is nagyon lehet), mert

mi van ha magasra van állítva és bárhol előkerül szemből egy autó és

ott kezdesz előre nyúlkálni.. A kormány elengedése nélkül kell tudni állítani.

 

Ezért érdemes lenne a kormány markolatról kezelhető váltó kar szerűvel,

bowdenen keresztül állítható magasságú lámpa tartót alkotni, pl zsanérral

és felnyomó rugóval, aminek ellen dolgozik a bowden a racsnis váltókarral a markolat mellől vezérelve. 

 

Csak mondom, nekem hasonló volt az első. A mostanit már géppel alakították ki nekem aluból.

Ami azért kicsit zavar, hogy rázós úton azért beremeg a billentő mechanika és a fénye is.

Már gondoltam, valahonnan be kelne szerezni és kicsi, pár centis lengéscsillapítót, ami annyira lelassítaná a mozgását, hogy remegni ne tudjon, csak lassan billenni. 

Épp az jutott eszembe, esetleg modell boltban majd megnézem, hátha árulnak ilyen apró és működőt modellekhez.

 

9h6mj7901bftt6gw7jfc.gif


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#231
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

 

 

A másdik részleten jobban visszaadja a fényt a homokos talaj. A videó ugyanabban a default beállításban készült. Igazából nem is a fényerő a lényeg most, hanem kb ilyen a fénycsóvája ennek a BORUiT D25-nek. Sajnos nincsen normális kamerám, amivel jó éjszakai videót tudnék csinálni. :/ Bár fényből sosem elég, de mégis elegendő már ez a fény is. :) Pedig kb csak 600 lumen.



#232
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Ha egy XML másolat led kb 60mA felett csak diszkózni hajlandó, akkor az kaphatott némi túlfeszültséget? :D
Szerintem mikor próbáltam valami értelmes fényt kicsiholni belőle, kicsit durvább feszültséget kapott a kelleténél... Legalábbis őszintén remélem, hogy nem a tetejének a lekapása okozta a gondot :)

 

deviantRider

Mágneses rögzítés rulz. Nem veszti el az irányt minden fel-le rakáskor, illetve egy nagyobb kátyúnál nem akar leesni? Én azon agyatlam, hogy valami sínbe kellene becsúsztatni a lámpát, aminek a végén mágnes rögzíti, vagy valami zsanéros megoldással kellene extra rözítést biztosítani.
 

 

Eddig nem esett le és mozdult el, pedig már azért mentem döcögős részeken. (padka, terep, egyebek). És ezek elég kicsi mágnesek is. (azt hiszem 3mm x 2mm) De van nagyobb mágnesem is ami 9-10mm széles és 4-5mm vastag, de azt nem tudtam ebbe a bilincsbe beletenni. Viszont az eléggé megfogná! Még így is, hogy itt csak mágnes+fém kapcsolat van. Egy másik lámpatervemben, ami csak picivel másabb mint ez csak, abban már mágnes+mágnes kapcsolat van ezekkel a pici mágnesekkel, de jó erős. Bár azért egy DH menetet lehet nem bírna ki az se. De nem is fogom ott használni.

Fog még ez a lámpa fejlődni, csak idő kell hozzá. Sajnos csak lomokkal, hulladékokkal tudok dolgozni és így azokból hozom ki, amit kitudok. Kellene egy CNC-s gép. :-)


deviantRider módosította - 2019. június 01. - 18:59


#233
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ha egy XML másolat led kb 60mA felett csak diszkózni hajlandó, akkor az kaphatott némi túlfeszültséget? :D
Szerintem mikor próbáltam valami értelmes fényt kicsiholni belőle, kicsit durvább feszültséget kapott a kelleténél... Legalábbis őszintén remélem, hogy nem a tetejének a lekapása okozta a gondot :)

 

deviantRider

Mágneses rögzítés rulz. Nem veszti el az irányt minden fel-le rakáskor, illetve egy nagyobb kátyúnál nem akar leesni? Én azon agyatlam, hogy valami sínbe kellene becsúsztatni a lámpát, aminek a végén mágnes rögzíti, vagy valami zsanéros megoldással kellene extra rözítést biztosítani.
 


RelakS módosította - 2019. június 01. - 17:27


#234
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Az amperekről jut eszebe, hogy nekem a sima reed relékkel elég sok olyan bajom volt már, hogy névlegesen tudnia kellett volna az áramot, de mégis összesült... ezt a párhuzamosítás nem nagyon hiszem, hogy biztonságosan megoldja, mert ott nem garantált, hogy épp feleződik az áram a két relé között. És nyilván túltervezem én is az áramokhoz képest a reléket, de mégis a reed relékkel gyakran van bajom. Valószínűleg elég nekik nagyon rövid túláram is, vagy túlfeszültség...

 

Hát majd kiderül. Erről én se tudok többet sajnos.

 

Közben beszereltem, működik, bár néha kihagy.  Vagy is nem eléggé tekerem meg a gyűrűt. Sajnos így kell vele játszani, hogy váltson fényerőt. Fel-le. Nyit-zár ugye. Majd még talán azt kipróbálom, hogy a kormánycső oldalához jobban oda préselem valahogy a relét. Most nem teljesen oldalt van. Csak elég nehézkes volt bejátszani a vezetékekkel együtt a cuccot. Hozzáragadt a vezeték szigetelése a cső belső falához, így nehezen ment beljebb. Be is szappanoztam már a végén. De megoldottam nehezen.

Este ha nem esik megyek ki és csinálok esti képet, videót.  Eléggé szárazak már az utak ahogy néztem. De addig itt a videó a lámpáról is. Ami hát nem valami szép, ha leszedem. A festés se lett valami szép. MIndegy. Egynek most jó ez. De már van fejemben jobb változat is. Majd idővel megalkotom azt is. Ugye azért akartam leszedetővé tenni, hogy a másik "fény" is azért legyen használva. Ezt meg csak akkor teszem fel, ha indokolt.

 




Amúgy egyszer már kb 2 hete kipróbáltam egy kb 20-25 km-es esti tekerés alkalmával. Igaz, akkor még nem a kormánykapcsolóval. De nem melegedett fel a lámpa. Jóó az igaz, hogy kb 15-17 fok volt este, meg nem állandóan a max fokozaton használtam. Csak akkor, ha tök sötétben mentem.  De amúgy is a menetszél fogja ezt hűteni szerintem, hiába kicsi a hőleadő felület. Meg ha meg is sülne, vagy valami... nagy dolog. majd csinálok jobbat :-)
 


  • ZolkoW kedveli ezt

#235
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Az amperekről jut eszebe, hogy nekem a sima reed relékkel elég sok olyan bajom volt már, hogy névlegesen tudnia kellett volna az áramot, de mégis összesült... ezt a párhuzamosítás nem nagyon hiszem, hogy biztonságosan megoldja, mert ott nem garantált, hogy épp feleződik az áram a két relé között. És nyilván túltervezem én is az áramokhoz képest a reléket, de mégis a reed relékkel gyakran van bajom. Valószínűleg elég nekik nagyon rövid túláram is, vagy túlfeszültség...



#236
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Jól van srácok, látom itt az utánpótlás!
Mire kiöregszünk, lesz utánpótlás. :)
Jól csináljátok, látom vannak ötletek.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#237
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Höhö, ez király :)

Csak a csupasz érintkezőt rendelted itthonról? Az talán nem rázkódik annyit, hogy össze-vissza működjön, de a tuti az gondolom valami hall-szenzor lenne, mozgó elem nélkül - a más csalánja elven belekotyogva :P

(úúú, több hall-elem, és fényerőszabályzás tekerővel!)

Igen, csak az üvegcsében lévő reléket. (1 Amperesek, így lehet kettőt fogok egyszerre használni)

Amúgy gondoltam én is ilyenre, hogy milyen jó lenne, ha átmenet nélkül is akár lehetne fényerőt szabályozni. De most ez a szokásos megszakítom egy pillanatra az áramkört és akkor vált egyet típusú driver van használva. Szóval majd azzal a karikával kell tennem 2 mozdulatot is (nyit / zár), de attól még jó lesz ez. Majd hamarosan megmutatom a lámpát is, csak hát már azzal is vannak megint terveim. Nem a legszebb látvány formailag, de egyelőre úgy lesz használva. Aztán majd fejlesztem idővel. Viszont a fénye (terítése) az nagyon jó. Majd arról is próbálok jó képet csinálni. Esetleg videót. Csak ebben az esős időszakban az se túl jó, mert sokkal kevésbé látszik fényesnek a vizes környezetben. Szóval kivárom a száraz időt.


 



#238
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Höhö, ez király :)

Csak a csupasz érintkezőt rendelted itthonról? Az talán nem rázkódik annyit, hogy össze-vissza működjön, de a tuti az gondolom valami hall-szenzor lenne, mozgó elem nélkül - a más csalánja elven belekotyogva :P

(úúú, több hall-elem, és fényerőszabályzás tekerővel!)


  • deviantRider kedveli ezt

#239
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Megjött a 12mm-es ledem. 2 hét alatt. :-) Viszont már 9-10 hete se jött meg a másik kínai csomagom. Szerintem már nem fog. Vagyis itthon lenyúlták szerintem a magyarok. Ki más.... (tracking number nem volt hozzá) Mindegy, 2 dollár volt csak. De ha holnap se jön, visszaigénylem a pénzt azért.

 

Na de a lényeg, hogy abban a csomagban rendeltem 10db reed relét, ami hát igencsak kellett volna a lámpám kormányról való kapcsolásához. Már kétségbeesésemben én magam csináltam reed relét. :D Bár nem éppen működik olyan jól, mert a rugó eléggé izeg-mozog, rossz a kontakt. stb. Szóval szartam bele és rendeltem itthonról. Jó "drágán" a szállítással együtt, de legalább holnap már meg is jön és végre megszerelhetem.  Remélem múködni fog és nem lesz túl erős a mágneses tér, hogy ne tudjam egyáltalán kikapcsolni. :D

 

 


( https://kepkuldes.com/image/HE1j2l )


deviantRider módosította - 2019. május 30. - 23:06

  • ZolkoW kedveli ezt

#240
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

10mm mcpcb, csak hogy felhúzzalak XD

ehh =D