Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#4201
Írta 2009. szeptember 11. - 05:30

Ez az állítható fókuszú ez milyen lesz? Milyen változatok között lehet állítani a fókuszt?
#4202
Írta 2009. szeptember 11. - 05:16

Hû. Honnan tudsz Te ilyeneket?Ha már szóba jött, itt van Balu állíthtó fókuszú és kormányról dönthetõ holnapkész lámpája.
http://kepfeltoltes.hu/view/090910/P1010076_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rajzát? És mit fog esztergálni az esztergályos?Fenyo! Kulitoko most viszi esztergályoshoz a tripla MC-E lámpájának a rajzát, be lehet szállni. Ha Pinyoét, Kulitukoét és Baluét összegyúrod, az egy tökös lámpa lesz.
Kulitukoé milyen, mit tud?
#4203
Írta 2009. szeptember 10. - 23:08

Fenyo-1, nyugodtan megépítheted a Pinyo féle lámpát! Szerintem az fénymennyiségben is vagy 1,5-2×-ese Balu ledsorának (újonnan), a szórásképe talán még kellemesebb, még a kanyarokat is ~belátni vele (errõl Pinyo tudna nyilatkozni), és ráadásul a központi fényereje szerintem jóval több, ezért távolra jobban világít, mint a huzallábasok.
3×MC-E már több fényt csinál, mint a legjobb halogénes gépkocsilámpa!
Viszont a fényterelõ, meg dönthetõség az nem rossz ötlet Balutól, mert ilyen teljesítményen már a szórt fény is vakít! Meg aki a kormánymarkolatra szereli a kapcsolót, hogy ne kelljen nyúlkálni fényállításhoz, az is jó ötlet.
Ha már szóba jött, itt van Balu állíthtó fókuszú és kormányról dönthetõ holnapkész lámpája.
http://kepfeltoltes.hu/view/090910/P1010076_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fenyo! Kulitoko most viszi esztergályoshoz a tripla MC-E lámpájának a rajzát, be lehet szállni. Ha Pinyoét, Kulitukoét és Baluét összegyúrod, az egy tökös lámpa lesz.
#4204
Írta 2009. szeptember 10. - 22:32

Írtam még pár hete a CatEye Uno lámpámról, hogy ha bekapcsolom a CicloSport CM 4.4A HR-em azonnal elveszti a mellkasi jeladóm jelét, és amint visszakapcsolom, ismét jó lesz. Nos, próbálkoztam pár dologgal, például:
- lámpa felfogalását a kormányra alulról szereltem és úgy függesztettem fel a lámpát (semmi hatás)
- Próbáltam a legtávolabbi pontra tenni a lámpát (néha vissza-visszatért a jel, de a valósághoz képest felaakkora mutatott HR-értékeket láttatott)
- Faraday kalitka alufóliával a lámpatest belsejébe, egyik pólusra kötve és anélkül (semmi hatás, mintha ott sem lett volna)

_____________________________________________
AM rlz
#4205
Írta 2009. szeptember 10. - 18:37

Na ezaz! Pontosan erre voltam kíváncsi. Köszi!Fenyo-1, nyugodtan megépítheted a Pinyo féle lámpát! Szerintem az fénymennyiségben is vagy 1,5-2×-ese Balu ledsorának (újonnan), a szórásképe talán még kellemesebb, még a kanyarokat is ~belátni vele (errõl Pinyo tudna nyilatkozni), és ráadásul a központi fényereje szerintem jóval több, ezért távolra jobban világít, mint a huzallábasok.
Most lettem meggyõzve véglegesen.

Akkor -> Tripla MC-E.
??3×MC-E már több fényt csinál, mint a legjobb halogénes gépkocsilámpa!

Én azt hittem, hogy a gépkocsilámpák teljesítményét már rég túlszárnyaltuk. (-tátok)
Elvégre is a halogénes kocsilámpák baromisz*r hatásfokúak.
Bizony-bizony!Viszont a fényterelõ, meg dönthetõség az nem rossz ötlet Balutól, mert ilyen teljesítményen már a szórt fény is vakít! Meg aki a kormánymarkolatra szereli a kapcsolót, hogy ne kelljen nyúlkálni fényállításhoz, az is jó ötlet.

Pontosan ezért akarom ezeket én is mindenképpen.
Ebben sztem inkább Balura hallgatok, jobb az, ha a fényerõn látom a merülést, és így nincs hirtelen/váratlan lekapcs.Az ellenállásos, illetve az elektronikás meghajtáshoz is kell hely (doboz). Ha megfelelõen van minden odavezetve, csatlakoztatva, akkor bármikor tudod cserélni "tuningolni" az elektronikát! Így kezdésnek akár ellenállással is lehet kezdeni, az egyszerû, és gyorsan megvan...
Lehet kapni drágán gyári elektronikákat, vagy lehet építeni: Skorinak van kapcsolóüzemû elektronikája, azzal picit lehet javítani a hatásfokon is...
Háromnegyed??(Kérdezd meg Nemozolit, múltkor volt feleslegbe 3/4-ed pinyo-féle 4-es optikája!
#4206
Írta 2009. szeptember 10. - 17:57


Viszont a fényterelõ, meg dönthetõség az nem rossz ötlet Balutól, mert ilyen teljesítményen már a szórt fény is vakít! Meg aki a kormánymarkolatra szereli a kapcsolót, hogy ne kelljen nyúlkálni fényállításhoz, az is jó ötlet.

Az ellenállásos, illetve az elektronikás meghajtáshoz is kell hely (doboz). Ha megfelelõen van minden odavezetve, csatlakoztatva, akkor bármikor tudod cserélni "tuningolni" az elektronikát! Így kezdésnek akár ellenállással is lehet kezdeni, az egyszerû, és gyorsan megvan...

Lehet kapni drágán gyári elektronikákat, vagy lehet építeni: Skorinak van kapcsolóüzemû elektronikája, azzal picit lehet javítani a hatásfokon is...
(Kérdezd meg Nemozolit, múltkor volt feleslegbe 3/4-ed pinyo-féle 4-es optikája!

Ötlet: A fenti KHATOD-os optikának van 1-es változata is, amiben létezik vonallencse is. Egy olyat betéve 3. nak 2 spotos optika mellé, már full széles fényt csinálna...
Akkupackokhoz szerintem kár hozzányúlni...
#4207
Írta 2009. szeptember 10. - 14:24

Hm. Hát igen, én mondjuk eléggé városra vagyok berendezkedve, hozzászokva.Az bizony nagyon hamar meg fog változni miután kipróbálsz egy fejlámpát!
Amerre nézel ott van világos, amíg a kormányon lévõ lámpával csak elõre látsz.
Hiába mozdul meg valami a bokorban, nem tudod megcsodálni, hogy
róka v. netán bagoly vadászik éppen, mert a kormány lámpa csak elõre világít.
Sok állatot láttam már fejlámpával, szemmel tovább követve.
Na meg az önvédelmi ösztön kielégítése. Akárhogy is nézzük, mégis csak
biológiai lények vagyunk, akiben mûködik az õsi ösztön, mi az ott a sötétben??
Ezért is jó ha nem csak az utat látjuk.
Egyszer fejlámpa nélkül de jó széles kormány lámpával (amit ismersz)
mentem a Janihegyre éjszaka. Bizony nagyon hiányzott legalább egy kicsi fény
ami oda világít ahova nézek, igaz az utat jól láttam.
Egy lámpát szeretnél ami egyesíti a közeli és távoli megvilágítást.
Erre jó pl az a megoldás amit itt korábban mutattam, de az kimondottan fejre.
Az elsõdleges fényt látáshoz mindenképp fejre szerelve javaslom használni.
A másodlagos vagyis közeli szórt fényt a kormányra lehet rögzíteni,
ott viszont feltétlenül gondoskodni kell arról, hogy forgalomban ne vakítson.
Felülre az alján tükörfóliás terelõvel lehet behatárolni a fény felsõ határát kicsi optikánál.
Fejlámpánál ezzel nincs gond mert ahova fordítod a fejed a fény oda világít.
Viszont ha ragaszkodsz a kormány lámpához akkor meg kell elégedni a
fix fény hiányosságaival, ami csak a városban ad igazán jó láthatóságot,
és fõleg csak haladási irányban biztosítja a látást.
Én azt mondom, hogy most egyelõre maradok a kormánylámpánál, azaz elsõdleges, az a cél, hogy megcsináljam, csak azzal foglalkozok(azaz elsõdleges-lámpa számomra), ha az kész, és rendben, akkor kezdek el foglalkozni fejlámpával.
Ahaa, szóval mélykisülésvédõ van a rendes videokam aksiban. Én mindig azt hittem, h az ilyen védõáramkörök a készülékekben vannak, nem az aksikban.Ez a kapcsüzemü tápokra lehet jellemzõ, mert addig tornássza fel az áramot amíg képes rá. Azután elkezdi kicsit követni a csökkenést jobb esetben, utána eléri az akku a túl merüléstõl védõ áramkörének a lekapcsolási határát és "filmszakadás", hirtelen sötét lesz.
De ez így tökyo, mert akkor nem kell nekem külön mélykisülés elleni védelmet csinálnom. És vajon túltöltés elleni védõáramkör is van az aksiban?
Akkor most egy darab ilyen akkunak(benne a 6 db cellával) a maximum-terhelhetõsége 1500mA, vagy a 6 cellának fejenként?Egy db akkuban (ebben..) 6 cella van és 7,4 VV-ot ad le átlagban.
Ez 8,4 és 6 V között változik merüléskor.
Ennek az akkunak az elektronikája 1500 mA-t biztosan ki bír.
Hát hogy 3 aksit veszek, mindegyikben van 6 akkucella, ha szétcincálom az aksikat, akkor összesen ugye 18 akkucellám lesz, és ha ezek a cellák fejenként 1500mA-rel terhelhetõk, akkor párhuzamosan kötve õket összesen 27A-t tudnak leadni folyamatosan (a maguk 3,7V-ján), ami így pont 100 Watt teljesítményt jelent. (azaz 99.9 egészen pontosan)..mi ez a 27 Amper? Ez nem világos mire gondolsz..
Azt én nem mondtam, hogy 100W mind fényerõre kell.A 100 Wattos ledes fény teljesítménnyel már valami jó napszemüveget kéne venned hozzá, az akkora fényerõt jelent!

Hanem a világításon kívül szeretnék majd késõbb még egy mobiltöltõ csatlakozót is, ami ugye szintén fogyaszt, valamint szeretnék még egy eszközt rákötni, ami idõnként terhelné az aksit kábé 35 Watt teljesítménnyel.
Ezért fontos tudnom az aksi max terhelhetõségét, hogy nehogy a sok eszközzel együtt kicsináljam az aksikat. Másrészrõl meg azért fontos, mert védelmet szeretnék csinálni MultiFuse biztosítékokkal.
És ezzel el is érkeztünk ahhoz, hogy miért is gondolkodom abban, hogy szétcincálom az aksikat.
Ugyanis cellánként akartam berakni MultiFuse-kat, ahogyan ezt korábban Te is javasoltad, és így tényleg az van, hogy ha zárlat vagy akármi miatt egy cella tönkre is megy, akkorse viszi magával a többit, meg így izoláltan tudom azt a cellát kicserélni, nem a másik 5 társával együtt.
Tény ugyanakkor, hogy nem kevés macerától mentesülnék, ha nem kéne szétcincálnom az aksikat + ha jól sejtem, a mélykisülés védõ is megmarad, ha nem cincálom szét. Ja és ha nem cincálom szét, akkor 7,4V -ból több mindent bírok csinálni, pld az 5V-os mobiltöltõt is csak így bírom megcsinálni, mert lefele könnyebb konvertálni a feszültséget, mint fölfele.
Szal ebben mondjuk most eléggé bizonytalan vagyok, hogy mi legyen az aksikkal. Ha egyben maradnak, akkor csak akkunként, azaz 3db MultiFuse-t tudok berakni.
#4208
Írta 2009. szeptember 10. - 11:10

Az bizony nagyon hamar meg fog változni miután kipróbálsz egy fejlámpát!Csak EGY lámpát szeretnék, nem kettõt.
Fejlámpát se szeretnék. (egyelõre legalábbis így gondolom, ez még mondjuk változhat)
Amerre nézel ott van világos, amíg a kormányon lévõ lámpával csak elõre látsz.
Hiába mozdul meg valami a bokorban, nem tudod megcsodálni, hogy
róka v. netán bagoly vadászik éppen, mert a kormány lámpa csak elõre világít.
Sok állatot láttam már fejlámpával, szemmel tovább követve.
Na meg az önvédelmi ösztön kielégítése. Akárhogy is nézzük, mégis csak
biológiai lények vagyunk, akiben mûködik az õsi ösztön, mi az ott a sötétben??
Ezért is jó ha nem csak az utat látjuk.
Egyszer fejlámpa nélkül de jó széles kormány lámpával (amit ismersz)
mentem a Janihegyre éjszaka. Bizony nagyon hiányzott legalább egy kicsi fény
ami oda világít ahova nézek, igaz az utat jól láttam.
Egy lámpát szeretnél ami egyesíti a közeli és távoli megvilágítást.
Erre jó pl az a megoldás amit itt korábban mutattam, de az kimondottan fejre.
Az elsõdleges fényt látáshoz mindenképp fejre szerelve javaslom használni.
A másodlagos vagyis közeli szórt fényt a kormányra lehet rögzíteni,
ott viszont feltétlenül gondoskodni kell arról, hogy forgalomban ne vakítson.
Felülre az alján tükörfóliás terelõvel lehet behatárolni a fény felsõ határát kicsi optikánál.
Fejlámpánál ezzel nincs gond mert ahova fordítod a fejed a fény oda világít.
Viszont ha ragaszkodsz a kormány lámpához akkor meg kell elégedni a
fix fény hiányosságaival, ami csak a városban ad igazán jó láthatóságot,
és fõleg csak haladási irányban biztosítja a látást.
A pontosan ugyanolyan az csak némi kompromisszummal, de ez nem is lehet cél.A kérdés akkor tehát az, hogy ezekbõl a mai fejlett PowerLED-ekbõl lehet-e pontosan ugyanolyan fényt ugyanakkora fényerõvel produkálni, mint amilyen a huzallábas lámpád. Megoldható?
Az csak egy átmeneti megoldás volt, amikor még a led fejlesztés kezdett fel lendülni.
Azt én kényszer megoldásként csináltam úgy.Jaah, de én úgy akartam mint Te, hogy szétcincálni az aksikat, kivenni a cellákat, és azokat használni párhuzamos kötéssel, és akkor nem 7,2V lenne, hanem 3,6V.
A sok huzal kivezetésü led negatív kivezetéseit könnyebb volt egy azonos
pontra kötni ami azonos potenciálon van a közös hûtõ bordával.
Akkor arra is gondoltam, mi lenne ha kettõ de egymástól elszigetelt hûtõfelületre szerelném a ledeket két csoportban, akkor egyben maradhatott volna az akku. Ez a két eltérõ potenciálon lévõ borda ötlete nem tetszett mert zárlat veszélyes lehet, ezért elvetettem.
Ekkor voltam kénytelen szét szedni az akkut cellákra. Ezért volt külön.
Ez csak szükség megoldás volt.
Gondoltam még a kapcsüzemü tápegységre de egyrészt nem bíztam abban, hogy valami hiba esetén nem teszi tönkre az összes ledet.
Akkor még nem volt cél ic hozzá. Másrészt annyira nem akartam ilyenre elaprózni az energiám. Azóta rá jöttem, jól is tettem.
Miért jó ez spéci elektronika nélkül is?
Mindkét megoldásnak meg van az elõnye és hátránya.
Az áramkör nélküli világításnál lassan de folyamatosan csökken a fényerõ.
A csökkenés annyira nem feltünõ, hogy amikor kb. a negyedére csökken a fényerõ akkor vesszük észre, mintha halványabban világítana a lámpa.
Viszont kiküszöböli az emberi tévedést.
Valamennyi hátránya akkor lehet ha tarósan kisebb fényerõt szeretnénk,
de az sem jelentõs.
A kapcsoló üzemü táppal ellátott lámpánál a fényerõt be állíthatod akár végig fullra.
A fényerõ folyamatos marad, de az áramfelvétel az akku merülésének függvényében amíg lehet, a fogyasztást növeli. Ahhoz, hogy kisebb feszültség mellett azonos wattot tudj kivenni, több Amper kell.
Hiszen jóltudjuk: W=V*A . A feszültség csökken akkor az áramnak kell nõnie,
hogy meg legyen az egyensúly azonos kimenõ Watt mellett.
Hagyományos meghajtásnál..
a Lí-ion akku olyan jól illeszkedik a fehér ledhez, hogy csak minimális a veszteség néhány tized, max. 1 Ohmos áramkorlát esetén is. A másik, hogy akár végig mehet full fényerõn jónéhány, /led és akku függõen 6-20 órán keresztül/. Az utolsó órákban be kell kalkulálni, hogy egyre inkább halványulni fog a fénye de még haza találsz vele. Nem kapcsol le hirtelen.
Mivel én így használom, elmondhatom, eddig még nem tapasztaltam szemmel látható fényerõ csökkenést menet közben, legfeljebb eleinte amikor kifejezetten arra mentem rá, hogy lássam mikor merül le az akku. Minden túra után teljesen feltöltöm a két kamera akkut.
Ez a kapcsüzemü tápokra lehet jellemzõ, mert addig tornássza fel az áramot amíg képes rá. Azután elkezdi kicsit követni a csökkenést jobb esetben, utána eléri az akku a túl merüléstõl védõ áramkörének a lekapcsolási határát és "filmszakadás", hirtelen sötét lesz. Akkor bent lehetsz a jicsini kerek erdõ közepén, akkor sincs több fényed, de egy szikrányi sem. Ez egyrészt az akkuban lévõ túlkmerülés ellen védõ áramkör miatt van. Az le kapcsol ha kevés a feszültség.Miféle hirtelen fény lekapcsolás?
Egyébként az az egyszerûbb megoldás esetén is lekapcsol de akkor már
a fényerõbõl úgyis rágóta látod, hogy mindjárt vége.
A másik, azért lehet ezt (ahogy a német mondja= idot zicher) bolondbiztos megoldásnak nevezni, hiába hagyod nagy fényerõn, az akku merülésével nem arányosan de folyamatosan csökken a fényerõ, még ha ezt eleinte észre sem veszed. Amikor már ez látszik akkor ki lehet kalkulálni, még mennyire elég. Ezt az állapotot sohasem szoktam meg várni.
Egy db akkuban (ebben..) 6 cella van és 7,4 VV-ot ad le átlagban.Akkor ezt most 1 db aksira érted?
Mert én konkrétan a benne lévõ cellára értettem, amibõl ugye 6 db van egy aksiban, abban is, amelyiket belinkeltem azzal, hogy 3 olyat akarok venni.
Ha viszont cellára értetted, akkor az azt jelenti, hogy - mivel 18 cellám lesz - folyamatosan 27 A -rel terhelhetem az egész "akkupakkot" amit ebbõl a 18 cellából párhuzamosan kötök. Ez pedig 3,6Volton összesen 97,2 Watt folyamatos teljesítményt jelent, ennyivel terhelhetem max, hogy biztosan ne menjenek tönkre a cellák.
Ez 8,4 és 6 V között változik merüléskor.
Ennek az akkunak az elektronikája 1500 mA-t biztosan ki bír.
..mi ez a 27 Amper? Ez nem világos mire gondolsz..
A 100 Wattos ledes fény teljesítménnyel már valami jó napszemüveget kéne venned hozzá, az akkora fényerõt jelent!
A frissebb kérdésekre még mindíg adós maradtam a válasszal, azt majd..
Ez most így is sok lett.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4209
Írta 2009. szeptember 10. - 05:31

#4210
Írta 2009. szeptember 10. - 05:24

Erre gondolsz?:A 7,2 V-os lítium ion akku egy MC-E ledet úgy tud legkönnyebben energiával el látni, ha kettõ-kettõ led chipet sorosan kötöd, majd az így kialakult két csoportot párhuzamosan kapcsolod.

Vagy erre?:

#4211
Írta 2009. szeptember 10. - 04:48

Ezt a "DealExtreme 4in1 multi optika" -t honnan szerezted az MC-E-hez?
Meg hogy állítottad be 600mA-re a fogyasztást?
Sima ellenállásokkal?
Ja, meg mekkora hûtõborda kell az MC-E-nek?
#4212
Írta 2009. szeptember 10. - 04:46

Pont ezért szeretnék tisztában lenni azzal, hogy mi milyen eredményt ad.Ez így igaz, nem egy adott eszköz elérése a cél, hanem
bármivel elérni a célt amivel minél egyszerûbben és célszerûbben lehetséges.
Szal nem ragaszkodom én a 189 LED-hez, hanem csakis ahhoz, hogy az eredmény lámpa minimum olyan fényt adjon minden irányban, mint a Te 189 LED-es lámpád. Ez a szempont.
Meg sok pénz.Már elég sok alternatíva kínálkozik.
Ez kicsit olyan mint a lego, bármit ki lehet hozni belõle,
csak egy kis fantázia kell hozzá

És most, hogy végre összegyûjtöttem a lámpára való pénzt, szeretnék belõle egy nagyon-jót építeni, elsõre. Szeretném elkerülni a zsákutcákat, meg egyebeket, nem késõbb akarok rájönni, hogy "jaa, inkább olyat kellett volna vennem és építenem belõle".
Ja, Balu! Ha a hidegfényû MC-E-t választom, azt hogy lehetne melegfényûsíteni?
(A melegfényû verziót nem akarom választani, mert az jelentõsen kisebb fényerõvel bír - három hidegfényû MC-E fényét még négy melegfényû MC-E se tudja adni, 10 lumennel kevesebb még az is)
#4213
Írta 2009. szeptember 09. - 21:01

#4214
Írta 2009. szeptember 09. - 19:37

#4215
Írta 2009. szeptember 09. - 11:50

bármivel elérni a célt amivel minél egyszerûbben és célszerûbben lehetséges.
Már elég sok alternatíva kínálkozik.
Ez kicsit olyan mint a lego, bármit ki lehet hozni belõle,
csak egy kis fantázia kell hozzá és azt kell tudni
mit hogyan lehet jól össze illeszteni.
Sõt, a lehetõség még annál is nagyobb.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4216
Írta 2009. szeptember 09. - 09:10

Szerintem igen legalábbis a lényeges helyek felé, ahová nézünk ugyebár (pl. magam alá tökmindegy hogy világít), de nehéz elmagyarázni. Ráadásul a fiatal, még jó balulámpa és az én 3xMCE lámpám nem léteztek egyidejûleg. Ezt látni kell. Több jó megoldás is létezik. A cél (kezdetben :-)) nem maga a lámpa, hanem hogy használható fényt adjon bringázási stílusonkhoz.És megítélésed szerint milyen a fénye Balu lámpájának újkori állapotához képest?
Magad elé, oldalra 180 fokban, és távolra? Minden irányban ad akkora fényerõt, mint a fiatalkori Balu-lámpa?
#4217
Írta 2009. szeptember 09. - 06:17

#4218
Írta 2009. szeptember 09. - 05:57

És megítélésed szerint milyen a fénye Balu lámpájának újkori állapotához képest?Jaja. Ezen a teleholdas alkalmával készült tesztképen egyrészt már eléggé lerobbant korában látható a balu féle sokledes, másrészt meg tényleg eljárt a ledjei felett az idõ mivel tényleg kijöttek a nagy áramon is jól muzsikáló teljesítményledek.
Az én lámpám áramgenerátoros vezérlõs, ezért tudom, hogy nálam a 11-es képen 600mA-en mentek a chipek.
A szórásképemmel pedig elégedett vagyok, pont ezt szeretem.
Magad elé, oldalra 180 fokban, és távolra? Minden irányban ad akkora fényerõt, mint a fiatalkori Balu-lámpa?
#4219
Írta 2009. szeptember 08. - 15:57

Pl. így is lehet.Hello Szakik,
ahogy olvasgattam a fórumot, kedvet kaptam a "barkácsoláshoz", de mivel nem túl sûrûn van szükségem lámpára szeretném megúszni olyan akksi(k) nélkül, amit semmi másra nem tudnék használni. Az elsõ kérdésem tehát az, hogy lehet páldául a sokat "szidott" 4db AA elemmel használható lámpát csinálni?
Erdõben nem járok, aszfalton kellene látnom vele.
Köszi


Elemtartót (lapos 4-es fedeles, kapcsolóval), multifusét, ellenállást, drótot Lomexben vettem; Powerledet Chipcadban, ott lehet különféle optikákat is kapni, akkor azt nem kell barkácsolni. Aszfaltra olyan 10 fok körülit praktikus, de ez izlés kérdése is.
AA Normál (szén-cink) elemból tartósan nem lehet ~fél A-nél többet kivenni; alkalineból max. 1 A-t; akksiból többet is.

#4220
Írta 2009. szeptember 08. - 13:46

Ugyanaz a balu lámpa volt, másfél évvel korábban. Ez a képsor is iso100 f56 8sec-el készült. Nem tudom hogy hány watton mehetett, mert ennél a lámpánál csak a huzalozás ellenállása állította be az áramot.Ezen sokkal jobbnak néz ki, mint fentebb az 5. képen, - már ha ugyanarról a lámpáról van szó. Sõt, a 11. képnél is jobb.
Most akkor mi az igazság? (...tudom, odaát van)