Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#4181
Írta 2009. szeptember 18. - 16:52
A ház felülete meg terveim szerint eléggé meg lesz bordásítva( kb. mint a hope lámpáké), a jövõ héten ha már itt lesz a kezemben az optika, a led és az ellenállások, nekilátok megrajzoltatni.
#4182
Írta 2009. szeptember 18. - 15:26
Ha jól számoltam akkor 6 cellás az akku.Ami már most is felmerült bennem kérdés, hogy a pusztán ellenállásos meghajtás nem okoz e túlzottan nagy veszteséget?
Az fullra töltve 8,4 V-os és lemerítve 6 V
Áramkör nélkül az az egyetlen gond, hogy az akkut sohasem tudod jó fényerõ mellett teljesen lemeríteni, mert az már a "vésztartalék" fényerõnek felelne meg, amit én sem szoktam kihasználni, igaz eddig nem is volt rá szükség. Eleget bír anélkül is. Viszont a lítium akkunak nem árt a rátöltés, a Nimh akkunak viszont nem használ, fõleg ha rendszeres. Egyébként jó az ötlet.
Talán még annyit hozzá kell tenni, hogy az a "kicsi alu ház" elegendõ felülettel kell rendelkezzen, hogy megfelelõen le adja a hõt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4183
Írta 2009. szeptember 18. - 12:38
Az elsõdleges célom, hogy egyszerû és a lehetõ legkisebb legyen a kütyü, amit a fejemen viszek, a táskában a plusz 200gramm a nimh akkuk miatt nem igazán aggaszt.
Tehát a fõ részek így alakulnának:
-1 mc-e star chip, egy pár led sorosan és a két soros kapcsolás párhuzamosan kötve
-meghajtás ellenállással beállítva
-4,2 ah nimh modell akku(ez már adott)
-az optika és az ellenállásokhoz tervezett lehetõ legkisebb alu ház, gumis megoldással a bukóhoz erõsítve
- 10 fokos optika
- fényerõszabályzás egyáltalán nem fontos, az akkukban van elég kraft
Ami már most is felmerült bennem kérdés, hogy a pusztán ellenállásos meghajtás nem okoz e túlzottan nagy veszteséget? Vagy próbálkozzak meg egy step up- down meghajtóval, igaz ami kapható a chipcadnél, azt is át kell variálni, hogy 7.2 V-ról mûködjön.
Fõként arra kellene a pilács, hogy ha rám sötétedik az erdõben ,akkor adott esetben haza tudjak jönni egy kellemes tempó mellett.
KÖszi
#4184
Írta 2009. szeptember 16. - 22:16
keresek Toplight dinamós hátsólámpát: http://piacter.bikem...=250594&cat=120
Akinek van, lécci jelezze.
Köszi
Try playin' in a rock roll band
It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll" AC/DC
#4185
Írta 2009. szeptember 16. - 21:48
Ott ha jól emlékszem 30 fokosban volt 30.000 mcd-s.
Köszönöm Balu, mindjárt nézem! :-)
#4186
Írta 2009. szeptember 16. - 21:06
Igen a LOMEX-ben www.lomex.huEgyébként én is gondolkodom most villogó-tunningon, építeni nem szeretnék, csak a gyári LED-eket tökösebbre cserélni. A villogó kialakításából fakadóan sajnos az 5mm-es LED-eknél kell maradnom (TL-LD170), ezekbõl a Chipcadnél láttam 12.000mCd-sat, létezik ennél tökösebb?
Ott ha jól emlékszem 30 fokosban volt 30.000 mcd-s.
..jut eszembe, jöttem haza éjszaka Dunabogdány környékén a parti panoráma úton.A villogó módját rendõrautóval lehet összetéveszteni...
Rendõr autó piros-kék villogó... hátulról beelõz, lehúz elõttem pár méterrel az út szélére.
Na megnézzük mit akar..
Országúti fényem le, tompított széles fény le a fejlámpán,
el ne kápráztassam ha be nézek az ablakán (mégis, õ az erõsebb), és mellé húzok.
Jó estét kívánok, miben segíthetek? - kezdem én -
Elõször semmi válasz, majd meg próbálok be kémlelni az ablakon,
- egyáltalán engem néz vagy mi a szösz miatt állhatott meg - ..?
Közben nem látok mást csak a tetejérõl villanó baromira vakító kék-vörös villogás visszfényét az
ablak üvegében, ami megvilágítja az arcom. A saját villódzó tükörképemen kívül
semmit nem látok a kocsi üvegén keresztül.
Nagy nehezen lehúzza az ablakot és a résen ki szól, miért nem a bringa úton megy?!
Sem azt nem kifogásolta, hogy nincs rajtam éjszaka, lakott területen kívül láthatósági mellény,
sem azt, hogy milyen országutat végig világító fényem van, mindössze arra
a bringa útra kellett felmásznom a töltésen (megvárta!) ami
néhány száz méter után megszûnik és onnan ismét vissza kényszerül a bringás a fõútra.
Ez a kis szösszenet arról jutott eszembe, hogy a rendõr autó villogónak
azért bármilyen hátsó lámpánál jóval erõsebb fénye van így élõben.
Még közel olyant sem szeretnék hátra, mert lenne mögöttem hatalmas csörömpölés folyamatosan elvakított autóktól.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4187
Írta 2009. szeptember 16. - 19:35
http://www.chainreac...x?ModelID=31363
de ehhez már picit barkácsolni kell (hacsak nem használsz véletlenül ugyanilyen márkájú elsõ lámpát)...[/QUOTE]
Öööö... mit szólnál egy kukásmellényhez? :-)
Tudom, tudom, "égõ", de nagyon jó kiegészítõje még a legizmosabb villogónak is, ráadásul lakott területen kívül kötelezõ is.
Egyébként én is gondolkodom most villogó-tunningon, építeni nem szeretnék, csak a gyári LED-eket tökösebbre cserélni. A villogó kialakításából fakadóan sajnos az 5mm-es LED-eknél kell maradnom (TL-LD170), ezekbõl a Chipcadnél láttam 12.000mCd-sat, létezik ennél tökösebb?
Köszi
#4188
Írta 2009. szeptember 16. - 14:39
Magányosan nyomom a pedált. Mögöttem csak a halált hozó autós teker. Úgyhogy vakítson csak az a lámpa. Önzõ módon életben akarok maradni sötét úton is. Egy a fontos: már fél km-rõl készüljön rám a kamion. Nem tudja valaki, milyen (hány wattos és milyen szórásszögû?) ledeket alkalmaznak a szóbanforgó villogókban. A legbrutálisabbat szeretném választani. A brutál futár nagyon szimpi, gratula hozzá! Asszem én valami gyárit fogok venni, mert a bringázáson túl bütykölgetésre már nem marad idõm.
Cateye LD-1100 beszerezhetõ innen:
http://www.sjscycles...Light-10788.htm
Sajnos ezt még nem próbáltam, de állítólag elég jó.
A végsõ megoldás:

Legközelebb itt kapható:
http://www.on-one-sh...IR#aLIDI140LLIR
Nekem volt egy ilyenem, csak AA elemekkel mûködõ verzióban (az most 120 dolcsi, de csak a nagy vízen túl kapható). Überbrutál.
Viszont ne számold át forintra. Annyit úgysem adnál érte.
Habár ha kamionokkal kell versenyezned... akkor pont ezen nem érdemes spórolni (még nappal is jól látható vagy egy kilométerrõl is). A villogó módját rendõrautóval lehet összetéveszteni.
Vagy van az Exposure-nak a saját lámpájához illeszthetõ hátsó pilácsa:
http://www.chainreac...x?ModelID=31363
de ehhez már picit barkácsolni kell (hacsak nem használsz véletlenül ugyanilyen márkájú elsõ lámpát)...
#4189
Írta 2009. szeptember 16. - 10:38
Boccs, elírtam TL-LD1000-el hasonlítottuk össze! (Cateyeben új elem volt. falra világítottunk, azonos távolságból. ~60mA-es ledáramon kb egyeztek a max fényerõk, 125mA-en már elfedte a brutál fénye a Cateye-ét.)Központi fényereje Cateye LD-600-al kb. azonos*,
*125mA-en már több.(
Még nem volt rá igény... Eddig csak 2 tesztpéldány készült.DöG: kissorozatban készül-e már?
#4190
Írta 2009. szeptember 16. - 10:26
#4191
Írta 2009. szeptember 15. - 23:01
http://www.cateye.co...duct_detail/267
de én a magaméval is elégedett vagyok, már ennek is olyan "jármûves" a hatása, a hangulat-lámpácskákkal ellentétben, így forgalomban is megállja a helyét, kapcsolgatni pedig élvezet.
DöG: kissorozatban készül-e már?
#4192
Írta 2009. szeptember 15. - 17:41
Én ilyet "brutál futár" táskavillogót csináltam, vízhatlanításra egy narancsos TIC-TACos doboz szolgál, felerõsítése meg öntapadósan felragasztott tépõzár a doboz hátán, illetve a hátitatyón. A teleptartó a táskában van:Hátsó villogó...Valami 1w-os szórt fényû ledesre gondoltam optikával ellátva...

4db 1/4W-os (Cree xlamp 4550) powerleddel, 4×AA akksiról megy. optika nélkül, ledenként ~90mA-es impulzusokkal. Nagyon széles szögben szór! Központi fényereje Cateye LD-600-al kb. azonos*, (csak az kb 3° szélességben világít úgy, mint ez 40°-ban :slonko:) Autók pozíciófényénél mindenképpen erõsebb, de egy jobb féklámpáét nem éri el. 10m-en belül mögötte haladni elég rettenet...
*125mA-en már több.
Ha nem táskára, vagy sisakra kell, akkor vonal optikával érdemes csinálni; úgy 1 ilyen lednek is picit több fénye lessz, mint így a 4-nek natúrban, és fixen felrakva úgy sincs szükség nagy függõleges széttartásra, és a közvetlen mögötte tekerõt is kevésbé vakítja...
Chipcadéktól beszerezhetõ Lediles optikák:
-CXP-O (FA10669) 320 Ft (+/-7°×+/-21°) Ez elvileg az egész felületén világít (kevésbé vakító, pontszerû), szép, egyenletes fénye van az egész szögtartományban, egyenletes lecsengéssel, és még szórt fénye is van szépen... Én inkább ezt ajánlanám!
-Flare-C-tape (C10563) 420 Ft (+/-4,5°×+/-45°) Egész keskeny, éles, széles csík, ezért nagyon pontos függõleges beállítást igényel. Nagyobb a központi fényereje picit mint a másiknak, széltében harang alakú fényintenzitása van (~led eredeti sugárzási diagrammja). Nem az egész optikából jön látszólag a fény, ezért belenézve jobban vakít. Szórt fénye szinte alig van, ezért szögtartományon kívûl néhány fokkal már kevéssé lehet látni, közelebbrõl sem.
#4193
Írta 2009. szeptember 15. - 17:33
csoportos túrázás közben tényleg bántó lehet a mögötted haladónak.
Ilyenkor a sötéthez alkalmazkodik a szem és sokkal érzékenyebb a kisebb fényekre is.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4194
Írta 2009. szeptember 15. - 15:00
Elég nagy hülyeség lenne olyan fényt rakni hátra, ami elvakítja a mögötted haladótValami 1w-os szórt fényû ledesre gondoltam optikával ellátva. Szerintem a XXI. században ezeket a nagy teljesítményû ledeket nem csak az elsõ lámpáknál kéne alkalmazni.
Ha csapatban megyünk éjszaka, egy megszokottnál erõsebb fényû villogó LED is nagyon zavaró tud lenni.
#4195
Írta 2009. szeptember 15. - 14:30
Én Blackburn MARS 3.0 használok
Mindenben elsö osztályú , brutál fény, 7 led: 5 hátra, 2 oldalra
http://www.expotv.co...Bicycle-/2K-kle
#4196
Írta 2009. szeptember 15. - 12:13
Milyen hátsó villogót vegyek? Melyik a legláthatóbb mostani modell? Lehetõ legszélesebb szögben és legtávolabbra világítson! Akár egy autó féklámpa.
Ezeket találtam:
SMART RL 307R http://www.neuzer.hu...p?CategoryID=52
Cateye TL-LD610 http://ebike.hu/term...so-lampa/10385/
Valami 1w-os szórt fényû ledesre gondoltam optikával ellátva. Szerintem a XXI. században ezeket a nagy teljesítményû ledeket nem csak az elsõ lámpáknál kéne alkalmazni.
Aki tud segítsen! Üdv mindenkinek!
Kobuc
#4197
Írta 2009. szeptember 14. - 10:45
Nem értem, minek? (Hacsak nem terem világításra)Nekem valami ilyesmi láthatóságú optika kéne:
Mármint hogy ez az abszolút fényerõ, azaz 180 fokban mindenhová pontosan ugyan annyi fénymennyiség esik.
Egyébként is, ha ilyen fényprofilt akarsz, akkor legalább 15-20 mce-t kellene felhasználnod, hogy abszolút fényerõ is legyen. Gondolj bele, hogy egy led fényét 10 vagy 20 fokra szórod szét, már az is vagy négyszeres intenzitás csökkenést jelent. Hát még 180 fokra. (Egy világítástechnikai értelemben 20 fokban szóró optika - az enyém ilyen - már szélesnek számít. Ez a 20 fok egy FWHM érték = Full Width Half Maximum, azaz az irányfüggõ fényerõ +/-10 fokban éri el a központi intenzitás felét.)
A szükséges ledek számát csökkentheti, ha olyan optikát találsz, ami kicsit asszimetrikus fényt ad, széltében pl. 80 fok, függõlegesen pedig csak 10. "Elliptikus" optikák vagy vonaloptikák címszó alatt gyárt egy pár cég ilyet, de talán Dög írt ezekrõl. De éles határt ezek sem fognak adni.
A legegyenletesebb fényerõt a megvilágított területen belül az üveglencsés vetítéssel kapod. Gyakorlatilag konstans (ha jól emlékszem 10-20% erejéig) a megvilágított körön belül a fényintenzitás. Azon kívül meg szinte 0-ra csökken.
#4198
Írta 2009. szeptember 13. - 20:12
#4199
Írta 2009. szeptember 13. - 20:08
Az akku celék elektronika nélkül jóval többet. Pontosan nem tudom mennyit. Azt úgy lehetne kipróbálni, hogy megterheljük valamennyivel és közben figyelni kell a cellák hõmérsékletét. Ha jól tudom, nem szabad 60 Celziusz fõlé mennie. Legjobb tudomásom szerint itt ez a korlát. Egyébként a lítium akku cella elég jól terhelhetõ. Azért nem kell szétszedni teljesen, ha nagyobb áramot akarsz kivenni belõle. Legfeljebb közvetlenül a sorba kötött akku cellákat lehet kivezetni a használathoz. Töltés viszont mehet elektronikán keresztül.Balu!
Most akkor egy olyan 6600mAh-s aksi szerinted maximum hány Ampert bír leadni (folyamatosan; a maga 7,4V-ján) anélkül, hogy tönkremenne, vagy leállna vagy egyéb gond nélkül?
Viszont a saját kivezetésre érdemes zárlat védelemnek egy megfelelõ multifuse biztit tenni, különben zárlat esetén a lítium csúnya dolgokat tud mûvelni. Eddig nekem csak egy nem tölthetõ félig kimerült lítium cella ment zárlatba és ki nyomta a pozitív kivezetést, utána gõzölgött tovább. Mivel a lítium hevesen reagál a vízzel, ezért a lítium tüzet nem is lehet vízzel hatásosan oltani.
Itt egy kísérlet:
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4200
Írta 2009. szeptember 13. - 19:42
Nézd meg a korábbi tesztfotókat.
http://forum.termina...p=934394#934394A végén (de nem utolsó sorban) ott van dhpage fényének fotója is 60 Wattal.
Egyébként csináltam olyant, hogy egy MC-E -t fel tettem egy bordára elöl csak úgy magában. Közel és szélesen nagy a fényerõ, viszont távolabb már jelentõsen gyengül. Most fent volt a versenyen "zip" bringás kollegánál, Õ tudna elfogulatlan véleményt mondani.
Sz'tem az arra jó, hogy teljes sötétben közvilágítás élményed legyen.
Na meg arra is kell gondolni, hogy forgalomban nem jó ha vakít mert "lelõ" a rendõr ..vagy egy elvakított autós. Ettõl függetlenül távolabbra s kell fény.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






