kiscsango:
Hogy naiv vagyok-e, mindenki döntse el maga. De, Te minden alkalommal a jó szerencsédet és az életedet kockáztatod az biztos.
Gondolom életedben nem ültél kocsiba éjszaka a sofõr mellett. Gondlom életedben nem láttad, hogy a kivilágítatlan bringás a semmibõl tûnt elõ a kocsi orrától 1 m-re. De sejtésem szerint az sem fordult meg a fejedben, hogy a szüleid és a téged esetleg elcsapó autóvezetõ, hogy fog a lelkiismeretével elszámolni.
Nem vagyok Cateye kereskedõ sem. Csak leírtam, hogy Én mit használok és miért. Ha Te leírod, hogy milyen gépet tekersz, vagy melyik gépért csurog a nyálad, akkor máris annak a gyártónak a kereskedõjévé válsz? Egy szóval sem mondtam, hogy mindenki Cateye termékeket vegyen. Bárkinek szíve joga, hogy megnézze milyen cuccok kaphatóak, összehasonlítsa õket, majd tetszése szerint válasszon.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
Indította
YOci
, 2002. március 19. 18:02
#8721
Írta 2002. március 21. - 15:27

#8722
Írta 2002. március 21. - 14:35

Gabo, hogy te milyen naiv vagy! 
Esetleg egy Cateye kereskedõhöz van szerencsénk, vagy Kresz oktatónak készülsz?
Szerintem elõbb menj ki az utcára, és nézz körül!
Én határozottan állítom, csak azért élek még mindig, mert nem használok világítást.

Esetleg egy Cateye kereskedõhöz van szerencsénk, vagy Kresz oktatónak készülsz?
Szerintem elõbb menj ki az utcára, és nézz körül!
Én határozottan állítom, csak azért élek még mindig, mert nem használok világítást.
#8723
Írta 2002. március 21. - 11:06

#8724
Írta 2002. március 21. - 10:54

Gabo yeahhhhh
nagyon tutin nyomtad a lényeget... mostmár cska elõ kéne bányászni a lápmatesztes Bikkmakkot 8)

#8725
Írta 2002. március 21. - 10:43

Visszatérve az eredetei témához. Látni és látszani?
Azt hiszem a hangsúly elsõ sorban a látszanin van. A kerékpár a közúti közlekedés többi résztvevõjéhez képes egy viszonylag lassú és ingatag eszköz. Ha nem vesznek idõben észre sokkal kisebb az esélye annak, hogy Te ki tudsz térni és sérülés nélkül megúszod a dolgot.
A láthatóságot javító eszközök közül az egyik legjobb dolognak a különféle fényvisszaverõket tartom. Ezek esetében is leginkább azt díjazom, ha a bringás szerkómon találhatóak elve. Meg van az az elõnyük, hogy nem tudod otthon hagyni õket és már szürkületkor is sokat javítanak a láthatóságon. Van belõlük a pedálcipõm sarkán, a hátizsákom zsebén, vállpántjain és a hosszú bringásnadrágom szárán. (Bár tartok tõle, hogy ez utóbbi még néhány mosás és elkezd leválni.)
Ezt követnék a különféle fényvisszaverõ szalagok, matricák, bár ilyet nem használok. Talán azt lehet elõnyükre felhozni, hogy a legolcsóbb megoldást jelentik a láthatóság fokozására. Ráadásul zsebben, vagy a hátizsákban is kényelmesen elférnek. Viszont könnyû õket otthon hagyni, elhagyni, elszakítani. Meg nem biztos, hogy mindenki szívesen elrondítaná velük a szerelését, bringája megjelenését.
A következõ fokozatot a kisebb lámpák jelentik. A KRESZ szerint elõre fehér, hátra piros fényû lámpát kell rakni és ehhez érdemes is tartania magát az embernek. A kék, zöld villogók bár látványosak a láthatóságon véleményem szerint nem sokat javítanak. A sárga villogó meg kerülendõ, mivel a sofõrök mást szoktak meg, így esetleg rosszul értelmezik a látványt. Az elõl folyamatos fehér, hátul folyamatos piros megoldás elõnye, hogy könnyebben meg tudják becsülni a mozgásod irányát, a távolságodat, sebességedet. Bár hátra a villogó piros talán még elõnyösebb, lévén sokkal inkább feltûnõ, így egy fáradt (esetleg kissé piás) autóvezetõ is talán észreveszi.
Mivel nem igazán bringázok sötétben, ezért egyenlõre elégnek találtam elõre egy Cateye kriptonos, elemes HL500-ast, hátra pedig egy piros, LED-es LD120-ast.
Ezzel a felszereltséggel legalább látható vagyok.
Bár az elsõ lámpa helyére gondolkodom valamilyen erõsebb fényû halogén + aksis megoldáson. A nagyobb fényerõ mellett talán már látni is lehet majd, az aksik használata pedig hosszabb távon gazdaságosabb.
Mivel a bringás nincs "bezárva" egy üveggel körülvett kalitkába, amit ráadásul megtölt a mûszerfal és egyéb szerkezetek szórt, visszavert fénye ezért még külön világítás nélkül is eleget láthat az útból és környezetébõl ahhoz, hogy lassú tempóban haladni tudjon. Ha ezt kiegészíti még valami világítás féle, akkor kicsit tempósabban és nagyobb biztonsággal lehet tekerni. Ahhoz viszont, hogy ténylegesen látni is lehessen már kicsit mélyebben kell a zsebekbe nyúlni.
Az ideális megoldás elõre egy erõs fényû lámpa. Aktív éjszakai terepezéshez, erdõjáráshoz pedig ezt még érdemes kiegészíteni egy jó sisak lámpával.
Azt hiszem minden szempontból az a jó, ha a felszerelésedre, bringádra van rögzítve az adott eszköz. Így nem fordulhat elõ, hogy otthon felejted és gondba kerülsz ha "hirtelen" rád sötétedik. Aki kivilágítatlanul teker éjszaka, az az életével játszik. Még akkor is ha van utcai világítás. Azt hiszem mindenkinek megér az élete néhány ezer Ft.-t, amennyibe egy lámpa és egy villogó kerül.
Azt hiszem a hangsúly elsõ sorban a látszanin van. A kerékpár a közúti közlekedés többi résztvevõjéhez képes egy viszonylag lassú és ingatag eszköz. Ha nem vesznek idõben észre sokkal kisebb az esélye annak, hogy Te ki tudsz térni és sérülés nélkül megúszod a dolgot.
A láthatóságot javító eszközök közül az egyik legjobb dolognak a különféle fényvisszaverõket tartom. Ezek esetében is leginkább azt díjazom, ha a bringás szerkómon találhatóak elve. Meg van az az elõnyük, hogy nem tudod otthon hagyni õket és már szürkületkor is sokat javítanak a láthatóságon. Van belõlük a pedálcipõm sarkán, a hátizsákom zsebén, vállpántjain és a hosszú bringásnadrágom szárán. (Bár tartok tõle, hogy ez utóbbi még néhány mosás és elkezd leválni.)
Ezt követnék a különféle fényvisszaverõ szalagok, matricák, bár ilyet nem használok. Talán azt lehet elõnyükre felhozni, hogy a legolcsóbb megoldást jelentik a láthatóság fokozására. Ráadásul zsebben, vagy a hátizsákban is kényelmesen elférnek. Viszont könnyû õket otthon hagyni, elhagyni, elszakítani. Meg nem biztos, hogy mindenki szívesen elrondítaná velük a szerelését, bringája megjelenését.
A következõ fokozatot a kisebb lámpák jelentik. A KRESZ szerint elõre fehér, hátra piros fényû lámpát kell rakni és ehhez érdemes is tartania magát az embernek. A kék, zöld villogók bár látványosak a láthatóságon véleményem szerint nem sokat javítanak. A sárga villogó meg kerülendõ, mivel a sofõrök mást szoktak meg, így esetleg rosszul értelmezik a látványt. Az elõl folyamatos fehér, hátul folyamatos piros megoldás elõnye, hogy könnyebben meg tudják becsülni a mozgásod irányát, a távolságodat, sebességedet. Bár hátra a villogó piros talán még elõnyösebb, lévén sokkal inkább feltûnõ, így egy fáradt (esetleg kissé piás) autóvezetõ is talán észreveszi.
Mivel nem igazán bringázok sötétben, ezért egyenlõre elégnek találtam elõre egy Cateye kriptonos, elemes HL500-ast, hátra pedig egy piros, LED-es LD120-ast.
Ezzel a felszereltséggel legalább látható vagyok.

Mivel a bringás nincs "bezárva" egy üveggel körülvett kalitkába, amit ráadásul megtölt a mûszerfal és egyéb szerkezetek szórt, visszavert fénye ezért még külön világítás nélkül is eleget láthat az útból és környezetébõl ahhoz, hogy lassú tempóban haladni tudjon. Ha ezt kiegészíti még valami világítás féle, akkor kicsit tempósabban és nagyobb biztonsággal lehet tekerni. Ahhoz viszont, hogy ténylegesen látni is lehessen már kicsit mélyebben kell a zsebekbe nyúlni.
Az ideális megoldás elõre egy erõs fényû lámpa. Aktív éjszakai terepezéshez, erdõjáráshoz pedig ezt még érdemes kiegészíteni egy jó sisak lámpával.
Azt hiszem minden szempontból az a jó, ha a felszerelésedre, bringádra van rögzítve az adott eszköz. Így nem fordulhat elõ, hogy otthon felejted és gondba kerülsz ha "hirtelen" rád sötétedik. Aki kivilágítatlanul teker éjszaka, az az életével játszik. Még akkor is ha van utcai világítás. Azt hiszem mindenkinek megér az élete néhány ezer Ft.-t, amennyibe egy lámpa és egy villogó kerül.
#8726
Írta 2002. március 20. - 21:11

hallotam egyrol(fejlampa)
allitolag a vilag legjobbja
otthon kapni sem lehet
amerikaban 400 dollar(igen, aztobb, mint szazezer)
StormRider H.I.D.
egyebkent, szerintem a Cateye jo, es arartekaranyos is...sajos nem igaziam vagyok ilyesniben otthon...
nem is tudom minek irtam be
>
M
allitolag a vilag legjobbja
otthon kapni sem lehet
amerikaban 400 dollar(igen, aztobb, mint szazezer)
StormRider H.I.D.
egyebkent, szerintem a Cateye jo, es arartekaranyos is...sajos nem igaziam vagyok ilyesniben otthon...
nem is tudom minek irtam be


M
#8727
Írta 2002. március 20. - 21:08

Háát, a Dakaron a legtöbb csapat Petzl fejlámpát használt, a barlangászoknál a silva is nagyon népszerû. Mindkettõnél kb. 6-7-ért kapni normális lámpát, de majd a Sporton csekkolom õket. Tesóm anno úgy oldotta meg a problémát, hogy felragasztotta szalaggal a lámpát a bukóra, de ezt szerintem meg lehet csinálni tartósabb verzióban is.
#8728
Írta 2002. március 20. - 15:25

szóval akkor bújjam a netet fejlámpa ügyben...
láttam cateye fejlámpát is kb 8 rugóért...
vagy valakinek valami érdemleges 5let?
láttam cateye fejlámpát is kb 8 rugóért...
vagy valakinek valami érdemleges 5let?
#8729
Írta 2002. március 20. - 14:16

Én egész életemben világítás nélkül mentem, és eddig mindig nappal ütöttek el. Erdõbe pedig csak a fejlámpa jó, a többi szívás, még a hiper-szuper halogének is.
Fejlámpából kapni kb. két márkát, Petzl és Silva, vagy csinálsz magadnak.
Fejlámpából kapni kb. két márkát, Petzl és Silva, vagy csinálsz magadnak.
#8730
Írta 2002. március 20. - 09:27

1. nem lehet hátra feltenni villogót, mert nincs hova;
2. a járdán csak a filmekben közlekednek autók, amik különben is csak a zöldséges és újságos standokat borogatják fel.
2. a járdán csak a filmekben közlekednek autók, amik különben is csak a zöldséges és újságos standokat borogatják fel.
#8731
Írta 2002. március 20. - 00:04

hátul nyeregtáskába épített piros led villany...
elöl semmi... városban látok, erdõben pedig... hmm. nem ;D
elöl semmi... városban látok, erdõben pedig... hmm. nem ;D
#8732
Írta 2002. március 19. - 23:58

Nekm elöl sram 3 funkciós lámpám van KÉK leddel! ;DMJF:120%
a hátsót elhagytam a margitszigeten!
De az 5 funkciós volt!
most veszek egy újat!
a hátsót elhagytam a margitszigeten!

De az 5 funkciós volt!
most veszek egy újat!

#8733
Írta 2002. március 19. - 23:44

azért 3 óra elég nevetséges. ez szoktatott le engem a lámpa használatról. ez nem jelenti azt hogy nem használok elsõ hátsó villogót. aki pedig nem használ semmilyen világító eszközt az vagy nem közlekedik este vagy hülye vagy hamar megfog halni
#8734
Írta 2002. március 19. - 21:43

speciel engem bukóraszerelhetõ csodákról érdekelnének infók és tapasztalatok.. hátul egy ilyen macskaszem vinnyogót használok már pár éve és sztem frankó az áráért...
#8735
vendég__*
Írta 2002. március 19. - 21:19

#8736
Írta 2002. március 19. - 20:20

#8737
Írta 2002. március 19. - 18:02

Sziasztok!
Gondolom sokan vagyunk akik szeretnék sötétedés után is tekerni de ugye jó ha látunk is valamit,na ezt a célt hivatott szolgálni a lámpa.(aztadeokosvagyok)
Kiváncsi vagyok,hogy ti milyen fényt adó eszközzel tekertek és meg-e vagytok vele elégedve.
Én ilyet használok csak a fekete színüt,ami elég frankón vakítja a szembelévõket.Az ellemek: négydarab LR6-os ami 7köznapi nyelvén ceruza ellemecske,és kb össz. három órán át vakít utánna kb uggyanennyi ideig már csak világít.
Hátulról a szintén cicaszem 3ledes verziója óv a gonosz autósoktól.Ez a kép még a 2001-es lámpát mutatja míg a 2002 annyiban különbözik,hogy a felirat máshogy fest rajta és ezzel ellentétben ez nem három funkciós hanem négy.
A funkciói: a kb 2 másodpercenként villogó,a csak világító,és az oldaltól oldalig futó fény,és egy össze vissza vijjogó.
Az ellemek pedig kettõ darab LR03.
Gondolom sokan vagyunk akik szeretnék sötétedés után is tekerni de ugye jó ha látunk is valamit,na ezt a célt hivatott szolgálni a lámpa.(aztadeokosvagyok)
Kiváncsi vagyok,hogy ti milyen fényt adó eszközzel tekertek és meg-e vagytok vele elégedve.
Én ilyet használok csak a fekete színüt,ami elég frankón vakítja a szembelévõket.Az ellemek: négydarab LR6-os ami 7köznapi nyelvén ceruza ellemecske,és kb össz. három órán át vakít utánna kb uggyanennyi ideig már csak világít.

Hátulról a szintén cicaszem 3ledes verziója óv a gonosz autósoktól.Ez a kép még a 2001-es lámpát mutatja míg a 2002 annyiban különbözik,hogy a felirat máshogy fest rajta és ezzel ellentétben ez nem három funkciós hanem négy.
A funkciói: a kb 2 másodpercenként villogó,a csak világító,és az oldaltól oldalig futó fény,és egy össze vissza vijjogó.
Az ellemek pedig kettõ darab LR03.