neekem kérdésem,hogy ojat akarok elõre mint a sram smartbar csak néztem ugyan a cateyét csak azért az kicsit húzós és valami olcsóbb kéne és a lényeg hogy lássak is.
hátulra mit ajánlotok?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
Indította
YOci
, 2002. március 19. 18:02
#8701
Írta 2002. augusztus 03. - 00:58
#8702
Írta 2002. március 25. - 09:50
Azért, mert, a nyeregcsõbõl kilátszó 3 centi csõre esetlegesen felrakva nem látszana, merhogy a nyereg vége erõsen hátra van döntve. Aztán lehetne még a nyeregvázcsõre, de az meg a kerék takarásában van, ahogy mocog a hátulja. Volt nekem egy ilyen villogó, amit gumával lehet felvenni az ember karjára vagy lábára... No, ez az elsõ esésnél könyökvédõként funkcionált, vagyis ripityára tört, ám legalább egy darabkája beleállt a könyökömbe...
#8703
Írta 2002. március 24. - 10:25
Jorus koma!!!
Miértnem lehet hátra felrakni a te csillagromboldra a villogót ???
Miértnem lehet hátra felrakni a te csillagromboldra a villogót ???
#8704
Írta 2002. március 23. - 13:34
#8705
Írta 2002. március 23. - 12:26
Nekem három biciklim van (egyelõle), de csak egy pár lámpám, mivel egyszerre úgyis csak az egyik keróval megyek. Ehhez az kell, hogy lehessen kapni külön tartót, a Cateye pl. ilyen. Ez nagyon fontos szempont!
#8706
Írta 2002. március 22. - 16:29
Gaboo ! Hátulra nem azért használnak piros fényt ,mert az rikító , hanem mert a piros fény öregszik legkésõbb, szóval messzebbrõl észrelehet venni mint pl a kéket, ami ugye a vörös ellentéte. Ezért használnak pl piros fényeket a magas épületeken tornyokon, repülõkön stb
Ras ! engem is egy ilyen fejlámpa érdekelne ,ha találsz valamit légyszi szólj ! Na persze, ha én találok vmi jót, akkor rögtön közlöm veled !
Ras ! engem is egy ilyen fejlámpa érdekelne ,ha találsz valamit légyszi szólj ! Na persze, ha én találok vmi jót, akkor rögtön közlöm veled !
#8707
Írta 2002. március 22. - 12:37
#8708
Írta 2002. március 22. - 11:45
Egy gyalogos át akart kelni a zebrán. Minden jól ment a harmadik sávig, aholis egy 80-nal robogó szerb vadbarom fékezés nélkül elcsapta. Nappal volt, városban, a gyalogos azonnal meghalt. Talán nem volt eléggé kivilágítva..... :'(
#8709
Írta 2002. március 21. - 22:10
nem hinném, h egy elsõ villogó annyira zavarna az autók detektálásában ;D
bár fene tudja:)
bár fene tudja:)
#8710
Írta 2002. március 21. - 20:25
Ha látni nem is, de látszani nem árt. Nem ér meg a bringád egy lámpát? Rólad meg nem is szólva.
#8711
Írta 2002. március 21. - 17:36
#8712
Írta 2002. március 21. - 17:29
most nem értlek kiscsango...
miért baj az ha én látszom???
lehet naiv vidéki vagyok, de ha a sofõr észrevett akkor már csak nem fog direkte elütni...
miért baj az ha én látszom???
lehet naiv vidéki vagyok, de ha a sofõr észrevett akkor már csak nem fog direkte elütni...
#8713
Írta 2002. március 21. - 17:26
Ok, csak nekem olyan volt olvasni a soraidat, mintha a katalógust olvastam volna. :-/
Ha én nem világítok, sokkal hamarabb észreveszem a közeledõ jármûveket éjszaka, mint világítással. Igy sokkal hamarabb ki is tudok térni. Tehát mire észrevennének, én már rég eltûntem valamelyik keresztutcában. Egyébként a fél rokonságom sofõr, szóval ültem eleget a másik oldalon is.
Éjjel legfeljebb egy rendõrségi feljelentést kockáztatok, nappal viszont tényleg a bõrömre megy a vadászat. Hogy az autós hogy fog a lelkiismeretével elszámolni? Sehogy, eddig se tették. Nem mondom, hogy senki ne használjon világítást, mindenki úgy hal meg ahogy akar.
A Cateye pedig elég rosszul szerepelt nálam, a Sigma viszont annál jobb.
Ha én nem világítok, sokkal hamarabb észreveszem a közeledõ jármûveket éjszaka, mint világítással. Igy sokkal hamarabb ki is tudok térni. Tehát mire észrevennének, én már rég eltûntem valamelyik keresztutcában. Egyébként a fél rokonságom sofõr, szóval ültem eleget a másik oldalon is.
Éjjel legfeljebb egy rendõrségi feljelentést kockáztatok, nappal viszont tényleg a bõrömre megy a vadászat. Hogy az autós hogy fog a lelkiismeretével elszámolni? Sehogy, eddig se tették. Nem mondom, hogy senki ne használjon világítást, mindenki úgy hal meg ahogy akar.
A Cateye pedig elég rosszul szerepelt nálam, a Sigma viszont annál jobb.
#8714
Írta 2002. március 21. - 15:27
kiscsango:
Hogy naiv vagyok-e, mindenki döntse el maga. De, Te minden alkalommal a jó szerencsédet és az életedet kockáztatod az biztos.
Gondolom életedben nem ültél kocsiba éjszaka a sofõr mellett. Gondlom életedben nem láttad, hogy a kivilágítatlan bringás a semmibõl tûnt elõ a kocsi orrától 1 m-re. De sejtésem szerint az sem fordult meg a fejedben, hogy a szüleid és a téged esetleg elcsapó autóvezetõ, hogy fog a lelkiismeretével elszámolni.
Nem vagyok Cateye kereskedõ sem. Csak leírtam, hogy Én mit használok és miért. Ha Te leírod, hogy milyen gépet tekersz, vagy melyik gépért csurog a nyálad, akkor máris annak a gyártónak a kereskedõjévé válsz? Egy szóval sem mondtam, hogy mindenki Cateye termékeket vegyen. Bárkinek szíve joga, hogy megnézze milyen cuccok kaphatóak, összehasonlítsa õket, majd tetszése szerint válasszon.
Hogy naiv vagyok-e, mindenki döntse el maga. De, Te minden alkalommal a jó szerencsédet és az életedet kockáztatod az biztos.
Gondolom életedben nem ültél kocsiba éjszaka a sofõr mellett. Gondlom életedben nem láttad, hogy a kivilágítatlan bringás a semmibõl tûnt elõ a kocsi orrától 1 m-re. De sejtésem szerint az sem fordult meg a fejedben, hogy a szüleid és a téged esetleg elcsapó autóvezetõ, hogy fog a lelkiismeretével elszámolni.
Nem vagyok Cateye kereskedõ sem. Csak leírtam, hogy Én mit használok és miért. Ha Te leírod, hogy milyen gépet tekersz, vagy melyik gépért csurog a nyálad, akkor máris annak a gyártónak a kereskedõjévé válsz? Egy szóval sem mondtam, hogy mindenki Cateye termékeket vegyen. Bárkinek szíve joga, hogy megnézze milyen cuccok kaphatóak, összehasonlítsa õket, majd tetszése szerint válasszon.
#8715
Írta 2002. március 21. - 14:35
Gabo, hogy te milyen naiv vagy!
Esetleg egy Cateye kereskedõhöz van szerencsénk, vagy Kresz oktatónak készülsz?
Szerintem elõbb menj ki az utcára, és nézz körül!
Én határozottan állítom, csak azért élek még mindig, mert nem használok világítást.
Esetleg egy Cateye kereskedõhöz van szerencsénk, vagy Kresz oktatónak készülsz?
Szerintem elõbb menj ki az utcára, és nézz körül!
Én határozottan állítom, csak azért élek még mindig, mert nem használok világítást.
#8716
Írta 2002. március 21. - 11:06
#8717
Írta 2002. március 21. - 10:54
Gabo yeahhhhh nagyon tutin nyomtad a lényeget... mostmár cska elõ kéne bányászni a lápmatesztes Bikkmakkot 8)
#8718
Írta 2002. március 21. - 10:43
Visszatérve az eredetei témához. Látni és látszani?
Azt hiszem a hangsúly elsõ sorban a látszanin van. A kerékpár a közúti közlekedés többi résztvevõjéhez képes egy viszonylag lassú és ingatag eszköz. Ha nem vesznek idõben észre sokkal kisebb az esélye annak, hogy Te ki tudsz térni és sérülés nélkül megúszod a dolgot.
A láthatóságot javító eszközök közül az egyik legjobb dolognak a különféle fényvisszaverõket tartom. Ezek esetében is leginkább azt díjazom, ha a bringás szerkómon találhatóak elve. Meg van az az elõnyük, hogy nem tudod otthon hagyni õket és már szürkületkor is sokat javítanak a láthatóságon. Van belõlük a pedálcipõm sarkán, a hátizsákom zsebén, vállpántjain és a hosszú bringásnadrágom szárán. (Bár tartok tõle, hogy ez utóbbi még néhány mosás és elkezd leválni.)
Ezt követnék a különféle fényvisszaverõ szalagok, matricák, bár ilyet nem használok. Talán azt lehet elõnyükre felhozni, hogy a legolcsóbb megoldást jelentik a láthatóság fokozására. Ráadásul zsebben, vagy a hátizsákban is kényelmesen elférnek. Viszont könnyû õket otthon hagyni, elhagyni, elszakítani. Meg nem biztos, hogy mindenki szívesen elrondítaná velük a szerelését, bringája megjelenését.
A következõ fokozatot a kisebb lámpák jelentik. A KRESZ szerint elõre fehér, hátra piros fényû lámpát kell rakni és ehhez érdemes is tartania magát az embernek. A kék, zöld villogók bár látványosak a láthatóságon véleményem szerint nem sokat javítanak. A sárga villogó meg kerülendõ, mivel a sofõrök mást szoktak meg, így esetleg rosszul értelmezik a látványt. Az elõl folyamatos fehér, hátul folyamatos piros megoldás elõnye, hogy könnyebben meg tudják becsülni a mozgásod irányát, a távolságodat, sebességedet. Bár hátra a villogó piros talán még elõnyösebb, lévén sokkal inkább feltûnõ, így egy fáradt (esetleg kissé piás) autóvezetõ is talán észreveszi.
Mivel nem igazán bringázok sötétben, ezért egyenlõre elégnek találtam elõre egy Cateye kriptonos, elemes HL500-ast, hátra pedig egy piros, LED-es LD120-ast.
Ezzel a felszereltséggel legalább látható vagyok. Bár az elsõ lámpa helyére gondolkodom valamilyen erõsebb fényû halogén + aksis megoldáson. A nagyobb fényerõ mellett talán már látni is lehet majd, az aksik használata pedig hosszabb távon gazdaságosabb.
Mivel a bringás nincs "bezárva" egy üveggel körülvett kalitkába, amit ráadásul megtölt a mûszerfal és egyéb szerkezetek szórt, visszavert fénye ezért még külön világítás nélkül is eleget láthat az útból és környezetébõl ahhoz, hogy lassú tempóban haladni tudjon. Ha ezt kiegészíti még valami világítás féle, akkor kicsit tempósabban és nagyobb biztonsággal lehet tekerni. Ahhoz viszont, hogy ténylegesen látni is lehessen már kicsit mélyebben kell a zsebekbe nyúlni.
Az ideális megoldás elõre egy erõs fényû lámpa. Aktív éjszakai terepezéshez, erdõjáráshoz pedig ezt még érdemes kiegészíteni egy jó sisak lámpával.
Azt hiszem minden szempontból az a jó, ha a felszerelésedre, bringádra van rögzítve az adott eszköz. Így nem fordulhat elõ, hogy otthon felejted és gondba kerülsz ha "hirtelen" rád sötétedik. Aki kivilágítatlanul teker éjszaka, az az életével játszik. Még akkor is ha van utcai világítás. Azt hiszem mindenkinek megér az élete néhány ezer Ft.-t, amennyibe egy lámpa és egy villogó kerül.
Azt hiszem a hangsúly elsõ sorban a látszanin van. A kerékpár a közúti közlekedés többi résztvevõjéhez képes egy viszonylag lassú és ingatag eszköz. Ha nem vesznek idõben észre sokkal kisebb az esélye annak, hogy Te ki tudsz térni és sérülés nélkül megúszod a dolgot.
A láthatóságot javító eszközök közül az egyik legjobb dolognak a különféle fényvisszaverõket tartom. Ezek esetében is leginkább azt díjazom, ha a bringás szerkómon találhatóak elve. Meg van az az elõnyük, hogy nem tudod otthon hagyni õket és már szürkületkor is sokat javítanak a láthatóságon. Van belõlük a pedálcipõm sarkán, a hátizsákom zsebén, vállpántjain és a hosszú bringásnadrágom szárán. (Bár tartok tõle, hogy ez utóbbi még néhány mosás és elkezd leválni.)
Ezt követnék a különféle fényvisszaverõ szalagok, matricák, bár ilyet nem használok. Talán azt lehet elõnyükre felhozni, hogy a legolcsóbb megoldást jelentik a láthatóság fokozására. Ráadásul zsebben, vagy a hátizsákban is kényelmesen elférnek. Viszont könnyû õket otthon hagyni, elhagyni, elszakítani. Meg nem biztos, hogy mindenki szívesen elrondítaná velük a szerelését, bringája megjelenését.
A következõ fokozatot a kisebb lámpák jelentik. A KRESZ szerint elõre fehér, hátra piros fényû lámpát kell rakni és ehhez érdemes is tartania magát az embernek. A kék, zöld villogók bár látványosak a láthatóságon véleményem szerint nem sokat javítanak. A sárga villogó meg kerülendõ, mivel a sofõrök mást szoktak meg, így esetleg rosszul értelmezik a látványt. Az elõl folyamatos fehér, hátul folyamatos piros megoldás elõnye, hogy könnyebben meg tudják becsülni a mozgásod irányát, a távolságodat, sebességedet. Bár hátra a villogó piros talán még elõnyösebb, lévén sokkal inkább feltûnõ, így egy fáradt (esetleg kissé piás) autóvezetõ is talán észreveszi.
Mivel nem igazán bringázok sötétben, ezért egyenlõre elégnek találtam elõre egy Cateye kriptonos, elemes HL500-ast, hátra pedig egy piros, LED-es LD120-ast.
Ezzel a felszereltséggel legalább látható vagyok. Bár az elsõ lámpa helyére gondolkodom valamilyen erõsebb fényû halogén + aksis megoldáson. A nagyobb fényerõ mellett talán már látni is lehet majd, az aksik használata pedig hosszabb távon gazdaságosabb.
Mivel a bringás nincs "bezárva" egy üveggel körülvett kalitkába, amit ráadásul megtölt a mûszerfal és egyéb szerkezetek szórt, visszavert fénye ezért még külön világítás nélkül is eleget láthat az útból és környezetébõl ahhoz, hogy lassú tempóban haladni tudjon. Ha ezt kiegészíti még valami világítás féle, akkor kicsit tempósabban és nagyobb biztonsággal lehet tekerni. Ahhoz viszont, hogy ténylegesen látni is lehessen már kicsit mélyebben kell a zsebekbe nyúlni.
Az ideális megoldás elõre egy erõs fényû lámpa. Aktív éjszakai terepezéshez, erdõjáráshoz pedig ezt még érdemes kiegészíteni egy jó sisak lámpával.
Azt hiszem minden szempontból az a jó, ha a felszerelésedre, bringádra van rögzítve az adott eszköz. Így nem fordulhat elõ, hogy otthon felejted és gondba kerülsz ha "hirtelen" rád sötétedik. Aki kivilágítatlanul teker éjszaka, az az életével játszik. Még akkor is ha van utcai világítás. Azt hiszem mindenkinek megér az élete néhány ezer Ft.-t, amennyibe egy lámpa és egy villogó kerül.
#8719
Írta 2002. március 20. - 21:11
hallotam egyrol(fejlampa)
allitolag a vilag legjobbja
otthon kapni sem lehet
amerikaban 400 dollar(igen, aztobb, mint szazezer)
StormRider H.I.D.
egyebkent, szerintem a Cateye jo, es arartekaranyos is...sajos nem igaziam vagyok ilyesniben otthon...
nem is tudom minek irtam be >
M
allitolag a vilag legjobbja
otthon kapni sem lehet
amerikaban 400 dollar(igen, aztobb, mint szazezer)
StormRider H.I.D.
egyebkent, szerintem a Cateye jo, es arartekaranyos is...sajos nem igaziam vagyok ilyesniben otthon...
nem is tudom minek irtam be >
M
#8720
Írta 2002. március 20. - 21:08
Háát, a Dakaron a legtöbb csapat Petzl fejlámpát használt, a barlangászoknál a silva is nagyon népszerû. Mindkettõnél kb. 6-7-ért kapni normális lámpát, de majd a Sporton csekkolom õket. Tesóm anno úgy oldotta meg a problémát, hogy felragasztotta szalaggal a lámpát a bukóra, de ezt szerintem meg lehet csinálni tartósabb verzióban is.