Huh, és milyen jó, hogy nem voltam ott: bõrig áztam volna.Azért ne aggódj, hogy gyenge a fényed, mindenki így kezdi.
Az már inkább indok ha más programod van akkorra.
Ha mégis el tudnál jönni,
Igen ez mondjuk jó ötlet amúgy.az azért is jó lenne mert látnál saját elgondolás alapján készített házi készítésü lámpákat ami ötletet adhat.
Ott lehet nézni, kérdezni, megbeszélni ötleteket.
Errõl most az jutott eszembe, hogy vajon ha 1 Wattnyi energiát 100%-osan fénnyé tudnánk alakítani, az vajon hány lm/W lenne? (szal mekkora a 100%-os hatásfok. Ez azért érdekes, mert ugye abból már ki lehet számolni ezeknek a hatásfokát)Úgy látom, azokat a paramétereket írták mellé mint amivel a
négy évvel ezelõtt általam használt huzal kivezetésü ledek rendelkeztek.
Akkor azért használtam ilyeneket mert az akkori power ledek 40-50 lumen/Watt hatásfokkal mûködtek rendesen meghajtva.
Ezek a huzal kivezetésü ledek valahol a 80 lm/W körül, talán fölött mûködtek a kicsi áramhoz tartozó relatív nagy chip felületnek köszönhetõen. A mostani power ledek már ennél többet tudnak.
Na ez az, amit semmiképp nem szeretnék.A szórt közeli és a koncentráltabb távoli megvilágítást érdemes külön választani.
Csak EGY lámpát szeretnék, nem kettõt.
Fejlámpát se szeretnék. (egyelõre legalábbis így gondolom, ez még mondjuk változhat)
A kérdés akkor tehát az, hogy ezekbõl a mai fejlett PowerLED-ekbõl lehet-e pontosan ugyanolyan fényt ugyanakkora fényerõvel produkálni, mint amilyen a huzallábas lámpád. Megoldható?
Jaah, de én úgy akartam mint Te, hogy szétcincálni az aksikat, kivenni a cellákat, és azokat használni párhuzamos kötéssel, és akkor nem 7,2V lenne, hanem 3,6V.Ez utóbbit használd szerintem is. Az akkuhoz lehet kapni gyári töltõt.
A töltõ olyan, hogy több fajta Li-ion akkut is lehet vele tölteni, csak a csatlakozó betétjét kell kipattintani és a megfelelõt bele helyezni.
Vagyis ilyen akku csatlakozót külön lehet venni.
Ezzel meg lehet oldani az akku vezetékhez történõ csatlakoztatását.
Benne el fér egy-két alkatrész a zárlat védelem miatt és az áram korlátozáshoz a 0,68 Ohm ellenállás. Ez a fejlámpa vezetékével és az ellenállással be is állítja a szükséges max áramot.
A 7,2 V-os lítium ion akku egy MC-E ledet úgy tud legkönnyebben energiával el látni, ha kettõ-kettõ led chipet sorosan kötöd, majd az
így kialakult két csoportot párhuzamosan kapcsolod.
Miféle hirtelen fény lekapcsolás?Ezzel a közvetlen megoldással el lehet kerülni a hirtelen fény lekapcsolást,
Akkor ezt most 1 db aksira érted?Egy olyan akku elektronikája amit mindjárt itt tárgyaltunk,
(többek korábbi tesztelései szerint) 1500 mA alatt még nem ment tönkre.
Fölötte volt ami már tönkre ment, viszont olyan is volt, hogy 2000 mA fölött is tartósan bírta.
Vagyis a tuti a másfél A alatti terhelés, annál a típusnál amit linkeltél olcsóbbként.
Mert én konkrétan a benne lévõ cellára értettem, amibõl ugye 6 db van egy aksiban, abban is, amelyiket belinkeltem azzal, hogy 3 olyat akarok venni.
Ha viszont cellára értetted, akkor az azt jelenti, hogy - mivel 18 cellám lesz - folyamatosan 27 A -rel terhelhetem az egész "akkupakkot" amit ebbõl a 18 cellából párhuzamosan kötök. Ez pedig 3,6Volton összesen 97,2 Watt folyamatos teljesítményt jelent, ennyivel terhelhetem max, hogy biztosan ne menjenek tönkre a cellák.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







