Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8746 replies to this topic

#141
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Vajon miért jó városban, bringaúton elől-hátul 600-800-1200 lumennel villogtatva bicajozni?

 

Tegnap említettem egy srácnak, hogy ez kicsit túlzás és borzasztóan vakít, de néma maradt, mikor inkább kielőztem, fél percig alig láttam a piros lámpájától - majd mikor hátranéztem, az első lámpája is a szemembe villogott. Kamerafelvételem van mindkettő lámpájáró (2 kamerával közlekedek, elől és hátul, Cycliq Fly12 CE és Fly6), ez valami borzasztó...



#142
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Nálam minden sisakra szerelhetőnek számít  :ph34r: :rolleyes: .

Legalább kipróbálás erejéig némi gyurma/kétoldalas szivacsragasztó/gyorskötöző/tépőzár, aztán legalább lehet véleményt alkotni.

Amúgy sisakon hamar megérezni a súlyt.. csak azért nem írtam egyből, hogy egy rakás remek USB-s töltésű csőlámpa van, mert azokat gondolom ismered, meg ki tudja, mennyire egyeznek a preferenciáink.

példának az Eagle Exe X2R-ből van már három a családban, de sisakon még nem próbáltam. Hasonló a vetítése az S2+-éhoz, hátsó kapcsolója van,amit kesztyűben is lehet kezelni, és nem kell keresgetni. 

A Sofirm gyártó cuccait is eléggé dícsérik, állítólag kicsit gyengébb a felületkezelés, de náluk is van hasonló.

Ja, és léteznek beépített töltős cellák is, mint alternatíva, ha nem ismerted: https://www.bhphotov...ttery_with.html - Ez a Fenix pont elég minőségi cucc, de van sok más is, köztük nevenincs gyártók..

 



#143
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

-Fejjel lefelé kormányra szerelés addig jó, amíg szimmetrikus fényeloszlású lámpáról van szó.

 

Szimmetrikus. Gondolom ha nem lenne szimmetrikus, ha nem egy szimpla tükör lenne benne, akkor egyből szélesebb is lenne a fénye.

 

Szerintem próbáljad a mostani lámpát a sisakodra rögzíteni, (ha oda teljesen OK., akkor esetleg mást próbálj kormánylámpának):

 

Ezt sajnos nem tudom sisakra szerelni.

 

ja itthon boltból kb best buy. sokat adtunk el belőle.

 

a veltechből is 1 garis darabbal találkoztunk másfél év alatt több százból.

fényre a velotech kicsit nagyobb fénynek látszik, ...

Úgy nézem, ezt a Veltech-et sem lehet sisakra tenni :(   Bármi ötlet USB-s, sisakra valóra?

 

A hátsó villogó az milyen ?

Lezyne Strip Drive  és nagyon melléfogtam vele. Hozzálapul a nyeregcsőhöz, ezért kicsit lefelé áll, emiatt persze lefelé megy fénye is. A külső felülete nem siik, a kerék által felcsapott sár beleragad, letörölni sem lehet. (Folyó viizel kéne kimosni?)  A gumis felerősiitése nem az igazi, a gumi  pántot körömmel kell belepassziirozni a helyére, hogy biztosan tartson. Van vagy 10 programja, megőszülök, mire körbeér, és be tudom álliitani azt, ami nekem kell. Összenéztem a sógorom Bontrager Flare RT-jével, a kettő nappali láthatósága között hatalmas a különbség a Bontrager javára. Veszek egy Bontragert. (Pedig ez sem volt olcsó, egyáltalán nem.)



#144
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

-Fejjel lefelé kormányra szerelés addig jó, amíg szimmetrikus fényeloszlású lámpáról van szó. "Igazi", úthoz igazított szórásképű lámpát hülyeség hanyatt felszerelni, mert lefelé megszűnik az egyenletes megvilágítás, szórt fény, felfelé pedig vakítani kezd!

Naszóval a Force Shark 700-at kiegészítendő kéne még egy lámpa a sisakra is, hasonló fényerővel. Továbbra is USB-s töltőst szeretnék, nem hiányzik otthon még egy kütyü. Viszont külön akksist - mert ugye olyan lenne jó a sisakra, hogy ne legyen fönt jelentős súly - USB töltőst nem találtam. Valaki mégis tud ilyet? Vagy esetleg mégis kibírható a sisakon egy ekkora súly? Ez a szerkezet sokkal könnyebb, mint előzetesen gondoltam. (Sajnos ehhez nincs sisakra tartó, nem tudom kipróbálni.)

Fejlámpának szerintem elég jóval kisebb teljesítményű, mint kormány lámpának; ködben pedig le kell kapcsolni, mert használhatatlan.

Sisaklámpánál nem árt, ha kis tömegű, de még sokkal fontosabb, hogy a sisakra lapulva, és tömegét egyensúlyban legyen fölszerelve (így alig fog rázkódni, csúszkálni, könnyebb tartani) -akksihoz lecsüngő drót súlyát is bele kell kalkulálni-. Balu-féle Fideka-gyurma gombócok + tépőzáras pánttal pl. teljesen stabilan, a sisakhoz egészen közel rögzíthetők a lámpák!

 

Szerintem próbáljad a mostani lámpát a sisakodra rögzíteni, (ha oda teljesen OK., akkor esetleg mást próbálj kormánylámpának):

-Aszfaltra féltükrös / nem vakítósat

-Vagy terepre szélesebben világítósat



#145
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Naszóval a Force Shark 700-at kiegészítendő kéne még egy lámpa a sisakra is, hasonló fényerővel. Továbbra is USB-s töltőst szeretnék, nem hiányzik otthon még egy kütyü. Viszont külön akksist - mert ugye olyan lenne jó a sisakra, hogy ne legyen fönt jelentős súly - USB töltőst nem találtam. Valaki mégis tud ilyet? Vagy esetleg mégis kibírható a sisakon egy ekkora súly? Ez a szerkezet sokkal könnyebb, mint előzetesen gondoltam. (Sajnos ehhez nincs sisakra tartó, nem tudom kipróbálni.)



#146
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Ezt a gumipántos rögzítésűt kerülném terepre, de erre már rá is jöttél.

Nemnemnem - a fejjel lefelé fölpattintás tökéletes megoldás. És mivel több bringán használom, nagyon jó ez így. Ráadásul így nappal semmi sem marad a kormányon.



#147
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

  ..a sisakon is inkább a szélesebb fényű lámpa tetszett.

.., nekem csak jó nagy szögben világítók tetszenek, meg a 4-5000 K-esek (:

 

Nincs is azzal gond, amíg nem kell távolabbra is látni,

mert ahhoz már szűkebb széttartás kellene, mint kiegészíő refi. 

Az egyenes úton jó a kormányon, de terepen főleg a 

sisakon lehet a legjobban kihasználni

a gyors irányíthatósága miatt.


Edited by Balu1, 2019. November 20. - 21:02.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#148
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

A 18350, és hasonló elvetemült akksiméretek szerintem nagyon a használhatóság rovására mennek, 18350 ugyan van nekem is, de az az 1200 mAh már exrának számít ekkora méretben, és ez is HARMADA egy megtermett 18650-esének, árban meg még talán több is volt annál.

Az 5000-es 21700-as akkumulátorral (legjobb!) van frankó üzemideje, és még ez is kissé leesett a hűvösebb idővel. Meg így egyensúlyban is van a lámpa szépen.



#149
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A lockolás hiányára nem gondoltam, mikor a Lumintopokat nézegettem, de ez is a nagyobb tesó felé billenti a mérleget, annál egy negyed fordulat a zárókupakon, és nem kapcsol be sosem. (meg nem fogyasztja azt a pártíz mikroampert sem, amit az elektronika+ a gimbvilágítás megeszik) A tükre lehet hogy tényleg azonos, mondjuk én elégedett vagyok vele, kormányra pont jónak tartom - aszfaltra.


Egy kemping kormányra kellett lámpa, ráadásul még egy kosár is van a kormány előtt. Alig fér el valami rajta, ilyen hosszú lámpát meg nem akartam rátenni. Talán, ha csináltak volna rövidebb csövet a B01-hez.



#150
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,578 posts

 

Vagy pl itt van ez a csúszásvédő szalag a Conrádtól..

https://www.conrad.h...QkaAmVuEALw_wcB

 

 

Ezt köszi, megjegyeztem. Annak ellenére, hogy sima szigetelőszalagot tekertem a kormányra és azzal sem mászik el rázós terepen sem. 

Amúgy nem is a lámpa miatt tettem fel elsősorban a szalagot, hanem a matt karbon kormányt védem a kopástól, kifényesedéstől (nyáron nem nagyon indulok totális sötétségben bringázni, akkor leszedem).   

 

Lentebb valaki írta, hogy fordítva tette fel a lámpát, azt meg ki fogom próbálni mert utálom a kormányon a cuccokat látni, ha lefelé néz talán nem zavar. Persze ez egyéni hülyeség, de minél letisztultabb minden annál jobb. 



#151
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Én Gorilla tape-ből tettem a kormányra egy-egy csíkot elfordulás ellen.
  • Balu1 likes this

#152
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

A lockolás hiányára nem gondoltam, mikor a Lumintopokat nézegettem, de ez is a nagyobb tesó felé billenti a mérleget, annál egy negyed fordulat a zárókupakon, és nem kapcsol be sosem. (meg nem fogyasztja azt a pártíz mikroampert sem, amit az elektronika+ a gimbvilágítás megeszik) A tükre lehet hogy tényleg azonos, mondjuk én elégedett vagyok vele, kormányra pont jónak tartom - aszfaltra.



#153
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Ez a lámpa mondjuk nem tűnik rossznak, a írásod alapján a gombjától eltekintve.
Mivel nem vakít, nem is fog nagyon távolra világítani. Erdőbe, fával borított területre ilyenkor nem árt egy második lámpa, ami már nem az utat világítja. Kb úgy, mint az autók tompítottja és távfénye.

 
Ha normálisabban tervezik meg a tükröt, akkor tudna szélesebben meg lefelé is világítani, persze valamivel kisebb fényerő mellett. Nem látom nagy értelmét még egy másik lámpát tenni mellé, ha mondjuk városon kívüli országúton tekeregnék, akkor inkább egy szélesebb fényű lámpát használnék. Persze jobb mint a gombelemes szilikon lámpa, de ha már beleöltek ennyi energiát a fejlesztésre a lumintopnál, akkor megcsinálhatták volna értelmesebbre is. Hát ezzel a C01-gyel nem mennék terepre, meg megint ott lyukadok ki, hogy a kormányra inkább valami jó nagy szögben világítót teszek, a sisakra meg még valamit. Bár a sisakon is inkább a szélesebb fényű lámpa tetszett.
 
 

Érdemes több, különböző széttartású lámpában gondolkodni. A kormányon egy széles és egy átlagos, "kerékpárút" szélességű fényűt, sisakra egy keskenyebb szúrófényűt célszerű tenni.

 
Á, nekem csak jó nagy szögben világítók tetszenek, meg a 4-5000 K-esek (:

Edited by blash, 2019. November 20. - 14:03.


#154
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

...még valami..

A kormánycsőre, a gumis, vagy bármilyen "elfordulós" felfogatású lámpa alá

érdemes valami tapadósabb, gumis jellegű "bevonatot" tenni. 

Jobb híján fekete, gumi bevonatú textil szigetelőszalagot feltekerni egy-két rétegben, félig átfedésben,

amin nehezebben csúszik meg a lámpa (akár gumis rögzítése) is.

 

Esetleg a gumi rögzítés tetejére is rá lehet tekerni terep előtt valami textil szigetelőszalagot,

vagy pl sebkötözéshez használatos, gumiszerű felületű leukoplaszt jellegű ragasztószalag tekercsből egy darabot szorosan pár menetben.

 

Vagy pl itt van ez a csúszásvédő szalag a Conrádtól..

https://www.conrad.h...QkaAmVuEALw_wcB

 

 

Igaz, ez talán kicsit a sufnituning megoldások közé tartozik, de ha meg kell álljon a lámpa

a rázósabb terepen, akkor a cél szentesíti az eszközt. Végül is a nagy gyártók kidolgozott megoldásai

is így indulnak el a végső dizájnosan kidolgozott végállomásuk felé. Először kipróbálják így,

azután alakul tovább, mire kidolgozzák a nagy gyártók is a "sufniteszt" már eladhatóbb változatát.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#155
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Érdemes több, különböző széttartású lámpában gondolkodni.

A kormányon egy széles és egy átlagos, "kerékpár út" szélességű fényűt,

sisakra egy keskenyebb szúrófényűt célszerű tenni.


  • gaboca1 likes this

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#156
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ehhez a keskenyebb és távolabbi és

szélesebb de közelebbi megvilágításhoz több lámpát használok.

 

906IMG_20191120_081854.jpg

 

A következő képen lejjebb, jobban lehet látni elkülönülve pl a 3 Wattos Aldis lámpa viszonylag keskenyebb fényét,

és a kerékpár közelében a 910 lumenes fényű, házi készítésű zoomos lámpa  szélesen terülő fényét,

aminek nem ez a legszélesebb állása.

 

Ezeken kívül van még a sisakon USB-s töltésű fejlámpa is, amit szükség esetén be tudok kapcsolni, habár

annak nagyon gyorsan kimerül az akkuja, ezért a mez hátsó zsebében van egy nejlon tasakban

(az izzadság és eső ellen védve) egy powerbank, amit egy USB kábel köt össze a sisaklámpával.

Egyébként az Aldi-s is rácsatlakoztatható powerbankra, ha több órás,

esetleg teljes éjszakán át tartó üzemelésre volna szükség. 

 

A powerbankot időnként el kell indítani a "kicsi kattanós" gombjával, ha kikapcsolna a fejlámpa a lemerülés miatt, hogy

feltöltse menet közben. Így a saját kicsi akku lemerülése után még addig működik a sisakon, amíg

a powerbankban van energia. Jóformán korlátlan ideig, mert ezt már csak powerbankok

kapacitása és száma határozza meg.

 

522IMG_20191117_181446.jpg


Edited by Balu1, 2019. November 20. - 11:56.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#157
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Ez a lámpa mondjuk nem tűnik rossznak, a írásod alapján a gombjától eltekintve.
Mivel nem vakít, nem is fog nagyon távolra világítani. Erdőbe, fával borított területre ilyenkor nem árt egy második lámpa, ami már nem az utat világítja. Kb úgy, mint az autók tompítottja és távfénye.


  • Balu1 likes this

#158
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A lámpát egy gumi pánttal, egy mozdulattal lehet föltenni  kormányra. Az az érzésem, hogy ha normálisan teszem föl, akkor elrázódott, elbillent volna, mert nem tart eléggé ez a pánt. Szerencsére a Garminom miatt nem fért föl ahogy elsőre tenné az ember, ezért a kormány alá, fejjel lefelé lógatva pattintottam föl - igy teljesen stabil volt. (És iigy a Garmin mászás közben ki is kitakarta - mert különben azt hiszem a meredek fölfeléken, beleláttam volna a fényébe.)

 

Egyébként a http://mandmsport.hu/-n vettem. Az elég érdekes volt, hogy végül nem Force Shark 1000-est kaptam, hanem egy 700-ast. A boltos a telefonban erősen bizonygatta, hogy 1000-es már nem is létezik, az is csak 700 lumenes volt, a 700-as az újabb, és ez viszont tényleg 700 lumen, sőt, jobb a fényforrása. (Ennek ellenére még mindig ott az 1000-es a webshopban.) Khm. Lehet, hogy igazat mond, nem balhéztam, de azért most máshonnan megpróbálok venni még egy 1000-est (négyen bringázunk a családban), aztán ha kapok, összenézem a fényüket. Majd tudósítok arról is.

 

Ezt a gumipántos rögzítésűt kerülném terepre, de erre már rá is jöttél. Inkább nem próbálkoznék a helyedben ezzel az 1000-sel sem.

 

És tegnap ideért a Lumintop C01. Meglepett a másfél hetes szállítás, az ekkor rendelt többi bizbasz biztos nem ér majd ide ilyen hamar... 

 

 

Hát nem lepett meg. Nekem túl keskeny a fénye, de magassága is, vagyis nem tudtam úgy beállítani, hogy rögtön a kerék elé is világítson meg távolabbra is. Városban elmegy, de tök sötét utakra nem ezzel mennék. Kár, hogy már arra bekapcsol, ha benyomom a gombot, el sem kell ehhez engedni. Azért nem tetszik ez, mert nagyon könnyen bekapcsolható véletlenül. Inkább lenne hosszabb lenyomással bekapcsolható, de a legjobb a dupla lenyomás lenne, vagy valami kis plusz (tolható) gomb. Tényleg világít töltés közben, így rá lehet dugni powerbankot menetközben, ha nem volt idő feltölteni, bár nem árt hozzá egy feltöltött powerbank sem (: A villogni sehogy sem tud, legalábbis négy másodpercig le kell nyomni ehhez a manuál szerint, ha be van kapcsolva, de a kikapcsoláshoz meg két másodpercig kell lenyomva tartani, szóval simán kikapcsol. Na mindegy, nekem úgy sem hiányozna a villogás. Városban használt bringára kerül, oda elmegy.

 

Szóval ezzel lámpával is az a bajom, mint a Balu által dicsérgetett lild/aldi lámpával, hogy túl kis terültet világít meg, éles kontraszttal a szélén, ráadásul a lidl/aldis még túl gyengén is, túl hideg fénnyel. A C01 fénye legalább nem hideg. így ezzel elégedett voltam, de erre már számítottam. Ezt írják a bennelévő led-re: Cree XP-G3 LED, Neutral White. A Skilhunt H03 lámpámra is neutral white-ot írtak (árulnak hidegebb fényűt is ebből), elég hasonló a színhőmérsékletük.

 

Aszem nézek valamit, aminek lehet cserélni az optikáját, és próbálkozok majd a csereberével...


Edited by blash, 2019. November 20. - 02:24.

  • Kisherceg likes this

#159
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Ma este megvolt az első bevetés, ismert, nagyon könnyű terepen. Végülis jót bringáztunk, de azért határeset a lámpa. Várakozásommal ellentétben nem is a gyors lefeléken volt a gond, hanem a meredek fölfeléken, ahol jobbra-balra billegek, és jobbra-balra fordul a kormány is - ilyenkor a gond az, hogy közvetlenül előttem keskeny a fény-nyaláb. A legrosszabb a Kevélyek oldalában a murvás úton a pocsolyák kerülgetése volt, amikor az út szélén időnként kicsit föl kell hajtani a partoldalban - na akkor semmit sem láttam abból, hova fogok visszakanyarodni. Még az is volt, hogy a fény-nyaláb közepén, ahol azt hittem, tökéletesen látok, nos ott sem tudtam jól megítélni, hogy sáros-csúszós-e a talaj. Szerencsére egy fölfelében csúsztam meg, ugyanott lefelé már nagyon vigyáztam.

 

Egy cimborámmal voltam, neki egy sokkkal drágábbb Lupine-ja van. Nos, az a lámpa tényleg tud valamit, nem kicsi a különbség a  két lámpa fénye között. De azért az nekem túl drága, asszem keresek egy hasonlóan olcsó fejlámpát, hátha a kettő együtt már kiadja.

 

A terepen szinte végig a teljes fényerőn használtam, akkor tudtam lejjebb kapcsolni, amikor a cimborám fényén potyáztam, illetve a kifejezetten nagyon könnyű és lassú fölfelékben.

 

Egyébként azt gondolom, hogy országútira, ahol nem kell szűk iivekben kanayrogni, ott tökéletes lenne ez a lámpa.

 

A lámpát egy gumi pánttal, egy mozdulattal lehet föltenni  kormányra. Az az érzésem, hogy ha normálisan teszem föl, akkor elrázódott, elbillent volna, mert nem tart eléggé ez a pánt. Szerencsére a Garminom miatt nem fért föl ahogy elsőre tenné az ember, ezért a kormány alá, fejjel lefelé lógatva pattintottam föl - igy teljesen stabil volt. (És iigy a Garmin mászás közben ki is kitakarta - mert különben azt hiszem a meredek fölfeléken, beleláttam volna a fényébe.)

 

Egyébként a http://mandmsport.hu/-n vettem. Az elég érdekes volt, hogy végül nem Force Shark 1000-est kaptam, hanem egy 700-ast. A boltos a telefonban erősen bizonygatta, hogy 1000-es már nem is létezik, az is csak 700 lumenes volt, a 700-as az újabb, és ez viszont tényleg 700 lumen, sőt, jobb a fényforrása. (Ennek ellenére még mindig ott az 1000-es a webshopban.) Khm. Lehet, hogy igazat mond, nem balhéztam, de azért most máshonnan megpróbálok venni még egy 1000-est (négyen bringázunk a családban), aztán ha kapok, összenézem a fényüket. Majd tudósítok arról is.


Edited by mephisoft, 2019. November 20. - 00:55.

  • Kisherceg likes this

#160
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Szerintem jó választás. Kezdésnek tökéletes lesz. Aztán hogy mi lesz később, majd eldől. Hol vetted ?

A hátsó villogó az milyen ? Valami Niterider esetleg ?


Marci