Vejne módosította - 2018. március 01. - 13:45
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#1941
Írta 2018. március 01. - 13:44
- donciccio kedveli ezt
#1942
Írta 2018. február 28. - 10:53
Hülyeség! ez egy korszakalkotó szett, az STI miatt mindenképpen. Az, hogy nem kompatibilis mással pedig abból fakad, hogy egy korábban nem létező technológiát így tudtak megoldani. Sőt, az a szemléletmód különösen tetszik, hogy nem akartak a bevett klisékhez ragaszkodni esetleg úgy is, hogy a kapott eredmény kompromisszumokat rejt emiatt. Üzletileg is sikeres volt, a shimano ezzel a szettel futott be igazán.
Manapság meg pont az ad értéket ennek a szettnek gyűjtői szemlélettel, hogy mással nem keverhető...a váltás legalábbis.
Az 600-al való összehasonlításnak csak félig van értelme mert az sti itt csak később jelent meg, az sti-s 7400 megjelenésekor 600-ból csak vázváltókar volt és 1 forgáspontos fékek.
A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel
A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...
- Vejne kedveli ezt
#1943
Írta 2018. február 27. - 13:30
Hiába a jó váz, de a subpar felszerelés miatt ezért max a vazszett árát kerhetne el.
A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel
A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...
#1944
Írta 2018. február 27. - 13:20
lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.
Az árképzés alapján az idény elkezdődött.
- donciccio kedveli ezt
#1945
Írta 2018. február 27. - 10:21
http://apro.bikemag....e-l425100.html#
anachronizmus, nem kicsit..
NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .
Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.
Ósdi felniken csillió küllő.
Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.
Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.
Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen?
lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1946
Írta 2018. február 27. - 08:19
http://apro.bikemag....e-l425100.html#
anachronizmus, nem kicsit..
NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .
Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.
Ósdi felniken csillió küllő.
Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.
Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.
Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen?
Vejne módosította - 2018. február 27. - 08:21
- donciccio kedveli ezt
#1947
Írta 2018. február 26. - 12:43
35gbp a felni darabja plusz posta és munkadij
Vagy 135 euro párban postával egy szett hson plus archetype.
Ezzel is 1580 gramm körül lesz a tömeg, és szerintem az ursus agyak jobbak a calimatol
Mindkét felni ugyanazokkal a kullokkel befuzheto, amik vannak a kerekben.
A calima nem opció
#1948
Írta 2018. február 26. - 12:11
én is kerékvásárlást fontolgatok (imádom az ursust, de egyszeruen nem tetszik, hogy keskeny, a 23-s gumi is ormótlanul villanykörtének hat rajta)
A slowbuild oldalát nézegettem. Agyakból az én felhasználásomra simán Bitexet vennék, felniből meg nem tudom, hogy az új 19mm belső zélességű open pro, vagy dt-r460 érné-e meg jobban.
Illetve, hogy olcsóbb lenne-e fűzetni? külön venni 24 furatos agyakat, s hozzá felniket, kétszer húzott küllőkkel.
Mindenképpen minimum 17, de inkább 18-19mm belső szélességű felnit szeretnék, mert, a 23-as gumi ezeken viselkedik a legjobban, illetőleg, nagyon jól néz ki, hogy körülbelül a felni fékfelületével egységet képez a gumi fala.
vagy vegyek gyári szettet, pl. Scirocco C17-et? (ettől azért tartok, mert az előző generációs quattro bántóan merev-kényelmetlen). Preferálnám a J-fejű küllőket, alacsony-középprofilú felniket, s a kevesebb küllőt.
24 lyukas első kereket érdemes 2-keresztre fűzni? egyáltalán van "commercially available" 20 likas széles felni nem kerékszettben?
Esetleg egy Campa Calima G3 kerekszett? Minden amit szeretnel. 17mm szeles, J küllök, nem is draga, sulya sem veszes. Nekem van 19mm szeles kerekem, de ott a 25-ös gumi mar nem minden bringamban fer el kenyelmesen, meg a fektestet is elegge szet kell nyitni. 23-as gumival nem lesz gond, de ha mar kenyelem...
#1949
Írta 2018. február 26. - 10:03
Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!
Van benne valami.
Mondjuk érdemes hozzátenni tenni, hogy egyáltalán nincsenek egy ligában a japánokkal a kapacitások terén, erősen eltúlozva, mintha egy családi vállalkozás akarna úrhajót építeni. Ehhez képest még egész működőképesek a dolgaik, kerékből (ha másból nem is) meg jobbat tudnak építeni, mint a shimano.
- donciccio kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#1950
Írta 2018. február 26. - 08:07
az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:
- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)
- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)
- win 10 (vs win 8)
- szifon /vs blackberry q10 :-) /
a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)
Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!
- MJani01 és Vejne kedveli ezt
#1951
Írta 2018. február 26. - 07:55
A 7900 mondjuk rosszabb volt mint a 7800, ez teny, de ranezesre legalabb nem olyan elavult.
Jobb pelda lett volna, de a DI2 meg csak 9 eves.
úgy emlékszem a DI2 sem volt az elején túlzottan megbízható,de mind1. végül kiforrta magát a rendszer.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1952
Írta 2018. február 26. - 02:38
az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:
- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)
- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)
- win 10 (vs win 8)
- szifon /vs blackberry q10 :-) /
a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)
-Kis hengerurtartalom nem zsakutca. Tiszta uzemhez feltoltes kell. Nyilvan a belsoegesnek lassan kampec, de amig nincs jobb valos megoldas, azt kell toldozni foldozni.
-mp3 kenyszer volt amikor megcsinaltak, de a digital zene (24/96 flac) vs. analog (gondolom bakelit, mi mas?) az max csak a hifi sznoboknal kerdes. (Nekem eleg draga dobozaim vannak, voltam "hifi buzi", de sikerult ezen tuljutni.)
-A win-est nem is ertem, a win8 a vistaval verseng a ***** konteszten.
A 7900 mondjuk rosszabb volt mint a 7800, ez teny, de ranezesre legalabb nem olyan elavult.
Jobb pelda lett volna, de a DI2 meg csak 9 eves.
#1953
Írta 2018. február 26. - 00:02
A 7900 pl. pont 10 eves.
az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:
- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)
- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)
- win 10 (vs win 8)
- szifon /vs blackberry q10 :-) /
a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)
- donciccio kedveli ezt
#1954
Írta 2018. február 25. - 23:48
18 év. az azért elég sok. sztem egy 10 évvel ezelőtti bringát is elavultnak találnál.
A 7900 pl. pont 10 eves.
#1955
Írta 2018. február 25. - 22:19
Ismét egy retro, ósdi cuccos kérdésem lesz.
Szóval, van olyan, hogy váltóbowden-bowdenház. Ugyan nem esedékes most egy jó ideig a vásárlás-csere, de bowdenkészletből szeretek otthon tartani tartalékot.
Milyet érdemes? Nekem a régi 4.5mm-es campag váltókábelházas változat van, amit még a pre-US-PS érában volt szabványosítva a campagnál, nagyon jó, siklós, érezhetően kevésbé súrlódik, mint egy 4mm-es sima teflonos házban a rozsdamentes kábel.
Nagy szentségtörés lenne SP-41 bowdenház-alukupak párosításhoz gyári campag bowdenbelső? Számít ezeknél a régi ergopowereknél, hogy 4.5mm-es házhoz terveztettek a 4mm helyett?
Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni.
"Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni."
az én bringáimon is ilyen van (sőt, a téli bringán 8-as(!) redszer van) sose éreztem, hogy ez ne felelne meg nekem tökéletesen. az, hogy esetleg valakinek ez maradi, vagy nem menő, hát pont nem érdekel......(hogy szépen fogalmazzak )
csimpy módosította - 2018. február 25. - 22:19
#1956
Írta 2018. február 25. - 21:16
Ismét egy retro, ósdi cuccos kérdésem lesz.
Szóval, van olyan, hogy váltóbowden-bowdenház. Ugyan nem esedékes most egy jó ideig a vásárlás-csere, de bowdenkészletből szeretek otthon tartani tartalékot.
Milyet érdemes? Nekem a régi 4.5mm-es campag váltókábelházas változat van, amit még a pre-US-PS érában volt szabványosítva a campagnál, nagyon jó, siklós, érezhetően kevésbé súrlódik, mint egy 4mm-es sima teflonos házban a rozsdamentes kábel.
Nagy szentségtörés lenne SP-41 bowdenház-alukupak párosításhoz gyári campag bowdenbelső? Számít ezeknél a régi ergopowereknél, hogy 4.5mm-es házhoz terveztettek a 4mm helyett?
Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni.
a campa bovden kb 0,1 mm-el vastagabb,mint a többi. legalábbis erre emlékszem.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1957
Írta 2018. február 25. - 20:52
Ismét egy retro, ósdi cuccos kérdésem lesz.
Szóval, van olyan, hogy váltóbowden-bowdenház. Ugyan nem esedékes most egy jó ideig a vásárlás-csere, de bowdenkészletből szeretek otthon tartani tartalékot.
Milyet érdemes? Nekem a régi 4.5mm-es campag váltókábelházas változat van, amit még a pre-US-PS érában volt szabványosítva a campagnál, nagyon jó, siklós, érezhetően kevésbé súrlódik, mint egy 4mm-es sima teflonos házban a rozsdamentes kábel.
Nagy szentségtörés lenne SP-41 bowdenház-alukupak párosításhoz gyári campag bowdenbelső? Számít ezeknél a régi ergopowereknél, hogy 4.5mm-es házhoz terveztettek a 4mm helyett?
Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni.
- Kisherceg és donciccio kedveli ezt
#1958
Írta 2018. február 25. - 14:24
es nem volt akkoriban szentsegtores a mavic kerek?
nem hinném. most sem az,és régen sem volt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1959
Írta 2018. február 25. - 14:23
a fejcsovon, a felso- es az alsocso kozt, mi ez a kis kiallo csonk? ugye nem pumpatarto?
pumpa tartó
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A