Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34347 hozzászólás a témában

#1961
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

vittore30, on 03 Mar 2018 - 20:07, said:

idén még nem bringáztam az időjárás miatt

 

változott bármit az aszfaltnak hívott szutyok minősége? vagy én jártam mindig rossz körökön? :-)

 

tudtok ajánlani edzőkört ahol tartani lehet 30-as tempót anélkül hogy a hibákat kerülgetném?

Szerintem ez a sok katyu a fejedben van.    Amerre en jarok, arra is vannak katyuk -foleg igy tel utan-, de nem tud erdekelni, kikerulom oket rutinbol.   Miert tema ez?

 

Januarban pazar ido volt egyebkent telhez kepest, tobbszor oltoztem tul, pedig en vekony, fazos vagyok.


  • Kisherceg és Vejne kedveli ezt

#1962
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

idén még nem bringáztam az időjárás miatt

 

változott bármit az aszfaltnak hívott szutyok minősége? vagy én jártam mindig rossz körökön? :-)

 

tudtok ajánlani edzőkört ahol tartani lehet 30-as tempót anélkül hogy a hibákat kerülgetném?



#1963
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tesa szalagból ezek jók még: https://r2-bike.com/...ss-25-mm-x-66-m

Többféle szélességben árulják, eredetileg nehéz vas- és acélcsövek, rudak "összekötözésére" használták.

 

66 métereset vettem 1-2 éve, árban töredéke a többi tubeless szalag árának, szerintem 10 évig elég lesz. Országúti, nem tubeless felnire szintén tökéletes, nem fog elcsúszni soha...


zscs módosította - 2018. március 03. - 10:28

  • donciccio kedveli ezt

#1964
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Schwalbe-nak van öntapadós felniszalgja (HIGH-PRESSURE-CLOTH RIM TAPE). Én azt használom, mert nekem mindig elcsúszkáltak a felniszalagok. Azóta béke van.


eddie1978 módosította - 2018. március 02. - 22:37

  • donciccio kedveli ezt

#1965
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

MJani01, on 02 Mar 2018 - 14:29, said:

Országútin?

Igen, kicsit benyomódott a küllő furatoknál és ennyi.



#1966
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

MJani01, on 02 Mar 2018 - 14:29, said:

Országútin?

Siman, hallottam/olvastam mar mastol is.

De ugye nalunk Palmatex meg hasonlokkal ragasztanak szingokat, szoval miert is lepne meg a felniszalag helyett a szigszalag.


  • donciccio kedveli ezt

#1967
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

donciccio, on 02 Mar 2018 - 08:08, said:

http://veloplug.com/

a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.

 

A 7850-es Dura Ace kerekek ilyennel jottek eredetileg.   Aztan eleg hamar atalltak felniszalagra (nyilvan defektek miatt), es amennyire tudom azota is szalagosak.  (ujat csak 7850-esbol vettem)

Hasznalj rendes felniszalagot, azok nem mozognak.  Meg sosem volt ezzel gondom.


ave módosította - 2018. március 02. - 16:54

  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#1968
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

gaboca1, on 02 Mar 2018 - 12:22, said:

Ahhoz képst nekem sok évig jó volt a szigszalag, zöld-sárga, ez a legvastagabb, és többször kell tekerni.

Országútin?


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#1969
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

donciccio, on 02 Mar 2018 - 09:08, said:

a sima szigszalag nem jó. nem bírja a nagy nyomást. most duck tape + felniszalag van a kerékben. csak annyi a bajom a felni szalagokkal,meg a ragasztós megoldással,h ha elcsúszik,vagy nem jól ragasztom fel,akkor a külső nem fekszik fel rendesen,és olyan lesz mintha nyolcas lenne a gumiban. egyenletlenül kopik,illetve nem fut megfelelően a kerék. lejtőn lefelé,vagy nagy tempónál rosszabb lesz az irányítás. 

Ahhoz képst nekem sok évig jó volt a szigszalag, zöld-sárga, ez a legvastagabb, és többször kell tekerni.



#1970
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás
A montimon levo hatso dt m1900-as kerekkel vagyok pont igy, pedig tettem bele keskenyebb felniszalagot is, de ha nem fujom fel vagy 4 barra, akkor nem tud egy kisebb reszen rendesen a felnire pattanni a kulso, igy ott ut. De a magasabb nyomasra fujas segit, utana meg leengedek belole. Terepen ez szivas kisebb pumpaval. Azon a veloplugon egyszer en is gondolkodtam, de valamiert me'g sem vettem. Biztos valamelyik amazonos lehuzos velemeny miatt. De vehetnenk felesbe egy part, mert neked is csak egy kerekkel van ilyen bajod. Jo kerdes me'g a kullofurat atmero...

#1971
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.351 hozzászólás

blash, on 02 Mar 2018 - 09:01, said:

ontapados felniszalag? vagy szigeteloszalag, peldaul gorilla tape-pel, ami nem a legolcsobb.

a sima szigszalag nem jó. nem bírja a nagy nyomást. most duck tape + felniszalag van a kerékben. csak annyi a bajom a felni szalagokkal,meg a ragasztós megoldással,h ha elcsúszik,vagy nem jól ragasztom fel,akkor a külső nem fekszik fel rendesen,és olyan lesz mintha nyolcas lenne a gumiban. egyenletlenül kopik,illetve nem fut megfelelően a kerék. lejtőn lefelé,vagy nagy tempónál rosszabb lesz az irányítás. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1972
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

donciccio, on 02 Mar 2018 - 08:08, said:

ez most kevésbé fontos, hogy néhány grammot spóroljak, viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását.


ontapados felniszalag? vagy szigeteloszalag, peldaul gorilla tape, ami nem a legolcsobb, de hasznaljak tubelessnel is.

blash módosította - 2018. március 02. - 11:07

  • donciccio kedveli ezt

#1973
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.351 hozzászólás

http://veloplug.com/

 

62442_00_c.jpg

 

a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.


donciccio módosította - 2018. március 02. - 10:09

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1974
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.351 hozzászólás

Vejne, on 01 Mar 2018 - 11:44, said:

 


407N_vtelen.png
 
No, a probléma:

 

- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik

- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani

- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek

- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségem

 

kiszemelt terv:

előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.

hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.

 

Az agyak adatai:

első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nippli

 

hátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mm

hajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisan

 

a kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátok

 

KÉRDÉS:

akkor ez így mehet? :) előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánl

hátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.

 

Rendelhetem a czucczokat? :)

 

 

bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*

 

azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
 
407N_vtelen_tn.jpg

 

milyen niplikkel van a mostani felni fűzve? én ahhoz igazodnék. lehet,h a 16 mm-es niplik nem fogják bírni a terhelést. főleg,ha nem ér végig a küllő.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1975
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

407N_vtelen.png
 
No, a probléma:

 

- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik

- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani

- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek

- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségem

 

kiszemelt terv:

előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.

hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.

 

Az agyak adatai:

első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nippli

 

hátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mm

hajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisan

 

a kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátok

 

KÉRDÉS:

akkor ez így mehet? :) előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánl

hátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.

 

Rendelhetem a czucczokat? :)

 

 

bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*

 

azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
 
407N_vtelen_tn.jpg

Vejne módosította - 2018. március 01. - 13:45

  • donciccio kedveli ezt

#1976
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Hülyeség! ez egy korszakalkotó szett, az STI miatt mindenképpen. Az, hogy nem kompatibilis mással pedig abból fakad, hogy egy korábban nem létező technológiát így tudtak megoldani. Sőt, az a szemléletmód különösen tetszik, hogy nem akartak a bevett klisékhez ragaszkodni esetleg úgy is, hogy a kapott eredmény kompromisszumokat rejt emiatt. Üzletileg is sikeres volt, a shimano ezzel a szettel futott be igazán.

Manapság meg pont az ad értéket ennek a szettnek gyűjtői szemlélettel, hogy mással nem keverhető...a váltás legalábbis.

Az 600-al való összehasonlításnak csak félig van értelme mert az sti itt csak később jelent meg, az sti-s 7400 megjelenésekor 600-ból csak vázváltókar volt és 1 forgáspontos fékek.

 

Vejne, on 27 Feb 2018 - 11:30, said:

A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel

A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...


  • Vejne kedveli ezt

#1977
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Oké, valójában csak fordítva kell kötni a bowdent. De az akkor is mókás.

Hiába a jó váz, de a subpar felszerelés miatt ezért max a vazszett árát kerhetne el.

A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel

A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...

#1978
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.018 hozzászólás
  • LocationKelenföld

donciccio, on 27 Feb 2018 - 08:21, said:

lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.

Az árképzés alapján az idény elkezdődött. ;)


  • donciccio kedveli ezt

#1979
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.351 hozzászólás

Vejne, on 27 Feb 2018 - 06:19, said:

http://apro.bikemag....e-l425100.html#

 

anachronizmus, nem kicsit..

 

NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .

 

Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.

 

Ósdi felniken csillió küllő.

 

Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.

 

Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.

 

Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen? :D

lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1980
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....e-l425100.html#

 

anachronizmus, nem kicsit..

 

NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .

 

Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.

 

Ósdi felniken csillió küllő.

 

Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.

 

Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.

 

Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen? :D


Vejne módosította - 2018. február 27. - 08:21

  • donciccio kedveli ezt