Én egy ideje a sram DT-vel szemezgetek, több okból:
1. jól néz ki
2. Egyszerűség az egy karral
3. A váltásszett-fékek tömegben már egy Rival esetén is pillék. Pl. hátsó váltó 180 gramm, fékváltókarok 335 körül, átdobó 80 körül, fékek 280 körül. Durván verik tömegben a chorust, és kb. 3-4 grammra vannak a rekordtól.
4. már úgyis van shimano rotorom, meg a mostani sorom is shimano hézagolású..
5. Kevésbé lehet kényes a bowdenezésre-bowdenekre. Meg nem kell köszörülni a bowden fejét, hogy be tudd fűzni, mert a helyi boltban eddig akárhányszor kellett váltóbowden, mindig csak nagy bumszli volt, amit az ergopowerbe esélytelen használni egy kis reszelgetés nélkül.
egyedül a hajtókart hagynám UT-nek, mert ott kb. minden mindennel kompatibilis, nem lenne értelme nagyon variálni. Főleg, hogy most vettem-szereztem egy 170-es csillagot. Évek óta terveztem, hogy 175-ről váltok, mert nem igazán komálja a térdem-csípőm, s a tény, hogy 170-essel jóval jobban esik menni&gyorsabb is vagyok vele&frissebb is, meggyőzött. Szerencsémre FC7-CE0.. kódjelu csillagot sikerült találni, így nem kell reszelgetni-flexelgetni, jó rá a tisztességes-sztenderd tányér (NB: az FC9-CE\VL és FC8-MI kódjelu hajtások, valamint a Fulcrum "alap R-je" vastagabb csillaggal vékony bililemezekhez van kialakítva, így azokra rekord-chorus és aftermarket tányérokat (stronglight, ta specialites...) csak egy kis flexelgetés után lehet feltenni)
Jó vételnek érzem, igaz, hogy az eladóval úgy állapodtam meg, hogy "csapágyak-csavarok" nélkül (UT-nál ugye a csapágy az a hajtókar és nem a középrész tartozéka, rá van nyomva a tengelyvégre). Csak most úgyis van felesleges UT csapágyam, meg eleve 1400 ft körül veszek ebayen, ha anyám kidobná véletlenül, szemben a gyári csapágyak cc. 22-25 eurós árával.
Csavarokból a tajvani J&L butikcuccát rendeltem, már kb. 2 éve watch listemen van. Felhasználhatnám a mostani csavarjaimat is, de ha már variálunk, csináljuk normálisan!
A J&L vonalat figyelgetem évek óta, most már van ITA30 középrészük is (olaszmenetes csészék, 30mm tengelyátmérőju hajtókarokhoz.. pl. Campag OverTorque Comp Ultra, meg bármi 30mm-es, ami nem "tisztán BB30" hajtány). Fejcsapágyból szemezgettem vele, aztán Tange Technoglide lett, mert kb. egy árban voltak. A kerámia UltraTorque csapágyukat még akkor vettem, mikor nem tudtam, hogy jóval olcsóbban van sima acél, utolag kicsit bánom, a középrész-csapágy nem olyan terület, ahol a kerámiának bármi előnye lenne. Úton van egy szett BSA30 csapágy, erről majd jelentek, milyen minőség.
láncból valaki ismeri-használja-használta a PYC termékeit? WW-n futottam bele a márkába, és elég szép termékek:
https://www.ebay.com...peed|11%20speed
amit érdekesnek találtam velük kapcsolatban, hogy a feltüntetett "pin length" rövidebb, mint a sztenderd 11 és 10s láncok esetén szokott lenni. Keskenyebbek lennének a láncok?
Vejne módosította - 2018. április 08. - 15:12