Ave: nem tagadom, esztétikumban nagy előrelépés (a váltók, hajtás és fékek kifejezetten pofásak)
DE ez már nem rekord, ez chorus. Amióta UT karbon van, mindig a rekord volt üregelt, a chorus "gittelt", most ugyanez van az SR-R vonatkozásában.
A fékeket sikerült úgy felhízlalni, hogy az előző generációs centaurok könnyebbek. Oké, a golyóscsapágyazás extra tömeg, de ez a tömegadat a rekordtól nagyon viccesen hat.
A hátsó váltóra no comment. Mennyi is egy ultegra vagy rival? Egyébként a rekord hajtókar is nehezebb lett az ultegrától.
A fékkaron levő kopoltyúknak meg semmi funkciója, az igaz, de az is egy kedves dizájnelem volt, most már nincs. Azt a kioldógombot meg igazán áttervezhetnék már, meg lehet nézni a Microshift karokat, olyan kellene ide is..
Esztétikailag előrelépés, műszakilag majd kiderül, árban meg nincs annyira elszállva (probikekit-en már rendelhető)
1-2 új lánckeréksor-kombinációt behozhatnának.
Amúgy amit megtehetnének még, hoogy a kopó alkatrészeket SH-kompatibilissé alakítják (bowdenek, sor, hajtókar-csapágy, fékbetétek...) Belegondolva: ha úgyis 12-es lánckeréksorral jöttek ki, mekkora szám lett volna, ha shimano-szabadonfutóval kompatibilis lánckeréksort is kínálnak. Rotort-kereket úgyis gyártanak (és pl. ez is egy kedves ficsőr, 1999 utáni rekord-chorus-daytona-centaur OS-tengelyes agyakat sh11-re tudod alakítani pl. egy mai vento asy-ra való 11s sh rotorral.. )
Én tuti megléptem volna az olaszok helyében, hogy készítek sh-kompatibilis sorokat...