Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#18321
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Nekem egy Triestinám van. Meg vagyok vele elégedve. Kezdõ oútisként remek választás volt. Felsorolt vázak közûl sztem az legyen a döntõ amelyik neked tetszik ill amelyiknek szimpatikus az aerója. Nekem pl a Trek vázak nagyon bejönnek. Egyszer ha lesz vázcsere tuti Treket veszek.


Ez mit jelent?

#18322
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!


mennyire régi cromo vázszett? ha 126 mm-es a hátsó papucstáv, akkor lehet hogy a benne lévõ kerék tengelye rövid lesz a mostani vázakhoz (130 mm)
nem biztos hogy a hajtómû jó lesz az új vázba de ezt majd a többiek megszakértik
ha jelenleg alsócsöves váltókarod van és maradnál is ennél akkor - talán - az se biztos hogy ez mindegyik kiszemelt váznál megoldható
fékek hossza, benyúlása is keveredhet

#18323
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás
Nekem egy Triestinám van. Meg vagyok vele elégedve. Kezdõ oútisként remek választás volt. Felsorolt vázak közûl sztem az legyen a döntõ amelyik neked tetszik ill amelyiknek szimpatikus az aerója. Nekem pl a Trek vázak nagyon bejönnek. Egyszer ha lesz vázcsere tuti Treket veszek.

#18324
lp1978

lp1978

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!

#18325
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

Dehogynem értem és egyet is értünk ebben, csak most a maradék 1%-ról beszéltem (lásd idézet). Idézek magamtól a ki milyen bringát topikból, aug 30. :


Sorry ezt anno nem lattam ;)

#18326
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje


Mondjuk egy fulcrum racing 7-hez képest egy zipp 404 (58mm-es) igenis számit amatõr szinten is, km/h-ban mérhetõ különbség van a kettõ között, mert nem csak 400g-al könnyebb, de sokkal-sokkal aerodinamikusabb is.

Ja meg tök jó ahogy surrog. :)

#18327
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje

Dehogynem értem és egyet is értünk ebben, csak most a maradék 1%-ról beszéltem (lásd idézet). Idézek magamtól a ki milyen bringát topikból, aug 30. :

...
A menetteljesítménynél a legfontosabb az ember, aki hajtja a bringát, aztán a második legfontosabb a légellenállás, ami szintén az ember aki hajtja a bringát (mennyire teker aerodinamikus pozícióban), ezek együtt kb 99%át teszik a menetteljesítménynek. A következõ a gördülési ellenállás, ez a gumi, aztán kigyorsításkor a könnyû kerék és utána a többi alkatrész súlya. A sebesség megtartásához síkon a nehéz kerék és a nehéz alkatrészek (kis összeütközés az elõzõ megállapítással). Kigyorsításnál a hajtómû-váz-kerekek-kormány merevsége számít.
...



A sebesség mindent megold.

 


#18328
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

Ki hitte volna, hogy síkon? :)
A testhelyzetnek nincs túl sok köze a kerékhez.


Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje

#18329
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

50-es tempo tartasa az egyszeruen merheto Wattban, ez oke.

De "Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál"
Ez nehezen ertelmezheto.
Senki nem tud ugyanuannyi ido alatt 30-ra gyorsitani kulonbozo erokifejtessel.
A gyorsitas mereset ugy lehetne csinalni, hogy hany mp-be kerul teljes erobol 0-30-ra gyorsitani.
De olyan pici a kulonbseg, hogy ezt sem lehet igazan gyakorlatban merni. Laborban lehet, fix nyomatekkal gyorsitva a bringat.

Laborban mértek mindent. Csak a kerék volt befogva és a gépek gyorsították.
Great wheel test 2008 – Part 2 – Inertia | Roues Artisanales


A sebesség mindent megold.

 


#18330
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ertsd: sikon.
En adom az aerodinamikat bizonyos korulmenyek kozott, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy egy akarmennyire aramvonalas bringa es a pilotaja csak annyira lehet aramvonalas amennyire a pilota testhelyzete!


Ki hitte volna, hogy síkon? :)
A testhelyzetnek nincs túl sok köze a kerékhez.


A sebesség mindent megold.

 


#18331
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
50-es tempo tartasa az egyszeruen merheto Wattban, ez oke.

De "Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál"
Ez nehezen ertelmezheto.
Senki nem tud ugyanuannyi ido alatt 30-ra gyorsitani kulonbozo erokifejtessel.
A gyorsitas mereset ugy lehetne csinalni, hogy hany mp-be kerul teljes erobol 0-30-ra gyorsitani.
De olyan pici a kulonbseg, hogy ezt sem lehet igazan gyakorlatban merni. Laborban lehet, fix nyomatekkal gyorsitva a bringat.

#18332
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

Régebben volt már róla szó, találtam pár régi kerék tesztet, aerodinamika, gyorsítás és oldalirányú merevség szempontjából elemzik a kerekeket. Ami elég durva, hogy sokkal jobban számít az, hogy kicsi legyen a kerék légellenállása, mint az, hogy könnyû legyen a kerék. Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál, míg 50km/h-nál egy jó és egy átlagos légellenállású keréknél 10watt is van.


ertsd: sikon.
En adom az aerodinamikat bizonyos korulmenyek kozott, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy egy akarmennyire aramvonalas bringa es a pilotaja csak annyira lehet aramvonalas amennyire a pilota testhelyzete!

#18333
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
latod ezert szamit nekem sokkal jobban a suly, mert 0-30ra gyorsitani tudok, tartosan 50-nel menni nem :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#18334
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Régebben volt már róla szó, találtam pár régi kerék tesztet, aerodinamika, gyorsítás és oldalirányú merevség szempontjából elemzik a kerekeket. Ami elég durva, hogy sokkal jobban számít az, hogy kicsi legyen a kerék légellenállása, mint az, hogy könnyû legyen a kerék. Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál, míg 50km/h-nál egy jó és egy átlagos légellenállású keréknél 10watt is van.


A sebesség mindent megold.

 


#18335
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Bal oldali küllõ volt?


A lelazulás hátul mindig baloldalon volt, a küllõtörés jobboldalon, de elöl is lelazult több küllõm, ezért valószínû nem csak az aszimmetria okozta.


A sebesség mindent megold.

 


#18336
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Ma (tegnap) elkezdtem centrírozni a hátsókerekemet, nem nyúltam már hozzá tél óta. Volt benne pár kisebb nyolcas, meg az egyik küllõ mintha lazult volna. Elõtörténet mielõtt folytatom, tavaly õsszel érthetetlen módon állandóan lelazultak a küllõim, erre bepöccentem és a szokottnál jobban megtéptem õket. A probléma megoldódott, a küllõk feszesek maradtak.
Vissza a mához, húzom az egyik küllõt, aztán egy pattanás és leszakadt a küllõ feje, gondoltam magamban, túlhúztam, aztán megnéztem a fejét, "s" betû van beleírva, a többibe meg "A" (ambrosio), ez lehetett az oka, gyengébb minõségû küllõ (de hogyan és mikor? elõttem szinte nem is használták a bringát, a felnin nem volt féknyom mikor megvettem...). Vettem egy ugyanilyen hosszú küllõt (dt-t) (296mm), berakom és rövidnek bizonyul, míg az elõzõ 1-1,5mm-t benne volt az anyában, ennél kilóg kb 0,5mm menet. Kiveszek egy másik küllõt a kerékbõl, az is ilyen hosszú.
Mi lehet a megoldás? Szerintem a gyári küllõk sokkal rugalmasabbak (pont mint a revo küllõim egy másik kerekemben) és emiatt voltak hajlamosak lelazulni. Úgy látszik van ilyen is.


Bal oldali küllõ volt?

#18337
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ilyen dzsuvásan használod/tad a kistányért? Mikor volt utoljára nagygenerál a meghajtáson? Egyébként igaz, hogy saját káron lehet a legtöbbet tanulni, most megyek is és átnézem a csavarjaimat :)
11:38:11 IM 2012

#18338
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ma (tegnap) elkezdtem centrírozni a hátsókerekemet, nem nyúltam már hozzá tél óta. Volt benne pár kisebb nyolcas, meg az egyik küllõ mintha lazult volna. Elõtörténet mielõtt folytatom, tavaly õsszel érthetetlen módon állandóan lelazultak a küllõim, erre bepöccentem és a szokottnál jobban megtéptem õket. A probléma megoldódott, a küllõk feszesek maradtak.
Vissza a mához, húzom az egyik küllõt, aztán egy pattanás és leszakadt a küllõ feje, gondoltam magamban, túlhúztam, aztán megnéztem a fejét, "s" betû van beleírva, a többibe meg "A" (ambrosio), ez lehetett az oka, gyengébb minõségû küllõ (de hogyan és mikor? elõttem szinte nem is használták a bringát, a felnin nem volt féknyom mikor megvettem...). Vettem egy ugyanilyen hosszú küllõt (dt-t) (296mm), berakom és rövidnek bizonyul, míg az elõzõ 1-1,5mm-t benne volt az anyában, ennél kilóg kb 0,5mm menet. Kiveszek egy másik küllõt a kerékbõl, az is ilyen hosszú.
Mi lehet a megoldás? Szerintem a gyári küllõk sokkal rugalmasabbak (pont mint a revo küllõim egy másik kerekemben) és emiatt voltak hajlamosak lelazulni. Úgy látszik van ilyen is.


A sebesség mindent megold.

 


#18339
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

hogy milyen érzés, amikor kiszakad egy darab a lánctányérból? - szar ,)


valaki túl sok spenótot evet..:)
egyébként én is jártam már úgy hogy egy csavar kiesett a többi meg kilazult, mondjuk én Írottkõrõl(sziklás-köves ösvény) jöttem lefelé montival..:)

Nekem remélem nem az utolsó idén:
Ajka-Óbuda pénteken, majd ma vissza. Szint nem sok, de a szelet kihagytam volna.


akkor jó ha hazafelé fúj a hátszél ;)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#18340
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

tegnap megvolt idei utolsó, de talán legkeményebb túrám, bár csak itt a környéken ténferegtem..
140KM-2415m-5h


Nekem remélem nem az utolsó idén:
Ajka-Óbuda pénteken, majd ma vissza. Szint nem sok, de a szelet kihagytam volna.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!