Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#18141
Írta 2011. szeptember 24. - 18:12

#18142
Írta 2011. szeptember 24. - 17:53

Hubbub Custom Bicycles > Articles & Opinions > Campagnolo Ergopower with Shimano 9-Speed
#18143
Írta 2011. szeptember 24. - 17:11

Köszi, ez nekem így már elég. Szóval nem valami ruszki kacatra rakott a srác fiatalkorában shimano matricát, hanem valami nyugati vázat (még ha nem is valami különlegest) címkéztek gyárilag shimano-nak. Majd megnézem a méreteit pontosan, meg megpróbálom kideríteni hogy olasz, angol vagy milyen menet van a középcsapágynál aztán lehet elhozom.
Ez az ún. "ékes" hajtómû van most benne. Ami campingeknél meg nagyon régi városi bringákon gyakori. Ezért is csodálkoznék ha csak 20 éves lenne a bringa.
Azért ezt még ne vedd készpénznek. Emlékszem a 90-es években minden "montenbájk" vázra rá volt téve egy szép nagy Shimano (és kisebb betükkel: Equipped) matrica. Ha nem lakkozás alatt van a matrica, akkor fõleg bizalmatlan lennék.
#18144
Írta 2011. szeptember 24. - 17:05

A 8-as Athenás gépemmel én is jól elvagyok, túrázni jó. A mindennapi biciklimen meg 8-as 105-ös van, s a vicc az, hogy a 8-as Campa és Shimano fogsorok (pontosabban -al szerelt kerekek, maguk a fogsorok persze nem) papíron nem, de valójában cserélhetõk. A váltók tûrésén belül van ui. a kis különbség, azaz nem zavaró. Számomra ennek azért volt jelentõsége, mert defekt esetére van egy 8-as Campa cserekerem, de az (ugyanazaz a Campa sor) elmegy a 105-össel is. Vagy egy-két éve azonban a mindennapi (amúgy kõnehéz, de ez a defektállóság ára) Schwalbe Marathon Plus nem akar kilyukadni, országúti túrán sem szokott a másik, úgyhogy a pótkeréknek nincs dolga.[...] Szerintem nekem marad a Daytona jó pár évig. Láncot, sort, tányért kapok hozzá, majd bespejzolok belõle és csak vigyorgok az újabbnál újabb úri huncutságokon.
Emellett egy 11-es Chorust valamikor szívesen fogadnék, az kb. elég is lenne (karbantartva, cserélgetve a kopó részeket). Az Athena is kísért, mert majdnem teljesen jó, de egyelõre zavar ez a „béna” egyenkénti leváltás, ilyen erõvel akár Ultegrát vagy Rivalt is vehetnék

#18145
Írta 2011. szeptember 24. - 16:18

Szerintem nekem marad a Daytona jó pár évig. Láncot, sort, tányért kapok hozzá, majd bespejzolok belõle és csak vigyorgok az újabbnál újabb úri huncutságokon.
#18146
Írta 2011. szeptember 24. - 15:34

A 8-as Athenám is végigereszti. Az új (11-es) Athena pedig már sajnos nem - ezt próbáltam is, biztosan tudom. Igen, Super Record, Record és Chorus is „csak” ötösével vált lefele. Ha az Athena is olyan lenne, kevesebben vennének Chorust meg Recordokat...???
A Daytona szettem egy mozdulatra végigereszti a 10-es sort lefelé. Fölfelé 4-et tol egyszerre.
Nem mondod, hogy az új 11s Athena egyesével pakol lefelé és a nagyok (gondolom Record és Chorus) is csak ötösével?
Még jókor vetted, ui. az újabb Centaur is csak egyesével vált le, mint az Athena: http://www.campagnol...E10_catid_2.jsp,ennek elõször én sem néztem utána, így pár napig volt nálam egy veloce QS, aztán a centaur grey mellett döntöttem, 5-öt vált lefele
„... POWER-SHIFT™ MECHANISM: extremely fast and precise, it allows you to upshift by three sprockets at a time or downshift by one with just a single action.”
Nekem is van egy 10-es Centaur-om, amit épp szerelek, ez is tud teljes leváltást egy mozdulatra. Ha ideit vennék, az már nem tudná!
#18147
Írta 2011. szeptember 24. - 15:14

???
A Daytona szettem egy mozdulatra végigereszti a 10-es sort lefelé. Fölfelé 4-et tol egyszerre.
Nem mondod, hogy az új 11s Athena egyesével pakol lefelé és a nagyok (gondolom Record és Chorus) is csak ötösével?
ennek elõször én sem néztem utána, így pár napig volt nálam egy veloce QS, aztán a centaur grey mellett döntöttem, 5-öt vált lefele
#18148
Írta 2011. szeptember 24. - 14:20

Tavasszal írtam itt egy félnapos Campagnolo Athena tesztrõl (Országútikról mindent #14029).
A Le Cycle (Nº 414, 2011 aug.) francia biciklis folyóirat ugyanarról most egy hosszabb, 5000 km-es teszt alapján számol be, az õ értékelésük: „szép meglepetés”. Egy használt Cannondale vázat öltöztettek Athenába. Méghozzá alumíniumosba, szerintük tartósabb (!).
+:
...
A lefele váltó kar ugyan csak egyenként vált (nem mint a nagyok, amelyek ötösével), de könnyû gyorsan többet is leereszkedni.
...
???
A Daytona szettem egy mozdulatra végigereszti a 10-es sort lefelé. Fölfelé 4-et tol egyszerre.
Nem mondod, hogy az új 11s Athena egyesével pakol lefelé és a nagyok (gondolom Record és Chorus) is csak ötösével?
#18149
Írta 2011. szeptember 24. - 13:03

Itt is azt mondják, amit donciccio, ez pl. egy szép Nagasawa pályaváz Shimano-ra címkézve: manufacturer of shimano frames?, és más gyártók vázaira is tettek Shimano címkét.
Köszi, ez nekem így már elég. Szóval nem valami ruszki kacatra rakott a srác fiatalkorában shimano matricát, hanem valami nyugati vázat (még ha nem is valami különlegest) címkéztek gyárilag shimano-nak. Majd megnézem a méreteit pontosan, meg megpróbálom kideríteni hogy olasz, angol vagy milyen menet van a középcsapágynál aztán lehet elhozom.
Ez az ún. "ékes" hajtómû van most benne. Ami campingeknél meg nagyon régi városi bringákon gyakori. Ezért is csodálkoznék ha csak 20 éves lenne a bringa.
#18150
Írta 2011. szeptember 24. - 12:04

Itt is azt mondják, amit donciccio, ez pl. egy szép Nagasawa pályaváz Shimano-ra címkézve: manufacturer of shimano frames?, és más gyártók vázaira is tettek Shimano címkét.Tudtok valamit arról hogy a Shimano gyártott-e régen vázakat, vagy csak rányomták a matricát és valami alsóbbrendû gyár termékét adták Shimano név alatt?
#18151
Írta 2011. szeptember 24. - 10:15

>A profik vajon mennyit törnek el ezekbõl?
Torott hajtomuves versenyfotot meg soha nem lattam, nem is olvastam rola.
Az biztos, hogy nem szabadna eltornie, max ha mar "kapott" ezt-azt egy-ket bukasban.
Az egyetlen hasonlo, amire emlekszem az a Fignon alatt eltort kiserleti titan tengelyes Campa hajtomu.
a régi super record karok tudtak törni. a 4szög tengely környékén indult meg a repedés.
#18152
Írta 2011. szeptember 24. - 10:13

Tudtok valamit arról hogy a Shimano gyártott-e régen vázakat, vagy csak rányomták a matricát és valami alsóbbrendû gyár termékét adták Shimano név alatt?
Lenne egy régi outi bringa ismerõséknél, amit el akarnak passzolni. Õk azt mondják hogy 20 éves kb, de ránézésre inkább 40. Minden cucc acél, 6 sebesség, ékes hajtómû stb.
A váznak van valami eszmei értéke, vagy valami kommersz cucc? Single speedet építenék belõle városi használatra, ha a váz amúgy jó, de ha a shimano matrica csak valami utólagos felragasztás akkor nagyon meggondolom hogy elhozzam-e.
a shimano nem gyártott vázakat soha.
#18153
Írta 2011. szeptember 24. - 00:46

#18154
Írta 2011. szeptember 23. - 23:43

add fel postán a japóknak és nézd meg hogy szégyenkezve küldenek e egy másikat
félek, hogy akkor a japó vezetõk felakasztanák magukat... de azért lehet bepróbálkozok, veszíteni nem veszíthetek semmit..
#18155
Írta 2011. szeptember 23. - 22:09


RAUH-Welt
B E G R I F F
#18156
Írta 2011. szeptember 23. - 22:08

kapott a bringam egy kis norbi update-et. BBB kormany es bandazs helyett USE Electron es Lizard Skins DSP
Akartam kérni, hogy majd nyilatkozz, hogy milyen a bandázs, de a google kidobott rá egy 10000 Ft-os árat, úgyhogy asszem mégse kell.
#18157
Írta 2011. szeptember 23. - 22:03

Használtan vettem, ~8000km-rel, ami valósnak mondható és én tettem még bele kb 15 ezret. Ebbõl következik, hogy gari sincs. A vicc, hogy ez volt az egyetlen normálisnak mondható alkatrész a bringámon...
add fel postán a japóknak és nézd meg hogy szégyenkezve küldenek e egy másikat
#18158
Írta 2011. szeptember 23. - 22:03

Torott hajtomuves versenyfotot meg soha nem lattam, nem is olvastam rola.
Az biztos, hogy nem szabadna eltornie, max ha mar "kapott" ezt-azt egy-ket bukasban.
Az egyetlen hasonlo, amire emlekszem az a Fignon alatt eltort kiserleti titan tengelyes Campa hajtomu.

#18159
Írta 2011. szeptember 23. - 22:00

>Kettétörtem a Dura Ace hajtómûvem...
Gondolom mar nem volt uj (?) Az alunak nincs orok elete, mint a videojatekoknak. :/
Használtan vettem, ~8000km-rel, ami valósnak mondható és én tettem még bele kb 15 ezret. Ebbõl következik, hogy gari sincs. A vicc, hogy ez volt az egyetlen normálisnak mondható alkatrész a bringámon...
#18160
Írta 2011. szeptember 23. - 21:58


RAUH-Welt
B E G R I F F