Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#17641
Írta 2011. október 19. - 13:26

más: vlki közületek vett már campagnolo vázmatrica szettet? pl ilyet: MATRICA szett kerékpárra Campagnolo
#17642
Írta 2011. október 19. - 12:06

Ezek a pontossagok regen egy acel Colnagonal sem voltak meg, megis jo biciklinek szamitott.
Mivel ezek a karbon "csodak" 2-3 darabbol allnak, az egyes reszek pedig egy mintaformahoz igazodnak, azert nem lehet olyan nehez pontosra csinalni.
#17643
Írta 2011. október 19. - 11:41

a chinarelloknál engem inkább az érdekelne, hogy pl:
- tizedmm-re pontosan 130 mm-e a hátsó saru?
- középen áll e benne a kerék?
- stimmel a nyeregcsõ helye?
- párhuzamos e a középcsapágyház a hátsó saruval?
ha az anyagminõséget nem is cseszik el, sztem ezekben lehet hogy nem annyira ragaszkodók :-)
hát...
láttam már drága biciklit, amit hátulról megnézve a két kerék nem volt egészen egymás mögött.
persze ez két dolog miatt is lehet. egy a váz pontatlansága. a másik , hogy a tulaj csak "bedobta" a kereket...
szerintem a chinarellok olyanok mint a "b"-s gumik... ha mákod van hazaérsz... bár utóbbiaknál lehet tudni, hogy valami nem stimmel(azért B-s)
#17644
Írta 2011. október 19. - 09:35



#17645
Írta 2011. október 19. - 09:22

#17646
Írta 2011. október 19. - 09:17

#17647
Írta 2011. október 19. - 09:08

a chinarelloknál engem inkább az érdekelne, hogy pl:
- tizedmm-re pontosan 130 mm-e a hátsó saru?
- középen áll e benne a kerék?
- stimmel a nyeregcsõ helye?
- párhuzamos e a középcsapágyház a hátsó saruval?
ha az anyagminõséget nem is cseszik el, sztem ezekben lehet hogy nem annyira ragaszkodók :-)
Ezek, amiket felsoroltál, azért picit hamarabb kibuknának, mint az anyagminõség. Nem hiszem, hogy emberek Super Recorddal szerelnének egy olyan bringát, amiben csálén áll a kerék. Pont az a gond, hogy külsõre teljesen olyanok, mint az eredeti, csak nem tudhatod, hogy mögötte mi van.
#17648
Írta 2011. október 19. - 08:56

- tizedmm-re pontosan 130 mm-e a hátsó saru?
- középen áll e benne a kerék?
- stimmel a nyeregcsõ helye?
- párhuzamos e a középcsapágyház a hátsó saruval?
ha az anyagminõséget nem is cseszik el, sztem ezekben lehet hogy nem annyira ragaszkodók :-)
#17649
Írta 2011. október 19. - 02:22

#17650
Írta 2011. október 19. - 00:43

A sebesség mindent megold.
#17651
Írta 2011. október 19. - 00:35

#17652
Írta 2011. október 19. - 00:17

Troy elrettentõ képei jöhettek innen, pontos körülményeket nem találtam: Weight Weenies • View topic - ASIAN CHINARELLO'S.Hol írnak ezekrõl a balesetekrõl? [...]
Ennek kapcsán itt egy régebbi, de érdekes cikk a szénszálas kompozit vázakról (angolul) - remélem, nem volt még: Black Magic (azaz Fekete mágia), Joe Lindsey írta, az alcím az sejteti, hogy „nincs még egy anyag, mely annyit ígérne, mint a szénszál, hogy lehet, hogy oly keveset tudunk róla?”.
Mivel többen nem olvasnak angolul, pár gondolatot kiragadnék:
Az alapanyag PAN, polyacrylonitril, azaz közönséges akril (mint a ruhákban), ezt égetik (pirolízis) hosszú szénszálakká. További hõkezeléssel befolyásolni lehet a tulajdonságait, így hajlító- és nyíróerõkkel szembeni ellenállóképességének mértéket.
A hajlékonyságnál alkalmazott higher modulus (azaz „merevebb”) szakszó nem föltétlenül jelent „jobb” anyagot; merevebb, de ez lehet túl merev is, azaz rázós lesz a bicikli - minden az alkalmazás módjától függ. Alap PAN lapokat csak kevesen gyártanak.
A legtöbb bicikligyártó kiadja a vázgyártást, fóleg ázsiai vázgyártó alvállalkozóknak, csak a Time és a Giant gyártja maga az alaplapot is.
Egyetlen öntõforma több százezer dollárba is kerülhet, ezért egyes gyártók csak matricázzák a vázakat, de a legtöbben saját maguk terveznek és azt gyártatják alvállalkozókkal.
A szénszáltudomány még messze nem tart ott, mint a fémtudomány. Modellek vannak, ezeket egyrészt makroszkópikus tesztekkel (hajlítás, törés, ütés) másrészt szétcincálással ellenõrzik. Az egyik (szénszálmodellezésre) alkalmazott végeselem-módszer elvileg helytelen (izotróp anyagot modelleznek, mint pl. alumínium v. acél, a szénszál nem olyan), de használják, mert az anizotróp megfelelõját csak nagy gyártók engedhetik meg maguknak. Mivel egyelõre nem is tudnak még eleget az anyag (ráadásul kompozit, azaz összetett: mûgyantában szénszálak) elvi viselkedésérõl, emellett a gyártás szinte kizárólag kézimunkával történik, a minõségellenõrzés nagyon fontos. Ez erõsen munkaigényes, így árnövelõ hatású.
A felhasználók keveset tudnak a szénszálas anyag tulajdonságairól, így a balesetek jórészének felhasználói hiba az oka (pl. csavar túlhúzása).
Nincs egységes terminológia, így a reklámok elárasztanak pl. OCLV Red vagy FACT 10m megnevezésekkel - kevesen tudják, mik ezek, még kevesebben, hogy összehasonlíthatóak-e (és hogyan), hisz egyik gyártó másról beszél, mint a másik (marketing...).
Mi várható? A technológiában további javulás csak apró lépésekben (így pl. grammokban) várható. Lehet, hogy „kevesebb” szénszál lesz a jövõben (a csúcsbicikliken).
A szénszálas alapanyagok gyártása energia stb. igényes, ha a világ lelassul, elképzelhetõ (várható?) valamilyen mértékû hiány. A bicikliipar messze nem a legnagyobb használó, „... a Trek teljes évi szükséglete kevesebb, mint egyetlen szélturbináé...”.
Persze az igazi az eredeti cikk (vagy újabb ugyanerrõl).
#17653
Írta 2011. október 18. - 23:17

a kéepeket nézegetve azért nem kell elhinni hogy ezek a kínai krbon vázak szarok de az igazi pinarello az bezzeg nem .mivel arrafelé készül a pinarello is.
Más én találkoztam itthon elvileg 'igazi' pinarello vázzal amit egy hazai Pinarelllo forgalmazó ( nem mondok nevet) adott el és ugyanez történt ( villanyak törés)
Ugyanakkor azt sem tudhatjuk mi történt ( amígy beszámolókat lusták vagyunk keresni) lehet bármilyen váz vagy villa legyen bármilyen neves is íígy járt volna.
Az erdekesseg abban a beszamoloban rejlik amit egy Hong-Kongban elo uriember irt aki ezeket a sufnigyarakat latogatta, es a gyartasi procedurarol szemelyesen ertesult...ez az amit mindenkeppen elo fogok keresni, oltari megoldasok.....tenyleg az ujsagpapirtol elkezdve mindenre lehet gondolni.
#17654
Írta 2011. október 18. - 22:41

szét is szedném, de akkor már másik vázba építeném át. de ez mostanában nem fenyeget, meg egyébként is teljesen megfelel nekem a bicajom ezzel a vázzal.
de amúgy is legfeljebb konyhamérlegen tudnám megmérni....
#17655
Írta 2011. október 18. - 22:27

#17656
Írta 2011. október 18. - 22:24

Más én találkoztam itthon elvileg 'igazi' pinarello vázzal amit egy hazai Pinarelllo forgalmazó ( nem mondok nevet) adott el és ugyanez történt ( villanyak törés)
Ugyanakkor azt sem tudhatjuk mi történt ( amígy beszámolókat lusták vagyunk keresni) lehet bármilyen váz vagy villa legyen bármilyen neves is íígy járt volna.
#17657
Írta 2011. október 18. - 22:18

Lusta voltam a beszàmolòkat elõkeresni, itt van pàr kèp..
basszus, ez durva.....
#17658
Írta 2011. október 18. - 21:32

Hol írnak ezekrõl a balesetekrõl?



Lusta voltam a beszàmolòkat elõkeresni, itt van pàr kèp..
#17659
Írta 2011. október 18. - 21:09

Amikre mèg csak vèletlenül sem ülnèk fel..èrdemes utànanèzni milyen baleseteket szenvednek Chinarellokkal pl, pedig azok mèg vmivel dràgàbbak is. Ilyesmivel èn nem szòrakoznèk.
Hol írnak ezekrõl a balesetekrõl?
Szóval a 200$-os vázakról van szó.Kínában

A sebesség mindent megold.
#17660
Írta 2011. október 18. - 20:57

Helyesbítek: A komplett bringákat is akciózzák mindenhol.Kishazánkban a kifutó 2011-es kellys fullkarbonvázakat 200 e ft alatt meg lehet venni. A komplett bringákat is. Rá vagyok kattanra a dologra.