Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#17601
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Jett nem kell rögtön bepörögni, nem kell minden leírt szót komolyan venni. A Crud jó kis darab, nekem is olyan van, pofon egyszerû a felrakása, ami a hátránya, hogy nem olyan egyszerû levenni a kábelkötegelõs rögzítés miatt, mint amilyen könnyû a felrakás. Külön elõnye, hogy a hátsó keréknél kicsit kiszélesedik és védi az elsõváltót is. Figyelmes praktikus megoldás.
11:38:11 IM 2012

#17602
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál.


Ez egyre elképesztõbb. Ne írj le légyszi ekkora baromságokat, mert a végén még valaki elhiszi. 30-40???

#17603
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem rossz, de karbon aero villan elpocsolsz vele egy jo ideig mire beallitod rendesen

sokkal inkabb ezt ajanlom:

Crud Road Racer Mudguard Set MKII | Buy Online | ChainReactionCycles.com

es meg olcsobb is
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#17604
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

ha jol van megepitve, akkor egy karbon vaz erosebb es tartosabb mint egy alu.



jól látom, hogy (csak) a középcsapágynál van befogva a váz?


más: SKS raceblade ( http://www.sks-germa...ACEBLADE XL SET ) sárvédõvel van valakinek tapasztalata? mennyire jó/szilárd a rögzítése?

#17605
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Bemajréztam a chinarellós fényképtõl. De most sikerült megnyugtatnotok. Meg aztán gondolom itt majdnem mindenkire igaz, hogy a bicaján a váz vagy villa karbonból van és már jó ideje megelégedéssel használja.


volt mar sokszor, de belinkelem neked is:

Posted Image
Posted Image

nomost ehhez kepest atmenni egy katyun...

ha jol van megepitve, akkor egy karbon vaz erosebb es tartosabb mint egy alu.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#17606
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

1. Az alu gyorsabban fárad, mint a karbon. Alumínium betétnek csak azokon a helyeken van értelme, ahol fém szorítja a karbont.
2. Igen, mint a márkák 99%-a.

Mehetsz vele 70-nel nyugodtan, nem fog kitörni alólad.


Majd kiderül, hogy mennyire tudják megoldani, hogy a tárcsa ne legyen éles, mert múltkor olvastam az uci szabályokat és benne van, hogy bukásnál nem jelenthet veszélyt a versenyzõre a kerékpár egy alkatrésze sem.


Szerintem több dolog is van, amibe az uci bele tudna kötni, pl. melegszik, bekapja az ujjat stb. A spinergy kerekek is az uci áldozatai lettek.

#17607
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Bemajréztam a chinarellós fényképtõl. De most sikerült megnyugtatnotok. Meg aztán gondolom itt majdnem mindenkire igaz, hogy a bicaján a váz vagy villa karbonból van és már jó ideje megelégedéssel használja.

#17608
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Még a tárcsafék témához. Nekem csak azért lett a montin tárcsafékem, mert már mást nem lehetett a vázra rakni. Egyébként nem tudom elképzelni, hogy országúton hova és mikor lenne jó a tárcsafék. Majd biztos jönnek azzal, hogy ez nedves idõben is fog (mintha a normál fék nem fogna...), de arra kíváncsi vagyok, hogy mennyire tudják majd lebutítani a féket, hogy nedves úton ne állítsa be azonnal a kerekeket.


A sebesség mindent megold.

 


#17609
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Múltkor egy nagy lejtõn kipróbáltam milyen érzés a száguldás. Semmi fék beletekertem amennyire tudtam. 72 km/h. Tettem ezt a KTM strada 3000-esemmel mondván ez egy masszív kis alugép. Most jöttem rá: a biztonsági szint semmivel sem nagyobb,mint egy fullkarbon gépnél. ugyanis a villa karbonból van. Igaz aluszáras. De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál. Gondolom erre tervezték. Az elsõ villa törésnél nincs veszélyesebb mégis mostanság a valamirevaló aluminium outikat karbonvillával adják. Jól gondolom hogy ilyen szempontból olyan mindegy hogy alu vagy fullkarbon géppel nyomulunk?

1. No persze ez a KTM egy 2009-es bicaj. És már bõven átesett a biztonsági tûzkeresztségen. Kapott bõven rossz erdészeti utakból. Nagyon érdekelne szar aszfalton mennyit bír egy karbon villa/váz? Hány év után kell balesetmegelõzési céllal leselejtezni? Az a karbonvillába beépített aluszár jelent egyáltalán valami biztonsági többletet? Vagy csak fölösleges plusz súly?

2. Akkor a kellys matricák taiwani vázakra kerülnek?

1. Az alu gyorsabban fárad, mint a karbon. Alumínium betétnek csak azokon a helyeken van értelme, ahol fém szorítja a karbont.
2. Igen, mint a márkák 99%-a.

Mehetsz vele 70-nel nyugodtan, nem fog kitörni alólad.

Elõször a tárcsaféket is csak úri downhilles hóbortnak gondolták a többi montis szakág versenyzõi, meg az átlag bringások is. Mára 99%ban kiszorították a v fékes rendszert. Persze én sem várom az elterjedésüket, de már csak idõ kérdése, hogy elõállnak majd vele. Fejleszteni "muszáj" .

Majd kiderül, hogy mennyire tudják megoldani, hogy a tárcsa ne legyen éles, mert múltkor olvastam az uci szabályokat és benne van, hogy bukásnál nem jelenthet veszélyt a versenyzõre a kerékpár egy alkatrésze sem.


A sebesség mindent megold.

 


#17610
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Múltkor egy nagy lejtõn kipróbáltam milyen érzés a száguldás. Semmi fék beletekertem amennyire tudtam. 72 km/h. Tettem ezt a KTM strada 3000-esemmel mondván ez egy masszív kis alugép. Most jöttem rá: a biztonsági szint semmivel sem nagyobb,mint egy fullkarbon gépnél. ugyanis a villa karbonból van. Igaz aluszáras. De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál. Gondolom erre tervezték. Az elsõ villa törésnél nincs veszélyesebb mégis mostanság a valamirevaló aluminium outikat karbonvillával adják. Jól gondolom hogy ilyen szempontból olyan mindegy hogy alu vagy fullkarbon géppel nyomulunk?

No persze ez a KTM egy 2009-es bicaj. És már bõven átesett a biztonsági tûzkeresztségen. Kapott bõven rossz erdészeti utakból. Nagyon érdekelne szar aszfalton mennyit bír egy karbon villa/váz? Hány év után kell balesetmegelõzési céllal leselejtezni? Az a karbonvillába beépített aluszár jelent egyáltalán valami biztonsági többletet? Vagy csak fölösleges plusz súly?

Akkor a kellys matricák taiwani vázakra kerülnek?


szerencsére azért ritka a villa törés (igaz, egy is túl sok belõle), erre azért gondolom figyelnek, mert elve elég komoly pereket lehetne a gyártó/forgalmazó nyakába akasztani egy-egy törés miatt

a tárcsafékrõl nekem az a véleményem, hogy alapvetõen nem hülyeség, hogy a felni és a fék el van szeparálva egymástól, de azért jobb, ha van választási lehetõség, hiszen, aki csak jó idõben, esetleg nem is túl sûrfûn használja a bicót, annak tökéletes az abroncsfék is, ami anyagilag azért nem mindegy

#17611
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Az alubetét azért szokott lenni, mert adott esetben egy átlagnál jobban bordázott gyorszár a nem megfelelõen kialakított carbonfelületet megroppantaná azzal hogy rászorítod. Azért van ott az alubetét, hogy az aluba mélyedjen bele a gyorszár fogazása, ne pedig a carbonba.

A villanyak téma teljesen más, de a csúcs villákban nincs alubetét ott sem, max csak ugyanúgy a papucsnál.



Kellysék soha nem gyártottak karbonvázakat.


Múltkor egy nagy lejtõn kipróbáltam milyen érzés a száguldás. Semmi fék beletekertem amennyire tudtam. 72 km/h. Tettem ezt a KTM strada 3000-esemmel mondván ez egy masszív kis alugép. Most jöttem rá: a biztonsági szint semmivel sem nagyobb,mint egy fullkarbon gépnél. ugyanis a villa karbonból van. Igaz aluszáras. De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál. Gondolom erre tervezték. Az elsõ villa törésnél nincs veszélyesebb mégis mostanság a valamirevaló aluminium outikat karbonvillával adják. Jól gondolom hogy ilyen szempontból olyan mindegy hogy alu vagy fullkarbon géppel nyomulunk?

No persze ez a KTM egy 2009-es bicaj. És már bõven átesett a biztonsági tûzkeresztségen. Kapott bõven rossz erdészeti utakból. Nagyon érdekelne szar aszfalton mennyit bír egy karbon villa/váz? Hány év után kell balesetmegelõzési céllal leselejtezni? Az a karbonvillába beépített aluszár jelent egyáltalán valami biztonsági többletet? Vagy csak fölösleges plusz súly?

Akkor a kellys matricák taiwani vázakra kerülnek?

#17612
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Elõször a tárcsaféket is csak úri downhilles hóbortnak gondolták a többi montis szakág versenyzõi, meg az átlag bringások is. Mára 99%ban kiszorították a v fékes rendszert. Persze én sem várom az elterjedésüket, de már csak idõ kérdése, hogy elõállnak majd vele. Fejleszteni "muszály" .


Ehhez az is kellett, hogy a tárcsafékben is érdekelt gyártók (pl. RockShox) már ne is tegyenek a minimum középkategóriás villáikra V-fék szemet, így aki az utóbbi 1-2 évben vett valamilyen jobb bringát, nem igazán választhatott. A gyártó szempontja megérthetõ, nyilván több a haszon a tárcsaféken, mint egy szimpla V-féken. Országútin nem tudom, mennyire lesz megoldható, hogy versenyképes tömegû hidraulikus fékrendszert építsenek. Meg szerintem a kihasználtsága is kérdéses.

#17613
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Elõször a tárcsaféket is csak úri downhilles hóbortnak gondolták a többi montis szakág versenyzõi, meg az átlag bringások is. Mára 99%ban kiszorították a v fékes rendszert. Persze én sem várom az elterjedésüket, de már csak idõ kérdése, hogy elõállnak majd vele. Fejleszteni "muszály" .
11:38:11 IM 2012

#17614
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.393 hozzászólás

A tárcsaféket még cx versenyeken is csak nagy nehezen engedték meg, nem hiszem, hogy országúton látni fogjuk.


én nem várom a megjelenését. :) nekem nagyon megfelel a mostani rendszer.

#17615
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
A tárcsaféket még cx versenyeken is csak nagy nehezen engedték meg, nem hiszem, hogy országúton látni fogjuk.

#17616
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.393 hozzászólás

Nagyon durva valtozasok lesznek Shimanonal: Shimano Dura-Ace Di2: 11-speed And Disc Brakes For 2013? | Cyclingnews.com
Nem mondanam, hogy csupa jo hir.


olvastam én is. mondjuk én itt:Elektronikus vezérlésû Campagnolo váltórendszer: nemsokára szériagyártásban? a dura ace most is tud 11 fokozatot. az más kérdés,h láncuk,meg soruk nincsen. mintha vlki mondta volna,h szoktak olyat csinálni a profik,h campa 11es sort,és láncot használnak az villanyváltójukhoz. a tárcsafék is elég érdekes. mondjuk a fékkarban már nem foglal sok helyet a váltómechanika,ú.h. oda befér a fékrendszer alkatrészei. országúton nem tudom mennyire használható. tény,h sokkal hatékonyabb,mint az abroncsfék,de nem biztos,h jól jön 1 gyors kerékcserénél.

#17617
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.393 hozzászólás

Sziasztok.Errõl a vázról:http://bikemag.hu/im...ute-1.5-váz.jpgvalakinek valami gondolat,pozitivum-negatívum?Kinéztem magamnak 58-as(nyeregvázcsõ tetõig) méretben,gyári adat szerint 56-os felsõcsõvel.Az én 185cm-emhez megfelelne-e szerintetek?A mostani vázamnak 58-as felsõcsöve van 61-es nyeregvázcsõvel(tetõig),amin feszengve érzem magam.

Elõre is kösz az észrevételeket,javaslatokat.


méretben jó lehet. mást nem tudok mondani.

#17618
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>11-28 hátsó sorhoz és 50-34es kompakt hajtómûhöz szerintetek elég egy rövid kanalas hátsóváltó?
Ha nem akarsz 50x28-at hasznalni, akkor siman. Ahhoz, hogy ez is biztonsaggal hasznalhato legyen egy szemmel tobbet erdemes betenni mint kellene, de akkor meg a 34x11-12 (esetleg meg 13 is) nem lesz hasznalhato, mert "kifekszik" a valto.

#17619
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

11-28 hátsó sorhoz és 50-34es kompakt hajtómûhöz szerintetek elég egy rövid kanalas hátsóváltó? [...]

Nem írtad, milyen rendszer, de tegyük föl, hogy Shimano.
28-11+50-34=33
A rövidkanalas 105 váltó kapacitása 29, a Tiagráé 31, azaz eszerint egyik sem lenne elég. Az Ultegra dupla már bír 33-at, az biztos elég papíron is. Mjani01 azonban többször határozottan kijelentette, hogy legalább 2-3 fogkülönbséggel többet bírnak, azaz - tapasztalata szerint - a gyakorlatban mégis elég.

#17620
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Sziasztok.Errõl a vázról:http://bikemag.hu/im...ute-1.5-váz.jpgvalakinek valami gondolat,pozitivum-negatívum?Kinéztem magamnak 58-as(nyeregvázcsõ tetõig) méretben,gyári adat szerint 56-os felsõcsõvel.Az én 185cm-emhez megfelelne-e szerintetek?A mostani vázamnak 58-as felsõcsöve van 61-es nyeregvázcsõvel(tetõig),amin feszengve érzem magam.

Elõre is kösz az észrevételeket,javaslatokat.


GT-Atee