Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#17601
Írta 2011. október 20. - 11:37

#17602
Írta 2011. október 20. - 11:33

De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál.
Ez egyre elképesztõbb. Ne írj le légyszi ekkora baromságokat, mert a végén még valaki elhiszi. 30-40???
#17603
Írta 2011. október 20. - 11:22

sokkal inkabb ezt ajanlom:
Crud Road Racer Mudguard Set MKII | Buy Online | ChainReactionCycles.com
es meg olcsobb is
RAUH-Welt
B E G R I F F
#17604
Írta 2011. október 20. - 11:10

ha jol van megepitve, akkor egy karbon vaz erosebb es tartosabb mint egy alu.
jól látom, hogy (csak) a középcsapágynál van befogva a váz?
más: SKS raceblade ( http://www.sks-germa...ACEBLADE XL SET ) sárvédõvel van valakinek tapasztalata? mennyire jó/szilárd a rögzítése?
#17605
Írta 2011. október 20. - 10:56

Bemajréztam a chinarellós fényképtõl. De most sikerült megnyugtatnotok. Meg aztán gondolom itt majdnem mindenkire igaz, hogy a bicaján a váz vagy villa karbonból van és már jó ideje megelégedéssel használja.
volt mar sokszor, de belinkelem neked is:


nomost ehhez kepest atmenni egy katyun...
ha jol van megepitve, akkor egy karbon vaz erosebb es tartosabb mint egy alu.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#17606
Írta 2011. október 20. - 10:38

1. Az alu gyorsabban fárad, mint a karbon. Alumínium betétnek csak azokon a helyeken van értelme, ahol fém szorítja a karbont.
2. Igen, mint a márkák 99%-a.
Mehetsz vele 70-nel nyugodtan, nem fog kitörni alólad.
Majd kiderül, hogy mennyire tudják megoldani, hogy a tárcsa ne legyen éles, mert múltkor olvastam az uci szabályokat és benne van, hogy bukásnál nem jelenthet veszélyt a versenyzõre a kerékpár egy alkatrésze sem.
Szerintem több dolog is van, amibe az uci bele tudna kötni, pl. melegszik, bekapja az ujjat stb. A spinergy kerekek is az uci áldozatai lettek.
#17607
Írta 2011. október 20. - 10:36

#17608
Írta 2011. október 20. - 10:33

A sebesség mindent megold.
#17609
Írta 2011. október 20. - 10:07

1. Az alu gyorsabban fárad, mint a karbon. Alumínium betétnek csak azokon a helyeken van értelme, ahol fém szorítja a karbont.Múltkor egy nagy lejtõn kipróbáltam milyen érzés a száguldás. Semmi fék beletekertem amennyire tudtam. 72 km/h. Tettem ezt a KTM strada 3000-esemmel mondván ez egy masszív kis alugép. Most jöttem rá: a biztonsági szint semmivel sem nagyobb,mint egy fullkarbon gépnél. ugyanis a villa karbonból van. Igaz aluszáras. De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál. Gondolom erre tervezték. Az elsõ villa törésnél nincs veszélyesebb mégis mostanság a valamirevaló aluminium outikat karbonvillával adják. Jól gondolom hogy ilyen szempontból olyan mindegy hogy alu vagy fullkarbon géppel nyomulunk?
1. No persze ez a KTM egy 2009-es bicaj. És már bõven átesett a biztonsági tûzkeresztségen. Kapott bõven rossz erdészeti utakból. Nagyon érdekelne szar aszfalton mennyit bír egy karbon villa/váz? Hány év után kell balesetmegelõzési céllal leselejtezni? Az a karbonvillába beépített aluszár jelent egyáltalán valami biztonsági többletet? Vagy csak fölösleges plusz súly?
2. Akkor a kellys matricák taiwani vázakra kerülnek?
2. Igen, mint a márkák 99%-a.
Mehetsz vele 70-nel nyugodtan, nem fog kitörni alólad.
Majd kiderül, hogy mennyire tudják megoldani, hogy a tárcsa ne legyen éles, mert múltkor olvastam az uci szabályokat és benne van, hogy bukásnál nem jelenthet veszélyt a versenyzõre a kerékpár egy alkatrésze sem.Elõször a tárcsaféket is csak úri downhilles hóbortnak gondolták a többi montis szakág versenyzõi, meg az átlag bringások is. Mára 99%ban kiszorították a v fékes rendszert. Persze én sem várom az elterjedésüket, de már csak idõ kérdése, hogy elõállnak majd vele. Fejleszteni "muszáj" .
A sebesség mindent megold.
#17610
Írta 2011. október 20. - 10:03

Múltkor egy nagy lejtõn kipróbáltam milyen érzés a száguldás. Semmi fék beletekertem amennyire tudtam. 72 km/h. Tettem ezt a KTM strada 3000-esemmel mondván ez egy masszív kis alugép. Most jöttem rá: a biztonsági szint semmivel sem nagyobb,mint egy fullkarbon gépnél. ugyanis a villa karbonból van. Igaz aluszáras. De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál. Gondolom erre tervezték. Az elsõ villa törésnél nincs veszélyesebb mégis mostanság a valamirevaló aluminium outikat karbonvillával adják. Jól gondolom hogy ilyen szempontból olyan mindegy hogy alu vagy fullkarbon géppel nyomulunk?
No persze ez a KTM egy 2009-es bicaj. És már bõven átesett a biztonsági tûzkeresztségen. Kapott bõven rossz erdészeti utakból. Nagyon érdekelne szar aszfalton mennyit bír egy karbon villa/váz? Hány év után kell balesetmegelõzési céllal leselejtezni? Az a karbonvillába beépített aluszár jelent egyáltalán valami biztonsági többletet? Vagy csak fölösleges plusz súly?
Akkor a kellys matricák taiwani vázakra kerülnek?
szerencsére azért ritka a villa törés (igaz, egy is túl sok belõle), erre azért gondolom figyelnek, mert elve elég komoly pereket lehetne a gyártó/forgalmazó nyakába akasztani egy-egy törés miatt
a tárcsafékrõl nekem az a véleményem, hogy alapvetõen nem hülyeség, hogy a felni és a fék el van szeparálva egymástól, de azért jobb, ha van választási lehetõség, hiszen, aki csak jó idõben, esetleg nem is túl sûrfûn használja a bicót, annak tökéletes az abroncsfék is, ami anyagilag azért nem mindegy
#17611
Írta 2011. október 20. - 09:15

Az alubetét azért szokott lenni, mert adott esetben egy átlagnál jobban bordázott gyorszár a nem megfelelõen kialakított carbonfelületet megroppantaná azzal hogy rászorítod. Azért van ott az alubetét, hogy az aluba mélyedjen bele a gyorszár fogazása, ne pedig a carbonba.
A villanyak téma teljesen más, de a csúcs villákban nincs alubetét ott sem, max csak ugyanúgy a papucsnál.
Kellysék soha nem gyártottak karbonvázakat.
Múltkor egy nagy lejtõn kipróbáltam milyen érzés a száguldás. Semmi fék beletekertem amennyire tudtam. 72 km/h. Tettem ezt a KTM strada 3000-esemmel mondván ez egy masszív kis alugép. Most jöttem rá: a biztonsági szint semmivel sem nagyobb,mint egy fullkarbon gépnél. ugyanis a villa karbonból van. Igaz aluszáras. De ilyen sebességgel egy kátyúba tottyanva el is törhetett volna. Ugy hogy nem árt megmaradni a 30-40-es tempónál. Gondolom erre tervezték. Az elsõ villa törésnél nincs veszélyesebb mégis mostanság a valamirevaló aluminium outikat karbonvillával adják. Jól gondolom hogy ilyen szempontból olyan mindegy hogy alu vagy fullkarbon géppel nyomulunk?
No persze ez a KTM egy 2009-es bicaj. És már bõven átesett a biztonsági tûzkeresztségen. Kapott bõven rossz erdészeti utakból. Nagyon érdekelne szar aszfalton mennyit bír egy karbon villa/váz? Hány év után kell balesetmegelõzési céllal leselejtezni? Az a karbonvillába beépített aluszár jelent egyáltalán valami biztonsági többletet? Vagy csak fölösleges plusz súly?
Akkor a kellys matricák taiwani vázakra kerülnek?
#17612
Írta 2011. október 20. - 09:01

Elõször a tárcsaféket is csak úri downhilles hóbortnak gondolták a többi montis szakág versenyzõi, meg az átlag bringások is. Mára 99%ban kiszorították a v fékes rendszert. Persze én sem várom az elterjedésüket, de már csak idõ kérdése, hogy elõállnak majd vele. Fejleszteni "muszály" .
Ehhez az is kellett, hogy a tárcsafékben is érdekelt gyártók (pl. RockShox) már ne is tegyenek a minimum középkategóriás villáikra V-fék szemet, így aki az utóbbi 1-2 évben vett valamilyen jobb bringát, nem igazán választhatott. A gyártó szempontja megérthetõ, nyilván több a haszon a tárcsaféken, mint egy szimpla V-féken. Országútin nem tudom, mennyire lesz megoldható, hogy versenyképes tömegû hidraulikus fékrendszert építsenek. Meg szerintem a kihasználtsága is kérdéses.
#17613
Írta 2011. október 20. - 08:26

#17614
Írta 2011. október 20. - 08:21

A tárcsaféket még cx versenyeken is csak nagy nehezen engedték meg, nem hiszem, hogy országúton látni fogjuk.
én nem várom a megjelenését.

#17615
Írta 2011. október 20. - 08:11

#17616
Írta 2011. október 20. - 07:24

Nagyon durva valtozasok lesznek Shimanonal: Shimano Dura-Ace Di2: 11-speed And Disc Brakes For 2013? | Cyclingnews.com
Nem mondanam, hogy csupa jo hir.
olvastam én is. mondjuk én itt:Elektronikus vezérlésû Campagnolo váltórendszer: nemsokára szériagyártásban? a dura ace most is tud 11 fokozatot. az más kérdés,h láncuk,meg soruk nincsen. mintha vlki mondta volna,h szoktak olyat csinálni a profik,h campa 11es sort,és láncot használnak az villanyváltójukhoz. a tárcsafék is elég érdekes. mondjuk a fékkarban már nem foglal sok helyet a váltómechanika,ú.h. oda befér a fékrendszer alkatrészei. országúton nem tudom mennyire használható. tény,h sokkal hatékonyabb,mint az abroncsfék,de nem biztos,h jól jön 1 gyors kerékcserénél.
#17617
Írta 2011. október 20. - 06:40

Sziasztok.Errõl a vázról:http://bikemag.hu/im...ute-1.5-váz.jpgvalakinek valami gondolat,pozitivum-negatívum?Kinéztem magamnak 58-as(nyeregvázcsõ tetõig) méretben,gyári adat szerint 56-os felsõcsõvel.Az én 185cm-emhez megfelelne-e szerintetek?A mostani vázamnak 58-as felsõcsöve van 61-es nyeregvázcsõvel(tetõig),amin feszengve érzem magam.
Elõre is kösz az észrevételeket,javaslatokat.
méretben jó lehet. mást nem tudok mondani.
#17618
Írta 2011. október 20. - 01:03

Ha nem akarsz 50x28-at hasznalni, akkor siman. Ahhoz, hogy ez is biztonsaggal hasznalhato legyen egy szemmel tobbet erdemes betenni mint kellene, de akkor meg a 34x11-12 (esetleg meg 13 is) nem lesz hasznalhato, mert "kifekszik" a valto.
#17619
Írta 2011. október 19. - 23:45

Nem írtad, milyen rendszer, de tegyük föl, hogy Shimano.11-28 hátsó sorhoz és 50-34es kompakt hajtómûhöz szerintetek elég egy rövid kanalas hátsóváltó? [...]
28-11+50-34=33
A rövidkanalas 105 váltó kapacitása 29, a Tiagráé 31, azaz eszerint egyik sem lenne elég. Az Ultegra dupla már bír 33-at, az biztos elég papíron is. Mjani01 azonban többször határozottan kijelentette, hogy legalább 2-3 fogkülönbséggel többet bírnak, azaz - tapasztalata szerint - a gyakorlatban mégis elég.
#17620
Írta 2011. október 19. - 23:03

Elõre is kösz az észrevételeket,javaslatokat.