Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#17101
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.423 hozzászólás

a legolcsóbb kolynos már évek óta benne tartja a speci aluvázamban a wcs karbon nyeregszárat.
annyira, hogy néha már nehéz is kiszedni, mert a por beleragad a fogkrémbe, és csak még jobban tart.


ezt a fogkrémes megoldást még nem hallottam. hiába,mindig tanul vlmit az ember. :D

#17102
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Nekem a zsír-kenés-csúszás rokon fogalmak, lehet abban bármennyi szemcse. Gondolatban lejátszottam ahogy jól bekarbonzsírozom nyeregszárat, aztán hiába szorítom a bilincset az csak csúszkál. Bepipulok és húzok még egyet a bilincsen és már rottyan is az anyag. Ha pedig olyan szerencsém van hogy nem szakítottam meg a vázat, az életben ki nem tisztítom belõle a trutyit. Szóval marad vizes rongyos portalanítás.


az hogy mit jatszol le gondolatban, meg hogy valosagban hogy nez ki a dolog az ket kulon dolog

Tacx claims the paste reduces necessary clamping force by 30%. While we're a bit uncomfortable recommending decreasing torque spec by 30%, it's probably safe to say that you don't have to clamp down as hard. For those who don't use torque wrenches and want a little insurance when clamping down on parts, this should be a balm to soothe the mind.

Cervélo did their own research on assembly paste. They found that with the R3 frame, they could reduce clamping force necessary to hold the seat post by 50%, though they still recommend using the full torque spec for safety. Their internal research further demonstrated that the paste had value on the steerer/stem/handlebar clamping surfaces.


Review of Tacx Dynamic Carbon Assembly Paste - Competitive Cyclist
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#17103
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Tegnap meghozta a futár a vázat. Elsõ benyomás: minõségi cucc! Szépen eldolgozott hegesztések, hibátlan fényezés és grammra (!) pontosan a specifikált 1,420 kg súly. Van rajta egy "handbuilt in germany" matrica is, ez vagy igaz vagy nem, de el tudom hinni.
Amivel viszont mellélõttem az a szín. Grafitszürkét választottam de valóságban jóval világosabb ez az árnyalat mint amire számítottam. Így a karbonvilla nagyon elüt tõle színben. 1-2 éven belül ha összeszed sérüléseket majd mattfeketére szóratom a vázat, egyenlõre így marad. Vagy szerintetek nagyon gáz így az összhatás?

Feltöltött kép


Az 1.4 kiló villa és csapágy nélkül értendõ?

#17104
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Én uezt tapasztalom az aluvázas/nyeregcsöves Merida 904-esnél. A megoldás az lett nálam, hogy ilyenkor kiszedem a nyeregcsövet, megtisztogatom, áttörölgetek mindent, ahol érintkezik egymással a csõ és a váz és kész. Visszaszerelés után nincs több hangja egy jó ideig. Úgy gondolom esetemben a por az, ami valahogy beszivárog és emiatt "kattog" (engem mondjuk baromira zavar)

Nálad azért kevés az esély erre, hiszen most raktad össze a bicót.

Más: Aluvázba karbon nyeregcsõ, mûködõ kombináció lehet?


A nyeregcsövet kihúztam a helyérõl. Tiszta nedves ronggyal portalanítottam.Majd egy jó hosszú fakanálnyélre tekertem a rongyot és elvégeztem a manõvert a vázcsõben is. Semmi zsír! Aztán a nyereg mûanyag dísz karosszériaelemeit lecsavaroztam és ahol az ülõfelülettel talákozik fültisztitóval adtam neki egy vékony réteg zsírt. amennyire lehet meghúztam a hátsó gyorszáramat is. Hétközben mire hazaérek már sötét van. Csak egy háztömb körüli próbakört tudtam menni. De hétvégén világosban megyek egy nagyobb karikát. Akkor majd meglátjuk mi lesz akkor.

Nekem a zsír-kenés-csúszás rokon fogalmak, lehet abban bármennyi szemcse. Gondolatban lejátszottam ahogy jól bekarbonzsírozom nyeregszárat, aztán hiába szorítom a bilincset az csak csúszkál. Bepipulok és húzok még egyet a bilincsen és már rottyan is az anyag. Ha pedig olyan szerencsém van hogy nem szakítottam meg a vázat, az életben ki nem tisztítom belõle a trutyit. Szóval marad vizes rongyos portalanítás.

Hajdanán a kollégiumi posztereket ragasztottunk falra fogkrémmel. Jó kis anyag. Tömít, ragaszt, de ha kell enged is.

#17105
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Jól emlékszem, hogy valaki innen a bike24-tõl rendelte a vázát, igaz?


Jól.

#17106
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

és végül milyen váz lett? (ha jól emlékszem, a kelly's 5.0-ás is felmerült 1-2 hónapja)


wilier izoard xp 2010. Jó vétel volt. Vissza nem térõ alkalom. Lecsaptam rá. Nem kellet rá várni. Habár a kellys pompásan néz ki.

#17107
Fábián Imre

Fábián Imre

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

A gyakorlat mindenek felett! Kösz a tippet, ezentúl nem csiszolok csak pasztázok. A Kolynos "karbon zsírt" meg árulni kéne dobozolva arany áron :-)


Én ezt használom, nekem bevált.
Motorex Motorex Carbon Grease zsír (Karbantartás | Ápolás | Zsír) | Kerékpár Webshop

#17108
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
A gyakorlat mindenek felett! Kösz a tippet, ezentúl nem csiszolok csak pasztázok. A Kolynos "karbon zsírt" meg árulni kéne dobozolva arany áron :-)


Elméletileg biztosan igazad van, de a gyakorlat nekem azt mutatja, hogy alu-alu, alu-karbon, karbon-karbon esetben is beválik.



#17109
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Az pont "fényesít" , a polírpapír (szárazon) azért durvább felületminõséget ad


a legolcsóbb kolynos már évek óta benne tartja a speci aluvázamban a wcs karbon nyeregszárat.
annyira, hogy néha már nehéz is kiszedni, mert a por beleragad a fogkrémbe, és csak még jobban tart.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17110
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Jól emlékszem, hogy valaki innen a bike24-tõl rendelte a vázát, igaz?

#17111
Fábián Imre

Fábián Imre

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Én csak simán polírpapírral bemattítottam a karbon nyeregcsövem fényesre lakkozott felületét mert szeretett bemászni a vázba, hiába húztam meg a bilincset.
Szigszalaggal körbetekertem a nyeregcsövet ott ahol a vázba ér a bilincsnél, utána kivettem és az alsó részét talán 6 vagy 800-as polírpapírral körbecsiszoltam majd levettem a szigszalagot. Így a csiszolásnak egy vonalban van vége ráadásul a csiszolt rész a vázban is van, nem látszik. Karbonzsírt nem vennék emiatt, ez összerohadni úgysem fog mint korábban az acél váz az alu nyeregcsõvel (kontakt korrózió) mondjuk nekem ez sosem kattogott csak bemászott. amióta ezt megcsináltam nem csúszik be.
Ami kattogni tud ütemesen a pedálfordulatra az nyereg (ahogy deformálódik tud nyekeregni a sín a rögzítésében vagy a nyeregcsõ befogásnál is) esetleg hajtókar (lelazult lánckerék csavar vagy külsõ csapágy) vagy a stopli is a pedálban, fõleg hidegben.

Nálam viszonylag sûrün jelentkezik a stopli - pedál nyekergés , 2-300 km teflon, vagy hasonló kenõanyag megoldást jelent.

#17112
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Elméletileg biztosan igazad van, de a gyakorlat nekem azt mutatja, hogy alu-alu, alu-karbon, karbon-karbon esetben is beválik.

#17113
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Az pont "fényesít" , a polírpapír (szárazon) azért durvább felületminõséget ad

Fogkrém



#17114
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Fogkrém

#17115
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Én csak simán polírpapírral bemattítottam a karbon nyeregcsövem fényesre lakkozott felületét mert szeretett bemászni a vázba, hiába húztam meg a bilincset.
Szigszalaggal körbetekertem a nyeregcsövet ott ahol a vázba ér a bilincsnél, utána kivettem és az alsó részét talán 6 vagy 800-as polírpapírral körbecsiszoltam majd levettem a szigszalagot. Így a csiszolásnak egy vonalban van vége ráadásul a csiszolt rész a vázban is van, nem látszik. Karbonzsírt nem vennék emiatt, ez összerohadni úgysem fog mint korábban az acél váz az alu nyeregcsõvel (kontakt korrózió) mondjuk nekem ez sosem kattogott csak bemászott. amióta ezt megcsináltam nem csúszik be.
Ami kattogni tud ütemesen a pedálfordulatra az nyereg (ahogy deformálódik tud nyekeregni a sín a rögzítésében vagy a nyeregcsõ befogásnál is) esetleg hajtókar (lelazult lánckerék csavar vagy külsõ csapágy) vagy a stopli is a pedálban, fõleg hidegben.



Végre elkészült életem elsõ karbonvázas bicaja. A 0 fokos levegõ sem tartott vissza attól hogy menjek egy 30 km-es próbát. Szépen teszi a dolgát. de a hajtómû irányából pedálfordulatonként egy-egy finom kis kattogó hangot hallok. Ha nehezebb áttételre váltok és neki feszülök a pedálnak, vagy nyeregbõl kiállva ke4ményebben talpalok a hang eltûnik. Ha viszont teljes súlyommal az ülésen vagyok és lazán tekerek ismét jelentkezik a hang. Lehet hogy nem is a hajtómû adja, hanem a nyeregcsõ? Azt hallottam karbon nyeregcsövet nem szabad zsírozni. Mert a "karbonos" kis nyomatékkal meghúzott bilincs egy bezsírozott csövet nem képes visszatartani a becsúszástól. Igaz ez? Mi a teendõ? Segítsetek! Míg kedvenc járgányom fura hangokat ad, forgolódok álmomban.



#17116
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.423 hozzászólás

Más: Aluvázba karbon nyeregcsõ, mûködõ kombináció lehet?


másik nyeregcsõ bilincs kell a vázra,és már mehet is bele szenes csõ. :)

#17117
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás
Frissítenem kéne az oldalt, mielõtt beleszólok :)

#17118
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Azt hallottam karbon nyeregcsövet nem szabad zsírozni. Mert a "karbonos" kis nyomatékkal meghúzott bilincs egy bezsírozott csövet nem képes visszatartani a becsúszástól. Igaz ez? Mi a teendõ? Segítsetek! Míg kedvenc járgányom fura hangokat ad, forgolódok álmomban.

KArbon-karbon anyag kapcsolatnál "karbon zsír"-t kell használni. Ez szemcsésíti a felületet, azáltal nem csúsznak el egymáson a felületek. (normás zsírral még inkább csúszóssá tetted, így azt mielõbb takarítsd ki!!) Minden más esetben normál zsír kell.

#17119
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

Szépen teszi a dolgát. de a hajtómû irányából pedálfordulatonként egy-egy finom kis kattogó hangot hallok. Ha nehezebb áttételre váltok és neki feszülök a pedálnak, vagy nyeregbõl kiállva ke4ményebben talpalok a hang eltûnik. Ha viszont teljes súlyommal az ülésen vagyok és lazán tekerek ismét jelentkezik a hang. Lehet hogy nem is a hajtómû adja, hanem a nyeregcsõ?


Én uezt tapasztalom az aluvázas/nyeregcsöves Merida 904-esnél. A megoldás az lett nálam, hogy ilyenkor kiszedem a nyeregcsövet, megtisztogatom, áttörölgetek mindent, ahol érintkezik egymással a csõ és a váz és kész. Visszaszerelés után nincs több hangja egy jó ideig. Úgy gondolom esetemben a por az, ami valahogy beszivárog és emiatt "kattog" (engem mondjuk baromira zavar)

Nálad azért kevés az esély erre, hiszen most raktad össze a bicót.

Más: Aluvázba karbon nyeregcsõ, mûködõ kombináció lehet?

#17120
Fábián Imre

Fábián Imre

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Végre elkészült életem elsõ karbonvázas bicaja. A 0 fokos levegõ sem tartott vissza attól hogy menjek egy 30 km-es próbát. Szépen teszi a dolgát. de a hajtómû irányából pedálfordulatonként egy-egy finom kis kattogó hangot hallok. Ha nehezebb áttételre váltok és neki feszülök a pedálnak, vagy nyeregbõl kiállva ke4ményebben talpalok a hang eltûnik. Ha viszont teljes súlyommal az ülésen vagyok és lazán tekerek ismét jelentkezik a hang. Lehet hogy nem is a hajtómû adja, hanem a nyeregcsõ? Azt hallottam karbon nyeregcsövet nem szabad zsírozni. Mert a "karbonos" kis nyomatékkal meghúzott bilincs egy bezsírozott csövet nem képes visszatartani a becsúszástól. Igaz ez? Mi a teendõ? Segítsetek! Míg kedvenc járgányom fura hangokat ad, forgolódok álmomban.


Szia! Kapható karbon vázakhoz zsír, amely mikroszemcséket tartalmaz, így megszünteti az esetlegesen fellépõ pattogásokat, nyöszörgéseket. Nálam a pedál és cipõ is adott hasonló hangokat.

Üdv.