Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#16681
Írta 2012. január 12. - 13:24

#16682
Írta 2012. január 12. - 13:11

Másik. Tudtok Bp-en vagy a környéken olyan szakit aki szépen tud bandázsolni. Nekem nagyon nem jött össze, leszedtem a fehéret, és megprószáltam egy feketét feltenni, de nagyon gány lett. :-))
Én szépen bandázsolok. Internetrõl bármit meg lehet tanulni. Ha már úgyis megvan benned a szándék, akkor már csak egy kis kutatómunka és gyakorlás kérdése.
Youtubeon vannak jó bandázsolós videók, mindkét irányból, keress egyet. Én az alapján szoktam az enyémet csinálni.
+1!
gyakorolni kell, ennyi a titka
elsõre ne ragasztósat, hanem parafásat vegyél, azt akár 20x újra lehet tekerni a ha nem szép..

Flickr
#16683
Írta 2012. január 12. - 09:09

Youtubeon vannak jó bandázsolós videók, mindkét irányból, keress egyet. Én az alapján szoktam az enyémet csinálni.
#16684
Írta 2012. január 12. - 09:01

...lehet, hogy nem kellett volna áttérnem az Ultegra és FSA házasításról a SRAM-ra. A gép 1 Merida road race lite 905. Gábor!, engem is érdekelne és szívesen venném ha a két év alatt szerzett tapasztalataid megosztanád.
Másik. Tudtok Bp-en vagy a környéken olyan szakit aki szépen tud bandázsolni. Nekem nagyon nem jött össze, leszedtem a fehéret, és megprószáltam egy feketét feltenni, de nagyon gány lett. :-))
Én szépen bandázsolok. Internetrõl bármit meg lehet tanulni. Ha már úgyis megvan benned a szándék, akkor már csak egy kis kutatómunka és gyakorlás kérdése.
#16685
Írta 2012. január 12. - 08:48

õszintén szólva én (többek között) az ilyenek miatt hagytam fel az országútizással. a hegyen nem ütnek el, meg senki sem üvölt, hogy ez fõútvonal a kurva anyád...
Sly Szeged körül pedig eszményi forgalommentes utak várnak, igaz hogy tök sík, de imádtam arra tekerni. 1 óránként elzötyögött egy traktor kb.. egyrészt ott az új olajos kör, aztán ott a Kistelek kör. Sándorfalva- Ópusztaszer- Kistelek - Kiskunmajsa - Szeged Jó mondjuk itt a Majsa-Szeged szakaszon elállhat meredek helyzet, de akkor meg le kell kanyarodni még Mórahalom felé a Röszke körre.

Anno az elsõk között váltottam a Sram ra. Amikor Németországban megjelent a szett, akkor rögtön hozattam is belõle alkatrészenként összecsipegetve egy Redet, akkor még jó volt az árfolyam és a szekerem is jobban ment. Nagyon elégedett vagyok vele a mai napig. Néha elcsábulok egy kicsit, hogy milyen lehet mondjuk a 11es Chorus szett, de ez meg is marad álmodozás szintjén. Az elsõ váltót sokan kritizálják, nekem semmi gondom vele. A beállítása mondjuk egy rémálom volt, mert a váltótartó fül szegecse ha egy kicsit is kiáll a vázból, elõfordul, hogy felsõ állásban a váltótest beleér a fülhöz, így reszelgetni kellett rajta pár tized mm-t de ezt leszámítva pöpec és a titánkalitka miatt még ma is olyan mintha új lenne. A hátsóváltó rugója brutál erõs, gyors a váltás, a fékváltókart imádom. Csak meg kell szokni a kezelését, hogy mindent egy karral kell megoldani. Én ismét Sramot vennék, ha lenne pénzem a 2012es Red re

#16686
Írta 2012. január 12. - 08:14

Másik. Tudtok Bp-en vagy a környéken olyan szakit aki szépen tud bandázsolni. Nekem nagyon nem jött össze, leszedtem a fehéret, és megprószáltam egy feketét feltenni, de nagyon gány lett. :-))
#16687
Írta 2012. január 12. - 08:01

#16688
Írta 2012. január 11. - 23:18

Íme egy idézet a gyári honlapról:And, like SRAM Red, SRAM Rival has its front trim position on the big ring.
Nem akarok ezen a trimmen lovagolni, ismerek olyan embert is akit egyáltalán nem zavar ha cicereg a lánca, pont leszarja, csak váltson ha kell.
És mennyire jött be a szett neked összességében? mennyire vagy elégedett a váltás koncepciójával?
Itt egy teszt a szettrõl:
SRAM Rival Groupset Review - BikeRadar
Két éve hajtok Rival szettet. Trimmelni mindkét tányéron tudom, bár leginkább nagytányéron szoktam, ki is használom itt min. a 9 fokozatot, néha a 10-et is.
#16689
Írta 2012. január 11. - 23:04

és akkor mi van???
elöl 53-39em van egy 12-25ös 10seb sorhoz.
nagytányéron 21-nél feljebb már nem váltok, mert akkor inkább 39-17, és az legalább nem feszíti a hátsóváltóm
kistányéron meg nem rakom lejjebb a 14-esnél...mert minek
#16690
Írta 2012. január 11. - 22:38

és akkor mi van???Akkor a 20 sebességes outi valójában mennyi? Azt érzem, hogy hiába van egy Q..va jó és drága bicóm, nemtom csont nélkül használni. ühüpp, ühüpp.......
elöl 53-39em van egy 12-25ös 10seb sorhoz.
nagytányéron 21-nél feljebb már nem váltok, mert akkor inkább 39-17, és az legalább nem feszíti a hátsóváltóm
kistányéron meg nem rakom lejjebb a 14-esnél...mert minek
Flickr
#16691
Írta 2012. január 11. - 22:32

#16692
Írta 2012. január 11. - 22:07

...ha megkérnélek, elmagyaráznád mi az a trimmelés? Ahol kezd hozzáérni a lánc a váltóhoz, ott egy kicsit állítasz a bovdenen? Bocs a láma kérdésért, de most térek át trekkingrõl outira, igaz ott 3x9-el mentem a szabályok (keresztbe váltás mellõzése) betartása mellett. Így igazából most jövök rá, hogy az sem 27 sebességes, csak 25! Basszus!! Akkor a 20 sebességes outi valójában mennyi? Azt érzem, hogy hiába van egy Q..va jó és drága bicóm, nemtom csont nélkül használni. ühüpp, ühüpp.......Két éve hajtok Rival szettet. Trimmelni mindkét tányéron tudom, bár leginkább nagytányéron szoktam, ki is használom itt min. a 9 fokozatot, néha a 10-et is.
#16693
Írta 2012. január 11. - 20:36

#16694
Írta 2012. január 11. - 10:28

2 dolog nem tetszett: az elsõ váltókar csak 3 állást tud és vagy kistányéron, vagy a nagytányéron nem lehet "trimmelni", vagyis finoman odébtenni a váltót, hogy ne érjen a láncba. Ha jól tudom akkor az újabb szériáknál a nagytányérhoz tartozik csak 1 állás. Én utálom, ha cicereg a lánc a váltókeretben és ahogy néztem itt bizony felülrõl a 3. fogaskeréknél már nagyon közel volt (ezt a fokozatot még elhajtom sokáig is ha kell) Biztos be lehet állítani, hogy beleférjen az összes vagy majdnem az összes fokozat cicergés nélkül de nagyon kényes lehet erre.
A másik meg a fékváltókar mûködése volt. Az ergonómia jó, de egy ismerõsöm aki ment már mindennel nem szerette mert jópárszor elõfordult vele is meg csapattársaival is, hogy meredek emelkedõn (versenyen) benézte és a legkönnyebb fokozatban még váltott volna eggyel könnyebbe. Tolta is a váltókart de ilyenkor át kell tolni a kart a lefelé váltási pozíción és csak utána kezd felfelé váltani. na most ilyenkor ha nincs több fokozat akkor mi történik? a kar nem megy tovább, te elengeded, a váltó meg egyel nehezebbe vált.
Súlyban egyébként nyerõ szett. Meg nyilván ezt is meg lehet szokni, sokan szeretik.
Sziasztok!
Hajt valaki SRAM Rival szettel? Érdekelne a tapasztalat.
THX!
#16695
Írta 2012. január 11. - 06:59

#16696
Írta 2012. január 10. - 20:44

A sebesség mindent megold.
#16697
Írta 2012. január 10. - 20:25

#16698
Írta 2012. január 09. - 23:48

a lényeg, hogy mindig van mire fogni.
és néha a bringás a hibás-ezt se hagyjuk ki. senki sem tökéletes, és sajnos egyre kevésbé figyelünk egymásra.
#16699
Írta 2012. január 09. - 23:28

#16700
Írta 2012. január 09. - 23:23

Meg ha hiszitek ha nem, sokszor tényleg nem látnak minket.
és szerintem sokszor az is gond, hogy túl gyorsak vagyunk az átlag bringáshoz képest, és pár sofõr rosszul méri fel a távolságot. én látom mindkét oldalt, havi 5-6ezer km-t vezetek.