Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#11241
Írta 2013. július 15. - 19:08

#11242
Írta 2013. július 15. - 18:18

A sebesség mindent megold.
#11243
Írta 2013. július 15. - 09:58

Köszönöm szépen a segítséget!
Határeset. Sportra, versenyre a 52-est mondanám a rövidebb fejcsõ miatt, hosszabb stucnival. Túrára, fitnesszre talán inkább az 54-es. Eff. felsõcsõben csak 1.2 cm különbség van a két váz között, ezt bõven lehet kompenzálni kormányszárhosszal, szerintem egyikkel sem nyúlsz mellé.
Csináld meg a fit calculátort, nekem - és másnak is - egész jól visszaigazolta a gyakorlat a kapott eredményt:
Fit Calculator - Competitive Cyclist
#11244
Írta 2013. július 14. - 21:26

Nállam fordítva van a lábam marad de cipõim nõnek. A bõrcipõk márcsak ilyenek. Kinyúlnak illetve ha vizet kap és kiszárad hirtelen akkor tud összemenni.
#11245
Írta 2013. július 14. - 20:37

Az ember lába folyamatosan nõ.
Ezt nem is tudtam:-)
Valami infó a cipõrõl?
Holnap megnézem magamnak.
#11246
Írta 2013. július 14. - 20:18

szerintem a 25 mm hátranyúlás az alap. gondolom még az egycsavaros nyeregcsövek idõszakából alakult ki így
#11247
Írta 2013. július 14. - 17:48

Van tapasztalat a Specialized csatos vs boa rögzítésrõl? Testbike 2 vélemény alapján jó a Boa is.
Jelenleg egy Gaerne csatos cipõm van. Elégedett vagyok vele.
A lábammal nem tudom mi van mert 8 éve amikor vettem jó volt a méret. Passzentos de jó. Mostanában meg kezd kicsi lenni. Ja és nem hiszem, hogy 34 évesen nõne a lábam.
Voltam BG mérésen, b/j 296/290mm. Érzem is minden cipõmben a különbséget.
Csatos vagy Boa?
Az ember lába folyamatosan nõ.
A sebesség mindent megold.
#11248
Írta 2013. július 14. - 15:58

Jelenleg egy Gaerne csatos cipõm van. Elégedett vagyok vele.
A lábammal nem tudom mi van mert 8 éve amikor vettem jó volt a méret. Passzentos de jó. Mostanában meg kezd kicsi lenni. Ja és nem hiszem, hogy 34 évesen nõne a lábam.
Voltam BG mérésen, b/j 296/290mm. Érzem is minden cipõmben a különbséget.
Csatos vagy Boa?
#11249
Írta 2013. július 13. - 14:17

Az utolsó mondatodat részeiben igen, egészében viszont nem tudom értelmezni , és azt sem mi egészen, hogy mi köze az eredeti kérdéshez.
De MJani eredeti kérdésére visszatérve nem is ez a lényeg, hogy ideális-e a pedál fölött a térd dolog, hanem az arányok. Más példával: Képzeljünk el egy S méretû vázon egy "S méretû" ridert, ahol egy vonalban van a térd és a pedáltengely.
"Nagyítsuk fel" a vázat képzeletben L méretre és a ridert is. Ebben az esetben a térd a pedál elé kerülne. Ezért jó a vázméret függõ nyeregvázcsõszög. A karbon Canyon vázaknál meg is csinálták, 75 és 72 fok között váltakozik a szög. Az hogy az alunál nem tették meg, szerintem szimpla spórolás, és valljuk be nem egy igényes dolog... még akkor is, ha igazából csak az extrém kicsi és nagy vázaknál van komolyabb jelentõsége.
Vedd figyelembe a hajtókarhossz, lábméret és stoplihelyzet hatását is a nyereg helyzetére.
A térd-pedáltengely fölé dolog pedig hülyeség. Mászás közben felborul az ideálisnak hitt pozíció, a fekvõbringákról meg ne is beszüljünk...
A meredekebb nyeregvázcsõszög arra is jó, hogy növekszik a tengelytáv ha nem nyúlnak a fejcsõszöghöz, országútinál kis méreteknél nem mûvészet belerúgni lassan kanyarodva az elsõkerékbe. A nyeregvázcsõszög hátranyúló nyeregcsõvel kompenzálható, a hosszabb effektív felsõcsõhossz pedig rövidebb kormányszárral.
#11250
Írta 2013. július 13. - 13:55

Csináld meg a fit calculátort, nekem - és másnak is - egész jól visszaigazolta a gyakorlat a kapott eredményt:
Fit Calculator - Competitive Cyclist
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni vázméret kérdéskörben!
172 cm- es magassághoz, 81 cm-es belsõ lábhosszhoz keresnék elsõ országúti kerékpárt. Túrázásra, élménykerékpározásra használnám. 52-es, vagy 54-es lehet az én méretem az alábbi modellnél?
http://www.trekbikes...ries/domane_2_0
A válaszokat elõre is köszönöm!
#11251
Írta 2013. július 13. - 10:11

Szimpla matematika. Az átlagember csípõ-térd és a térd-talp távolság aránya más mint a nyeregvázcsõ függõleges és vízszintes emelkedésének aránya. Ezért a különbözõ testméret esetén más nyeregvázcsõ szög az optimális ahhoz hogy azonos nyeregpozíció esetén térd a pedálvonal fölé essen. A lenti példában az XS méretû (50-es) es Canyon váznál, ami mondjuk egy 160-165 cm testmagassághoz jó, 73.5-ös nyeregvázcsõszög mellett átlagos testalkatnál jó eséllyel csak egyenes nyeregcsõvel érhetõ ez el. A Roze nyeregvázcsõszöge ugyanebben a méretben 75 fok.
Vedd figyelembe a hajtókarhossz, lábméret és stoplihelyzet hatását is a nyereg helyzetére.

A térd-pedáltengely fölé dolog pedig hülyeség. Mászás közben felborul az ideálisnak hitt pozíció, a fekvõbringákról meg ne is beszüljünk...
A meredekebb nyeregvázcsõszög arra is jó, hogy növekszik a tengelytáv ha nem nyúlnak a fejcsõszöghöz, országútinál kis méreteknél nem mûvészet belerúgni lassan kanyarodva az elsõkerékbe. A nyeregvázcsõszög hátranyúló nyeregcsõvel kompenzálható, a hosszabb effektív felsõcsõhossz pedig rövidebb kormányszárral.
#11252
Írta 2013. július 13. - 10:05

egy kis segítséget szeretnék kérni vázméret kérdéskörben!
172 cm- es magassághoz, 81 cm-es belsõ lábhosszhoz keresnék elsõ országúti kerékpárt. Túrázásra, élménykerékpározásra használnám. 52-es, vagy 54-es lehet az én méretem az alábbi modellnél?
http://www.trekbikes...ries/domane_2_0
A válaszokat elõre is köszönöm!
#11253
Írta 2013. július 13. - 09:59

Miért nem szerencsés?
Szimpla matematika. Az átlagember csípõ-térd és a térd-talp távolság aránya más mint a nyeregvázcsõ függõleges és vízszintes emelkedésének aránya. Ezért a különbözõ testméret esetén más nyeregvázcsõ szög az optimális ahhoz hogy azonos nyeregpozíció esetén térd a pedálvonal fölé essen. A lenti példában az XS méretû (50-es) es Canyon váznál, ami mondjuk egy 160-165 cm testmagassághoz jó, 73.5-ös nyeregvázcsõszög mellett átlagos testalkatnál jó eséllyel csak egyenes nyeregcsõvel érhetõ ez el. A Roze nyeregvázcsõszöge ugyanebben a méretben 75 fok.
#11254
Írta 2013. július 13. - 09:40

ROSE Pro SL-3000 kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu
új ultegrával, ahogy látom, aksiummal, meg egész jó tömegben, szerintem a vázszett nem sokban tér el az Ultimate AL-tõl. Vagy van még kicsit drágábban karbonvázas Rose is, Athenaval meg DT Swiss RS1550-tel.
ROSE Carbon Pro-RS 3500 kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu
Azt a 7.1 kg-ot azért kicsit fenntartással kezelném. Rosenál pont az a jó, hogy cserélgethetsz.. Ahogy valami szigetlakó mondta, egy ideális világban Canyon masináit szabhatnád testre Rose építõjében, és mindezt a helyi bringaboltban vehetnéd át, ott érvényesíthetnéd a garanciát. : )
egyébként a láncvillahossz ugyanannyi az Ultimate és Roadlite modellek esetén, a tengelytáv rövidebb a Roadlite-nál, mert maga a felsõcsõ is rövidebb, cserébe a fejcsõ magasabban van.Szögben eltérést nem láttam. Rosenál mondjuk kissé "élesebb" a geo, meredekebb a fejcsõ, a tengelytáv minimálisan kurtább, akárcsak a láncvilla.. (minden esetben az 57-58as méreteket néztem, csak hogy kicsit egoista legyek..)
Nehéz döntés, de mivel a Rose masináit "táblázatból" közelebbinek látom a sajáthoz, így én onnan választanék. : )
sárvédõbõl meg olyat választanék, ami nem fut be a fék alá, meg nem megy a nyeregvázcsõ közelébe se.. SKS RaceBlade pl. ilyen..
#11255
Írta 2013. július 13. - 09:34

Az is beszédes, hogy a canyon összes méretben azonos nyeregvázcsõ-szöggel (73,5 fok) gyártódik, ez azért nem szerencsés...
Miért nem szerencsés?
A sebesség mindent megold.
#11256
Írta 2013. július 13. - 09:32

#11257
Írta 2013. július 13. - 09:27

A 150 EUR felárat indokolhatja a könnyebb váz, a fullkarbon villa (a canyoné alunyakas). De a legfontosabb különbség, hogy a canyon roadlitenak borzasztó hosszú turistás fejcsöve van, a rose-nak meg átlagos amatõr váz geó.
Canyon, M méret: felsõcsõ ekv: 542mm, fejcsõ: 175mm
Rose, 55-ös méret: felsõcsõ ekv: 545 mm fejcsõ: 147 mm
(csak összehasonlításul az és Storck vázam, ez a másik véglet: felsõcsõ ekv: 548mm fejcsõ: 115 mm)
Szóval ha egy kis sportosság is cél, akkor szvsz egyértelmûen a Rose a kettõ közül. Az is beszédes, hogy a canyon összes méretben azonos nyeregvázcsõ-szöggel (73,5 fok) gyártódik, ez azért nem szerencsés...
Bármi szóba jöhet.
Viszont õk 1150 EUR-ért adjak azt (105/Mavic Aksium WTS), amit a Canyon 1000 EUR-ért (105/Mavic Aksium). Igaz, valahogy 0.2 kg-al könnyebb a Rose. Talán a 7005-ös váz miatt. Ráadásul mintha külsõ nem lenne a Rose eleve magasabb árában ("Kein Reifen 1")?
Az viszont nagyon cool, hogy cserélgethetem az alkatrészeket a Rose-nál, ráadásul képen mutatja is a változást!
#11258
Írta 2013. július 13. - 09:10

Adott két azonos árú gép. Nyilván nincs házon belüli verseny, tehát nem jobb egyik a másiknál. Látom, hogy a bal oldali gép Ultegra szettes, míg a jobb oldali "csak" 105-el szerelt. Ellenben utóbbinál kapásból jobb a váz és a villa + a gyengébb 105-ös alkatrészek ellenére is kedvezõbb az összsúly. Kinek célszerûbb választás az egyik és kinek a másik?
Az egy dolog, hogy könnyebb a váz és a villa is 20-20dekával (ha külön nézed a vázszettet ott írják M-es méretre a tömeget). A Roadlite-nak hosszabb pl. a fejcsöve, ami számíthat, ha nem porba letett kormánnyal szeretsz tekerni. Ezen felül bizonyos méreteknél kicsit más a geo. A 600+ km-es túrán sem volt derék/hátproblémám, így tuti jó a kormány-nyereg helyzetem.
A Sramos Roadlite-on én egybõl cseréltem a gumikat 25ös Conti GP 4000s-re (amik igazából 26,5-esek), latex belsõkre váltottam, kicseréltem a hajtókart a megszokott 180mm-esre, felkerült a hátranyúlás nélküli karboncsövem és a jól bevált Concor Light nyergem (+ alu kcs. kupakcsavar, BBB imbuszos gyz, de csak mert épp volt itthon).
Nem árt átgondolni, hogy Te mit cserélnél le egybõl és az mennyibe fog kerülni.
A Canyon nyeregcsõ biztos kényelmes, kár hogy nincs hátranyúlás nélküli verzióban. A fapados nyerget és a Ritchey komp csövet egybõl el is adtam, mindkettõ kõnehéz volt.
Ha jól értelmeztem, akkor az Ultimate villanyaka 1,1/4"-os, ilyen méretû kormányszár beszerzése macerásabb, ha mégsem jó a hossza és nem tõlük akarsz rendelni. Aztán lehet nincs igazam.
Én a kényelemre mentem rá, nem különösebben izgat, hogy könnyebb-e vagy nehezebb fél kulacs vízzel a komplett bringám.

Másrészt a kiírt átlagtömegadatok a fekete, eloxált verziókra vonatkoznak, ha a festettet veszed, az simán több lehet 10dekával.
Ha esetleg sárvédõt szeretnél feltenni, a Roadlite-on elfér a Crud Roadracer 25ös gumival, nem tudom, hogy az Ultimate-nél mekkora a hely a gumi fölött.
#11259
Írta 2013. július 13. - 09:01

Náluk szerintem még mindig úgy megy, hogy elég csak az emailt elküldeni elõnevezésként és a nevezési díjat lehet a helyszínen fizetni.
Én úgy értelmeztem, hogy utalni kell, így is tettem. Közben "elkelt" a nevezésem. Aki megy, jó tekerést! Ideális bringás idõjárás várható

#11260
Írta 2013. július 13. - 08:45

Urak,
Nem kell vkinek egy nevezés a vasárnapi tatabányai Turul kupára? Master, 100km, országút. Nekem közbejött valami. 2500 Ft volt, odaadom ingyen, ne vesszen kárba. A helyszínen már csak 4000-ért lehetne nevezni...
andersen10 kukac freemail pont hu
Link: Tatabányai Kerékpáros és Triatlon Klub
Náluk szerintem még mindig úgy megy, hogy elég csak az emailt elküldeni elõnevezésként és a nevezési díjat lehet a helyszínen fizetni.
A sebesség mindent megold.