Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#11241
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
félig off: kíváncsi vagyok, Valverde mennyire örül, hogy az ultrakönnyû karbon hátsókereke ilyen könnyen - csak úgy - eltört. peche van, hogy ezzel 10 percet és a dobogót is bukta. nos egy fûzött hátsókerék 850 gr körül összehozható, egy bora (ha ezzel ment) ennél 90 grammal könnyebb.

#11242
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Turul Kupa beszámolóm: Márkus Jani kerékpáros blogja: Turul Kupa - 2013.07.14.


A sebesség mindent megold.

 


#11243
culé

culé

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Megcsináltam, inkább az 54-es lesz a méretem.
Köszönöm szépen a segítséget!

Határeset. Sportra, versenyre a 52-est mondanám a rövidebb fejcsõ miatt, hosszabb stucnival. Túrára, fitnesszre talán inkább az 54-es. Eff. felsõcsõben csak 1.2 cm különbség van a két váz között, ezt bõven lehet kompenzálni kormányszárhosszal, szerintem egyikkel sem nyúlsz mellé.
Csináld meg a fit calculátort, nekem - és másnak is - egész jól visszaigazolta a gyakorlat a kapott eredményt:

Fit Calculator - Competitive Cyclist



#11244
etilin

etilin

    vendég

  • fórumtag
  • 228 hozzászólás
nekem három év használat során a csat kezd kicsit kopni.

Nállam fordítva van a lábam marad de cipõim nõnek. A bõrcipõk márcsak ilyenek. Kinyúlnak illetve ha vizet kap és kiszárad hirtelen akkor tud összemenni.

#11245
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Az ember lába folyamatosan nõ.


Ezt nem is tudtam:-)

Valami infó a cipõrõl?

Holnap megnézem magamnak.

#11246
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
A Canyon nyeregcsõ biztos kényelmes, kár hogy nincs hátranyúlás nélküli verzióban.

szerintem a 25 mm hátranyúlás az alap. gondolom még az egycsavaros nyeregcsövek idõszakából alakult ki így

#11247
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Van tapasztalat a Specialized csatos vs boa rögzítésrõl? Testbike 2 vélemény alapján jó a Boa is.
Jelenleg egy Gaerne csatos cipõm van. Elégedett vagyok vele.

A lábammal nem tudom mi van mert 8 éve amikor vettem jó volt a méret. Passzentos de jó. Mostanában meg kezd kicsi lenni. Ja és nem hiszem, hogy 34 évesen nõne a lábam.
Voltam BG mérésen, b/j 296/290mm. Érzem is minden cipõmben a különbséget.

Csatos vagy Boa?


Az ember lába folyamatosan nõ.


A sebesség mindent megold.

 


#11248
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Van tapasztalat a Specialized csatos vs boa rögzítésrõl? Testbike 2 vélemény alapján jó a Boa is.
Jelenleg egy Gaerne csatos cipõm van. Elégedett vagyok vele.

A lábammal nem tudom mi van mert 8 éve amikor vettem jó volt a méret. Passzentos de jó. Mostanában meg kezd kicsi lenni. Ja és nem hiszem, hogy 34 évesen nõne a lábam.
Voltam BG mérésen, b/j 296/290mm. Érzem is minden cipõmben a különbséget.

Csatos vagy Boa?

#11249
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Hüvelykujjszabályként nem rossz az a térd-pedál vonal. Bár én is kicsit hátrébb ülök a 170-es hajtókar ellenére (rövid a combom).
Az utolsó mondatodat részeiben igen, egészében viszont nem tudom értelmezni , és azt sem mi egészen, hogy mi köze az eredeti kérdéshez.

De MJani eredeti kérdésére visszatérve nem is ez a lényeg, hogy ideális-e a pedál fölött a térd dolog, hanem az arányok. Más példával: Képzeljünk el egy S méretû vázon egy "S méretû" ridert, ahol egy vonalban van a térd és a pedáltengely.
"Nagyítsuk fel" a vázat képzeletben L méretre és a ridert is. Ebben az esetben a térd a pedál elé kerülne. Ezért jó a vázméret függõ nyeregvázcsõszög. A karbon Canyon vázaknál meg is csinálták, 75 és 72 fok között váltakozik a szög. Az hogy az alunál nem tették meg, szerintem szimpla spórolás, és valljuk be nem egy igényes dolog... még akkor is, ha igazából csak az extrém kicsi és nagy vázaknál van komolyabb jelentõsége.


Vedd figyelembe a hajtókarhossz, lábméret és stoplihelyzet hatását is a nyereg helyzetére. ;)

A térd-pedáltengely fölé dolog pedig hülyeség. Mászás közben felborul az ideálisnak hitt pozíció, a fekvõbringákról meg ne is beszüljünk...

A meredekebb nyeregvázcsõszög arra is jó, hogy növekszik a tengelytáv ha nem nyúlnak a fejcsõszöghöz, országútinál kis méreteknél nem mûvészet belerúgni lassan kanyarodva az elsõkerékbe. A nyeregvázcsõszög hátranyúló nyeregcsõvel kompenzálható, a hosszabb effektív felsõcsõhossz pedig rövidebb kormányszárral.



#11250
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Határeset. Sportra, versenyre a 52-est mondanám a rövidebb fejcsõ miatt, hosszabb stucnival. Túrára, fitnesszre talán inkább az 54-es. Eff. felsõcsõben csak 1.2 cm különbség van a két váz között, ezt bõven lehet kompenzálni kormányszárhosszal, szerintem egyikkel sem nyúlsz mellé.
Csináld meg a fit calculátort, nekem - és másnak is - egész jól visszaigazolta a gyakorlat a kapott eredményt:

Fit Calculator - Competitive Cyclist



Sziasztok,

egy kis segítséget szeretnék kérni vázméret kérdéskörben!
172 cm- es magassághoz, 81 cm-es belsõ lábhosszhoz keresnék elsõ országúti kerékpárt. Túrázásra, élménykerékpározásra használnám. 52-es, vagy 54-es lehet az én méretem az alábbi modellnél?

http://www.trekbikes...ries/domane_2_0

A válaszokat elõre is köszönöm!



#11251
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Szimpla matematika. Az átlagember csípõ-térd és a térd-talp távolság aránya más mint a nyeregvázcsõ függõleges és vízszintes emelkedésének aránya. Ezért a különbözõ testméret esetén más nyeregvázcsõ szög az optimális ahhoz hogy azonos nyeregpozíció esetén térd a pedálvonal fölé essen. A lenti példában az XS méretû (50-es) es Canyon váznál, ami mondjuk egy 160-165 cm testmagassághoz jó, 73.5-ös nyeregvázcsõszög mellett átlagos testalkatnál jó eséllyel csak egyenes nyeregcsõvel érhetõ ez el. A Roze nyeregvázcsõszöge ugyanebben a méretben 75 fok.


Vedd figyelembe a hajtókarhossz, lábméret és stoplihelyzet hatását is a nyereg helyzetére. ;)

A térd-pedáltengely fölé dolog pedig hülyeség. Mászás közben felborul az ideálisnak hitt pozíció, a fekvõbringákról meg ne is beszüljünk...

A meredekebb nyeregvázcsõszög arra is jó, hogy növekszik a tengelytáv ha nem nyúlnak a fejcsõszöghöz, országútinál kis méreteknél nem mûvészet belerúgni lassan kanyarodva az elsõkerékbe. A nyeregvázcsõszög hátranyúló nyeregcsõvel kompenzálható, a hosszabb effektív felsõcsõhossz pedig rövidebb kormányszárral.

#11252
culé

culé

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok,

egy kis segítséget szeretnék kérni vázméret kérdéskörben!
172 cm- es magassághoz, 81 cm-es belsõ lábhosszhoz keresnék elsõ országúti kerékpárt. Túrázásra, élménykerékpározásra használnám. 52-es, vagy 54-es lehet az én méretem az alábbi modellnél?

http://www.trekbikes...ries/domane_2_0

A válaszokat elõre is köszönöm!

#11253
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Miért nem szerencsés?


Szimpla matematika. Az átlagember csípõ-térd és a térd-talp távolság aránya más mint a nyeregvázcsõ függõleges és vízszintes emelkedésének aránya. Ezért a különbözõ testméret esetén más nyeregvázcsõ szög az optimális ahhoz hogy azonos nyeregpozíció esetén térd a pedálvonal fölé essen. A lenti példában az XS méretû (50-es) es Canyon váznál, ami mondjuk egy 160-165 cm testmagassághoz jó, 73.5-ös nyeregvázcsõszög mellett átlagos testalkatnál jó eséllyel csak egyenes nyeregcsõvel érhetõ ez el. A Roze nyeregvázcsõszöge ugyanebben a méretben 75 fok.

#11254
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
ez se rossz:
ROSE Pro SL-3000 kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu

új ultegrával, ahogy látom, aksiummal, meg egész jó tömegben, szerintem a vázszett nem sokban tér el az Ultimate AL-tõl. Vagy van még kicsit drágábban karbonvázas Rose is, Athenaval meg DT Swiss RS1550-tel.

ROSE Carbon Pro-RS 3500 kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu

Azt a 7.1 kg-ot azért kicsit fenntartással kezelném. Rosenál pont az a jó, hogy cserélgethetsz.. Ahogy valami szigetlakó mondta, egy ideális világban Canyon masináit szabhatnád testre Rose építõjében, és mindezt a helyi bringaboltban vehetnéd át, ott érvényesíthetnéd a garanciát. : )

egyébként a láncvillahossz ugyanannyi az Ultimate és Roadlite modellek esetén, a tengelytáv rövidebb a Roadlite-nál, mert maga a felsõcsõ is rövidebb, cserébe a fejcsõ magasabban van.Szögben eltérést nem láttam. Rosenál mondjuk kissé "élesebb" a geo, meredekebb a fejcsõ, a tengelytáv minimálisan kurtább, akárcsak a láncvilla.. (minden esetben az 57-58as méreteket néztem, csak hogy kicsit egoista legyek..)

Nehéz döntés, de mivel a Rose masináit "táblázatból" közelebbinek látom a sajáthoz, így én onnan választanék. : )

sárvédõbõl meg olyat választanék, ami nem fut be a fék alá, meg nem megy a nyeregvázcsõ közelébe se.. SKS RaceBlade pl. ilyen..

#11255
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az is beszédes, hogy a canyon összes méretben azonos nyeregvázcsõ-szöggel (73,5 fok) gyártódik, ez azért nem szerencsés...


Miért nem szerencsés?


A sebesség mindent megold.

 


#11256
asztalosi

asztalosi

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Az ultimate fejcsöve tapered-es, már az enyém is az volt. Az acros csapágy meg egy igen finom kis cucc......

#11257
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Ne ilyedj meg nem gumma nélkül adják a Rozit, a "Kein Reifen" azért van, mert az Aksium kerékszett része a külsõ is, ott szerepel is hogy inkl. Reifen.
A 150 EUR felárat indokolhatja a könnyebb váz, a fullkarbon villa (a canyoné alunyakas). De a legfontosabb különbség, hogy a canyon roadlitenak borzasztó hosszú turistás fejcsöve van, a rose-nak meg átlagos amatõr váz geó.
Canyon, M méret: felsõcsõ ekv: 542mm, fejcsõ: 175mm
Rose, 55-ös méret: felsõcsõ ekv: 545 mm fejcsõ: 147 mm
(csak összehasonlításul az és Storck vázam, ez a másik véglet: felsõcsõ ekv: 548mm fejcsõ: 115 mm)

Szóval ha egy kis sportosság is cél, akkor szvsz egyértelmûen a Rose a kettõ közül. Az is beszédes, hogy a canyon összes méretben azonos nyeregvázcsõ-szöggel (73,5 fok) gyártódik, ez azért nem szerencsés...

Bármi szóba jöhet. :) Viszont õk 1150 EUR-ért adjak azt (105/Mavic Aksium WTS), amit a Canyon 1000 EUR-ért (105/Mavic Aksium). Igaz, valahogy 0.2 kg-al könnyebb a Rose. Talán a 7005-ös váz miatt. Ráadásul mintha külsõ nem lenne a Rose eleve magasabb árában ("Kein Reifen 1")?

Az viszont nagyon cool, hogy cserélgethetem az alkatrészeket a Rose-nál, ráadásul képen mutatja is a változást!



#11258
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Adott két azonos árú gép. Nyilván nincs házon belüli verseny, tehát nem jobb egyik a másiknál. Látom, hogy a bal oldali gép Ultegra szettes, míg a jobb oldali "csak" 105-el szerelt. Ellenben utóbbinál kapásból jobb a váz és a villa + a gyengébb 105-ös alkatrészek ellenére is kedvezõbb az összsúly. Kinek célszerûbb választás az egyik és kinek a másik?

Feltöltött kép


Az egy dolog, hogy könnyebb a váz és a villa is 20-20dekával (ha külön nézed a vázszettet ott írják M-es méretre a tömeget). A Roadlite-nak hosszabb pl. a fejcsöve, ami számíthat, ha nem porba letett kormánnyal szeretsz tekerni. Ezen felül bizonyos méreteknél kicsit más a geo. A 600+ km-es túrán sem volt derék/hátproblémám, így tuti jó a kormány-nyereg helyzetem.

A Sramos Roadlite-on én egybõl cseréltem a gumikat 25ös Conti GP 4000s-re (amik igazából 26,5-esek), latex belsõkre váltottam, kicseréltem a hajtókart a megszokott 180mm-esre, felkerült a hátranyúlás nélküli karboncsövem és a jól bevált Concor Light nyergem (+ alu kcs. kupakcsavar, BBB imbuszos gyz, de csak mert épp volt itthon).

Nem árt átgondolni, hogy Te mit cserélnél le egybõl és az mennyibe fog kerülni.

A Canyon nyeregcsõ biztos kényelmes, kár hogy nincs hátranyúlás nélküli verzióban. A fapados nyerget és a Ritchey komp csövet egybõl el is adtam, mindkettõ kõnehéz volt.

Ha jól értelmeztem, akkor az Ultimate villanyaka 1,1/4"-os, ilyen méretû kormányszár beszerzése macerásabb, ha mégsem jó a hossza és nem tõlük akarsz rendelni. Aztán lehet nincs igazam.

Én a kényelemre mentem rá, nem különösebben izgat, hogy könnyebb-e vagy nehezebb fél kulacs vízzel a komplett bringám. :)

Másrészt a kiírt átlagtömegadatok a fekete, eloxált verziókra vonatkoznak, ha a festettet veszed, az simán több lehet 10dekával.


Ha esetleg sárvédõt szeretnél feltenni, a Roadlite-on elfér a Crud Roadracer 25ös gumival, nem tudom, hogy az Ultimate-nél mekkora a hely a gumi fölött.

#11259
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Náluk szerintem még mindig úgy megy, hogy elég csak az emailt elküldeni elõnevezésként és a nevezési díjat lehet a helyszínen fizetni.


Én úgy értelmeztem, hogy utalni kell, így is tettem. Közben "elkelt" a nevezésem. Aki megy, jó tekerést! Ideális bringás idõjárás várható :)

#11260
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Urak,
Nem kell vkinek egy nevezés a vasárnapi tatabányai Turul kupára? Master, 100km, országút. Nekem közbejött valami. 2500 Ft volt, odaadom ingyen, ne vesszen kárba. A helyszínen már csak 4000-ért lehetne nevezni...
andersen10 kukac freemail pont hu

Link: Tatabányai Kerékpáros és Triatlon Klub


Náluk szerintem még mindig úgy megy, hogy elég csak az emailt elküldeni elõnevezésként és a nevezési díjat lehet a helyszínen fizetni.


A sebesség mindent megold.