Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#11201
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

tudom, nem váz, de.. néztem a gruppókat pár napja bike24-en, milyen áron kínálják magukat.. És összehasonlítva ár-tömeg-testreszabhatóság részeket, ami vitte a prímet, az a sram rival volt..

New SRAM Rival 8 Piece Groupset Road Bike Kit | eBay

testreszabhatóság alatt a lánckeréksor-választékot értem, igaz, aminek jó a széle is, és vége is (11-28 kompakthoz) ott pont elvész a síkon a finom emelkedés elõnye.

nem sokkal drágább az apextõl, de jóval könnyebb, ráadásul gondolom, nem a tartósság rovására. sajnos kis hazánkban még mindig sokan idegenkednek a Sramtól, így alig pár embertõl láttam visszajelzéseket (red, apex), azokra egyértelmûen pozitív ment.


...sokáig használtam a RIVAL szettet, sõt a hajtõmû még most is fent van, addig nem cserélem le a RED-re míg használható. Teljesen jól tette a dolgát, bár nálam az elsõ váltó rakoncátlankodott, nem tudtam beállítani. Vagy túldobta, vagy nem akart felváltani. Valszeg én voltam a gyagyás mert az új tulaj imádja és jól mûkszik nála. Beruháztam az új RED-re, de nincs akkora különbség a két szett között mint amekkorát az árkülönbség miatt elvárna az ember. Sõt, a RIVAL fékei olyan brutál, aminek a RED az árnyékában sincs. A tömege sem vészes, és valóban a SRAM sorok nagyon jól variálhatók. Sokan idegenkednek tõle, és az is igaz, a Shimano csendesebb és finomabbnak tûnik, és az is szerintem. Nem oly rég volt nálam egy teszt gép ami új 105-ös szettel volt szerelve, de az olyan finoman csendesen váltott, h idõnként megnéztem, valóban arrébb rakta-e a láncot. Én maradok a SRAM-nál, nekem bejött. ;)

Ridley Noah Fast 


#11202
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi, igen, ezek opciók, csak a jelenlegi 10,5-nél hosszabb stucnit nem nagyon szeretnék, bután nézne ki ennél a vázméretnél, meg az elsõ kerék fölé csúszna a súlypont. Hosszabb reach-es kormány sem opció. Tulajdonképpen ez így most rendben van, asszem az lesz próbálok vadászni egy storck villát, van amelyiknek állítólag 1-1,5 cm-vel hosszabb a normálnál a tengely korona távolsága. Ebben az esetben 1 cm hézagoló maradna a stucni alatt, ami már teljesen rendben lenne. Csak sajnálnám ezt a jó kis Controltech villát (335 gramm volt vágatlanul...), egy jobb storck meg akciósan is 350 EUR....


Úgy még nem próbáltad, hogy közelebb hozod és lejjebb rakod a kormány? Hátha úgy is kényelmes lenne.


A sebesség mindent megold.

 


#11203
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha "magasabb" villat teszel be, hatradol a vaz, csokken a nyeregvazcsoszog, stbstbstb. ;)


Centiként kb fél fokkal.


A sebesség mindent megold.

 


#11204
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Ha "magasabb" villat teszel be, hatradol a vaz, csokken a nyeregvazcsoszog, stbstbstb. ;)

#11205
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

A mérethez képest hosszú felsõcsõ és normál vagy rövid fejcsõ. Sajnos jelenleg turistáknak gyártják a versenymodelleket is, ezért is hajt a versenyzõk többsége sokkal kisebb modellel, mint ami kéne neki.
Azt nézem, hogy neked egy átlagos sloping váz is jó lenne kicsit hosszabb stucnival.


Köszi, igen, ezek opciók, csak a jelenlegi 10,5-nél hosszabb stucnit nem nagyon szeretnék, bután nézne ki ennél a vázméretnél, meg az elsõ kerék fölé csúszna a súlypont. Hosszabb reach-es kormány sem opció. Tulajdonképpen ez így most rendben van, asszem az lesz próbálok vadászni egy storck villát, van amelyiknek állítólag 1-1,5 cm-vel hosszabb a normálnál a tengely korona távolsága. Ebben az esetben 1 cm hézagoló maradna a stucni alatt, ami már teljesen rendben lenne. Csak sajnálnám ezt a jó kis Controltech villát (335 gramm volt vágatlanul...), egy jobb storck meg akciósan is 350 EUR....

#11206
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
tudom, nem váz, de.. néztem a gruppókat pár napja bike24-en, milyen áron kínálják magukat.. És összehasonlítva ár-tömeg-testreszabhatóság részeket, ami vitte a prímet, az a sram rival volt..

New SRAM Rival 8 Piece Groupset Road Bike Kit | eBay

testreszabhatóság alatt a lánckeréksor-választékot értem, igaz, aminek jó a széle is, és vége is (11-28 kompakthoz) ott pont elvész a síkon a finom emelkedés elõnye.

nem sokkal drágább az apextõl, de jóval könnyebb, ráadásul gondolom, nem a tartósság rovására. sajnos kis hazánkban még mindig sokan idegenkednek a Sramtól, így alig pár embertõl láttam visszajelzéseket (red, apex), azokra egyértelmûen pozitív ment.

Talán ha Rivalból is lesz 11es, akkor a 10esbõl lesz egy söprés, nem? : )

Donciccio linkjéhez csak annyit: sajna ezt nagy üzemben nem lehet kivitelezni.. :\ változó nyeregvázcsõszög, változó láncvillahossz, tkp. 1 cm-enként méret. Kivitelezhetetlen. Még könnyebbé teszi a szélsõséges alkatúaknak a méretválasztást, hogy stucniból is van vagy három fajta méret raktáron a legtöbb helyen (9-10-11) aztán annyi.

#11207
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kösz a tippet, de mi az a versenygeó? ahány gyártó, annyiféle. Már most egyenlõre maradok a Storckon, de ha tudsz típust, megköszönöm, én nem találtam. Amúgy most errõl van szó, és ahogy mondtam, csak a fejcsõhosszal nem vagyok kibékülve:

A mérethez képest hosszú felsõcsõ és normál vagy rövid fejcsõ. Sajnos jelenleg turistáknak gyártják a versenymodelleket is, ezért is hajt a versenyzõk többsége sokkal kisebb modellel, mint ami kéne neki.
Azt nézem, hogy neked egy átlagos sloping váz is jó lenne kicsit hosszabb stucnival.
Pl azt itthon kaphatókból:
merida race széria 52-es méret
giant tcr s vagy m méret, bár az m lehet necces a lapos nyeregvázcsõszög miatt
canyon ultimate cf 52-es méret
rose xeon 53-as méret
cube agree 56-os méret
wilier izoard xp 53-as méret



A jó ég tudja mit jelentenek azok a számok. Tény hogy ott van egy nagyobb lyuk a méretben, csak ha a felsõcsõ méretugrásait nézem. Amúgy nem is a lenti váz geóját linkeltem, de gyk. az összes karbon mezõnybringájuk ua. méretezésû...

De csak a felsõcsõnél van lyuk, a reach-nél látszik, hogy valójában nincs, csak torzul a felsõcsõhossz.


A sebesség mindent megold.

 


#11208
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.426 hozzászólás

A jó ég tudja mit jelentenek azok a számok. Tény hogy ott van egy nagyobb lyuk a méretben, csak ha a felsõcsõ méretugrásait nézem. Amúgy nem is a lenti váz geóját linkeltem, de gyk. az összes karbon mezõnybringájuk ua. méretezésû...


versenygeo: Master | Colnago

#11209
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

?? 51-55 közt légüres tér?


A jó ég tudja mit jelentenek azok a számok. Tény hogy ott van egy nagyobb lyuk a méretben, csak ha a felsõcsõ méretugrásait nézem. Amúgy nem is a lenti váz geóját linkeltem, de gyk. az összes karbon mezõnybringájuk ua. méretezésû...

#11210
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
?? 51-55 közt légüres tér?

#11211
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

52-es versenygeos váz kell neked. Pl mint az enyém csak eggyel kisebben.

Kösz a tippet, de mi az a versenygeó? ahány gyártó, annyiféle. Már most egyenlõre maradok a Storckon, de ha tudsz típust, megköszönöm, én nem találtam. Amúgy most errõl van szó, és ahogy mondtam, csak a fejcsõhosszal nem vagyok kibékülve:
Posted Image

És ez a geó, az enyém 51-es:

Posted Image

#11212
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Jani még valami,


Nálam ez nem teljesül. Nem mintha az UCI versenyen akarnék indulni :), de utánanéztem a szabálynak. Az 5 cm valóban létezõ általános szabály, de az UCI rendelkezik a hozzám hasonló anatómia (gyk. rövid comb) kivételes kezelésérõl, kiemelve a lényeg:

(1) The distances mentioned in footnote (1) to articles 1.3.013 and 1.3.016 above may be reduced
where that is necessary for morphological reasons. By morphological reasons should be understood
everything to do with the size and limb length of the rider.
Any rider who, for these reasons, considers that he needs to use a bicycle of lesser dimensions than
those given shall inform the commissaires' panel to that effect when presenting his licence. In that
case, the panel may conduct the following test. Using a plumb-line, they shall check to see whether,
when pedalling, the point of the rider's knee when at its foremost position passes beyond a vertical
line passing through the pedal spindle
(see diagram «Measurements (2)»).

Magyarul kérvényezni kell, ebben az esetben a kötelezõ feltétel, hogy a nyeregorr és a térd nem nyúlhat a középcsapágy elé, ezt kell igazolni. Ezeknek például én is megfelelek.

Hülyeséget írtam, amit akartam: a nyeregorr nem nyúlhat a középcsapágy elé, illetve ebben az elõrébb tolt nyereg pozícióban sem kerülhet a térd a pedálvonal elé. Legalábbis én így értelemezem.

Köszi. Soha nem néztem utána, elhittem amit mások írtak. Pont, ha jól emlékszem Balázs írta, hogy a kis méretû bringások kerülnek ezzel hátrányba, de most majd megírom neki ezt a kivételt.
Én is így értelmezem.

A mostani Storck tulajdonképpen jó leszámítva a fejcsõ hosszt, ami túl rövid ( a dologhoz tartozik, hogy a gyári Storck villák tengely-korona távolsága kb. 0.5-1 cm hosszabb, mint a standard, ami hozzáadódva ugye emelné a fejcsövet, de nekem nem gyári villám van). Szóval: 54-55/13-14/74-74.5 és bár nem kérdezted, de a nyeregvázcsõhossz 50-52cm között (C-T), az alacsony átlépésim meg az optika miatt.

52-es versenygeos váz kell neked. Pl mint az enyém csak eggyel kisebben.

Jani, egy apró kérdés: írtad, hogy kiesett egy kulacs, a nem sztenderd átmérõje miatt.. ilyenkor mennyire fordul meg a fejedben olyan gondolat, hogy a kirepülõ kulacs beakadhatott volna a hátsó kerék-váz közé, vagy a küllõk közé, és elveszted az irányítást? : )

tudom, nagyon alacsony a valószínûsége annak, hogy ez megesik, de hát elõfordult már..

Egyáltalán nem, ez a lehetetlen határát súrolja.

Szerintem sokkal nagyobb az eselye, hogy mas esik el benne, leginkabb ezert kell ez lehetoleg elkerulni.

Vagy ezért kell eldobálni, hogy mások rámenjenek. :) Csak viccelek.


A sebesség mindent megold.

 


#11213
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
azert a kulacs es a kulacstarto(k nagy resze) is altalaban a 3Ft-bol eloallitott majd 4000%-os haszonkulccsal eladott termekek amugyis nepes taborat gyarapitjak. Ergo nem veszik tul komolyan a toleranciakat, nekem peldaul volt olyan BBB kulacstartom amiben semmilyen kulacs nem maradt meg, montizni teljesen alkalmatlan volt, atraktam az orszagutira, de ott is kirepult a (BBB) kulacs belole egy 3centi padkara valo felhajtas alkalmaval. ilyen szempontbol jok az alu tartok, azokat lehet picit hajlitani, es akkor stabilabban fognak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11214
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

...én nem standard bicajos kulacsokat ...


Az a baj hogy még az a standard sem feltétlenül standard. Nemrég váltottam Tacx tartókra (Foxy) és kiderült standard kulaccsal nem barátok, mert a Tacx kulacsok alján van egy letörés, most vehetek új kulacsokat is hozzá :(

Szerintem sokkal nagyobb az eselye, hogy mas esik el benne, leginkabb ezert kell ez lehetoleg elkerulni.


A Pelso-n elõttem szakad le egy srác triatlonos nyereg mögötti kulacstartója két kulaccsal. Volt is nagy riadalom. Úgy tudom az UCI ezt is tiltja, ha már elõjött a téma...:

.. UCI also banned riders from attaching bottles to their bike anywhere but inside the frame’s front triangle. Bottles can no longer be mounted behind the saddle or on the handlebars.

#11215
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
Jani kulacsa nálam van,illetve az elsõkerekembe integrálva :) ami érdekes,hogy én nem standard bicajos kulacsokat cipelek,hanem 0.7l-es pet palackokat,ezek sokkal kisebb átmérõvel rendelkeznek mint a hagyományos kulacsok,és még sosem estek ki a tartoból,csak zörögnek mint állat.

#11216
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Szerintem sokkal nagyobb az eselye, hogy mas esik el benne, leginkabb ezert kell ez lehetoleg elkerulni.

#11217
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Jani, egy apró kérdés: írtad, hogy kiesett egy kulacs, a nem sztenderd átmérõje miatt.. ilyenkor mennyire fordul meg a fejedben olyan gondolat, hogy a kirepülõ kulacs beakadhatott volna a hátsó kerék-váz közé, vagy a küllõk közé, és elveszted az irányítást? : )

tudom, nagyon alacsony a valószínûsége annak, hogy ez megesik, de hát elõfordult már..

#11218
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

a nyeregorr és a térd nem nyúlhat a középcsapágy elé, ezt kell igazolni. Ezeknek például én is megfelelek.


Hülyeséget írtam, amit akartam: a nyeregorr nem nyúlhat a középcsapágy elé, illetve ebben az elõrébb tolt nyereg pozícióban sem kerülhet a térd a pedálvonal elé. Legalábbis én így értelemezem.

#11219
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Milyen meretet keresnel (kerestel) idealis esetben?

eff. felsocso/fejcso/nyeregszog eleg


A mostani Storck tulajdonképpen jó leszámítva a fejcsõ hosszt, ami túl rövid ( a dologhoz tartozik, hogy a gyári Storck villák tengely-korona távolsága kb. 0.5-1 cm hosszabb, mint a standard, ami hozzáadódva ugye emelné a fejcsövet, de nekem nem gyári villám van). Szóval: 54-55/13-14/74-74.5 és bár nem kérdezted, de a nyeregvázcsõhossz 50-52cm között (C-T), az alacsony átlépésim meg az optika miatt.

#11220
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Jani még valami,

A Egyébként az UCI rendesen szívatja a kicsiket az 5 cm-es szabályával.


Nálam ez nem teljesül. Nem mintha az UCI versenyen akarnék indulni :), de utánanéztem a szabálynak. Az 5 cm valóban létezõ általános szabály, de az UCI rendelkezik a hozzám hasonló anatómia (gyk. rövid comb) kivételes kezelésérõl, kiemelve a lényeg:

(1) The distances mentioned in footnote (1) to articles 1.3.013 and 1.3.016 above may be reduced
where that is necessary for morphological reasons. By morphological reasons should be understood
everything to do with the size and limb length of the rider.
Any rider who, for these reasons, considers that he needs to use a bicycle of lesser dimensions than
those given shall inform the commissaires' panel to that effect when presenting his licence. In that
case, the panel may conduct the following test. Using a plumb-line, they shall check to see whether,
when pedalling, the point of the rider's knee when at its foremost position passes beyond a vertical
line passing through the pedal spindle
(see diagram «Measurements (2)»).

Magyarul kérvényezni kell, ebben az esetben a kötelezõ feltétel, hogy a nyeregorr és a térd nem nyúlhat a középcsapágy elé, ezt kell igazolni. Ezeknek például én is megfelelek.