Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#11101
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Van valami tapasztalat, hogy Campagnolo 11-hez milyen nem Campa bowdent érdemes használni? Van valami ami hasonló minõségû?

A probléma az, hogy a campa szettben levõ hátsó váltó bowden rövid. Gondoltam hátha létezik belõle hosszabb, de állítólag nincs. Amit vettem hozzá, azzal mûködik, de nem olyan szépen mint elõtte a sajátjával. (ennek persze akár az is lehet még az oka, hogy új a bowdenezés és kell neki vmennyi idõ, hogy bejáródjon, de mi van, ha így marad?)

Nem lehet, hogy valahol nagy a törés a házban vagy a ház vége nincs szépen eldolgozva?

Így fogod használni a bringát ahogy a képen látszik? Azért kérdezem, mert elég furcsán áll a kormányod (bár lehet csak a kép csal) és nincs rajta bandázs.


A sebesség mindent megold.

 


#11102
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
Van valami tapasztalat, hogy Campagnolo 11-hez milyen nem Campa bowdent érdemes használni? Van valami ami hasonló minõségû?

A probléma az, hogy a campa szettben levõ hátsó váltó bowden rövid. Gondoltam hátha létezik belõle hosszabb, de állítólag nincs. Amit vettem hozzá, azzal mûködik, de nem olyan szépen mint elõtte a sajátjával. (ennek persze akár az is lehet még az oka, hogy új a bowdenezés és kell neki vmennyi idõ, hogy bejáródjon, de mi van, ha így marad?)

#11103
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Írnak a szökésemrõl is. :)
nosza.info | Idén (is) az utolsó emelkedõ döntött a Tarján Kupán


A sebesség mindent megold.

 


#11104
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Valoban, a penzdijast en is nyiltnak hagynam.

#11105
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez fordítva is igaz. Milyen kiszúrás már egy abszolút amatõrrel szemben, ha "profikkal" kell megküzdenie? Így legalább van esélye jobb helyezést elérni.

Más kérdés, hogy én ha megyek is az idén, most sem az érdekel mennyi idõ alatt szenvedem fel magam, no meg nem is érint a "profik" külön menése, mert azzal az idõvel amivel én felérek, tán még egy a környéken élõ öreg mamóka is feltekerne. :)

Szóval a lényeg, hogy nincs igazság ezen a téren sem. Az amatõröknek jól jöhet a dolog, bár ahogy írod, mivel tökéletes ellenõrzés nem lesz, úgyis azon indul mindenki, amelyiken akar. Maximum nem írja be, hogy milyen egyesületbe teker. (Bár utólag azért úgyis fény derül erre.) De gondolom, hogy akik igazán nagyot akarnak menni, úgyis a jobbik csoportot célozzák meg.

Lehetne jobban is csinálni. Lehetne egy verseny és egy "túra". Itthon nincsenek profik azt a pár Stubán-féle versenyzõt kivéve, de lehet õk még a pénzdíj miatt sem fognak eljönni, mert elindulnak egy rendes versenyen. A maradékot nem lehet szétosztani licencesekre és nem licencesekre, teljesen homogén mezõny, látszik a versenyeken is, hülyeséget csinálnak ezzel a szervezõk, pl kizárnak olyan versenyzõket a pénzdíjas versenybõl, akik odaérhetnének a végén, csak ezért meg senki nem fog licencet kiváltani.
Az abszolút amatõr vs profiról az jut eszembe, hogy mindenki dolgozzon meg az eredményeiért, érdemtelenül senkinek ne járjon.


A sebesség mindent megold.

 


#11106
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

Most nézem, hogy lesz külön futam a "profiknak" is a kékesi csúcstámadáson. A kiírásban kitiltják a licenceseket a sima versenyrõl. Bennem az ilyen versenyekkel kapcsolatban mindig felvetõdik az a kérdés, hogy ezt hogyan tudják betartatni? Van listájuk? És ha van akkor honnan? Meg milyen kiszúrás ez egy triál vagy egy dh versenyzõvel szemben, aki csak el akar kirándulgatni a versenyen. :)


Ez fordítva is igaz. Milyen kiszúrás már egy abszolút amatõrrel szemben, ha "profikkal" kell megküzdenie? Így legalább van esélye jobb helyezést elérni.

Más kérdés, hogy én ha megyek is az idén, most sem az érdekel mennyi idõ alatt szenvedem fel magam, no meg nem is érint a "profik" külön menése, mert azzal az idõvel amivel én felérek, tán még egy a környéken élõ öreg mamóka is feltekerne. :)

Szóval a lényeg, hogy nincs igazság ezen a téren sem. Az amatõröknek jól jöhet a dolog, bár ahogy írod, mivel tökéletes ellenõrzés nem lesz, úgyis azon indul mindenki, amelyiken akar. Maximum nem írja be, hogy milyen egyesületbe teker. (Bár utólag azért úgyis fény derül erre.) De gondolom, hogy akik igazán nagyot akarnak menni, úgyis a jobbik csoportot célozzák meg.

#11107
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Pedig azon agyaltam, hogy a gyorsak amint felernek es egybol visszagurulnak, akkor meg elerik a masodik verseny rajtjat.

#11108
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Re: Fejes: Ez a Tatra Kor?
Ha tenyleg ez a ket leanyka lett a 2. es a 3. akkor valoszinuleg azert nem olvastal rola. ;)

#11109
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Most nézem, hogy lesz külön futam a "profiknak" is a kékesi csúcstámadáson. A kiírásban kitiltják a licenceseket a sima versenyrõl. Bennem az ilyen versenyekkel kapcsolatban mindig felvetõdik az a kérdés, hogy ezt hogyan tudják betartatni? Van listájuk? És ha van akkor honnan? Meg milyen kiszúrás ez egy triál vagy egy dh versenyzõvel szemben, aki csak el akar kirándulgatni a versenyen. :)


A sebesség mindent megold.

 


#11110
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

agyonverte lejtõn a hintalovasokat.

Like! Még nem hallottam eddig, lopom :)

A fiam megy ugy a kis 16"-os biciklijevel, hogy nem fel semmitol. Rossz nezni.
Ja es tegnap mar panaszkodott, hogy miert nincs neki meg valtos biciklije, hiszen o mar profi biciklis. :)


Mi kicsit elõrébb járunk, most állt át a nagyobbik 20-as MTB-rõl egyilyenre, csak egyenes kormányra átszerelve. Síkon már nagyon szépen és hosszan tartja 20-25 közötti tempót, a meredekebb emelkedõknél azért el-elfogy a lelkesedés, de pl. a Pap-rétet megjártuk oda-vissza tolás, pihenés nélkül. Utólag azt mondom jó döntés volt, hogy a 20-as montiról nem MTB-re hanem erre váltottunk, kifejezetten élvezi hogy haladósabb a bringa.

#11111
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Fejes Gabinak lesz mibõl innia egy évig!

(hol adnak még ekkora kupát?)

Obrzok

Érdekes, hogy a régió egyik legnívósabb amatõr versenyét (ahol azért konti és pro-konti menõk is elindulgatnak) szépen-csendben megnyeri, de errõl egy szó sincs sehol.

#11112
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Engem az zavar igazan, hogy nem latom, hova megyek, es tudom, hogy nincs lezart ut, lehet ott barmi. (futott mar at elottem pl. 20meterrel ket szarvas is) Ezt a "szorongast" vagy minekhivjam biztos lehetne fejleszteni valamivel. (Mozartot hallgatva mint Bugno, pl? ;)

Idegen helyen meg pluszban ott van az a problema is, hogy nem tudom milyen kanyar jon. Lehet, hogy csak rovid 20 fokos, mehetnek fek nelkul, de az is lehet, hogy egyre durvabban kanyarodo, visszaforditoba atcsapo.
Vagy meg durvabb, egesz egyenletes balkanyar, a vegen egy jobbos hajtuvel.
Olaszorszagban most volt "szerencsem" ilyenekhez.
Mondjuk ez ellen hasznalhato lenne a Garmin terkepe, persze ez csak "fotelben" jut eszembe, lehet nem kivitelezheto a gyakorlatban.

A Marmotte-on es hasonlokon meg ugyan ha latom is milyen kanyar jon, azt nem lehet tudni, hogy az elottem meno milyen tempoban fog belemenni, milyen iven es persze jonnek a "kamikazek" is hatulrol. Es mindig van komoly baleset, en legalabb kettot lattam.

btw. A fiam megy ugy a kis 16"-os biciklijevel, hogy nem fel semmitol. Rossz nezni.
Ja es tegnap mar panaszkodott, hogy miert nincs neki meg valtos biciklije, hiszen o mar profi biciklis. :)

#11113
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás
Köszönöm a dicséretet, örülök, ha tényleg így van. :)

Én - ha jól emlékszem, hiszen a flow-élmény miatt utólag nem mindig tudom jól rekonstruálni a történteket - az elsõ körben csak szép nyugisan legurultam a mezõnnyel, a második körben viszont elég hátulról kezdtem a hegyet, ezért aztán lefelé fel kellett zárkóznom az elejére, ekkor nem is voltak sokan elõttem (csak Tufira meg Bacsek Zolira emlékszem a környezetembõl, úgy emlékszem jól otthagytam õket :) ), úgyhogy a második körben elég jól ki tudtam ereszteni, élveztem :) (Bár azért az esetleges szembejövõ forgalom miatt ebben a körben sem mentem vakmerõen.) Aztán a harmadik körben szintén, fel kellett zárkóznom, de ekkor ott voltak az említett autók, majd amikor azokat megelõztük Tufival, egy KSI-s srác bénázott elõttem, aki az utolsó jobbos kanyarban bukott is (a bringa bedöntése és kanyarodás helyett inkább vészfékezett, emiatt én is vészfékeztem, kacsázott kicsit a bringa alattam, de nekem sikerült nem felborulni).

Egyébként pont nemrég kipróbáltam, Dobogókõrõl Pomázig tényleg sima ügy fék nélkül lejönni, semmi extra. Csak Pilisszentkereszten a keresztezõdés elõtt kellett egyet belefékeznem, mert egy busz épp akkor fordult be Pilisszántó felé.

Mód.: Valamennyire a bringán is múlhat a dolog, az Orbeámat sokkal-sokkal biztonságosabbnak, stabilabbnak érzem, mint korábban a Bianchit. Imádom ezt a bringát. :)

#11114
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Koszi, hat nagyjabol ilyen kulonbsegekre szamitottam.
Nem tul jo dolog 10mp-t bukni ott, ahol inkabb lemaradast kellene behozni, de masodpercek helyett csak siman bukni meg nagyobb szivas lenne.
Es hat az elso korben pl. ezt lattam magam elott.
Tarján Kupa 2013 lucky crash - YouTube
Tavaly en jartam hasonloan, csak nem autoval, hanem "csak ugy" estem. Utana felertem ugyan azokra, akikkel voltam, de akkor kezdtek steherezni egy furgon mogott (hogy miert kell ezt??), es hat en a sor vegen mar joval kisebb szelarnyekot kaptam csak, nem birtam.

A lejtõzésre is születni kell, itt van Isti példája is, két éve bringázik és túlnõtte a magyar mezõnyt, meg a profiknál is nagyon sokan vannak, akik hiába edzenek sokat mégsem tudnak lefelé menni. Én végig biztonságosan mentem lefelé, nem kockáztattam semmit, egyszer sem voltam a határon.


A sebesség mindent megold.

 


#11115
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Koszi, hat nagyjabol ilyen kulonbsegekre szamitottam.
Nem tul jo dolog 10mp-t bukni ott, ahol inkabb lemaradast kellene behozni, de masodpercek helyett csak siman bukni meg nagyobb szivas lenne.
Es hat az elso korben pl. ezt lattam magam elott.
Tarján Kupa 2013 lucky crash - YouTube
Tavaly en jartam hasonloan, csak nem autoval, hanem "csak ugy" estem. Utana felertem ugyan azokra, akikkel voltam, de akkor kezdtek steherezni egy furgon mogott (hogy miert kell ezt??), es hat en a sor vegen mar joval kisebb szelarnyekot kaptam csak, nem birtam.

#11116
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kar, hogy nem vittel telefont.
De elvileg ki tudod nezni a Polarbol is ezt a szakaszt, nem? Kivancsi lennek.
Strava Segment | Tarján Kupa downhill

Meglehetosen ovatosan mentem mindharom alkalommal, nem is nagyon tekertem, pedig felul azert lehet batran.
Az elso "nagyobb" (nem belathato) jobbos kanyarban 62-es max, ez azert mar nem kellemes nekem, de gondolom siman beveheto barmilyen tempoval.
A balos visszaforditoban 42, a jobbos hajtuben 33, az utolso balosban 45 volt a legjobb tempom.

Megnezned ezeket, plz?

Az utolsó kör adatai nincsenek meg, mert a sebesség szenzor nagy melegben számomra érthetetlen módon nem mûködik, de szerintem a 2. körben voltam a leggyorsabb, mert ott kellett a legtöbbet ledolgoznom és szinte nem zavart semmi,
A második körben kb 1:40-es idõt mentem ezen a szakaszon, nehéz megmondani a fájlból pontosan, lehet még 1-2 mp mínusz, de inkább felfelé kerekítettem. A jobbos kanyarban 69-cel mentem, a balos visszafordítóban 52,7, a jobbos hajtûben 42,2, a végén a balosban pedig 49,6 volt a legkisebb sebességem, ezek jól látszódnak a fájlból. Az utolsó balost bármennyivel be lehet venni, a 2. körben éppen elõztem egy autót, azért lett ilyen kevés.
Isti idejét is nagyjából lehet látni (a sebességei persze nem mérvadóak) és szerintem egyszer sem tudott tisztán lemenni, mert vagy a mezõnyben volt vagy a kísérõ kocsik voltak az útjában (utolsó kör), egy kicsivel vagyok nála gyorsabb, mert az egyenesekben a nagyobb tömegem miatt jobban haladok lefelé, de a kanyarokban kb ugyanúgy megyünk (szerintem fogunk mi még egyszer együtt megszökni egy lejtõs kanyargós pályán :) ).

Valóban egy ifista nyerte a Tarján kupát??

Igen, válogatott versenyzõ az amatõr mezõnyben (erre már volt idén többször példa). Jókor indította a hajrát, a többiek meg eleve nem sprintelnek jól.

A kisebbik Varró tesó, elõbb-utóbb úgyis megtanuljuk a nevét mert nem falábú. Mellesleg fiatal kora ellenére már-már celeb lett a válogatott keretbõl való kizárásos sztorija miatt (leírta a véleményét a szövetségi ügyekrõl meg az utánpótlás helyzetérõl, a cikk azóta egyébként nem elérhetõ)
Varró Gergely kerettagságát azonnali hatállyal felfüggesztették

Hazafelé mesélték az öregek, hogy kb ugyanaz a helyzet mint 40éve volt. A szövetség még az elõzõ rendszerben él.

Õ egy nagyon jó montis lenne, meséltek róla pár történetet, pl hogy papucsban agyonverte lejtõn a hintalovasokat.


A sebesség mindent megold.

 


#11117
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
A kisebbik Varró tesó, elõbb-utóbb úgyis megtanuljuk a nevét mert nem falábú. Mellesleg fiatal kora ellenére már-már celeb lett a válogatott keretbõl való kizárásos sztorija miatt (leírta a véleményét a szövetségi ügyekrõl meg az utánpótlás helyzetérõl, a cikk azóta egyébként nem elérhetõ)
Varró Gergely kerettagságát azonnali hatállyal felfüggesztették

Valóban egy ifista nyerte a Tarján kupát??



#11118
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
Valóban egy ifista nyerte a Tarján kupát??

#11119
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

hm, ez a tourdepecs erdekelne, de pont Balatonon leszek. :/ Azert megprobalok majd nem bankodni. :)

Azert az kemeny, hogy a hegyi OB 22km-s. Hm, talaltak egy Galibiert? Hat nem, 150meterrol 520meterre... 2% atlag. upsz.


Ausztriában 50km,és az sem emelkedik végig :)

#11120
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Kar, hogy nem vittel telefont.
De elvileg ki tudod nezni a Polarbol is ezt a szakaszt, nem? Kivancsi lennek.
Strava Segment | Tarján Kupa downhill

Meglehetosen ovatosan mentem mindharom alkalommal, nem is nagyon tekertem, pedig felul azert lehet batran.
Az elso "nagyobb" (nem belathato) jobbos kanyarban 62-es max, ez azert mar nem kellemes nekem, de gondolom siman beveheto barmilyen tempoval.
A balos visszaforditoban 42, a jobbos hajtuben 33, az utolso balosban 45 volt a legjobb tempom.

Megnezned ezeket, plz?