Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#11081
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Van valakinek a hosszú esztergomi idõfutamról vagy a Hegyek Pokláról szinttérképe? Szeretnék egy kicsit számolgatni. :)


A sebesség mindent megold.

 


#11082
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Idõközben a kormány lekerült közvetlenül a szûkítõ fölé. Ennél lentebb már nem tudom tenni. A fékváltókar variálás még folyamatban van, bár annak a pozícióját lényegesen nem akarom változtatni, egyszerûen azért mert így kényelmes.


Alsófogásból így rendesen tudsz fékezni és váltani?


A sebesség mindent megold.

 


#11083
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Valoban, neha nehez ekezet nelkuli szoveget ertelmezni, sorry.

#11084
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

alapján felfelé áll, rossz helyen van rajta a fékváltókar és magasan is van a kormány. A testmérethez viszonyítva szerintem nekem a nyereghez képest lejjebb van a fékváltókarfogásom, mint neked az alsófogásod.


Idõközben a kormány lekerült közvetlenül a szûkítõ fölé. Ennél lentebb már nem tudom tenni. A fékváltókar variálás még folyamatban van, bár annak a pozícióját lényegesen nem akarom változtatni, egyszerûen azért mert így kényelmes.

#11085
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Fotokat probalok vadaszni a Tarjan Kuparol.
Ezek nagyon jok, MJanirol is van olyan, amin szenved, ami azert nagy szo. ;)
https://www.facebook...90401224&type=1


Köszi. Ülve már csak alsófogásban ment hegynek felfelé. :)

boki a csorom ez a hegyiobs verseny. :)
Kepes vagyok es leautozom BFuredrol 22km miatt? A delutanira nem tudok maradni, mert sose ernek vissza, es onnan meg legalabb 2 ora BP.

update: 15.5km miatt. (Az oregeknek rovidebb tav)


Gyere, jó lesz. Szerintem még a dobogóra is esélyes vagy.
(Elsõre ékezetek nélkül nehéz volt értelmezni a "boki a csorom"-ot :) ).


A sebesség mindent megold.

 


#11086
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Fotokat probalok vadaszni a Tarjan Kuparol.
Ezek nagyon jok, MJanirol is van olyan, amin szenved, ami azert nagy szo. ;)
https://www.facebook...90401224&type=1

#11087
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
boki a csorom ez a hegyiobs verseny. :)
Kepes vagyok es leautozom BFuredrol 22km miatt? A delutanira nem tudok maradni, mert sose ernek vissza, es onnan meg legalabb 2 ora BP.

update: 15.5km miatt. (Az oregeknek rovidebb tav)

#11088
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

:) Arra célzol, hogy magasan van a kormány? Eddig is kb. így volt, most talán 3 mm-rel van fentebb. De az esetek többségében alsó fogásban tekerek, ott meg már elég mélyen vagyok.


Ez a kép (borzalmas ez a kép) alapján felfelé áll, rossz helyen van rajta a fékváltókar és magasan is van a kormány. A testmérethez viszonyítva szerintem nekem a nyereghez képest lejjebb van a fékváltókarfogásom, mint neked az alsófogásod.


A sebesség mindent megold.

 


#11089
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Feltételezem fékváltókarra gondolsz és nem magára a váltóra. Ha igen, akkor szerintem kezd kiszálasodni a váltóbowdened ott ahol kilép a váltókarból. Shimano betegség sajnos. Abból veszed észre, hogy néha szorul a váltókar és nem vált rendesen. Én ezzel kezdeném a diagnosztikát.

Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy egy nyolcas rx100-as váltó egyik irányba nyolcat másik irányba meg 9-et tud váltani? A 9 úgy jön ki, hogy van egy üres váltás lefelé, amikor kattan a mechanika, de váltás nem történik.:)
A fejemben én egy racsnis megoldást képzeltem el, amit léptet a mechanika, de elég valószínûtlennek tartom, hogy a két irányhoz két független racsni legyen, és két különbözõ kopással.

Másik, mi lehet annak az oka, ha érzésre nehezebben tudom húzni a váltókart mint eddig? Olyan mintha megnõtt volna az ellenállása a rendszernek, ami az elmúlt 7 évben nem jellemezte, képes magától megszorulni a bowden a házban, (nincs még egy éves a bowden meg a ház)?

Hogy lehet kitalálni hogy a váltó vagy a váltókar kezd tropa lenni? (Vettem 10 sebességhez váltókarokat, ami a meglévõ 5500gs váltóval szeretnék használni, kicsit tartok attól hogy a váltóban lesz valami probléma)



#11090
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

hány kg vagy? mert ha pl 60 kg, akkor igazad van tényleg semmi extra. próbáld ki egy 40 kg-s hátizsákkal :-)


Mostanában 60,5-61,5 kg között szoktam lenni :)

#11091
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Jó dolog ez a blog, legalább a zöldülõ fülû is vissza tud olvasni évekre (igaz, fórumon is).. Sajna tény, hogy rengeteg vizet veszít az ember légzéssel, ami meg bringázáskor (vagy bármilyen esetben, mikor fokozott a légzés) még hangsúlyosabb.. Mérlegen jókat lehet "okulni" ebbõl. : -|

A campa-bowdenhez annyit tudok "brummogni", hogy ált. a fejet szokták leköszörülni, és betenni, ami van épp'. De úgy rémlik, a BBB-nek van külön campy-váltóbowdenje is talán.

Ez a fékváltókar-beállítás egyéni lehet, nem? Nekem többször mondták, hogy a csuklóm törik ki, ahogy van, de a legfontosabb szempontnak azt tartottam, hogy a "hüvelykpöcök" elérhetõ legyen kényelmesen akár alsófogásból, akár a kormány egyenes részét fogva is (ez pl. emelkedõre fel még hasznos is, vagy csak céltalan kistányérozni)

Az RX-100 fékváltót meg érdemes lenne kicsit "karbantartani". Néha nem árt ezeket. Nemrég vásároltam egy párat, ami elvileg "nem mûködött". Gyakorlatilag patent, csak bele volt gyógyulva a gyári majd' 20 éves zsír, nem kevés kosszal egybemosódva. Esetleg a rugókat lehetne megnézni óvatosba. Az én esetem egyszerû volt, egy kis zsírsármosás megoldotta, de lehet, tényleg gondja lesz.

lenne amúgy kurta kérdésem még fékváltóról. Konkrétan Campa... Ahhoz szoktam, hogy eléggé "darabos" meg "kattanós" a mûködésük ezeknek, nemrég viszont egy olyan volt a kezem alatt, ami kissé.. viseltes darab volt, és annyira lágyan kattant, puhán mûködött, hogy nem tudtam mire vélni. Gondolom, ennél pont, hogy a rugók gyengülését jelzi az, hogy ennyire.. "nem campás" a mûködés. Ez lenne az "ergos wear in" jelenség? : |

#11092
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

Elég trekkinges beállítás :) , de ha így kényelmes...


:) Arra célzol, hogy magasan van a kormány? Eddig is kb. így volt, most talán 3 mm-rel van fentebb. De az esetek többségében alsó fogásban tekerek, ott meg már elég mélyen vagyok.

#11093
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

2meteres a gyari Campi kabel, ez eleg kellene legyen, szerintem. Mennyi hianyzik?

Azt olvasni, hogy nem lesz jo mas belso szallal, mindenhol azt irjak, hogy nagyon erzekeny ra.
Persze mas hazzal es ahhoz valo bovdennel meg lehet elfogadhato, de en nem tudom ilyet, Campaban nincs tapasztalatom.


kb. 5 cm. Persze 10 jobb lenne, de végül is mindegy. Én is abban bíztam, hogy elég lesz, de nem lett az. Nem értem miért amúgy, hiszen a váz nem nagyobb, mint a Merida volt, ott meg vágni is kellett belõle. Na mindegy, még várok egy kicsit vele, aztán ha nem javul a helyzet, akkor ... akkor a franc tudja mi lesz. :)

#11094
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

2meteres a gyari Campi kabel, ez eleg kellene legyen, szerintem. Mennyi hianyzik?

Azt olvasni, hogy nem lesz jo mas belso szallal, mindenhol azt irjak, hogy nagyon erzekeny ra.
Persze mas hazzal es ahhoz valo bovdennel meg lehet elfogadhato, de en nem tudom ilyet, Campaban nincs tapasztalatom.


alap jagwire-val használom campa-t, nincs vele gond, kellett némi idõ (kb 150-200 km) amíg összeállt a rendszer. a bowdenvég fejet kellett leköszörülni

#11095
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
2meteres a gyari Campi kabel, ez eleg kellene legyen, szerintem. Mennyi hianyzik?

Azt olvasni, hogy nem lesz jo mas belso szallal, mindenhol azt irjak, hogy nagyon erzekeny ra.
Persze mas hazzal es ahhoz valo bovdennel meg lehet elfogadhato, de en nem tudom ilyet, Campaban nincs tapasztalatom.

#11096
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A kormány meg... hát nem tudom, én így szoktam meg. :)

Elég trekkinges beállítás :) , de ha így kényelmes...


A sebesség mindent megold.

 


#11097
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy egy nyolcas rx100-as váltó egyik irányba nyolcat másik irányba meg 9-et tud váltani? A 9 úgy jön ki, hogy van egy üres váltás lefelé, amikor kattan a mechanika, de váltás nem történik.:)
A fejemben én egy racsnis megoldást képzeltem el, amit léptet a mechanika, de elég valószínûtlennek tartom, hogy a két irányhoz két független racsni legyen, és két különbözõ kopással.

Másik, mi lehet annak az oka, ha érzésre nehezebben tudom húzni a váltókart mint eddig? Olyan mintha megnõtt volna az ellenállása a rendszernek, ami az elmúlt 7 évben nem jellemezte, képes magától megszorulni a bowden a házban, (nincs még egy éves a bowden meg a ház)?

Hogy lehet kitalálni hogy a váltó vagy a váltókar kezd tropa lenni? (Vettem 10 sebességhez váltókarokat, ami a meglévõ 5500gs váltóval szeretnék használni, kicsit tartok attól hogy a váltóban lesz valami probléma)
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#11098
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Egyébként pont nemrég kipróbáltam, Dobogókõrõl Pomázig tényleg sima ügy fék nélkül lejönni, semmi extra. Csak Pilisszentkereszten a keresztezõdés elõtt kellett egyet belefékeznem, mert egy busz épp akkor fordult be Pilisszántó felé.

hány kg vagy? mert ha pl 60 kg, akkor igazad van tényleg semmi extra. próbáld ki egy 40 kg-s hátizsákkal :-)

#11099
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

Nem lehet, hogy valahol nagy a törés a házban vagy a ház vége nincs szépen eldolgozva?

Így fogod használni a bringát ahogy a képen látszik? Azért kérdezem, mert elég furcsán áll a kormányod (bár lehet csak a kép csal) és nincs rajta bandázs.


Szerintem nincs törés benne sehol, mert amúgy teljesen jól mozog a bowden, épp csak a váltás nem olyan tökéletes mint régen. A bandázs szándékosan nincs még felrakva, mert abban bízom, hátha tudok valami jobb váltó bowdent szerezni és akkor nem kell leszedni a bandázst emiatt. A kormány meg... hát nem tudom, én így szoktam meg. :)

#11100
pintadam

pintadam

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Van egy régi outim amit most újítgatok fel. Sok helyen elõjött a kompatibilitási probléma (27es kerekek, 22-es nyeregcsõ, beütõcsészés középrész) de eddig mindig sikerült megoldani.
A fékkarok esetében viszont kicsit vakon vagyok most, mivel a koskormányom is 22es átmérõjû, a kinézett saccon országúti fékkar pedig valószínûleg 25.4es csövet fogadna.
Nincs még tapasztalatom ezekkel a fékkarokkal, amikkel eddig találkoztam, ott az imbusz kitekerésével tulajdonképpen cserélhetõ volt a bilincs, az újabb, gumi burkolatos fékkaroknál is van erre lehetõség? Vagy esetleg valami plusz vastagítással (sorosdoboz oldala, bandázs, szigszalag) kellene élni?
Ha van ötlet, vagy valaki találkozott már hasonló dologgal, és sikeresen vette az akadályt, bátran ossza meg a tapasztalatokat, az új kormány+stucni vételét szeretném elkerülni :)
Elõre is köszi a válaszokat!