
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#11081
Írta 2013. augusztus 01. - 16:18


A sebesség mindent megold.
#11082
Írta 2013. augusztus 01. - 14:48

Idõközben a kormány lekerült közvetlenül a szûkítõ fölé. Ennél lentebb már nem tudom tenni. A fékváltókar variálás még folyamatban van, bár annak a pozícióját lényegesen nem akarom változtatni, egyszerûen azért mert így kényelmes.
Alsófogásból így rendesen tudsz fékezni és váltani?
A sebesség mindent megold.
#11083
Írta 2013. augusztus 01. - 11:34

#11084
Írta 2013. augusztus 01. - 10:31

alapján felfelé áll, rossz helyen van rajta a fékváltókar és magasan is van a kormány. A testmérethez viszonyítva szerintem nekem a nyereghez képest lejjebb van a fékváltókarfogásom, mint neked az alsófogásod.
Idõközben a kormány lekerült közvetlenül a szûkítõ fölé. Ennél lentebb már nem tudom tenni. A fékváltókar variálás még folyamatban van, bár annak a pozícióját lényegesen nem akarom változtatni, egyszerûen azért mert így kényelmes.
#11085
Írta 2013. augusztus 01. - 10:19

Fotokat probalok vadaszni a Tarjan Kuparol.
Ezek nagyon jok, MJanirol is van olyan, amin szenved, ami azert nagy szo.
https://www.facebook...90401224&type=1
Köszi. Ülve már csak alsófogásban ment hegynek felfelé.

boki a csorom ez a hegyiobs verseny.
Kepes vagyok es leautozom BFuredrol 22km miatt? A delutanira nem tudok maradni, mert sose ernek vissza, es onnan meg legalabb 2 ora BP.
update: 15.5km miatt. (Az oregeknek rovidebb tav)
Gyere, jó lesz. Szerintem még a dobogóra is esélyes vagy.
(Elsõre ékezetek nélkül nehéz volt értelmezni a "boki a csorom"-ot

A sebesség mindent megold.
#11086
Írta 2013. augusztus 01. - 00:17

Ezek nagyon jok, MJanirol is van olyan, amin szenved, ami azert nagy szo.

https://www.facebook...90401224&type=1
#11087
Írta 2013. július 31. - 23:56


Kepes vagyok es leautozom BFuredrol 22km miatt? A delutanira nem tudok maradni, mert sose ernek vissza, es onnan meg legalabb 2 ora BP.
update: 15.5km miatt. (Az oregeknek rovidebb tav)
#11088
Írta 2013. július 31. - 20:28

Arra célzol, hogy magasan van a kormány? Eddig is kb. így volt, most talán 3 mm-rel van fentebb. De az esetek többségében alsó fogásban tekerek, ott meg már elég mélyen vagyok.
Ez a kép (borzalmas ez a kép) alapján felfelé áll, rossz helyen van rajta a fékváltókar és magasan is van a kormány. A testmérethez viszonyítva szerintem nekem a nyereghez képest lejjebb van a fékváltókarfogásom, mint neked az alsófogásod.
A sebesség mindent megold.
#11089
Írta 2013. július 31. - 16:30

Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy egy nyolcas rx100-as váltó egyik irányba nyolcat másik irányba meg 9-et tud váltani? A 9 úgy jön ki, hogy van egy üres váltás lefelé, amikor kattan a mechanika, de váltás nem történik.
A fejemben én egy racsnis megoldást képzeltem el, amit léptet a mechanika, de elég valószínûtlennek tartom, hogy a két irányhoz két független racsni legyen, és két különbözõ kopással.
Másik, mi lehet annak az oka, ha érzésre nehezebben tudom húzni a váltókart mint eddig? Olyan mintha megnõtt volna az ellenállása a rendszernek, ami az elmúlt 7 évben nem jellemezte, képes magától megszorulni a bowden a házban, (nincs még egy éves a bowden meg a ház)?
Hogy lehet kitalálni hogy a váltó vagy a váltókar kezd tropa lenni? (Vettem 10 sebességhez váltókarokat, ami a meglévõ 5500gs váltóval szeretnék használni, kicsit tartok attól hogy a váltóban lesz valami probléma)
#11090
Írta 2013. július 31. - 16:24

hány kg vagy? mert ha pl 60 kg, akkor igazad van tényleg semmi extra. próbáld ki egy 40 kg-s hátizsákkal :-)
Mostanában 60,5-61,5 kg között szoktam lenni

#11091
Írta 2013. július 31. - 16:05

A campa-bowdenhez annyit tudok "brummogni", hogy ált. a fejet szokták leköszörülni, és betenni, ami van épp'. De úgy rémlik, a BBB-nek van külön campy-váltóbowdenje is talán.
Ez a fékváltókar-beállítás egyéni lehet, nem? Nekem többször mondták, hogy a csuklóm törik ki, ahogy van, de a legfontosabb szempontnak azt tartottam, hogy a "hüvelykpöcök" elérhetõ legyen kényelmesen akár alsófogásból, akár a kormány egyenes részét fogva is (ez pl. emelkedõre fel még hasznos is, vagy csak céltalan kistányérozni)
Az RX-100 fékváltót meg érdemes lenne kicsit "karbantartani". Néha nem árt ezeket. Nemrég vásároltam egy párat, ami elvileg "nem mûködött". Gyakorlatilag patent, csak bele volt gyógyulva a gyári majd' 20 éves zsír, nem kevés kosszal egybemosódva. Esetleg a rugókat lehetne megnézni óvatosba. Az én esetem egyszerû volt, egy kis zsírsármosás megoldotta, de lehet, tényleg gondja lesz.
lenne amúgy kurta kérdésem még fékváltóról. Konkrétan Campa... Ahhoz szoktam, hogy eléggé "darabos" meg "kattanós" a mûködésük ezeknek, nemrég viszont egy olyan volt a kezem alatt, ami kissé.. viseltes darab volt, és annyira lágyan kattant, puhán mûködött, hogy nem tudtam mire vélni. Gondolom, ennél pont, hogy a rugók gyengülését jelzi az, hogy ennyire.. "nem campás" a mûködés. Ez lenne az "ergos wear in" jelenség? : |
#11092
Írta 2013. július 31. - 15:54

Elég trekkinges beállítás
, de ha így kényelmes...

#11093
Írta 2013. július 31. - 15:53

2meteres a gyari Campi kabel, ez eleg kellene legyen, szerintem. Mennyi hianyzik?
Azt olvasni, hogy nem lesz jo mas belso szallal, mindenhol azt irjak, hogy nagyon erzekeny ra.
Persze mas hazzal es ahhoz valo bovdennel meg lehet elfogadhato, de en nem tudom ilyet, Campaban nincs tapasztalatom.
kb. 5 cm. Persze 10 jobb lenne, de végül is mindegy. Én is abban bíztam, hogy elég lesz, de nem lett az. Nem értem miért amúgy, hiszen a váz nem nagyobb, mint a Merida volt, ott meg vágni is kellett belõle. Na mindegy, még várok egy kicsit vele, aztán ha nem javul a helyzet, akkor ... akkor a franc tudja mi lesz.

#11094
Írta 2013. július 31. - 15:39

2meteres a gyari Campi kabel, ez eleg kellene legyen, szerintem. Mennyi hianyzik?
Azt olvasni, hogy nem lesz jo mas belso szallal, mindenhol azt irjak, hogy nagyon erzekeny ra.
Persze mas hazzal es ahhoz valo bovdennel meg lehet elfogadhato, de en nem tudom ilyet, Campaban nincs tapasztalatom.
alap jagwire-val használom campa-t, nincs vele gond, kellett némi idõ (kb 150-200 km) amíg összeállt a rendszer. a bowdenvég fejet kellett leköszörülni
#11095
Írta 2013. július 31. - 15:35

Azt olvasni, hogy nem lesz jo mas belso szallal, mindenhol azt irjak, hogy nagyon erzekeny ra.
Persze mas hazzal es ahhoz valo bovdennel meg lehet elfogadhato, de en nem tudom ilyet, Campaban nincs tapasztalatom.
#11096
Írta 2013. július 31. - 15:32

Elég trekkinges beállításA kormány meg... hát nem tudom, én így szoktam meg.

A sebesség mindent megold.
#11097
Írta 2013. július 31. - 15:15

Találkozott már valaki olyan hibával, hogy egy nyolcas rx100-as váltó egyik irányba nyolcat másik irányba meg 9-et tud váltani? A 9 úgy jön ki, hogy van egy üres váltás lefelé, amikor kattan a mechanika, de váltás nem történik.

A fejemben én egy racsnis megoldást képzeltem el, amit léptet a mechanika, de elég valószínûtlennek tartom, hogy a két irányhoz két független racsni legyen, és két különbözõ kopással.
Másik, mi lehet annak az oka, ha érzésre nehezebben tudom húzni a váltókart mint eddig? Olyan mintha megnõtt volna az ellenállása a rendszernek, ami az elmúlt 7 évben nem jellemezte, képes magától megszorulni a bowden a házban, (nincs még egy éves a bowden meg a ház)?
Hogy lehet kitalálni hogy a váltó vagy a váltókar kezd tropa lenni? (Vettem 10 sebességhez váltókarokat, ami a meglévõ 5500gs váltóval szeretnék használni, kicsit tartok attól hogy a váltóban lesz valami probléma)
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#11098
Írta 2013. július 31. - 15:13

hány kg vagy? mert ha pl 60 kg, akkor igazad van tényleg semmi extra. próbáld ki egy 40 kg-s hátizsákkal :-)
#11099
Írta 2013. július 31. - 14:55

Nem lehet, hogy valahol nagy a törés a házban vagy a ház vége nincs szépen eldolgozva?
Így fogod használni a bringát ahogy a képen látszik? Azért kérdezem, mert elég furcsán áll a kormányod (bár lehet csak a kép csal) és nincs rajta bandázs.
Szerintem nincs törés benne sehol, mert amúgy teljesen jól mozog a bowden, épp csak a váltás nem olyan tökéletes mint régen. A bandázs szándékosan nincs még felrakva, mert abban bízom, hátha tudok valami jobb váltó bowdent szerezni és akkor nem kell leszedni a bandázst emiatt. A kormány meg... hát nem tudom, én így szoktam meg.

#11100
Írta 2013. július 31. - 14:45

Van egy régi outim amit most újítgatok fel. Sok helyen elõjött a kompatibilitási probléma (27es kerekek, 22-es nyeregcsõ, beütõcsészés középrész) de eddig mindig sikerült megoldani.
A fékkarok esetében viszont kicsit vakon vagyok most, mivel a koskormányom is 22es átmérõjû, a kinézett saccon országúti fékkar pedig valószínûleg 25.4es csövet fogadna.
Nincs még tapasztalatom ezekkel a fékkarokkal, amikkel eddig találkoztam, ott az imbusz kitekerésével tulajdonképpen cserélhetõ volt a bilincs, az újabb, gumi burkolatos fékkaroknál is van erre lehetõség? Vagy esetleg valami plusz vastagítással (sorosdoboz oldala, bandázs, szigszalag) kellene élni?
Ha van ötlet, vagy valaki találkozott már hasonló dologgal, és sikeresen vette az akadályt, bátran ossza meg a tapasztalatokat, az új kormány+stucni vételét szeretném elkerülni

Elõre is köszi a válaszokat!