Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#1021
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

Az úgy megvan, hogy néha nem vagy 2 órás távolságba a bringáddal a laptopodtól vagy egy jól felkészült bringabolttól ?

Vagy nem vagy egyikhez sem több nap és sok száz km-es körzetben ? Merthogy ez egy bringa, ami hatalmas szabadságot adhat az embernek (annak aki vágyik ilyenre), amikor sokszor elhagyod az infrastruktúrát, laptopot, várost,...ilyeneket. Szóval ahol kezdődik az igazi kaland, nem ?

Vagy csak én montisként, néha nomád bikepacking túrázóként gondolkozom így ?

Na ezt b@szod meg az elektromos váltóddal. Szerintem.

És nem mondom hogy nem lehet az elektromos váltód megbízható hónapokig de hol van ez a bovdenes megbízhatóságától ? Mikor mi Albániában otthagytuk a buszt a kempingben és felmentünk 2 napra full-minimál kiscsomaggal a hegyekbe egy fentalvós túrára ? És persze Murphy törvénye ott ért utol, pont ott, azon a helyen szakadt el a hátsó váltóm bovdenje. De semmi gond, miniszerszám volt, a helyiek adtak egy fogót és átkötöttem a váltót abba a fokba, ahol a szakadás volt. Az ez alatti 3 kis fokozat nem de a többi ezután még gond nélkül használható volt. A buszban meg volt nálunk pótbovden. És ennyi.

Amúgy nem hiszem hogy bármikor is megszűnne a bovdenes rendszer még a felsőbb szinten sem, továbbra is megmarad egymás mellett a 2 változat.

A Cube vázam meg belső bovdenvezetésű, nem tudom hogy a Shimano SP41-es bovdenházak vagy mi miatt de egy év után is álom finomságú és pontosságú a váltás vele. És úgy, hogy minden nap, esőben, hóban, kánikulában használom a bringát, mert ezzel közlekedem a melóba is.

 


Marci

#1022
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás
a női agyváltó topic az komoly? :D
ma is van acélváz, szóval nem gondolom,hogy 20 év múlva csak egypálcás bowdenesek lesznek.

#1023
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.050 hozzászólás

A manapság divatos rejtett bovdenes vázaknál sok esetben már annyira össze-vissza megy a bovden, hogy már a váltás minőségének rovására megy, röviden rosszul vált. Ezeknél a vázaknál egyértelműen jobb az elektromos és letisztultabb is lesz az összkép.

Ezenfelül jó azoknak akik nem érzik a váltást, csak nyomogatják a gombokat és ennyi. Meg rá lehet programozni hogy elöl váltáskor hátul is váltson, meg még sok dolgot. Van rengeteg a váltáshoz antitalentum aki igényli ezeket (nem véletlenül volt régen női agyváltó topik :) ).
Egyébként a személyes tapasztalatom, hogy egy ügyes és gyors kézben lassabb az elektromos mint egy mechanikus ha a második generációs 11-es szetteket nézzük. Én elvagyok mindkét rendszerrel, de a vázon kívül vezetett bovdenes mechanikus szett a szívem csücske :)

 

ezek szerint csak pótszer mindkét "probléma" megoldására (az első ráadásul micsoda ön_tökön_lövés...hiszen csináltak egy megoldandó problémát, ami nem is lenne, ha nem lenne "divat"... a második meg...)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1024
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.050 hozzászólás

Azóta élvezem az országútizást, mióta az egyébként sokak által szidott, Shimanohoz képest lassan váltó SRAM Red eTap váltásom van. Most már 2 cajgámon is ráadásul. :)

 

ez csak kütyübuzéria részedről, de nincs ezzel semmi baj. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1025
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

egyetlen kérdésem lenne: mivel jobb, ha elektromos?

A manapság divatos rejtett bovdenes vázaknál sok esetben már annyira össze-vissza megy a bovden, hogy már a váltás minőségének rovására megy, röviden rosszul vált. Ezeknél a vázaknál egyértelműen jobb az elektromos és letisztultabb is lesz az összkép.

Ezenfelül jó azoknak akik nem érzik a váltást, csak nyomogatják a gombokat és ennyi. Meg rá lehet programozni hogy elöl váltáskor hátul is váltson, meg még sok dolgot. Van rengeteg a váltáshoz antitalentum aki igényli ezeket (nem véletlenül volt régen női agyváltó topik :) ).
Egyébként a személyes tapasztalatom, hogy egy ügyes és gyors kézben lassabb az elektromos mint egy mechanikus ha a második generációs 11-es szetteket nézzük. Én elvagyok mindkét rendszerrel, de a vázon kívül vezetett bovdenes mechanikus szett a szívem csücske :)



A sebesség mindent megold.

 


#1026
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

Még lehet kapni a "boltokban" 6-os menetes racsnival szerelt "kerékpárt", sőt, hozzá alkatrészt is, így szerintem az elavult bowdenes váltás is elérhető lesz még pár évtizedig.

Igen, ebben teljesen igazad van.

De! Én nem a Shimano Tourney kategóriás és társai szettet szeretnék venni a későbbiekben, hanem legalább egy jó középkategóriás szettet.

Ha terep, akkor legalább Deore, de inkább SLX, ha országúti pl. egy 105 szettet vennék.

És ezen a szinten, már nem hiszem, hogy lesz választási lehetőséged , mondjuk 20 év múlva.

Addigra simán lecsorognak alsóbb szintre a mostani technikai újdonságok is.

Mondjuk a fékek terén már most is ez a helyzet a felső közép kategóriától felfelé (MTB vonalon).

De ne legyen igazam és hagyják meg a választás szabadságát mindenkinek. Béke poraira! :)



#1027
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

egyetlen kérdésem lenne: mivel jobb, ha elektromos?

Azóta élvezem az országútizást, mióta az egyébként sokak által szidott, Shimanohoz képest lassan váltó SRAM Red eTap váltásom van. Most már 2 cajgámon is ráadásul. :)

 

Shimano elektromost is próbáltam, jobb a SRAM-nál, fékváltókar fogása számomra kényelmesebb stb., de én egy ilyen különc csávó vagyok. :D



#1028
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.050 hozzászólás

egyetlen kérdésem lenne: mivel jobb, ha elektromos?


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1029
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Mi van ha menet közben a puszta közben "bekattan" a rendszer??? Mert hiba bárhol lehet.

Laptop, tablet meg egyéb vackok nélkül, megvagyok lőve?!? Most azt mondom sose lesz ilyenem, ha rajtam múlik.

Volt már erre példa, szerencsére nem nálam. :) Kicsit sokat játszott vele otthon az adott bringás, aztán egyszer csak meghülyült és bukta a versenyt. Alapvetően a shimano ha rendesen össze van rakva akkor nem problémás. Persze az is néha megesik, hogy az új frissítés miatt lesznek gondok (de minek kell frissíteni ha működik?)



A sebesség mindent megold.

 


#1030
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás

Attól félek, hogy 1-2 évtizeden belül (lehet hamarabb is), eltűnnek a bovdenes rendszerek és a gyártók erőltetik tovább a "hájtek" technikát.
Idáig elég volt a tekerésnél multifunkcionális kis "zsebszerszámot" magunkkal vinni.
Tessenek fejlődni, nem kell az "őskövületeknél" leragadni. Tekerésnél a laptop táska a háton, vírusirtó...stb. Végszükség esetén helpdesk az erdő közepén! :D :D :D


Még lehet kapni a "boltokban" 6-os menetes racsnival szerelt "kerékpárt", sőt, hozzá alkatrészt is, így szerintem az elavult bowdenes váltás is elérhető lesz még pár évtizedig.

#1031
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

mongy egy elcseszodott hidraulikus fekkel, vagy egy tubelesses rendszerrel se lehet sokmindent kezdeni a preri kozepen. en a tubelessnel belsot sem nagyon viszek magammal, eddig csak akkor volt krach, ha kiszakadt a kulso. talan megtamasztassal mukodott volna.



#1032
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

A versenyautókban lehet programozni az elektronikát, laptopról. Vannak, akik szeretnek ilyennel molyolni, berakják a saját autójukba is. Akit étdekel, szívesen olvas róla, holott a hétköznapi, esetleg hobby autójába nem építi be.
A digi váltást nem lehet így kezelni?

Attól félek, hogy 1-2 évtizeden belül (lehet hamarabb is), eltűnnek a bovdenes rendszerek és a gyártók erőltetik tovább a "hájtek" technikát.

Idáig elég volt a tekerésnél multifunkcionális kis "zsebszerszámot" magunkkal vinni.

Tessenek fejlődni, nem kell az "őskövületeknél" leragadni. Tekerésnél a laptop táska a háton, vírusirtó...stb. Végszükség esetén helpdesk az erdő közepén! :D :D :D



#1033
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
A versenyautókban lehet programozni az elektronikát, laptopról. Vannak, akik szeretnek ilyennel molyolni, berakják a saját autójukba is. Akit étdekel, szívesen olvas róla, holott a hétköznapi, esetleg hobby autójába nem építi be.
A digi váltást nem lehet így kezelni? 🤔

#1034
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

"Újraindítás meg is történt párszor (bár, mint később utána olvastam, ezt automatikusan teszi a rendszer), ha nagyobb ütés éri a kerékpárt menet közben (elég lehet ehhez egy úthiba/fekvőrendőr átugrása), a hátsó váltó leteszi kónuszra a láncot és újraindul, mint amikor például összedugjuk a kábeleket. Nyilván ez menet közben elég idegesítő, egy hónap alatt háromszor fordult elő."  -  Hát szerintem is elég gáz

 

"Aki pedig idegenkedik a modern technikától, nincs kedve laptopról beállítani a kerékpárt, válassza a mechanikus rendszert, panasz annak a működésére sem lehet."  - Már régen rossz, ha úgy kell kezdenem a kerékpározást, hogy a laptoppal kell molyolnom!

Mi van ha menet közben a puszta közben "bekattan" a rendszer??? Mert hiba bárhol lehet.

Laptop, tablet meg egyéb vackok nélkül, megvagyok lőve?!? Most azt mondom sose lesz ilyenem, ha rajtam múlik.

 

"A kerékpározás számomra a szabadság szinonimája" - Tom Ritchey

Az volt amíg ki nem találta valaki a fentieket. :D Ehhhmm.

 

 

 



#1035
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.050 hozzászólás

http://bikemag.hu/ma...fuggoseget-okoz

 

semi-synchronized és társai :-)  olyan ez már mint automata beállítással fényképezni

 

A cikkből:

 

"Újraindítás meg is történt párszor (bár, mint később utána olvastam, ezt automatikusan teszi a rendszer), ha nagyobb ütés éri a kerékpárt menet közben (elég lehet ehhez egy úthiba/fekvőrendőr átugrása), a hátsó váltó leteszi kónuszra a láncot és újraindul, mint amikor például összedugjuk a kábeleket. Nyilván ez menet közben elég idegesítő, egy hónap alatt háromszor fordult elő."

 

biztosan láthatunk majd egy-két videót erről is, amint a bedühödött profi földhözcsapja a járgányt, miközben a mezőny elhúz mellette... gondolom ő is emiatt akarta ledobni a kávézó teraszáról :D

IMG_E3286.jpg


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1036
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://bikemag.hu/ma...fuggoseget-okoz

 

semi-synchronized és társai :-)  olyan ez már mint automata beállítással fényképezni



#1037
Feri84

Feri84

    újonc

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Tehát nem súrol a tárcsa a betéthez, kerékvisszarakás után? Gyorszárasnál ez megőrített engem, persze az nem országúti volt, de azt mondtam magamnak, hogy soha többé tárcsafék. Tudom, hogy annál is léteznek bizonyos teknikák, de nem mindig jönnek be.

 

Nem súrol bele, 12-es átütőtengely van elöl-hátul ez elég stabilan ott tartja a kereket. A fék meg R8020-as Ultegra IceTech tárcsákkal.

 

 

arn: érdekes de hátul nekem is van hozzá kar (DT Swiss PR1600), ahogy néztem jó pénzért az első kerékhez is lehet venni de nekem tökéletesen megteszi ez az imbuszos megoldás.


Feri84 módosította - 2019. május 02. - 11:48

Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018

Ex: Focus Culebro SL 2.0  - 2014


#1038
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw

Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.

 

tudom, de szerintem jobb a canyon modszere az imbuszkulcsozasnal :)
 

Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz. 

Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti  :lol:  ) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.

 

az enyemen van kar :D igysem egy konnyu bringa, igy most total mindegy az a +50g (foleg, ha imbuszkulcskent cipeled).


arn módosította - 2019. május 02. - 10:51


#1039
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

MTB-n én is áldásnak érzem az átütőtengelyt, hátul a gyorszárral sem volt ilyen gondom, de elöl lötyögősebb a papucs (két utolsó villámnál legalábbis), ott nem mindig sikerült elsőre súrolásmentesen visszatenni.



#1040
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz. 
Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti  :lol:  ) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.


Tehát nem súrol a tárcsa a betéthez, kerékvisszarakás után? Gyorszárasnál ez megőrített engem, persze az nem országúti volt, de azt mondtam magamnak, hogy soha többé tárcsafék. Tudom, hogy annál is léteznek bizonyos teknikák, de nem mindig jönnek be.