Azóta élvezem az országútizást, mióta az egyébként sokak által szidott, Shimanohoz képest lassan váltó SRAM Red eTap váltásom van. Most már 2 cajgámon is ráadásul.
ez csak kütyübuzéria részedről, de nincs ezzel semmi baj.
Azóta élvezem az országútizást, mióta az egyébként sokak által szidott, Shimanohoz képest lassan váltó SRAM Red eTap váltásom van. Most már 2 cajgámon is ráadásul.
ez csak kütyübuzéria részedről, de nincs ezzel semmi baj.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
egyetlen kérdésem lenne: mivel jobb, ha elektromos?
A manapság divatos rejtett bovdenes vázaknál sok esetben már annyira össze-vissza megy a bovden, hogy már a váltás minőségének rovására megy, röviden rosszul vált. Ezeknél a vázaknál egyértelműen jobb az elektromos és letisztultabb is lesz az összkép.
Ezenfelül jó azoknak akik nem érzik a váltást, csak nyomogatják a gombokat és ennyi. Meg rá lehet programozni hogy elöl váltáskor hátul is váltson, meg még sok dolgot. Van rengeteg a váltáshoz antitalentum aki igényli ezeket (nem véletlenül volt régen női agyváltó topik ).
Egyébként a személyes tapasztalatom, hogy egy ügyes és gyors kézben lassabb az elektromos mint egy mechanikus ha a második generációs 11-es szetteket nézzük. Én elvagyok mindkét rendszerrel, de a vázon kívül vezetett bovdenes mechanikus szett a szívem csücske
A sebesség mindent megold.
Még lehet kapni a "boltokban" 6-os menetes racsnival szerelt "kerékpárt", sőt, hozzá alkatrészt is, így szerintem az elavult bowdenes váltás is elérhető lesz még pár évtizedig.
Igen, ebben teljesen igazad van.
De! Én nem a Shimano Tourney kategóriás és társai szettet szeretnék venni a későbbiekben, hanem legalább egy jó középkategóriás szettet.
Ha terep, akkor legalább Deore, de inkább SLX, ha országúti pl. egy 105 szettet vennék.
És ezen a szinten, már nem hiszem, hogy lesz választási lehetőséged , mondjuk 20 év múlva.
Addigra simán lecsorognak alsóbb szintre a mostani technikai újdonságok is.
Mondjuk a fékek terén már most is ez a helyzet a felső közép kategóriától felfelé (MTB vonalon).
De ne legyen igazam és hagyják meg a választás szabadságát mindenkinek. Béke poraira!
egyetlen kérdésem lenne: mivel jobb, ha elektromos?
Azóta élvezem az országútizást, mióta az egyébként sokak által szidott, Shimanohoz képest lassan váltó SRAM Red eTap váltásom van. Most már 2 cajgámon is ráadásul.
Shimano elektromost is próbáltam, jobb a SRAM-nál, fékváltókar fogása számomra kényelmesebb stb., de én egy ilyen különc csávó vagyok.
Mi van ha menet közben a puszta közben "bekattan" a rendszer??? Mert hiba bárhol lehet.
Laptop, tablet meg egyéb vackok nélkül, megvagyok lőve?!? Most azt mondom sose lesz ilyenem, ha rajtam múlik.
Volt már erre példa, szerencsére nem nálam. Kicsit sokat játszott vele otthon az adott bringás, aztán egyszer csak meghülyült és bukta a versenyt. Alapvetően a shimano ha rendesen össze van rakva akkor nem problémás. Persze az is néha megesik, hogy az új frissítés miatt lesznek gondok (de minek kell frissíteni ha működik?)
A sebesség mindent megold.
Attól félek, hogy 1-2 évtizeden belül (lehet hamarabb is), eltűnnek a bovdenes rendszerek és a gyártók erőltetik tovább a "hájtek" technikát.
Idáig elég volt a tekerésnél multifunkcionális kis "zsebszerszámot" magunkkal vinni.
Tessenek fejlődni, nem kell az "őskövületeknél" leragadni. Tekerésnél a laptop táska a háton, vírusirtó...stb. Végszükség esetén helpdesk az erdő közepén!![]()
![]()
mongy egy elcseszodott hidraulikus fekkel, vagy egy tubelesses rendszerrel se lehet sokmindent kezdeni a preri kozepen. en a tubelessnel belsot sem nagyon viszek magammal, eddig csak akkor volt krach, ha kiszakadt a kulso. talan megtamasztassal mukodott volna.
A versenyautókban lehet programozni az elektronikát, laptopról. Vannak, akik szeretnek ilyennel molyolni, berakják a saját autójukba is. Akit étdekel, szívesen olvas róla, holott a hétköznapi, esetleg hobby autójába nem építi be.
A digi váltást nem lehet így kezelni?
Attól félek, hogy 1-2 évtizeden belül (lehet hamarabb is), eltűnnek a bovdenes rendszerek és a gyártók erőltetik tovább a "hájtek" technikát.
Idáig elég volt a tekerésnél multifunkcionális kis "zsebszerszámot" magunkkal vinni.
Tessenek fejlődni, nem kell az "őskövületeknél" leragadni. Tekerésnél a laptop táska a háton, vírusirtó...stb. Végszükség esetén helpdesk az erdő közepén!
"Újraindítás meg is történt párszor (bár, mint később utána olvastam, ezt automatikusan teszi a rendszer), ha nagyobb ütés éri a kerékpárt menet közben (elég lehet ehhez egy úthiba/fekvőrendőr átugrása), a hátsó váltó leteszi kónuszra a láncot és újraindul, mint amikor például összedugjuk a kábeleket. Nyilván ez menet közben elég idegesítő, egy hónap alatt háromszor fordult elő." - Hát szerintem is elég gáz
"Aki pedig idegenkedik a modern technikától, nincs kedve laptopról beállítani a kerékpárt, válassza a mechanikus rendszert, panasz annak a működésére sem lehet." - Már régen rossz, ha úgy kell kezdenem a kerékpározást, hogy a laptoppal kell molyolnom!
Mi van ha menet közben a puszta közben "bekattan" a rendszer??? Mert hiba bárhol lehet.
Laptop, tablet meg egyéb vackok nélkül, megvagyok lőve?!? Most azt mondom sose lesz ilyenem, ha rajtam múlik.
"A kerékpározás számomra a szabadság szinonimája" - Tom Ritchey
Az volt amíg ki nem találta valaki a fentieket. Ehhhmm.
http://bikemag.hu/ma...fuggoseget-okoz
semi-synchronized és társai :-) olyan ez már mint automata beállítással fényképezni
A cikkből:
"Újraindítás meg is történt párszor (bár, mint később utána olvastam, ezt automatikusan teszi a rendszer), ha nagyobb ütés éri a kerékpárt menet közben (elég lehet ehhez egy úthiba/fekvőrendőr átugrása), a hátsó váltó leteszi kónuszra a láncot és újraindul, mint amikor például összedugjuk a kábeleket. Nyilván ez menet közben elég idegesítő, egy hónap alatt háromszor fordult elő."
biztosan láthatunk majd egy-két videót erről is, amint a bedühödött profi földhözcsapja a járgányt, miközben a mezőny elhúz mellette... gondolom ő is emiatt akarta ledobni a kávézó teraszáról
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
http://bikemag.hu/ma...fuggoseget-okoz
semi-synchronized és társai :-) olyan ez már mint automata beállítással fényképezni
Tehát nem súrol a tárcsa a betéthez, kerékvisszarakás után? Gyorszárasnál ez megőrített engem, persze az nem országúti volt, de azt mondtam magamnak, hogy soha többé tárcsafék. Tudom, hogy annál is léteznek bizonyos teknikák, de nem mindig jönnek be.
Nem súrol bele, 12-es átütőtengely van elöl-hátul ez elég stabilan ott tartja a kereket. A fék meg R8020-as Ultegra IceTech tárcsákkal.
arn: érdekes de hátul nekem is van hozzá kar (DT Swiss PR1600), ahogy néztem jó pénzért az első kerékhez is lehet venni de nekem tökéletesen megteszi ez az imbuszos megoldás.
Feri84 módosította - 2019. május 02. - 11:48
Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018
Ex: Focus Culebro SL 2.0 - 2014
A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw
Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.
tudom, de szerintem jobb a canyon modszere az imbuszkulcsozasnal
Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz.
Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti
) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.
az enyemen van kar igysem egy konnyu bringa, igy most total mindegy az a +50g (foleg, ha imbuszkulcskent cipeled).
arn módosította - 2019. május 02. - 10:51
MTB-n én is áldásnak érzem az átütőtengelyt, hátul a gyorszárral sem volt ilyen gondom, de elöl lötyögősebb a papucs (két utolsó villámnál legalábbis), ott nem mindig sikerült elsőre súrolásmentesen visszatenni.
Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz.
Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.
A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw
Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.
Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz.
Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti ) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.
Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018
Ex: Focus Culebro SL 2.0 - 2014
Sot a Manitou teloknal mar joideje van pont ugyanez Hexlock neven. Nekem nem volt me'g gondom azzal, nem fogna meg erosen, ha nem jol rakom bele, csak attol fosok, hogy sikerul benan belerakva meghuzni, s elnyalni benne valamit.A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://youtu.be/lnLMBQmG2Zw
Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.
blash módosította - 2019. április 30. - 23:34
ennek igy sok koze nincs a tarcsahoz
ezt a masikal is meg lehet csinalni. amugy
https://youtu.be/OEbP5lXpSZ4?t=410
A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw
Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.