ne értsd félre, de a lényeg valahol itt lehet:
"a "fejlődés" pedig kimerül abban, hogy ezt nem egy mechanikus valamivel (bovden+váltókar) vezérled, hanem motorokkal és elektronikával, ami (egyelőre) kevésbé látszik megbízhatónak mint a bovden"
A bowdenes rendszerekken nagyon sokat szívtam már. NAGYON sokat. Montin most is az egyik a frissen cserélt bowden + bowdenházak + váltókörgők, szervizelt váltókar, cserélt váltógörgők ellenére kerreg és beragad. és ez nem az olcsó fajta, hanem egy full XTR!... (De ledobom a Tajgetoszról, asszem!...)
A CX-en előtte 105-ös szettem volt. Mikor második alkalommal szálasodott ki a váltóbowden a fákváltókaron belül és úgy, hogy a műanyag is már sérült, a boltba ahova vittem 1 napig kínlódott vele, mire úgy-ahogy rendbe hozták. Ott döntöttem el, hogy nekem ebből elegem van, Di2 vagy eTap, maximum eladom, ha nem jön be.
Lehet, más meg az elektromossal szív és talán nem is keveset, biztosan van ilyen. Én viszont egyik legjobb beruházásomnak tekintem, mikor 2016 augusztusában, itthon egyik első fecskeként beruháztam egy Red eTap szettbe. Soha, igen, soha semmilyen gondom nem volt vele! Télen is, hóban, sárban, latyakban is ezzel közlekedtem.
Idén télen a váltógörgőket kellett cserélnem, mert a sós hólétől berohadtak, de ennyi. Semmi másra nem kellett költenem. Szerviznaplóm szerint mondjuk "csak" 16.500 km-t futott - de az Elite görgőm nem mér távolságot és elég sokat görgőztem az elmúlt 2 évben. Bőven 20k fölötti km lehet a rendszerben.. Még az akksik is szépen bírják, 2-3 havonta 1x töltöm őket, 1 óra alatt feltöltődnek és kész.
Gondoltam leírom. Egy vélemény ugyan nem vélemény (egy minta nem minta), de azért én örülök, hogy valaki kitalált egy megoldást a "nem létező problémára".