Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34347 hozzászólás a témában

#81
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Srácok!

Egy, az osztrák körverseny halálos balesete alatti posztban azt olvastam, hogy Ave életét sem tudták megmenteni, de erről semmit nem találtam a neten (mai poszt, mai történéssel).  

Ez igaz, tud róla valaki valamit?? 

 

EDIT: f@szom, igaz. Most olvasom Thommey FB oldalán.  

Most láttam az indexen:
https://index.hu/spo...t-antal-attila/
De látom, közben te is megtaláltad.

:-(


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#82
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Srácok!

Egy, az osztrák körverseny halálos balesete alatti posztban azt olvastam, hogy Ave életét sem tudták megmenteni, de erről semmit nem találtam a neten (mai poszt, mai történéssel).  

Ez igaz, tud róla valaki valamit?? 

 

EDIT: f@szom, igaz. Most olvasom Thommey FB oldalán.  


karakoram módosította - 2024. július 06. - 21:36


#83
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

Sziasztok,

 

Kedden megérkezett a bicó (Marin Nicasio), pár km menetem vele, de megvannak az első tapasztalatok, élmények, aszfalton!

 

Pozitívumok:

A váz nagyon kényelmes, tényleg klassz a geoja. Jól gyorsul, könnyű vele tartani a sebességet.

Nem érzem, hogy 13 kg van alattam. Általánosságban rendben van, "egyben" van a bringa.

 

Negatívumok:

Hosszú hiszti következik.biggrin.png

A mechanikus tárcsafékek.

Úgy vagyok velük, mint a mozdonyvezető a szerelvénnyel. Idejében el kell kezdeni fékezni, hogy egyszer meg tudjak majd állni vele.

A V-fékeim fényévekre vannak tőle, nem is merem hasonlítani egy Avid arch rivalhoz.

Mechanikus tárcsafék ide vagy oda, egyelőre egy fos.

Maga a végig zárt bovdenezés, még rátesz egy lapáttal, hogy "nyúlós" az érzés.

Hiába a köszörült bovden, meg a hosszanti szálas erősített Jagwire bovdenezés, nem sokat segít a dolgon.

Maga a kábelkötegelős f...ság is kiverte nálam a biztosítékot. Áldom az istent, hogy a váltó bovdenek nyitottak.

A legnagyobb baromság volt, hogy vissza tették alsó vázcsőre a bovdeneket!

Szétszedtem a fék bovdenezést, bezsíroztam finoman a bovdeneket. Most már kevésbé "köszörülős" az érzés, finomabb lett.

Szóval koptatom a fékeket, várom a csodát. 20 évvel ezelőtt nem kellett a v-fékkel szarakodni, hogy bekopjon. Azonnal satuzott.

Ha nem lesz jó, cserélek pofákat, aztán, ha úgy sem hozza az elvárt színvonalat, veszek hidraulikus Shimanót.

 

Váltás:

8s sebességes Shimano Claris, teszi a dolgát. Nincs olyan finom, mint egy 98-as STX RC.

Alu-műanyag kombó hátsó váltó, szerintem 2024-ben erősen gáz, ennél a kategóriánál.

Maga az országúti fékváltókar megszokható, de messze nem esik úgy kézre nekem, mint egy rapid fire váltókar.

Lassabb vagyok vele.

 

Koskormány:

Szokom. biggrin.png

Alul nem tudom, hogy valaha fogom e fogni?! laugh.png

"Hodon" szeretek utazni, máshol nem annyira.

Nem a kormány hibája, de maga a koncepció, hogy ha bovdent akarok cserélni, le kell bontanom, az egész bandázsolást és utána meg vehetek újat, már kiver tőle a víz!

Kihúztam a fékbovden szálat és utána alig bírtam vissza tenni, a kormánynál a kanyarulat miatt.

Szóval baromi macerás már ez is.

Maga az, hogy az országúti fékváltókar egybe van, már oda a "szabadság".

Ha szeretnék hidrós fékeket, vehetek új váltókart vele együtt. sad.png

Szóval erősen húz a szívem vissza a "montis fedélzetre".

Egy szép enyhe emelésű riser vagy egyenes kormány, ODI bilincses markolatok, kényelmesen szerelhető bovdenezés, sokkal jobb kinézet.smile.png

 

Nagy vonalakban ennyi. Ja, ülést cseréltem, nem jött be a gyári, nem kompatibilis a popómmal. biggrin.png

Maga a bringa szép, nem bántam meg, jó vétel volt, már csak a váz miatt is.

Erősen fejlesztenem kell, hogy elvárásaimnak megfeleljen. De hát így indult a Crux meg a Kona is. wink.png

A bringáról majd lövök fotókat is.

 

Világpeace!biggrin.png

országútin amikor már érdemes cserélni bovdent, addigra a bandázst sem árt. én átálltam a ragasztó nélküli bandázsokra. azokkal 1xűbb az élet. ilyet használok most: https://ebike.hu/ter...szalag-bandazs/ egy szilikon csík van a ragasztó helyett. könnyű visszabontani. egyébként érdemes venni többet, mert ha kiszakad, akkor már érdemes cserélni. ez mindegyik bandázsra igaz.


  • talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#84
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

A fék még tényleg bekoptatós. Erről itt is, meg a teszteken is olvastam. Valamiért többet vártam, első nekifutásra, de hát bennem van a hiba, úgy látszik.ph34r.png

Havernak a Csepel woodlans cross bringáján, Shimano mechanikus tárcsafék van.

Nem volt elájulva tőle, aztán BBB betétet rakott bele és azóta elégedett a teljesítményével.

Lehet a bekoptatás, meg egy jó betét lesz a megoldás?! Szóval nem adom fel, kísérletezek, nem rohanok hídrós féket venni. smile.png

A többi meg hozta azt, amit vártam, ár-érték arányban.

Ha nyúlik a lánc, úgyis vennem kell másikat, akkor már választom a bevált márkát, típust. Csak úgy mint a kazettával, meg a többivel is.smile.png

 

Az más tészta, hogy nem számítottam arra 2024-ben, hogy ezen a szinten a Shimano még műanyagot használ hátsó váltónál.

A képeken nem látszik. De tényleg, ez csak kötözködés részemről, nem hiszem, hogy bármit is éreznék belőle, ha holnaptól alu lenne azon része.

De hát ha jobban bele gondolok, meg sem kéne lepődnöm ezen. Ennyi pénzért, most ennyi jár.

Mikor a komplett gravel bicókat néztem a webshopokban, kifejezetten az alkatrészekre koncentráltam.

Neves márka 800.000 Ft körül árcédulával és SHIMANO TX HB-TX505 agyakkal. Akkor ezek után, jobb ha befogom a számat.ph34r.png

Elnézést javítom magam, 600.000 Ft...

https://ebike.hu/ter...ravel-kerekpar/



#85
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

Én montin sok évet lehúztam bovdenes tárcsafékkel, még a Dolomitokban is voltam vele. Az egy béna Shimano vmi volt, gyenge volt. De ha megszokod egy fék erejét, egyszerűen fogod tudni mikor kell vele fékezni és meg fogsz állni azzal is mindenhol. Persze hogy jobb a hidrós, ezt mindenki tudja. De majd eldöntöd milyen terepen, mennyit akarsz ezzel menni és akkor max cseréled. Fékpofával is nagyot lehet erősíteni egy féken de csodák nincsenek., az kb olyan marad.

Nagyon új az a bringa még, kell idő amíg megszoksz rajta mindent. Nekem pl hónapok kellettek mire kifundáltam, milyen hosszú stucni is lesz jó az új bringámhoz. És így tovább...

A fék még tényleg bekoptatós. Erről itt is, meg a teszteken is olvastam. Valamiért többet vártam, első nekifutásra, de hát bennem van a hiba, úgy látszik.ph34r.png

Havernak a Csepel woodlans cross bringáján, Shimano mechanikus tárcsafék van.

Nem volt elájulva tőle, aztán BBB betétet rakott bele és azóta elégedett a teljesítményével.

Lehet a bekoptatás, meg egy jó betét lesz a megoldás?! Szóval nem adom fel, kísérletezek, nem rohanok hídrós féket venni. smile.png

A többi meg hozta azt, amit vártam, ár-érték arányban.

Ha nyúlik a lánc, úgyis vennem kell másikat, akkor már választom a bevált márkát, típust. Csak úgy mint a kazettával, meg a többivel is.smile.png

 

Az más tészta, hogy nem számítottam arra 2024-ben, hogy ezen a szinten a Shimano még műanyagot használ hátsó váltónál.

A képeken nem látszik. De tényleg, ez csak kötözködés részemről, nem hiszem, hogy bármit is éreznék belőle, ha holnaptól alu lenne azon része.

De hát ha jobban bele gondolok, meg sem kéne lepődnöm ezen. Ennyi pénzért, most ennyi jár.

Mikor a komplett gravel bicókat néztem a webshopokban, kifejezetten az alkatrészekre koncentráltam.

Neves márka 800.000 Ft körül árcédulával és SHIMANO TX HB-TX505 agyakkal. Akkor ezek után, jobb ha befogom a számat.ph34r.png



#86
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Én montin sok évet lehúztam bovdenes tárcsafékkel, még a Dolomitokban is voltam vele. Az egy béna Shimano vmi volt, gyenge volt. De ha megszokod egy fék erejét, egyszerűen fogod tudni mikor kell vele fékezni és meg fogsz állni azzal is mindenhol. Persze hogy jobb a hidrós, ezt mindenki tudja. De majd eldöntöd milyen terepen, mennyit akarsz ezzel menni és akkor max cseréled. Fékpofával is nagyot lehet erősíteni egy féken de csodák nincsenek., az kb olyan marad.

Nagyon új az a bringa még, kell idő amíg megszoksz rajta mindent. Nekem pl hónapok kellettek mire kifundáltam, milyen hosszú stucni is lesz jó az új bringámhoz. És így tovább...


  • Rabbit kedveli ezt
Marci

#87
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

A Világpeace!biggrin.png nevében kérdem!!!
Te még életedben nem ültél koskormányos bringán? Mert én ahányszor ültem, örömmel ültem vissza az egyenes kormányomra és tudtam, hogy ilyenem az életben nem lesz.

A szerelés meg,...hát azt a fékváltókart szerelni szopás egy montihoz képest. De ezt is pontosan tudhattad mielőtt megvetted a gépet.
Hozzászólásod olvasva kicsit elsietett, impulzus vásárlásnak tűnik.

Talán ha egyel komolyabb felszereltséggel vetted volna amin már eleve hidrás a fék? Egy rakás szerelést megspórolhattál volna...talán..

De Világpeace!biggrin.png  A lényeg hogy bringázzunk. Sokat!!!

Asszem 15 évesen ültem utoljára egy orosz koskormányos bringán (ez volt az első "komolyabb" bringám), ezzel mindent el is mondtam. biggrin.png

Soha életemben nem szereltem országúti fékváltókart. De valóban sejtettem, meg láttam is az építgetős videókban...

Határozottan nem impulzus vásárlás volt! Ha ebből a bringából csak váz megvehető lett volna külön, csak azt vettem volna meg.

De így sem vagyok annyira csalódott, alkatrész ügyileg, mert nagyon szeretek építgetni.

Egyedül a fék az ami nagyon zavaró (de hát ezen az életem is múlhat), de erre van még pár opció.

Ezzel a kisherceg is szívott. Sok jó tanácsot osztott meg, ezzel kapcsolatban.... ezer hála.smile.png

Jövőhét pénteken megyek vele egy 100km+ országúti túrára. Kíváncsi vagyok mennyit változik a véleményem a túra után? Mert tényleg csak pár km mentem vele....

Úgyhogy majd beszámolok róla, mivel kapcsolatosan hoztam elhamarkodott ítéletet vagy sem. smile.png



#88
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

A Világpeace!biggrin.png nevében kérdem!!!
Te még életedben nem ültél koskormányos bringán? Mert én ahányszor ültem, örömmel ültem vissza az egyenes kormányomra és tudtam, hogy ilyenem az életben nem lesz.

A szerelés meg,...hát azt a fékváltókart szerelni szopás egy montihoz képest. De ezt is pontosan tudhattad mielőtt megvetted a gépet.
Hozzászólásod olvasva kicsit elsietett, impulzus vásárlásnak tűnik.

Talán ha egyel komolyabb felszereltséggel vetted volna amin már eleve hidrás a fék? Egy rakás szerelést megspórolhattál volna...talán..

De Világpeace!biggrin.png  A lényeg hogy bringázzunk. Sokat!!!


  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#89
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

Sziasztok,

 

Kedden megérkezett a bicó (Marin Nicasio), pár km menetem vele, de megvannak az első tapasztalatok, élmények, aszfalton!

 

Pozitívumok:

A váz nagyon kényelmes, tényleg klassz a geoja. Jól gyorsul, könnyű vele tartani a sebességet.

Nem érzem, hogy 13 kg van alattam. Általánosságban rendben van, "egyben" van a bringa.

 

Negatívumok:

Hosszú hiszti következik.biggrin.png

A mechanikus tárcsafékek.

Úgy vagyok velük, mint a mozdonyvezető a szerelvénnyel. Idejében el kell kezdeni fékezni, hogy egyszer meg tudjak majd állni vele.

A V-fékeim fényévekre vannak tőle, nem is merem hasonlítani egy Avid arch rivalhoz.

Mechanikus tárcsafék ide vagy oda, egyelőre egy fos.

Maga a végig zárt bovdenezés, még rátesz egy lapáttal, hogy "nyúlós" az érzés.

Hiába a köszörült bovden, meg a hosszanti szálas erősített Jagwire bovdenezés, nem sokat segít a dolgon.

Maga a kábelkötegelős f...ság is kiverte nálam a biztosítékot. Áldom az istent, hogy a váltó bovdenek nyitottak.

A legnagyobb baromság volt, hogy vissza tették alsó vázcsőre a bovdeneket!

Szétszedtem a fék bovdenezést, bezsíroztam finoman a bovdeneket. Most már kevésbé "köszörülős" az érzés, finomabb lett.

Szóval koptatom a fékeket, várom a csodát. 20 évvel ezelőtt nem kellett a v-fékkel szarakodni, hogy bekopjon. Azonnal satuzott.

Ha nem lesz jó, cserélek pofákat, aztán, ha úgy sem hozza az elvárt színvonalat, veszek hidraulikus Shimanót.

 

Váltás:

8s sebességes Shimano Claris, teszi a dolgát. Nincs olyan finom, mint egy 98-as STX RC.

Alu-műanyag kombó hátsó váltó, szerintem 2024-ben erősen gáz, ennél a kategóriánál.

Maga az országúti fékváltókar megszokható, de messze nem esik úgy kézre nekem, mint egy rapid fire váltókar.

Lassabb vagyok vele.

 

Koskormány:

Szokom. biggrin.png

Alul nem tudom, hogy valaha fogom e fogni?! laugh.png

"Hodon" szeretek utazni, máshol nem annyira.

Nem a kormány hibája, de maga a koncepció, hogy ha bovdent akarok cserélni, le kell bontanom, az egész bandázsolást és utána meg vehetek újat, már kiver tőle a víz!

Kihúztam a fékbovden szálat és utána alig bírtam vissza tenni, a kormánynál a kanyarulat miatt.

Szóval baromi macerás már ez is.

Maga az, hogy az országúti fékváltókar egybe van, már oda a "szabadság".

Ha szeretnék hidrós fékeket, vehetek új váltókart vele együtt. sad.png

Szóval erősen húz a szívem vissza a "montis fedélzetre".

Egy szép enyhe emelésű riser vagy egyenes kormány, ODI bilincses markolatok, kényelmesen szerelhető bovdenezés, sokkal jobb kinézet.smile.png

 

Nagy vonalakban ennyi. Ja, ülést cseréltem, nem jött be a gyári, nem kompatibilis a popómmal. biggrin.png

Maga a bringa szép, nem bántam meg, jó vétel volt, már csak a váz miatt is.

Erősen fejlesztenem kell, hogy elvárásaimnak megfeleljen. De hát így indult a Crux meg a Kona is. wink.png

A bringáról majd lövök fotókat is.

 

Világpeace!biggrin.png


talpfa módosította - 2024. június 30. - 14:01

  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#90
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Elobbi,
Ez normal aron kb 500-700chf es muvelet.
Mindenki imadja az integralt cuccokat, foleg a szerelok..,
  • donciccio kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#91
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás
Szerintem előbbi, de ugye sala a hanyatló Svájcból hozta sztorit.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#92
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Bejön az ügyfél, rág a kcs
Bandazs le, fekcso elvag, kormany-kormanyszar le, kcs csere, uj fekcso hatra, regi hatso elore, legtelenit, uj bandazs felrak.
Kcs csere kb 150k. Lol

 

ne már, jól értem 150 e ft volt a művelet, vagy 150e km után cserélt kormánycsapágyat?



#93
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

https://bikemag.hu/m...1bW15MTZieXRlcw


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#94
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

https://bringasport....1bW15MTZieXRlcw


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#95
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

https://www.velo.hu/...m-bajnokai.html

 

írnak a cikkben egy balesetről. nem tudom megerősíteni, de úgy néz ki, h Ave volt az elszenvedője. :(


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#96
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Bejön az ügyfél, rág a kcs
Bandazs le, fekcso elvag, kormany-kormanyszar le, kcs csere, uj fekcso hatra, regi hatso elore, legtelenit, uj bandazs felrak.
Kcs csere kb 150k. Lol
  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#97
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

Don, tudod, hogy kell a minden_mindenenen_átvezetve megoldás miatti szívás, különben mivel adnák el az elektromos szetteket?

A bm-nak szabin volt az olvasószerkesztője? Ennyi magyartalan mondatot, ilyen összedobott írást régen olvastam itt. Pedig Jani jól és jókat ír általában...

jelenleg csak a sram elektromos váltó rendszerét látom élhetőnek. mondom ezt úgy, h nem volt dolgom elektromos váltókkal. amit különösen nagy hülyeségnek találok, az a kormánycsapágyon átvezetett spagócák. értem én, h x%-al jobb lesz a cw érték, na de egy csomó bonyodalmat okoznak.


  • koga kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#98
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás
Don, tudod, hogy kell a minden_mindenenen_átvezetve megoldás miatti szívás, különben mivel adnák el az elektromos szetteket? 🤭😁

A bm-nak szabin volt az olvasószerkesztője? Ennyi magyartalan mondatot, ilyen összedobott írást régen olvastam itt. Pedig Jani jól és jókat ír általában... 🙄
  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#99
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

fantasztikus a dolgozat, megerősít abban, nem kell más, csak a 10-es campy :-)

https://bikemag.hu/m...di2-12s-epites/

meg nem mindenáron kell vázon, kormányon, meg mittudoménmin belül vezetni a spagócákat. :D


  • koga és Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#100
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

fantasztikus a dolgozat, megerősít abban, nem kell más, csak a 10-es campy :-)

https://bikemag.hu/m...di2-12s-epites/


  • koga és donciccio kedveli ezt