Sziasztok,
Kedden megérkezett a bicó (Marin Nicasio), pár km menetem vele, de megvannak az első tapasztalatok, élmények, aszfalton!
Pozitívumok:
A váz nagyon kényelmes, tényleg klassz a geoja. Jól gyorsul, könnyű vele tartani a sebességet.
Nem érzem, hogy 13 kg van alattam. Általánosságban rendben van, "egyben" van a bringa.
Negatívumok:
Hosszú hiszti következik.
A mechanikus tárcsafékek.
Úgy vagyok velük, mint a mozdonyvezető a szerelvénnyel. Idejében el kell kezdeni fékezni, hogy egyszer meg tudjak majd állni vele.
A V-fékeim fényévekre vannak tőle, nem is merem hasonlítani egy Avid arch rivalhoz.
Mechanikus tárcsafék ide vagy oda, egyelőre egy fos.
Maga a végig zárt bovdenezés, még rátesz egy lapáttal, hogy "nyúlós" az érzés.
Hiába a köszörült bovden, meg a hosszanti szálas erősített Jagwire bovdenezés, nem sokat segít a dolgon.
Maga a kábelkötegelős f...ság is kiverte nálam a biztosítékot. Áldom az istent, hogy a váltó bovdenek nyitottak.
A legnagyobb baromság volt, hogy vissza tették alsó vázcsőre a bovdeneket!
Szétszedtem a fék bovdenezést, bezsíroztam finoman a bovdeneket. Most már kevésbé "köszörülős" az érzés, finomabb lett.
Szóval koptatom a fékeket, várom a csodát. 20 évvel ezelőtt nem kellett a v-fékkel szarakodni, hogy bekopjon. Azonnal satuzott.
Ha nem lesz jó, cserélek pofákat, aztán, ha úgy sem hozza az elvárt színvonalat, veszek hidraulikus Shimanót.
Váltás:
8s sebességes Shimano Claris, teszi a dolgát. Nincs olyan finom, mint egy 98-as STX RC.
Alu-műanyag kombó hátsó váltó, szerintem 2024-ben erősen gáz, ennél a kategóriánál.
Maga az országúti fékváltókar megszokható, de messze nem esik úgy kézre nekem, mint egy rapid fire váltókar.
Lassabb vagyok vele.
Koskormány:
Szokom.
Alul nem tudom, hogy valaha fogom e fogni?!
"Hodon" szeretek utazni, máshol nem annyira.
Nem a kormány hibája, de maga a koncepció, hogy ha bovdent akarok cserélni, le kell bontanom, az egész bandázsolást és utána meg vehetek újat, már kiver tőle a víz!
Kihúztam a fékbovden szálat és utána alig bírtam vissza tenni, a kormánynál a kanyarulat miatt.
Szóval baromi macerás már ez is.
Maga az, hogy az országúti fékváltókar egybe van, már oda a "szabadság".
Ha szeretnék hidrós fékeket, vehetek új váltókart vele együtt.
Szóval erősen húz a szívem vissza a "montis fedélzetre".
Egy szép enyhe emelésű riser vagy egyenes kormány, ODI bilincses markolatok, kényelmesen szerelhető bovdenezés, sokkal jobb kinézet.
Nagy vonalakban ennyi. Ja, ülést cseréltem, nem jött be a gyári, nem kompatibilis a popómmal.
Maga a bringa szép, nem bántam meg, jó vétel volt, már csak a váz miatt is.
Erősen fejlesztenem kell, hogy elvárásaimnak megfeleljen. De hát így indult a Crux meg a Kona is.
A bringáról majd lövök fotókat is.
Világpeace!
talpfa módosította - 2024. június 30. - 14:01