Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#21
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

" - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele."

Bár lehet itt hülyeséget írtam,a régi rövid kanalas XTR, XT jutott eszembe. Lehet az országúti váltóknak már sok lesz a 28.... vagy sokat "gondolkozik" a váltó.

a record váltóm elviszi a 29-es lánckereket. igaz, a camap szerint csak 26 fog a max neki. ami változott, és ez leginkább tényleg csak az utóbbi néhány évben, az a max fogszám hátul. ma már 32-34 a max sokszor. tehát országúti áttétel is lehet 1:1-es. mondjuk ez számomra már nevetséges, de most ez a trend. na még egy szerkesztés. :D most néztem a di2 105 12-es sorokat. 11-34, és11-36T. ez a 2 sor van azt csá. :D


donciccio módosította - 2023. december 13. - 13:54

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#22
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

"a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket." - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele.

 

Fekete szín: arról nem is beszélve, hogy mennyivel kényesebb, mint a polírozott alkatrészek.

Lásd pl: a fekete hajtókarok. Idővel kikopik (nadrágszár, cipő, esetleg egy eldőlés, esés..stb.)

Már messziről látszik a fekete szín esetén a sérülés.

Míg egy polírozott hajtókar esetén mi van??? Semmi!

Ha már nagyon karcos, viseletes, fogsz egy darab rongyot polírpasztát, és tükörfényesre polírozod és úgy néz ki, mint újkorában.

De igaz ez stucnira, agyra...stb.

A polírozott alkatrészek, napi használat mellett is sokkal tovább tarthatók újszerű állapotban, mint a fekete társaik.

 

Kinézet szempontjából, a fényes, polír alkatrészekről, mindig a "high-tech" dolgok jutnak eszembe.

Emlékszem gyerekkoromban, mikor megláttam egy ilyen csillogó váltót, hajtókart messziről valamilyen bicón, már kaptam is fel a fejem!

"Mi ez?" Deore DX, XTR, Ultegra, Dura Ace..stb. smile.png

De még a  93as "fekete" Deore LX is szép volt, nem gagyi. Mert szépen ötvözték a polírral a fényes feketét.

A lánckerekek, a hátsó váltó kanala, a fékkarok...stb, mind ezüstök voltak ugye.

 

A manapság divatos matt feketéről mindig a 90-es évek műanyaggal bevont fekete acél hajtókarjai, a műanyag halálszerkezetes fékkarok, pedálok jutnak eszembe.

az stx/stx rc-ről ne felejtkezzünk meg. annak is nagyon szép volt az eloxálása. hasonló, mint a 3ttt gun metal brown stucniknak, kormányoknak.

 

1994%2B-%2BSTX%2BSE.jpg1996%2B-%2BSTX%2BRC.jpg


donciccio módosította - 2023. december 13. - 13:25

  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#23
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

" - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele."

Bár lehet itt hülyeséget írtam,a régi rövid kanalas XTR, XT jutott eszembe. Lehet az országúti váltóknak már sok lesz a 28.... vagy sokat "gondolkozik" a váltó.



#24
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket. egyébként meg igazad van. a váltók pontossága, gyorsasága alig különbözik. a színek: igen. ez a mai "csupa fekete minden" elég gáz. volt régen acélszürke eloxálás is. a campa is, és a shimi is használta. az is elég szép. főleg, ha a nyeregcső, kormány, stucni is hasonló színű. én a kerekeknél se szeretem a full fekete cuccokat. ha a felni fekete, az okés. az jól mutat. az agyak, és a küllők meg nyugodtan lehetnének fényesek. 

"a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket." - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele.

 

Fekete szín: arról nem is beszélve, hogy mennyivel kényesebb, mint a polírozott alkatrészek.

Lásd pl: a fekete hajtókarok. Idővel kikopik (nadrágszár, cipő, esetleg egy eldőlés, esés..stb.)

Már messziről látszik a fekete szín esetén a sérülés.

Míg egy polírozott hajtókar esetén mi van??? Semmi!

Ha már nagyon karcos, viseletes, fogsz egy darab rongyot polírpasztát, és tükörfényesre polírozod és úgy néz ki, mint újkorában.

De igaz ez stucnira, agyra...stb.

A polírozott alkatrészek, napi használat mellett is sokkal tovább tarthatók újszerű állapotban, mint a fekete társaik.

 

Kinézet szempontjából, a fényes, polír alkatrészekről, mindig a "high-tech" dolgok jutnak eszembe.

Emlékszem gyerekkoromban, mikor megláttam egy ilyen csillogó váltót, hajtókart messziről valamilyen bicón, már kaptam is fel a fejem!

"Mi ez?" Deore DX, XTR, Ultegra, Dura Ace..stb. smile.png

De még a  93as "fekete" Deore LX is szép volt, nem gagyi. Mert szépen ötvözték a polírral a fényes feketét.

A lánckerekek, a hátsó váltó kanala, a fékkarok...stb, mind ezüstök voltak ugye.

 

A manapság divatos matt feketéről mindig a 90-es évek műanyaggal bevont fekete acél hajtókarjai, a műanyag halálszerkezetes fékkarok, pedálok jutnak eszembe.


talpfa módosította - 2023. december 13. - 12:03

  • donciccio kedveli ezt

#25
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

Teljesen egyetértek. Nekem a "fekete" csak a carbon alapanyag esetében jöhet szóba. Pont emiatt van a Colnago Masteremen Dura-Ace 7800-as szett, az időfutam gépen (Look - Cyfac), pedig Dura-Ace 9000-es szett. Ez a mostani festett fekete nekem nagyon gagyinak tűnik, valahogy a 90-es évek elején megjelent fekete Deore Lx-szett jut eszembe róluk. Van eltéve még egy Colnago vázam, azon is 9000-es szett lesz, (teljesen) feketét nem vagyok hajlandó rátenni - kivétel a Super Record, mert az szinte full carbon.

 



#26
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=abeV9Bt9mic

 

Ebből nekem az jött le, ha nem vagy versenyző, teljesen mindegy, különben csak pénzkidobás.

Persze ha valakinek a fekete tetszik....

 

Szerintem a régi országúti váltók, klasszisokkal szebbek a mostaniaknál.

A fekete színű hajtásrendszer abszolúte nem illik az országúti bringákhoz, sokkal szebb volt a polír, fényes, ezüst szín.

A montiknál még érthető, a minden legyen fekete színű.

Sár, kosz, dagonya, sokáig nem csillog, ha valaki "rendeltetésszerűen" használja.

De ez csak az én véleményem.ph34r.png

a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket. egyébként meg igazad van. a váltók pontossága, gyorsasága alig különbözik. a színek: igen. ez a mai "csupa fekete minden" elég gáz. volt régen acélszürke eloxálás is. a campa is, és a shimi is használta. az is elég szép. főleg, ha a nyeregcső, kormány, stucni is hasonló színű. én a kerekeknél se szeretem a full fekete cuccokat. ha a felni fekete, az okés. az jól mutat. az agyak, és a küllők meg nyugodtan lehetnének fényesek. 


  • koga kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#27
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

elég lett volna a Ritchey Classic kormány, stucni kombó, meg polírozott hézagolók. számomra vicces, h az emberek többsége mennyire ugrik a mai aero trendre. a többségnek nem számítana, h a vázon belül vezetik a spagócákat. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#28
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=abeV9Bt9mic

 

Ebből nekem az jött le, ha nem vagy versenyző, teljesen mindegy, különben csak pénzkidobás.

Persze ha valakinek a fekete tetszik....

 

Szerintem a régi országúti váltók, klasszisokkal szebbek a mostaniaknál.

A fekete színű hajtásrendszer abszolúte nem illik az országúti bringákhoz, sokkal szebb volt a polír, fényes, ezüst szín.

A montiknál még érthető, a minden legyen fekete színű.

Sár, kosz, dagonya, sokáig nem csillog, ha valaki "rendeltetésszerűen" használja.

De ez csak az én véleményem.ph34r.png


  • koga, Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#29
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

ez állat. :) (kivéve a kormányt, az nem tetszik.)

 


  • sala és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#30
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.225 hozzászólás
  • LocationSvájc
Elado a Varosi rohangalosom, jelenleg 4.7kg.

Akar darabokban is
Sw Tarmac Sl5 vaz, 56cm
Lightweight kerekek, gyorszaras
Dura ace carbon kar , uj tanyerokkal adom
Dallara slr fullkarbon 95gr nyereg ( 550eur)

Sw nyeregcso

stb

sala módosította - 2023. december 12. - 19:07

  • donciccio kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#31
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

https://www.youtube....mw3Aq4rc&t=756s egy kicsit más volt a mechanika az első generációs ergókban. :D mondjuk ezek még alu házasok voltak. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#32
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

Don

 

feltűnt pár fotón hogy a bandázs a stucni felőli oldalon nem esik össze a szigszalag alatt, tehát nem vékonyodik el

 

teszel a bandázs utolsó köre alá valamit?

nem rakok alá semmit. sztem csak a műanyag bilincs miatt látszik így. egyébként találtam az alin ilyen bilincset. fizu után rendelek is. https://www.aliexpre...2c25oMwfmN&mp=1


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#33
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.860 hozzászólás

Don

 

feltűnt pár fotón hogy a bandázs a stucni felőli oldalon nem esik össze a szigszalag alatt, tehát nem vékonyodik el

 

teszel a bandázs utolsó köre alá valamit?


  • donciccio kedveli ezt

#34
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.225 hozzászólás
  • LocationSvájc

Nemrossz egy acéltol

nekem a vázam pont ennyi gr :)

 


  • donciccio kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#35
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

 

Kis munkával megoldható.

Feltöltöttem a tárhelyemre, kb. 3MB lett az egész.

Jó böngészést!

TANGE EDM 2019-2020.pdf

 

köszi. :) 

 

egy kicsit a villa tömegére visszatérve. csodák nincsenek. azért ezek az acél villák nem lesznek 600 gramm alatt. az enyém már könnyűnek számít a maga 609 grammjával. 

 

tn_419_9799.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#36
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

Kis munkával megoldható.

Feltöltöttem a tárhelyemre, kb. 3MB lett az egész.

Jó böngészést!

TANGE EDM 2019-2020.pdf
 

 


  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#37
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

Közben megtaláltam a Tange villa árát: 168USD

Ha a kidolgozottságát megnézed (14. oldal bal széle, 25. oldal bal széle) igencsak jónak tűnik.

https://www.tange-de...hp?sn=6#book/27

Tömeget nem találtam sehol hozzá, de passzoló a-heades kormányszárat a 29. oldal jobb alsó sarkában igen:

https://www.tange-de...hp?sn=6#book/29

nagyon jó ez a katalógus. kár, h nem lehet letölteni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#38
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

Közben megtaláltam a Tange villa árát: 168USD

Ha a kidolgozottságát megnézed (14. oldal bal széle, 25. oldal bal széle) igencsak jónak tűnik.

https://www.tange-de...hp?sn=6#book/27

Tömeget nem találtam sehol hozzá, de passzoló a-heades kormányszárat a 29. oldal jobb alsó sarkában igen:

https://www.tange-de...hp?sn=6#book/29

 


  • donciccio kedveli ezt

#39
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=6H2cGks3S6k neo retro építés. a villa nem eredeti, de a leírásban szerepel, h BLB (Brick Lane Bikes) villa. kb 47-48 ezerre jön ki most, közép árfolyamon számolva az ára. kicsit soknak tűnik, de néhány éve a Reciklinél jártam. láttam náluk is festetlen villát. új volt, de semmi felület védelem nem volt, így még a festés, vagy a krómozás ára is hozzácsapódik. amúgy elég húzós volt akkor is az összeg. 28-30 ezerre emlékszem. mostanra lehet, h drágább lett. ennek fényében már nem is annyira drága ez a BLB villa. https://www.bricklan...sic-chrome-fork

Szerintem ez nem vészes.

Az "eredeti", amiről másolták, kis hazánkban 159 000Ft, külföldön 320 és 350Euro között mozog.

Egy nálam lévőt megmértem: kb. 19cm hosszú nyakkal 672 grammos. (Rake: 43mm).

Lehet amit belinkeltél még könnyebb is, amellett, hogy olcsóbb.

Egy Tange-Yasujiro egyenes villa árára és tömegére is kíváncsi lennék, mert a kidolgozása nagyon szép.


  • donciccio kedveli ezt

#40
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

Campagnolo Ultrra Torque hajtómű

 

https://roguemechani...yihAKE-sUVL9fIg

 

bevallom őszintén, én még nem találkoztam ezzel a problémával. azért nem értem, mert én is mértem a csapágyház szélességet, és a tűréshatárhoz képest kb közép tartományban volt. nálam akkor jött elő a kattogás, amikor kopott a csésze. csere után okés volt. van egy összeszerelési útmutatója a srácnak, de ha jól láttam, akkor ő vissza se szerelte a hullámos (rugós) alátétet. https://www.youtube....h?v=iFUN24ehy-k egyébként azért nem értem a dolgot, mert a hajtás oldalon lévő rögzítő elem már nem engedi oldalirányban mozogni a hajtókarokat. a másik oldalon lévő rugós alátét meg arra szolgál, h a csapágyházak esetleges méretbeli pontatlanságát kiküszöbölje. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A