Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#21
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://youtu.be/AXP...PaWDm-H3kQp2CeN

 

tegnap futottam bele ebbe a videóba. rá is kerestem az aliexpress-en. kb 27 ezer ft. kár, h shimi kompatibilis. ha look keo lenne talán még rendelnék is. egyébként bő 200 gramm párban a pedál.


donciccio módosította - 2024. szeptember 09. - 06:43

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#22
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

még egy apróság: a POP kupak pont ugyanúgy 5mm a kisebb átmérőjű végén, mint a spirális bovdenház külső átmérője. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#23
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

Ahogy mondod, a promaxnak van saját bowdenfeszesség állítója, ezért arra nem kell.
A BB7-nek is van, mégpedig egy 2.5mm-es imbusz: https://www.sram.com...user-manual.pdf
 

 

"régen minden jobb volt" jeligére:

 

itt lehet megtekinteni a BB7/BB5 manual eredeti változatát. jól látszik a 10. oldalon, hogy a bovden esetleges elégtelen feszességét a fékkar feszességállítójával (road esetén barrel adjuster behelyettesítendő) kell felvenni. a 2,5mm (valójában 2mm) imbuszos csavar a féktest karját feszítő rugó előfeszítését befolyásolja, aka mennyire erősen húzza vissza alaphelyzetbe a kart.  (a kérdéses csavar helyzetétől függetlenül a karnak koppanásig nyitva kell lennie, ha épp nem húzod a fékkart (ahogyan itt is írja a 3/. szakasz 8. pontjában és ugyanezen szakasz utolsó bekezdésében). ha igaz lenne, hogy ezzel a csavarral feszíted elő a bovdent, azt jelentené, hogy nincs a féktest karja alaphelyzetig nyitva, hiszen lennie kellene helynek ahová húzni tudja a felesleges bovdent.) 

 

az újabb változatból egyszerűen kimaradtak a fenti manual 10. oldalán szereplők.

 

a BB7 Road készlethez egyébként adják a barrel adjustert. (nekem is benne volt a dobozban.) gondolom, nem véletlenül.


Kisherceg módosította - 2024. szeptember 04. - 19:58

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#24
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 hozzászólás

457600102_1048767009982848_6544345281082


Azért ezzel a villával igen csak meg kellett gondolnod, hogy mikor fordítod el a kormányt...:) még jó, hogy egyedül, pályán erre nincs nagy szükség...:D

#25
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 hozzászólás
Ahogy mondod, a promaxnak van saját bowdenfeszesség állítója, ezért arra nem kell.
A BB7-nek is van, mégpedig egy 2.5mm-es imbusz: https://www.sram.com...user-manual.pdf

Szia.
 
Miért???
 
Nekem nincs Avid BB7-em, de ha marad a mechanikus vonal, akkor 100%, hogy ez a típus lesz.
Ugye a BB7-en nincs bovden feszesség állító, a mostani fékemen (Promax Render-R) pl van.
Szóval miért nem látod értelmét???



#26
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

30 éve döntötte meg indurain az 1 órás csúcsot. a képeken az Espada bringája különböző fejlesztési állomásai vannak.

 

458190441_1048766999982849_8983287018505


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#27
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

457580318_1048767003316182_7607454762608


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#28
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

457600335_1048767006649515_2228845513753


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#29
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

457600102_1048767009982848_6544345281082


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#30
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

457695472_1048767013316181_1322907890634


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#31
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás
Na igen, én is kíváncsi lennék, országúti fvk és BB7 Road esetén hogyan oldod meg a feszességállítást nélküle...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#32
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Avid BB7 esetén semmi szükségét nem látom a barell adjusternek.

Szia.

 

Miért???

 

Nekem nincs Avid BB7-em, de ha marad a mechanikus vonal, akkor 100%, hogy ez a típus lesz.

Ugye a BB7-en nincs bovden feszesség állító, a mostani fékemen (Promax Render-R) pl van.

Szóval miért nem látod értelmét???


talpfa módosította - 2024. szeptember 04. - 07:56


#33
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 hozzászólás

Avid BB7 esetén semmi szükségét nem látom a barell adjusternek.

 

újraolvasva látszik, hogy Talpfának végeredményben nagyjából ugyanazt javasoltuk:

 

 

 

 

fkv.kartól spirál ház (vagy ez a spéci gyári cucc) utána (praktikusan barrel adjustertől) hosszantiszálas. elöl meg lehet végig spirál, vagy ízlés szerint hosszanti. smile.png

 

a szerelés minőségének fontosságával kapcsolatban (is wink.png ) egyetértünk.


Jettison módosította - 2024. szeptember 04. - 00:00


#34
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

kb 3 hónapja nem ültem bringán. nem is volt kedvem bringázni, meg volt egy műtétem is. na mind1. múlt év végén megcsináltam a Bianchi-m. totál szétszedtem, összeraktam. a fékváltókarokat is felújítottam. igazság szerint alig mentem vele. max 1-2 ezret. múlt héten újra elkezdtem tekerészni. ma is mentem. ez volt a 3. alkalom a kihagyás után. kis lejtő, felrakom nagy tányérra, a lejtő után raknám le a kicsire, de nem úgy működött, ahogy kellett volna. már akkor tudtam, h eltörött egy rugó az ergóban. egyébként lehetett vele váltani, csak lefelé nem kattogott. :) itthon leszereltem, szétszedtem, és tényleg az egyik rugó volt. az volt a szerencsém, h kaptam bontásra ítélt ergókat, így abból ki tudtam szedni a rugót. G rugók, meg még néhány másikból van több is, csak éppen abból nem volt. jó nagy kupit csináltam itthon, mert a sok limlom között ott vannak az ilyen kincsek is. :D egyébként kezdek arra gyanakodni, h a kb 24 éves ergókban már az eredeti rugók kiszolgálták az idejüket, ugyanis az utóbbi néhány évben már nem ez volt az első rugó törés.

 

egyébként ez törött el most: ecre116_840_detail.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#35
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

jó néhány éve kipróbáltam az aliexperess-es "nokon" bovdenházat is. sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeim. nem a kis alu bizbaszok voltak rosszak, hanem a teflon cső, amire rá kellett fűzni a cuccot. tettek bele vlmi olyasmi zsírt, mit a zöld motorex kenőanyag. attól meg ragadt a bovden.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#36
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

újraolvasva látszik, hogy Talpfának végeredményben nagyjából ugyanazt javasoltuk:

 

....

 

A felnifékes fvkar alapvetően spirál bowdenházra van tervezve, ezért a szükséges kupak bele sem férne (a POP sem alkalmas erre), ezért kell a "flexi cső", ami egyébként pont ugyanolyan spirál bowdenház, mint a többi, csak nem fekete a háza, hanem áttetsző. A kormány kanyarulatát nyilván sokkal könnyebb spirállal megoldani, ezért van ilyen hosszúra hagyva a JW által.

...

 

 

 

 

...
Szerintem jobb, ha a fvk-tól a bovdenházközi feszességállítóig* valami normális, hagyományos ház van, a további részeken, ahol nincs vagy csak enyhe kanyarulat, ott meg hosszantiszálas. Elöl lehet akár végig spirális.
...

 

fkv.kartól spirál ház (vagy ez a spéci gyári cucc) utána (praktikusan barrel adjustertől) hosszantiszálas. elöl meg lehet végig spirál, vagy ízlés szerint hosszanti. :)

 

a szerelés minőségének fontosságával kapcsolatban (is ;) ) egyetértünk.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#37
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Nagyon hasznosak voltak a hozzászólások.

20+ év alatt sok bovdent szereltem én is - igaz hogy csak montikat - de most kifejezetten jó esett ez a fejtágítás! 

Köszi.smile.png



#38
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

@Jettison: ok, hasznosnak tűnő és érdekes dolgokat írsz, észben tartom, ha legközelebb bringát rakok össze, vagy ha átbovdenezek (és ha nem maradok az elmúlt kb 25 évben bevált megoldásnál). :) elhiszem, hogy tényleg jó bovden és -ház szettel mindennek van is értelme, főleg koskomrányon*, viszont az eddigi tapasztalataim szerint jó minőségű, köszörült bovdennel és hasonlóan jó (spirális) b.házzal is jó eredményt lehet elérni. különben nem használnám így. hidd el, elég háklis vagyok a fékre. ;) 

 

*nem koskormányt használok, így a fék és a kar is montis, több húzással. lehet, a road mecha-fékeken jobban kijönnek ezek a különbségek.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#39
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 hozzászólás

említve lett, h a hosszanti szálas bovden házakat nehéz jól vágni. én ezt úgy oldottam meg, h egy használt bovdent teszek a házba, és azzal együtt vágom a házat. ebben az esetben nem lapul össze a ház. régebben köszörültem is. időnként most is megteszem, csak az a gond, h a teflon is megolvad ilyenkor. na meg a borítás is. 

Igen, ez mindenképp segít!

 

Nagyon lassan kell köszörülni, épp ezért pepecselős, és nem valószínű, hogy egy középkategóriás, tömeggyártott bringánál törődni fognak ezzel.



#40
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

említve lett, h a hosszanti szálas bovden házakat nehéz jól vágni. én ezt úgy oldottam meg, h egy használt bovdent teszek a házba, és azzal együtt vágom a házat. ebben az esetben nem lapul össze a ház. régebben köszörültem is. időnként most is megteszem, csak az a gond, h a teflon is megolvad ilyenkor. na meg a borítás is. 


  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A