Sziasztok,
Nem tudtam, hogy a kérdésem melyik fórumban rakjam fel, hát ide,erre esett a választásom..
A Romet márkáról mindig a motor jutott eszembe gyerekkoromból. Nem is tudtam, hogy van bringájuk?
Szóval tetszik a váz, meg a bicó is. Szép letisztult acél paripa, acél villával.
Nagyon piszkálja a csőrömet, hogy milyen érzés lehet a 26-os után egy ilyen 28-as???
(A Crux meg a Kona természetesen marad)
Igazából ki kéne próbálnom?! Tényleg gyorsabb, "kényelmesebb" hosszú távon?
Leginkább aszfalton túrázok mostanság, néha dózerút. Az alkatrészek, úgyis tetszőlegesen cserélődnek.
Szóval mi a véleményetek a bringáról, legfőképpen a vázról (ott vannak a műszaki adatok, bár azt nem tudtam kideríteni milyen cr-mo???)
Kisherceg, mint acél fan, mi a véleményed a Ronin után???
Előre is köszi mindenkinek!
https://rometkerekpa...l-kerekpar.html
Megszólítva érzem magam. Legyen két részletben:
Ronin (...és úgy általánosságban gravel-téma):
Aszfalton és nagyon enyhe terepen fürge, haladós. Terepen, ha a sima földútnál, döngölt erdei ösvénynél vagy apró, finomszemű kavicsos útnál "komolyabb a kihívás", akkor már inkább szenvedős, mintsem buli, főleg lefelé. Egy merevvillás Crux ebben jobb, viszont felfelé a Ronin jobb szerintem. Családi tekerésekre vagy túrázni kiváló.
Nekem a koskormány nem jött be, cseréltem. (A fentiek ezzel együtt értendők.)
A Roninon 40mm-es gumik (Maxxis Rambler) vannak. Terepen vagy laza talajon (meg úgy általában) egy 2.0-2.3 körüli MTB gumi (nekem) magabiztosabb, biztonságosabb érzés. De ezt is meg lehet szokni, aztán nincs vele baj.
Romet:
Kép alapján nem tűnik rossznak a kidolgozása, bár ahogy Tig szokta mondani, a képen bármi lehet a tényleges bicaj helyett.
Nem értem, miért nem adnak meg geometria adatokat.
A frissebb modellnél visszatértek a hagyományos 1 1/8 fejcsőhöz, előtte a 44mm volt? Érdekes.
A papucs tetszik, jó, hogy cserélhető a váltótartó-fül. (Nem ugrik be, hol láttam már ilyen pacskert.)
A vázanyag... azt szoktam mondani, hogy ha nem dicsekednek vele, akkor nincs mivel dicsekedni valszeg. Szerintem nagyon max valami noname, vagy "sajátmárkás" DB csöves cucc lehet. Ettől persze biztosan jó, de a Cruxnak, a Konádnak a közelében sem lesz. (A Roninnál nagyon szeretem, hogy a vékony TB csövek miatt "él".)
Az egyenes villa szerintem bünti, ezt a Roninnál sem szeretem. Egy hajlított szerintem kényelmesebb lenne.
A gyorszárak nekem ok.
Ránézésre bőven van sár/gumi-férőhely.
A láncvillára tett fékszemek miatt, ha cserélnél "értelmesebb" bovdenes fékre (BB7, ugye ) a sarkad beleérhet néha.
Szóval, nem rossz ötlet, ha belefér, érdemes kipróbálni. Én megnézném közelről a vázat, aztán ha jó és tetszik, később lehet rajta cserélni bármit, mindent. Viszont ezeket az "alap" cuccokat hogyan lehet eladni, jó kérdés. (Én legalábbis mindent eladtam a Ronin főbb gyári alkatrészeiből, hajtást, fékezést, váltást, kerekeket, így nagyjából kijött a cseredarabok ára.)