Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#101
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

megint kcs, csak egy kicsit másképp. múlt héten rendeltem egy record-ot a bike24-ről. bontom ki a gyár matricás campa dobozkát, aztán jött a meglepi. qrvára nem az volt benne. talán shimi, de ez sem biztos kcs volt benne. ráadásul még hiányos is volt. sztem a raktárban megcsapolták a készletüket. alulról kinyithatták a dobozt, aztán kivették, és ezt a vackot rakták bele. egy pöttyet idegállapotba kerültem.

 

 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#102
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

Javítsatok ki, ha tévedek, az ilyen átalakításnál most az alapméretes ahead villa beszerzése lenne a szűk keresztmetszet. Az nem terem minden bokorban, a vágott menetre meg nem illik stucnit húzni. Erről már volt itt eszmecsere.

1/8-os szűkítővel szerelt stucnim volt nekem is (ITM), gyárilag adták hozzá a közbetétet, abban nem volt hiba.

tulajdonképpen igen. a villa a szűk keresztmetszet. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#103
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 998 hozzászólás
  • LocationKelenföld

az a dura ace kcs elég jó volt, de amikor azok még futottak, akkor a felső kategóriában mindegyik okés volt. amúgy meg igen. nem volt nehéz átalakítani ahead-re őket. sztem a campát is meg lehetne csinálni. amikor még Dave-é volt az mbah-t akkor volt egy ezzel foglalkozó cikk. 

Javítsatok ki, ha tévedek, az ilyen átalakításnál most az alapméretes ahead villa beszerzése lenne a szűk keresztmetszet. Az nem terem minden bokorban, a vágott menetre meg nem illik stucnit húzni. Erről már volt itt eszmecsere.

1/8-os szűkítővel szerelt stucnim volt nekem is (ITM), gyárilag adták hozzá a közbetétet, abban nem volt hiba.


  • donciccio kedveli ezt

#104
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

Valami miatt az előző (Regisztrált: 2004. október 11.) nickkel nem enged írni, jóváhagyásra várt jelez, nem szólhat hozzát ír ki.
Az előbbi kormánycsapágyak mindegyikéből van menetes kivitel is 1"-os méretben.
Az már más kérdés, hogy van, amelyik kb. egy (olcsóbb) váz árába kerül, 240USD áron nem tudom, mennyire van létjogosultsága.
Ebben teljesen igazat adok neked.
Nagy kedvencem a Dura-Ace HP-7410 menetes fejcsapágy, amiből jó néhány évvel ezelőtt sokat alakítottunk át házilag ahead-re (jó, tudom, nem Campagnolo, de azért nem rossz).
 

az a dura ace kcs elég jó volt, de amikor azok még futottak, akkor a felső kategóriában mindegyik okés volt. amúgy meg igen. nem volt nehéz átalakítani ahead-re őket. sztem a campát is meg lehetne csinálni. amikor még Dave-é volt az mbah-t akkor volt egy ezzel foglalkozó cikk. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#105
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

Mi lett a Scapin-nal? Csodás modern acél vázakat gyártottak.

Ha modern acél és európai, akkor Cyfac (bocsánat, elfogult vagyok, régen a Peugeot-nál versenyeztem és tőlük jöttek a "macska" logós vázak).

a scapin mára már csak e mtb-t csinál. cyfac vázakat nem ismerem. van azért még acéllal foglalkozó cég. pl ott van a festka. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#106
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

https://officinabatt...ikes/portofino/ a képen szereplő bringa adatai a linkben megtalálhatóak. mondjuk ezek egyedi vázak. talán nincs is olyan, h leveszik a polcról, aztán vigyed. méretre készítik sztem őket. néztem a régebbi típusú vázaikat is. azok között csak egyetlen egy van menetes kcs-al. a többi ahead-es. én sem vagyok oda a menetes kcs-ért, de nem nagyon tudok mit csinálni. ugyanilyen geometriájú ahead villát találni igencsak nehéz lenne, mint ami van a bringámban. nem is biztos, h acélban gondolkodnék. karbon lenne jó, de abból meg nagyon kevés van már sajnos. mindenképpen jobb lenne egy karbon villa. könnyebb is, meg jobb lesz a menettulajdonsága a bringának. volt egy karbon villám régen egy másik acél vázamhoz. sokkal jobb lett utána az irányítása, és a rezgés csillapítása, a gyári acél villához képest. 


donciccio módosította - 2023. szeptember 18. - 10:50

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#107
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

eszembe jutott még egy olasz vázgyártó. ez pedig a Battaglin. na ők pl kiváló példa arra, h lehet modern vázakat is építeni acélból. 

battaglin-portofino-1-2048x1535.jpg

Mi lett a Scapin-nal? Csodás modern acél vázakat gyártottak.

Ha modern acél és európai, akkor Cyfac (bocsánat, elfogult vagyok, régen a Peugeot-nál versenyeztem és tőlük jöttek a "macska" logós vázak).



#108
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

Aha, igazad van.

Tehát veszel 2300€-ért vázat villával és akkor még elkezdesz hozzá keresni és vásárolni még pluszban egy villát és kormánycsapit. Tökre jól hangzik tongue.png

 

Ok de itt most alapvetően a menetes kormánycsapik körül ment a témázás. Azt kb megbeszéltük hogy az ahedes kcs-ik kb hibátlanok, mind.
 

Valami miatt az előző (Regisztrált: 2004. október 11.) nickkel nem enged írni, jóváhagyásra várt jelez, nem szólhat hozzát ír ki.
Az előbbi kormánycsapágyak mindegyikéből van menetes kivitel is 1"-os méretben.
Az már más kérdés, hogy van, amelyik kb. egy (olcsóbb) váz árába kerül, 240USD áron nem tudom, mennyire van létjogosultsága.
Ebben teljesen igazat adok neked.
Nagy kedvencem a Dura-Ace HP-7410 menetes fejcsapágy, amiből jó néhány évvel ezelőtt sokat alakítottunk át házilag ahead-re (jó, tudom, nem Campagnolo, de azért nem rossz).
 



#109
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

eszembe jutott még egy olasz vázgyártó. ez pedig a Battaglin. na ők pl kiváló példa arra, h lehet modern vázakat is építeni acélból. 

battaglin-portofino-1-2048x1535.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#110
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Szóval aki akar, vegyen ma is menetes kormánycsapis vázat

 

akinek nem jön be, simán válthat nem-menetes villára és ahead kormánycsapágyra

Aha, igazad van.

Tehát veszel 2300€-ért vázat villával és akkor még elkezdesz hozzá keresni és vásárolni még pluszban egy villát és kormánycsapit. Tökre jól hangzik tongue.png

 

Campa 1"-os ahead kormánycsapágyat még nem használtam, de Ritchey WCS-t és Chris Kinget igen. Egyikkel sem volt bajom soha. Az előbbi a napi használatú gépben van.

https://ibb.co/n8d9qR2

 

(Jó rég, még 2015 februárjában írtam ide utoljára a fórumra GM néven)

Ok de itt most alapvetően a menetes kormánycsapik körül ment a témázás. Azt kb megbeszéltük hogy az ahedes kcs-ik kb hibátlanok, mind.
 


  • donciccio kedveli ezt
Marci

#111
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

Igaz nekem nincs országúti bringám, de van 1' menetes fejcsapim montiba.

Csak azért van meg ez a vázam, mert ifjú kori emlékek fűznek hozzá, meg egyébként szeretem is.

Na nem a menetes fejcsapágy miatt, ezzel megbarátkoztam, nem volt más választásom. biggrin.png

A gyári noname fejcsapágy állandóan kilazult, mindig utána kellett húznom.

Tavaly vettem egy Ritchey Logic 1 fejcsapágyat, kínomba.wink.pngbiggrin.png

A márka beváltotta a hozzá fűzött reményeket, nem csalódtam benne, nincs rá panaszom.

 

De ha most kellene vázat választanom, 2023-ban,  biztos, hogy ahead-os váz lenne (a taperedhez nem ragaszkodom....)

Kinézetre is sokkal jobban tetszenek az ilyen vázak, legyen az monti, országúti...stb.

Természetesen alap az acél váz!

Kötelező az "ejtett" felső cső (országúti bringáknál is ez tetszik), a két kulacstartó helye a vázon, felső csövön vezetett bovdenezés (messze a kosztól, sártól) és kívül!!! És persze tárcsafék konzol a vázon.

 



#112
VGM

VGM

    újonc

  • jóváhagyásra váró
  • 2 hozzászólás

ez a menetes kcs, stucni, kormány sztori eléggé behatárolja a vázgyártókat. meg azokat is, akik építeni szeretnének. a campa már csak ezt a menetes kcs-t csinálja. ha lenne még 1"-os ahead kcs-a, akkor tuti azzal szerelnék ezeket a retro gépeket. a váz gyártónak is 1xűbb, h nem kell még a villára is menetet vágni. a hagyományos stucnik kínálata is leszűkült sajnos. újonnan kb 2 gyártót tudok, aki csinál még ilyet: deda, és cinelli. a deda murex stucni rohadt jó lenne, de csak 3 méret van belőle. 80-100-120 mm. még 2 méret hiányzik. viszont van hozzá modern kormányuk. a cinelli több méretben készít stucnit, de csak ilyen nagyon régi típusú kormányuk van. tehát, ha lenne a campának még 1"-os kcs-a, akkor más lenne a helyzet. azért emelem ki a campát, mert aki ilyen vázat akar, annak számít a minőség is. a campa meg még minőségnek számít, bár saját tapasztalataim már nem ezt mutatják a kcs-ak terén. 

Campa 1"-os ahead kormánycsapágyat még nem használtam, de Ritchey WCS-t és Chris Kinget igen. Egyikkel sem volt bajom soha. Az előbbi a napi használatú gépben van.

https://ibb.co/n8d9qR2

 

(Jó rég, még 2015 februárjában írtam ide utoljára a fórumra GM néven)


VGM módosította - 2023. szeptember 17. - 17:29

  • donciccio kedveli ezt

#113
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.860 hozzászólás

Szóval aki akar, vegyen ma is menetes kormánycsapis vázat

 

akinek nem jön be, simán válthat nem-menetes villára és ahead kormánycsapágyra



#114
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Tökre elfogadom ha valaki retró hívó, tetszik neki a régi forma, az ifjúkori emlékek okán a szívének kedves vmi, még ma is olyan bringával akar járni mint amikor a 90es évek elején elvette az eszét a bringázás. Ok.

De más épeszű indok nincs arra, hogy 2023ban valaki menetes kormánycsapival akarjon járni, mert egyetlen kézzel fogható előnye nincs az ahedset-hez képest. Még a gyártót sem értem ebből a szempontból.

Ha meg a másik oldal szemszögét nézem...rakás haverom, kollégám jár még régi nyomógombos mobillal, sokszor még ideológiát is kapok a "miért" kérdésemre válaszul. A kedvencem: Ezzel jobban lehet telefonálni!

Szóval aki akar, vegyen ma is menetes kormánycsapis vázat 2300 €-ért. (és szopjon vele sokat)


  • talpfa kedveli ezt
Marci

#115
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

elfogult vagyok acél ügyben. smile.png meg tudom érteni, hogy van, akinek nem fáj és hajlandó ennyit kifizetni egy bicikliért/vázért. viszont ez a konkrét Wilier váz szerintem ritka ízléstelen, amit csak súlyosbít a menetes kormánycsapival való bohóckodás. értem, hogy retro, na de mégis. a komplett bringa meg nevetségesen néz ki ezzel a '80-as éveket idéző kormánnyal, a modern hajtóművel és a bohóc kerekeivel, ami végképp szöges ellentétben áll a retro fejcsapággyal meg a muffolt vázzal. számomra ez a tipikus (már elnézést!) nagyot akart f_ngani, de sajnos bef_sott tipikus esete. persze ettől még biztosan nagyon jó, meg van akinek tetszik, nem baj az, papné. wink.png

ez a menetes kcs, stucni, kormány sztori eléggé behatárolja a vázgyártókat. meg azokat is, akik építeni szeretnének. a campa már csak ezt a menetes kcs-t csinálja. ha lenne még 1"-os ahead kcs-a, akkor tuti azzal szerelnék ezeket a retro gépeket. a váz gyártónak is 1xűbb, h nem kell még a villára is menetet vágni. a hagyományos stucnik kínálata is leszűkült sajnos. újonnan kb 2 gyártót tudok, aki csinál még ilyet: deda, és cinelli. a deda murex stucni rohadt jó lenne, de csak 3 méret van belőle. 80-100-120 mm. még 2 méret hiányzik. viszont van hozzá modern kormányuk. a cinelli több méretben készít stucnit, de csak ilyen nagyon régi típusú kormányuk van. tehát, ha lenne a campának még 1"-os kcs-a, akkor más lenne a helyzet. azért emelem ki a campát, mert aki ilyen vázat akar, annak számít a minőség is. a campa meg még minőségnek számít, bár saját tapasztalataim már nem ezt mutatják a kcs-ak terén. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#116
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

amúgy meg nem ilyen vázat kell venni. most is láttam egy Daccordi vázat Columbus Genius csövekből viszonylag olcsón. 60-80 ezer volt a váz + villa. ha egy igényes fényezést is hozzá számol az ember, akkor sem lesz ennyire drága a cucc.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#117
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

elfogult vagyok acél ügyben. smile.png meg tudom érteni, hogy van, akinek nem fáj és hajlandó ennyit kifizetni egy bicikliért/vázért. viszont ez a konkrét Wilier váz szerintem ritka ízléstelen, amit csak súlyosbít a menetes kormánycsapival való bohóckodás. értem, hogy retro, na de mégis. a komplett bringa meg nevetségesen néz ki ezzel a '80-as éveket idéző kormánnyal, a modern hajtóművel és a bohóc kerekeivel, ami végképp szöges ellentétben áll a retro fejcsapággyal meg a muffolt vázzal. számomra ez a tipikus (már elnézést!) nagyot akart f_ngani, de sajnos bef_sott tipikus esete. persze ettől még biztosan nagyon jó, meg van akinek tetszik, nem baj az, papné. wink.png

a de rosa is ilyen. a cinelli is. menetes a kormány csapi. mondjuk a cinelli azért legalább oda tette a saját muffjait, és vázon belül vezette el a fékbovdent. https://www.cinelli-...ions/supercorsa


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#118
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

Haver bement egy budai bringaboltba, arra tekert épp és be akart köszönni a boltosnak, már rég látta.

A fickó mondta, hogy most nem tudnak dumálni, pont eladott 2 db 2 milkás országútit, azokat kell sürgősen összerakni a kedves vevőknek. Szóval van ezekre igény.

Amúgy meg a Gellért téren dolgozom, 17 órakor taliztunk haverral a Szabadság híd budai hídfőnél, mentünk meló után tekerni. Ott megy a budai bringaút.

Kicsit előbb odaértem, leültem oldalt a korlátra, előttem özönlött a sok-sok bringás, délutáni csúcsforgalom volt.

10 percet ültem ott, azalatt minimum 1 tucat méregdrága országúti gép gurult el az orrom előtt, a montikat nem is számolva.
 

a sok MAMIL. :D


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#119
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.877 hozzászólás
Nemtom', a lényeg, hogy legalább nincs benne motor. :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#120
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

...meg tudom érteni, hogy van, akinek nem fáj és hajlandó ennyit kifizetni egy bicikliért/vázért. .....

Haver bement egy budai bringaboltba, arra tekert épp és be akart köszönni a boltosnak, már rég látta.

A fickó mondta, hogy most nem tudnak dumálni, pont eladott 2 db 2 milkás országútit, azokat kell sürgősen összerakni a kedves vevőknek. Szóval van ezekre igény.

Amúgy meg a Gellért téren dolgozom, 17 órakor taliztunk haverral a Szabadság híd budai hídfőnél, mentünk meló után tekerni. Ott megy a budai bringaút.

Kicsit előbb odaértem, leültem oldalt a korlátra, előttem özönlött a sok-sok bringás, délutáni csúcsforgalom volt.

10 percet ültem ott, azalatt minimum 1 tucat méregdrága országúti gép gurult el az orrom előtt, a montikat nem is számolva.
 


  • donciccio kedveli ezt
Marci