Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#9161
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Pedig jók nagyon, de ez emberfüggő.

Én úgy vagyok ezzel a márkával, hogy abból élnek, hogy az elsők között a piacra léptek.

 

Amúgy használt hajtókarból az a ritka, amin nincs "cipőkopásnyom", de hát..

Fix stoplit kéne nekem is használni, az valószínűleg segítene, de lehet más problémát okozna.



A sebesség mindent megold.

 


#9162
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hát, emlékszem, hogy hülye áttéttel akartam szórakozni én is, de szólt Jani, hogy inkább bicajozni kéne megtanulni. A térdem még hálás lesz érte pár év múlva.

 

Néha fölteszem a kérdést ezeknek az 52-14 meg 52-16-os áttétet hajtó fisszátóknak, hogy mire jó ez, erre tőlük is megkapom, hogy tanuljak meg kerózni :D Rájuk bízva. 

 

Mindenki olyan áttétet használ, amit szeretne, ha a wheeler trekkingem egyszer egysebi lesz, tökéletes lesz a 38-18 is rá, 42-es gumival városba nekem ez ideális. :D

 

Amúgy használt hajtókarból az a ritka, amin nincs "cipőkopásnyom", de hát..



#9163
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

A look pedálom még nem volt (és nem is lesz :) ).

Pedig jók nagyon, de ez emberfüggő. Mentem most egy 20-ast egy nyílegyenes lankás tüköraszfalton. Félúton nyereg még picit lejjebb. 80,5cm. A belső lábhosszból számolva a 80 lenne a jó. szépen mm-enként megyek lefelé. Visszaúton érdekes módon a jobb térdemben éreztem már csak hogy picit fáj. Amúgy lehet hogy az rövidebb is, bár ezt csak abból gondolom mert ha húzom a pedált az az oldal jobban érződik hogy húz.


FAKT


#9164
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kéo Easy. Szürke stoplival...

A look pedálom még nem volt (és nem is lesz :) ).



A sebesség mindent megold.

 


#9165
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Azért látni sok szép lecsiszolt oldalú hajtóművet. :) Nekem így is néha beleér a sarkam a vázba, bár nem csak nekem ennél a váznál. Milyen pedált használsz? Nagyban márkafüggő is, hogy hova lehet beállítani, pl az előző pedálomat azért adtam el, mert a stoplija túl elöl volt a cipőn.

 

 

Kéo Easy. Szürke stoplival...


FAKT


#9166
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Jó neked. Amúgy mindenhol azt olvasom hogy a cipőnek a lehető legközelebb kell esni a hajtókarhoz, tehát ha te befelé tolod akkor a lábad pont eltávolodik a hajtókartól. Mondjuk az más, hogy neked így a jó...

A másik meg hogy a stoplin lévő jelnek elvileg egy vonalba kellene esnie a nagyújj tőcsontjával. Nekem ez fullra előretolt stoplinál sem jön létre...

Azért látni sok szép lecsiszolt oldalú hajtóművet. :) Nekem így is néha beleér a sarkam a vázba, bár nem csak nekem ennél a váznál. Milyen pedált használsz? Nagyban márkafüggő is, hogy hova lehet beállítani, pl az előző pedálomat azért adtam el, mert a stoplija túl elöl volt a cipőn.

 

No, hát nekem 16t lánckerekem nincs, de 15-17 igen, és elég gyakran megy az ingázás köztük. Nemhiába lett kitalálva az a szép kerek szám :D

 

Egyébként megértem a srácokat, biztos nagyon jó, hogy nem kell tekerni a gépet, és haladnak, de lesz később gond! Főleg, hogy azokat a fixiket-ss-eket sokan téli masinának használják igénytelenségük folytán :)

Nálam azért van így, mert ez adta ki a megfelelő lánchosszt. Majd ha nyúlik kicsit felkerül egy 17-es. :)



A sebesség mindent megold.

 


#9167
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

Sokat fogsz rajta erősödni. Tapasztalat, hogy alsócsöves váltás mellett kevesebbet váltogatnak az emberek :D Ennyi pénzbe fékváltókar férjen már bele. És 170 cm-hez az 53 már inkább a nagy, mint a pont jó méret, a 175-ös hajtókar meg csak "érdekesség", hogy nem shimano.

 

De a nyerget megveszem Tőled, ha viszed. Öt napon át napi 2-2 órákat töltöttem nyeregben (igaz, nem mind edzés célzatú volt, az csak naponta 1.5, a többi meg fejből bambulás) nagyon rossz utakon, és szerintem most steril vagyok :D (szerk: Concor Light nyereggel, amivel olyan gyűlölömszeretem viszonyom van. Az ülőgumókat, s.gg-et pont nem nyomja, de elöl tökéletesen elszorít mindennemű vérellátást...)

már le is vették a hirdetést. :) gondolom a sárga de rosa-ról volt szó. elég szedett-vetettnek tűnt. kicsit fura volt,h alsó csöves váltókarja van,és ennyi volt az ára,de ez mégis csak egy de rosa. mondjuk nem biztos,h az alu vázak olaszban készülnek. egyébként az alsó csöves váltókarok elég drágák lettek sztem. lassan drágábbra jön ki fékkarral,mint 1 fékváltókar. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9168
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Nekem könnyű beállítani a stoplimat, max-ra hátrahúzom a cipő talpán és teljesen befelé tolom. :)

 

Vejne, 39/16 van az SS országútimon. :)

Jó neked. Amúgy mindenhol azt olvasom hogy a cipőnek a lehető legközelebb kell esni a hajtókarhoz, tehát ha te befelé tolod akkor a lábad pont eltávolodik a hajtókartól. Mondjuk az más, hogy neked így a jó...

A másik meg hogy a stoplin lévő jelnek elvileg egy vonalba kellene esnie a nagyújj tőcsontjával. Nekem ez fullra előretolt stoplinál sem jön létre...


FAKT


#9169
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szerintetek ez milyen?

http://apro.bikemag....al-l227466.html

(a wheeler-t már intézem, kedden nézem meg!)

Sokat fogsz rajta erősödni. Tapasztalat, hogy alsócsöves váltás mellett kevesebbet váltogatnak az emberek :D Ennyi pénzbe fékváltókar férjen már bele. És 170 cm-hez az 53 már inkább a nagy, mint a pont jó méret, a 175-ös hajtókar meg csak "érdekesség", hogy nem shimano.

 

De a nyerget megveszem Tőled, ha viszed. Öt napon át napi 2-2 órákat töltöttem nyeregben (igaz, nem mind edzés célzatú volt, az csak naponta 1.5, a többi meg fejből bambulás) nagyon rossz utakon, és szerintem most steril vagyok :D (szerk: Concor Light nyereggel, amivel olyan gyűlölömszeretem viszonyom van. Az ülőgumókat, s.gg-et pont nem nyomja, de elöl tökéletesen elszorít mindennemű vérellátást...)


Vejne módosította - 2014. április 28. - 05:42


#9170
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nekem könnyű beállítani a stoplimat, max-ra hátrahúzom a cipő talpán és teljesen befelé tolom. :)

 

Vejne, 39/16 van az SS országútimon. :)

No, hát nekem 16t lánckerekem nincs, de 15-17 igen, és elég gyakran megy az ingázás köztük. Nemhiába lett kitalálva az a szép kerek szám :D

 

Egyébként megértem a srácokat, biztos nagyon jó, hogy nem kell tekerni a gépet, és haladnak, de lesz később gond! Főleg, hogy azokat a fixiket-ss-eket sokan téli masinának használják igénytelenségük folytán :)



#9171
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Szerintetek ez milyen?

http://apro.bikemag....al-l227466.html

(a wheeler-t már intézem, kedden nézem meg!)



#9172
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem könnyű beállítani a stoplimat, max-ra hátrahúzom a cipő talpán és teljesen befelé tolom. :)

 

Vejne, 39/16 van az SS országútimon. :)



A sebesség mindent megold.

 


#9173
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

vlmit nagyon eltaláltam sztem. már hosszú ideje nem volt olyan,h elmegyek tekerni,és nem fáj semmim. 2010-ben volt ilyen,de akkor aránylag jó formát sikerült összeszednem. sajnos a 7en csak ma tudtam menni bringázni. 2 órát tekertem,de semmi gondom nem volt. általában a hátam szokott fájni. főleg a derekam,de a nyakam is néha. meg a talpam is. úgy szoktam elindulni tekerni,h nikoflex-el le szoktam kenni a problémás területeket a hátamon,de ma ez is elmaradt,és mégsem fájt semmim. 3 dolgot változtattam a múltkori bringázásom óta. 1.: voltam úszni. sztem nem ez lesz a megoldás,mert 4 hete is voltam,csak akkor tüdőgyulladás lett a vége. meg 1x-i alkalom volt,de azért jobb lett utána. persze nem kell félnie semelyik triatlonosnak sem,mert nem futottam kb 16 éve. az úszás sem az erősségem. de ott legalább nem számít a súlyom. :D 2.: vettem tetesept-et ami egy izomlazító fürdősó. egész kellemes,de sztem ez se a megoldás. 3.: állítottam a stoplimon. sztem ez lehet a megoldás. döntöttem is a stoplin,és a sarkamat is más helyzetbe állítottam. a térdemnek szoknia kellett egy kicsit az új (régi) pozíciót,de ezen kívül semmi nem volt. sztem a rossz stopli beállítás nagyon megterhelte az izomzatom,és emiatt volt több problémám. azért írtam zárójelben a régi pozíciót,mert nekem régen nem volt ilyen döntött talpas cipőm,spéci betéttel. ráadásul szélesebb hajtóművem is volt. úgyhogy próbáltam leutánozni a régi beállításokat,és úgy néz ki bejött. :)

Örülök hogy neked sikerült. Én mentem tegnap egy 40-es karikát, 10 km után éreztem hogy a térdem kicsit kedz fájni. Félúton megálltam állítottam a nyergen lefelé.Most 81cm en van(80 lenne az ideális elvileg).Kicsit mintha jobb lenne de szerintem már késő volt. Mire hazaértem már elég kellemetlenül fájt. Épp határeset, nem nyilallt, meg bírtam tekerni de fájt. A stoplikon is variáltam ma, holnap kiderül...


FAKT


#9174
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Nekem minden azon múlik hogy az előző esti vacsorában volt-e és mennyi szénhidrát, ha igen, akkor szalad a gép, még szeles időben is. Fájni nem szokott semmim, kb a BG fit beállítás óta, ami nem módosított semmit drasztikusan, kaptam 5 mm nyeregemelést, egy Spéci betétet és megtaláltuk a stopli legjobb helyét a cipőn


  • faktum1 kedveli ezt

#9175
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

vlmit nagyon eltaláltam sztem. már hosszú ideje nem volt olyan,h elmegyek tekerni,és nem fáj semmim. 2010-ben volt ilyen,de akkor aránylag jó formát sikerült összeszednem. sajnos a 7en csak ma tudtam menni bringázni. 2 órát tekertem,de semmi gondom nem volt. általában a hátam szokott fájni. főleg a derekam,de a nyakam is néha. meg a talpam is. úgy szoktam elindulni tekerni,h nikoflex-el le szoktam kenni a problémás területeket a hátamon,de ma ez is elmaradt,és mégsem fájt semmim. 3 dolgot változtattam a múltkori bringázásom óta. 1.: voltam úszni. sztem nem ez lesz a megoldás,mert 4 hete is voltam,csak akkor tüdőgyulladás lett a vége. meg 1x-i alkalom volt,de azért jobb lett utána. persze nem kell félnie semelyik triatlonosnak sem,mert nem futottam kb 16 éve. az úszás sem az erősségem. de ott legalább nem számít a súlyom. :D 2.: vettem tetesept-et ami egy izomlazító fürdősó. egész kellemes,de sztem ez se a megoldás. 3.: állítottam a stoplimon. sztem ez lehet a megoldás. döntöttem is a stoplin,és a sarkamat is más helyzetbe állítottam. a térdemnek szoknia kellett egy kicsit az új (régi) pozíciót,de ezen kívül semmi nem volt. sztem a rossz stopli beállítás nagyon megterhelte az izomzatom,és emiatt volt több problémám. azért írtam zárójelben a régi pozíciót,mert nekem régen nem volt ilyen döntött talpas cipőm,spéci betéttel. ráadásul szélesebb hajtóművem is volt. úgyhogy próbáltam leutánozni a régi beállításokat,és úgy néz ki bejött. :) 


  • Vejne és faktum1 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9176
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

az,h mi ér bele,meg mi nem,az sok dologtól függ. pl.: régen a fradinál azért használtak sokan 40-es kistányért,mert akkor nem ért bele a lánc keresztbe váltásnál a nagytányérba. ezek még 8-as ultegra-k voltak. pl.: 52-42 esetén nem igazán ér bele a lánc a nagytányérba. időfutam áttételeknél még jobban kijön. pl.: 54-50-es áttételnél már nem ér bele a lánc,és az már mind1,h 8-as,v több fokozatú sor van hátul. nálam elől 53-39 van. hátul pedig 10-es 12-25. 39-12-nél beleér a lánc a nagytányérba. 39-13-nál már nem. igazából tök mind1,mert a 39-12 megfelel az 53-16-nak. szóval nem érdemes használni ezt az áttételt. lehet variálni a láncokkal is,mert ahogy Jani is írta a 8-ashoz is lehet a 9-es láncot használni. kicsit halkabb lesz a rendszer. láttam már 10-es campa váltást,11-es láncal,és teljesen jól működött. a gazdája csendesebb rendszert szeretett volna,és így ez megvalósult. összességében elmond6ó,h pl. az én áttételemnél elég,ha már a 39-14-nél nem ér bele a lánc sehova. ez az áttétel megfelel az 53-19-nek. ha várhatóan gyorsul a tempó,akkor mehet a nagytányér. ha meg nem,akkor meg marad6 a kicsi.      

Campag ajánlja is amúgy 8s rendszerekhez a C9 láncot. :) Lehet, majd próbára teszem. 



#9177
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

az igaz. Mondjuk ez az ő problémája, ő akart mindenképp 10es hajtókart. : ) 

 

Campagnál ilyen probléma nincs, vagyis én nem tapasztaltam, Donciccio is írta még valamikor az időszámítás előtt. :)

az,h mi ér bele,meg mi nem,az sok dologtól függ. pl.: régen a fradinál azért használtak sokan 40-es kistányért,mert akkor nem ért bele a lánc keresztbe váltásnál a nagytányérba. ezek még 8-as ultegra-k voltak. pl.: 52-42 esetén nem igazán ér bele a lánc a nagytányérba. időfutam áttételeknél még jobban kijön. pl.: 54-50-es áttételnél már nem ér bele a lánc,és az már mind1,h 8-as,v több fokozatú sor van hátul. nálam elől 53-39 van. hátul pedig 10-es 12-25. 39-12-nél beleér a lánc a nagytányérba. 39-13-nál már nem. igazából tök mind1,mert a 39-12 megfelel az 53-16-nak. szóval nem érdemes használni ezt az áttételt. lehet variálni a láncokkal is,mert ahogy Jani is írta a 8-ashoz is lehet a 9-es láncot használni. kicsit halkabb lesz a rendszer. láttam már 10-es campa váltást,11-es láncal,és teljesen jól működött. a gazdája csendesebb rendszert szeretett volna,és így ez megvalósult. összességében elmond6ó,h pl. az én áttételemnél elég,ha már a 39-14-nél nem ér bele a lánc sehova. ez az áttétel megfelel az 53-19-nek. ha várhatóan gyorsul a tempó,akkor mehet a nagytányér. ha meg nem,akkor meg marad6 a kicsi.      


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9178
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....o-l227263.html# Tetszik ebben a bringában, hogy egyszerű és letisztult, persze nem igazán hiszem hogy tényleg alumínium a váz, meg a szokásos vázmatrica is hiányzik, szóval mindenképp sok a 70e érte

-.-' Láttam már Concorde vázon csapató fiatalt, akitől rákérdeztem, hogy "ez milyen váz,?" erre rávágta, hogy "alu, mert nagyon könnyű", utána észrevettem egy "Acciaio carbonio manganese Tretubi Aelle" matricát a nyeregvázcsövön galambbal. Mondom "alu, az, kár, hogy nincs nálam mágnes". :D

 

Egyébként kétlem, hogy a linkelt kerékpár Treviso szülöttje lenne, inkább valami tisztességesebb hobbiváz átfestve és matricázva. :)


Vejne módosította - 2014. április 27. - 06:08


#9179
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://apro.bikemag....o-l227263.html# Tetszik ebben a bringában, hogy egyszerű és letisztult, persze nem igazán hiszem hogy tényleg alumínium a váz, meg a szokásos vázmatrica is hiányzik, szóval mindenképp sok a 70e érte



#9180
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

az igaz. Mondjuk ez az ő problémája, ő akart mindenképp 10es hajtókart. : ) 

 

Campagnál ilyen probléma nincs, vagyis én nem tapasztaltam, Donciccio is írta még valamikor az időszámítás előtt. :)

 A régi shimano hajtóműveknél voltak 0,3-as hézagolók a lánckerekeknél, ezeket használom a 9-es hajtómű 8-as lánc és a 10-es hajtómű 9-es lánc párosításoknál. De akár lehet 9-es láncot is használni 8-as rendszerben. Egyébként a 10-es hajtóművön a 10-es lánc is súrol.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.