Egyebkent lenne meg egy kerdes : )
Mult heten vegig a kornyek leghirhedtebb utjain edzegettem, nagyon vibralos-razos szakaszokon. Magasra kihuzott 27.2-es nyeregcsovel, rugalmas 26-os befogoju kormannyal, 72 harom keresztre fuzott kullovel es zseles bandazzsal olyan "nem erdekel, jo ez igy" kategoria, de egy haverom sokat panaszkodik a rossz utakra, hogy "kivesznek belole". Oke, tobbet mozgolodik az ember felso-alsotesttel is, mozogsz, hogy ne rajtad csattanjon az ut minden egyenletlensege, meg kicsivel jobban kell a kormanyt szoritani, de van valami mas is, ami miatt "farasztobb" a rossz-razos zotykolodes?
Jobban igenybe veszi a torzset, a hat-hasizmokat meg a karokat, de azon kivul? Lelkileg folfrissitobb, a lelekolo tukoruttal szemben.. Bar egyenes vastag villa, OS kormany, 31.6-os nyeregcso, radialba fuzott aero felnis kerek es tulmeretes befogoju betonmerev kormany mellett nem csodalom, ha utalja a zotykolodest.
amióta bejöttek az olcsó alu vázak,a túlméretes kormányok,nyeregcsövek,a gyári kerékszettek sokan ilyet szeretnének. vagy csak ilyet kapni. a hobbista bringásnak ezek a dolgok csak kényelmetlenné teszik a bringát a hazai utakon. ezt sajnos sokan nem értik meg,mert csak a marketing szöveget ismerik. a túlméretes kormány a legnagyobb baromság amit csak vehet az ember a bringájára. csak a sprintereknek hasznos.
rázkódás meg tényleg sokat kivehet a bringásból. nehezebb is haladni rajta. tehát ugyanolyan sebességhez nagyobb erőkifejtés is társul. a rosszabb minőségű utakon még a lukakra is jobban kell figyelni. ez is fáraszt.
lehet,h lélekölő a tükör aszfalt,de tartalmasabb edzéseket lehet rajta elvégezni. ha nem az jár a fejedben,h még 2 óra ebből a rossz útból,akkor könnyebb a mozgásra,légzésre,pulzusra figyelni.