Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#8161
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Priviben kaptam, de muszáj vagyok bemásolni, mert tanulságos!

 

"

 

http://apro.bikemag....l245548.html# "

 

szóval: az ár:

 

85ért sokkal jobb gépet is lehet venni. Ld. MJani nemrég el is adott egyet, olcsóbban, cromor columbus váz-pezsgő105 szett, kiváló kerékszett. Zeke szintén, tavaly, Razesa-cromor-tricolorultegra, hasonló áron.

 

Ezt a gépet mg fogják ennyiért venni, mert "BianchiCampaZondaAlu"

 

De!
- A zonda 8s kerékszett anno a campy belépője volt. Ráadásul "árva", alkatrészellátottság nulla, rotort 9-esből nem fogsz találni hozzá. Küllők problémásak, felni problmás. Szép, de nem ér használati értékre sokat.

-A mirage rossz. A váltókar muanyag. Fékezéskor a fékkar érezhetően hajlik, gyengiti a fékhatást, a váltókar váltáskor szintén érdekes "plasztik feelinget" nyujt, igazán tonkreteve a váltás-fékezés érzetét. TUdom, mert mentem sokat azzal a karral..

-A mirage gyengébb, mint a Pezsgő, a tricolortól meg jóval.

-A mirage hajtókar-középrész majd' egy kiló, elég hitvány lánctányérokkal, csapnivaló felületkezeléssel (nagyon ronda tud ám lenni..) A tricolor hajtástól klasszisokkal rosszabb.

-A mirage egyforgáspontos fékek ereje... Előcselogatáshoz kell az ujjakat tornáztatni ám. Ha nem akarsz ínhüvelyygulladást, ne erőltesd :)

-Ezek a régi aluvázak se nem kényelmesek, s néha szeretnek fejcsőnél repedni. Meg nyeregvázcsőnél vagy középcsapágyháznál. Nem tartom jó vételnek.

-A zonda kerékszett valoszinuleg szintén nem a kényelmesebb fajtából származik. Plusz, az emlitett "noname" kerékszett gyakran tricolor agyak-Open4CD felnik párosábol áll. Utóbbi szinte örök életu lenne, ha a felnit nem fékezné el az ember.. :)

 

Összességében: nem jó vétel a kerékpár. 85 az eszmei értéke, használati értéke kevesebb. És, ahogy mondtam, ennyiért jobbat is lehet találni sokszor. Ne hagyja magát az ember behuzatni a csőbe a "buzzwordkollekcióval", hiába bianchi, hiába campag, hiába zonda.. De ez igy nem lesz jo vetel. :)


Vejne módosította - 2014. augusztus 08. - 19:01

  • Bergmann kedveli ezt

#8162
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Tegnap voltam Csorba-tón a Lengyel kör első komolyabb hegyi etapjának befutóján. pár dolog ami érdekes:

1. ez a szakasz BP-ről bő 3 óra és 300 km, szóval nincs túl messze. Olyan nevekkel a mezőnyben mint Fabio Aru, Hessjedal, Gesinkt, Husshovd, Majka hogy csak párat említsek, de a Magyar sajtóban sehol egy fél mondat nem esett erről... Ennek megfelelően csak pár ózdi bringást láttam Magyarokat.

2. Kb. végignéztem, hogy hogyan "születik" a pálya, a kordonozást, a sajtóközpont, a "miniváros" a befutónál és azt kell, hogy mondjam, hogy ez egy iszonyatok kemény logisztikai feladat, amin nagyon sok ember dolgozik, láthatatlanul. Nem gondolná az ember, hogy ez mennyi meló csak azért, hogy jól látszódjon a TV-ben kb. fél percig. Nem volt ritka az, hogy éppen szünetelő melósok az éppen talált még nem felfújt gumigomba szponzor cuccokon aludtak a szemerkélő esőben.

Szóval ha a 3 heteseken van pihenőnap, akkor az nem csak a bringásokról szól, sőt!

És persze ezt az egészet nap végén szét kell kapni darabokra és irány a következő nap, ha esik, ha fúj.

 

http://www.steephill...Dx-YWu8&yr=2014


petter78 módosította - 2014. augusztus 08. - 13:20


#8163
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

ez http://apro.bikemag....i-l245495.html# zsivány. megrakja a felsőcsövön visszafelé, de elcsesz/kicserél egy betűt :-)


  • donciccio kedveli ezt

#8164
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

hinta-palinta



#8165
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://apro.bikemag....te-l245269.html 1x lesz majd egy ilyen nekem is. :) kár,h ez sztem egy kicsit már ki lett ülve.

 

 

http://apro.bikemag....rd-l245343.html ár nincs. csak komoly érdeklődők. aha. talán egy pontos leírás is kéne hozzá. sztem jó lesz ez chorus,meg még vlmi mixnek.

hát igen. recorddal (is) szerelve. egyébként ehhez a szetthez minek a hosszúkanalas váltó? fvkar is elcseszett helyen van a kormányon



#8166
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

http://apro.bikemag....te-l245269.html 1x lesz majd egy ilyen nekem is. :) kár,h ez sztem egy kicsit már ki lett ülve.

 

 

http://apro.bikemag....rd-l245343.html ár nincs. csak komoly érdeklődők. aha. talán egy pontos leírás is kéne hozzá. sztem jó lesz ez chorus,meg még vlmi mixnek.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8167
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

:) Valaki haznál ilyen hajlítású kormányt ergopowerhez?

 

http://apro.bikemag....ny-l242974.html

 

"lehet" veszek egy kormányt, és kettővel szemezgettem. a fenti 3ttt-vel, illetve ezzel a Richárddal:

 

http://apro.bikemag....cm-l244064.html

 

A ritchey 2cm-el szélesebb, jóval kisebb íve ("kompaktabb") van, nem olyan mély, s kb. 50 grammal könnyebb. A 3ttt meg nagyon jól mutatna az acélvázhoz. A ritcheyt inkább a wilierben próbálnám ki, hogy mennyivel kevesebb vibrációt ad át, mint az oversized befogójú. 

 

Ha a Coralba kerülne a 3ttt, akkor abból szabadulna fel egy 26-os ergonomikus kormány, ami ugyan "csak" 264 gramm körül van, és 42cm széles, de mélyebb, mint a Ritchey (tkp. a klasszikus Modolo-even hajlításával-dimenzióival egyezik meg mindenben..) A wilieren nem lenne gond tolerálni egy nagyobb esésu kormányt, mert a jelenlegi beállításokkal is érezhetően kevésbé kell előre hajolnom. Tegnap csaptam azzal a vázzal egy kicsit hosszabb időt a nyeregben, és sajnos tényleg kényelmesebb, mint a Coral, ellenben rázós, pattogós az eleje nagyon. Csak kevésbé "görnyedős", inkább komfortos, az irányítása is egy hangyányival nyugisabb.

 

Mindenképp csak az egyik kormányt venném meg, a Ritchey értelmesebbnek tűnik (pl. jobb mindenben, kivéve talán a kinézetet, és postázni sem kéne..) főleg, hogy ha a Ritcheyt veszem, megspórolok egy "bújtatós stucnis kormánycserét" :D (ami elég.. idegesítő..)



#8168
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás


  • donciccio, ivancso.isti és Vejne kedveli ezt

#8169
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.205 hozzászólás

egy topicba nem elég?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8170
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás

Tegnap észrevettem hogy valami van az első gumimba, nem ereszt így nem bántottam letekertem vele 70km-t .

Mivel mennék hosszabb túrára így érdekelt mi az és ki is szedtem a kerékből, egy fémdarab volt , elég mélyen bevágta a külsőt de miután kivettem sem ereszt. Lehet valahogy javítani vagy kuka?

képek: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

Ha kuka milyen gumit ajánlanátok ?



#8171
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

én nem adnám el a Wilier-t. lehet,h közbejön vlmi,és több időd lenne menni vele,akkor meg vered a fejed a falba,h minek adtad el. max ki kell cserélni rajta,ami nem tetszik. pl küllőzési minta. egyébként arra a vázra is lehet építeni más dolgokat. ha kompatibilis lenne a 8-as,és a másik kereked,akkor pl. kipróbálhatnád milyen a Wilier-ben a 36 küllős kerék. meg ilyenek. ha jobb annak a váza,akkor azt kell kitalálni,h mivel tudnád javítani. 

vagy átépíted 8-asra. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8172
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

ISO-JIS nem kompatibilisek, egyébként, azt hiszem, egy kaposvári bolt 25 körül már tud szerezni UT hajtókart, amihez csak 5-6 ezer a csésze. Arra is érdeklődhetnél, szerintem. :)

 

Annyi apróság: 13-14-15-17-19-21-23-26 sornál bizony, kistányéron csak 15t és attól felfelé tudod majd úgy használni (53-39 esetén..) hogy ne csilingeljen a lánc a nagytányér oldalán vidáman. Nagytányéron végig lehet vinni hátul az egész sort egyetlen "trim" pozícióval 8s lánc esetén is (8s átdobóval, 10s hajtókarral-tányérokkal). de a kistányér más. Ha 40-50-es tányérjaim lennének, lehet, megszunne ez a "probléma", de jó ez így. :)

 

BTW:

 

http://apro.bikemag....r-l245010.html#

 

Ez nem normális. :) egyrészt a vcces ár, másrészt amiatt, hogy ilyen felni-agy mellé sima 2mm-es küllők vannak fúzve.

 

Hosszú távú tervek egyébként:

Idén a több egyetemi teendő-gyakorlatok miatt kevesebbet voltam itthon. Ellenben idehaza összejött egy "csipetcsapat", akik minden hétvégén együtt tekernek, jó társaságban. Kompromisszum: ha itthon vagyok, megyek szépen, és jól szórakozom, de mégis csak az idei kilométerekből (ami cirka 4700 eddig) talán 500kmt sem mentem a Wilierrel. Nehéz döntés lenne apróba feltenni, eladni, mert a váz annyira "rám van szabva", mintha méretezték volna.

 

Ugyan sokat mentem-mgyek a Corallal, de ott kicsit kicsinek érzem a vázat, túlzottan hiperaktívnak mondanám az elejét is, a gumiférőhely is szívás rajta, nomeg a 10-es Veloce US-UT szett sokkal szebben működik, mint a régi 8s (nagyon friss még az a belső mechanika..)

 

Szóval nehéz helyzet: egy szeretett-tökéletes méretu bringa szinte kihasználatlanul. Azt hiszem, az agonizálás helyett inkább úgy alakítom a jövőt, hogy többet legyek itthon, vagy elviszem a bringát magammal, és kész.

 

Egyetlen hátránya van annak a Wiliernek: a campag azon hülye időszakából van a kerékszett, amikor azt hitték, vicces elöl G3-ban küllőzni. Legalább kedvesek, és feltüntetik a felni belső méreteit, agyak specifikációit, így ha úgy kívánja a delikvens, vesz 24 darab küllőt, és átfűzi 2keresztre.. :D

 

Igazán nem tudom, mi lesz. Augusztusom szinte szabadon itthon töltődik, így sokat fogom használni a "Made In Taiwan" bringámat is, lehet, nem adom tovább. De az én-féle tekerésekhez tök jó az alsócsöves váltással kombinált acélváz is ám, jókat lehet vele menni, meg "gyógyszerészúrhaverom" is szívbaj nélkül adta el 150be a mirindáját s jár most egy 45ezres acélvázas csodával. Kb. semmit se lassult, erősödött az 52-42 hajtástól, kevesbb fokozattól és alsócsőre szerelt váltókaroktól (pl. amit korábban pörgetve oldott meg, most erőből, mert nem egy "ujjmozdulat" a váltás..)

 

A szezont még végigtekerem a Triestinával, max. megkérdezem, mibe fájna egy küllőzés előre (sima 2mm-es küllők vannak a kasmírkerékszetthez, minek variálni? Bár wheeldoki olcsón mér húzottat)

én nem adnám el a Wilier-t. lehet,h közbejön vlmi,és több időd lenne menni vele,akkor meg vered a fejed a falba,h minek adtad el. max ki kell cserélni rajta,ami nem tetszik. pl küllőzési minta. egyébként arra a vázra is lehet építeni más dolgokat. ha kompatibilis lenne a 8-as,és a másik kereked,akkor pl. kipróbálhatnád milyen a Wilier-ben a 36 küllős kerék. meg ilyenek. ha jobb annak a váza,akkor azt kell kitalálni,h mivel tudnád javítani. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8173
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ISO-JIS nem kompatibilisek, egyébként, azt hiszem, egy kaposvári bolt 25 körül már tud szerezni UT hajtókart, amihez csak 5-6 ezer a csésze. Arra is érdeklődhetnél, szerintem. :)

 

Annyi apróság: 13-14-15-17-19-21-23-26 sornál bizony, kistányéron csak 15t és attól felfelé tudod majd úgy használni (53-39 esetén..) hogy ne csilingeljen a lánc a nagytányér oldalán vidáman. Nagytányéron végig lehet vinni hátul az egész sort egyetlen "trim" pozícióval 8s lánc esetén is (8s átdobóval, 10s hajtókarral-tányérokkal). de a kistányér más. Ha 40-50-es tányérjaim lennének, lehet, megszunne ez a "probléma", de jó ez így. :)

 

BTW:

 

http://apro.bikemag....r-l245010.html#

 

Ez nem normális. :) egyrészt a vcces ár, másrészt amiatt, hogy ilyen felni-agy mellé sima 2mm-es küllők vannak fúzve.

 

Hosszú távú tervek egyébként:

Idén a több egyetemi teendő-gyakorlatok miatt kevesebbet voltam itthon. Ellenben idehaza összejött egy "csipetcsapat", akik minden hétvégén együtt tekernek, jó társaságban. Kompromisszum: ha itthon vagyok, megyek szépen, és jól szórakozom, de mégis csak az idei kilométerekből (ami cirka 4700 eddig) talán 500kmt sem mentem a Wilierrel. Nehéz döntés lenne apróba feltenni, eladni, mert a váz annyira "rám van szabva", mintha méretezték volna.

 

Ugyan sokat mentem-mgyek a Corallal, de ott kicsit kicsinek érzem a vázat, túlzottan hiperaktívnak mondanám az elejét is, a gumiférőhely is szívás rajta, nomeg a 10-es Veloce US-UT szett sokkal szebben működik, mint a régi 8s (nagyon friss még az a belső mechanika..)

 

Szóval nehéz helyzet: egy szeretett-tökéletes méretu bringa szinte kihasználatlanul. Azt hiszem, az agonizálás helyett inkább úgy alakítom a jövőt, hogy többet legyek itthon, vagy elviszem a bringát magammal, és kész.

 

Egyetlen hátránya van annak a Wiliernek: a campag azon hülye időszakából van a kerékszett, amikor azt hitték, vicces elöl G3-ban küllőzni. Legalább kedvesek, és feltüntetik a felni belső méreteit, agyak specifikációit, így ha úgy kívánja a delikvens, vesz 24 darab küllőt, és átfűzi 2keresztre.. :D

 

Igazán nem tudom, mi lesz. Augusztusom szinte szabadon itthon töltődik, így sokat fogom használni a "Made In Taiwan" bringámat is, lehet, nem adom tovább. De az én-féle tekerésekhez tök jó az alsócsöves váltással kombinált acélváz is ám, jókat lehet vele menni, meg "gyógyszerészúrhaverom" is szívbaj nélkül adta el 150be a mirindáját s jár most egy 45ezres acélvázas csodával. Kb. semmit se lassult, erősödött az 52-42 hajtástól, kevesbb fokozattól és alsócsőre szerelt váltókaroktól (pl. amit korábban pörgetve oldott meg, most erőből, mert nem egy "ujjmozdulat" a váltás..)

 

A szezont még végigtekerem a Triestinával, max. megkérdezem, mibe fájna egy küllőzés előre (sima 2mm-es küllők vannak a kasmírkerékszetthez, minek variálni? Bár wheeldoki olcsón mér húzottat)


Vejne módosította - 2014. augusztus 05. - 11:26

  • donciccio kedveli ezt

#8174
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Szerinted a négyszög kompatibilis az én mostani tengelyemmel melyen egy Ofmega tányér van? Más. Saját gépről lehet fényképet feltenni? Ha igen, hogyan?

 

Georgio

ahogy Vittore írta nem szabványosak egymással a japán,és az olasz gyártó 4szögtengelyei. fel lehet rakni egymásra,de nem tesz jót a hajtóműnek. a te középrészed nem valószínű,h jó lenne ahhoz a hajtókarhoz. lehet,h jó lenne a kúpossága,de a tengely hossza sztem nem jó. egész nyugodtan rakjál fel képeket a bringádról,alkatrészeidről. így nekünk is könnyebb segíteni. 


  • Vejne és Bergmann kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8175
Georgio

Georgio

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Én úgy tudom hogy a 4 szög tengelyes cuccoknál fontos, hogy a középrész+hajtómű is ugyanaz legyen, tehát campa-campa, shi-shi. De még a többiek is megszakértik

ok.  köszi!


Georgio


#8176
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Szerinted a négyszög kompatibilis az én mostani tengelyemmel melyen egy Ofmega tányér van? Más. Saját gépről lehet fényképet feltenni? Ha igen, hogyan?

 

Georgio

Én úgy tudom hogy a 4 szög tengelyes cuccoknál fontos, hogy a középrész+hajtómű is ugyanaz legyen, tehát campa-campa, shi-shi. De még a többiek is megszakértik



#8177
Georgio

Georgio

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Itt egy üveg borral olcsóbb http://webbicikli.hu..._CENTAUR_C-GREY :-) 

Szerinted a négyszög kompatibilis az én mostani tengelyemmel melyen egy Ofmega tányér van? Más. Saját gépről lehet fényképet feltenni? Ha igen, hogyan?

 

Georgio


Georgio


#8178
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Ezt néztem ki: http://bikepro.hu/ca..._mm_c_grey_4704

 

Georgio

Itt egy üveg borral olcsóbb http://webbicikli.hu..._CENTAUR_C-GREY :-) 



#8179
Georgio

Georgio

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Ezt néztem ki: http://bikepro.hu/ca..._mm_c_grey_4704

 

Georgio


Georgio


#8180
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Sziasztok!

 

16 év hibernálás után felélesztettem országúti bringámat. Azért fordulok hozzátok, mert ki szeretném cserélni a hajtóművet. Azt nem értem, hogy miért lényeges az, hogy hány sebességes a gép? Egy Campa Centaurt néztem ki, azt írják, hogy 2x10s, nekem most 2x8s van. Kérdésem az, hogy feltudom-e rakni a gépemre? (Lényeg, hogy szögletes tengelyre való legyen.)

 

Georgio

16 az nem sok. Ripley 57-et tipródott az űrben :-)

Campagnolo a középrész? 4szög tengelyes Centaur hajtóművet néztél ki?