Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#8101
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

A lancvillaba?  A lancvilla a lanc ket aga (felso, also) kozott van, hogy tud a lanc belerni?

Amugy milyen vaz ez?   Ha van, mutass mar egy fotot errol a reszmer, mert erdekelne.  Nemigen lehet feltenni akkor junior kazettat sem, gondolom.

 

En azt neztem, hogy az agytesthez akkor sem kellett volna nyulni, ha 2mm-vel akartam volna beljebb tolni a kazettat, csak nagyobb atmeroben is kellett volna par tizedet esztergalni a harmas hordozon.

A felnire felfuzott agyat nem lehet befogni esztergaba, szoval az agybol eleg maceras pontosan levenni.



#8102
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://velo.hu/uj-bo...campagnolo.html Gyilkos értékek. A fűzött kerekeim 1749 grammosak és ezekhez a Bora-khoz képest "ólmozottak"


  • donciccio kedveli ezt

#8103
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Nem akadtam ki :)

Az világos, hogy a 3 dolog helyett elég lett volna 2 (szabadonfutót nem is kellett volna piszkálni), de az valószínű, hogy az agytestből az 1-1.5 mm lecsiszolás nem volt megúszható az én vázam esetén. Ha nem ült a kazetta elég mélyen akkor kónuszon a lánc beleért a láncvillába, mikor meglett hogy 2mm-el beljebb ült végre a szabadonfutón a kazetta akkor meg rászorult az agytestre összerakás után...az hogy te az 1.5 mm kiesztergálással megúsztad a dolgod inkább szerencse szerintem, mint tipikus.

Neki is le kellett venni az agytestből (WH-7900), mondjuk elég gusztustalan kivitelezés:

http://benmanson.com.../7900_to_11.htm

 

 

Nekem nagyon bejön amúgy a 11-es Ultegra, a 5700/6700 mix után. A váltás sokkal határozottabb, semmi nyúlósság  mégis kisebb erővel működik.

Valószínű a DA polimer bowdeneknek is köszönhető. 

A hajtómű maradt a régi 10-es Ultegra 6750, ennek semmi hátrányát nem érzem,pedig a fogak formája kicsit változott a 11-es hajtóműveken (csak esztétikai kérdés, hogy színben így nem passzol össze a váltó és a hajtómű :) ) Azonkívül persze mindent ki kelletz cserélni a megváltozott bowdenhúzási arányok miatt (h. váltó. e. váltó, lánc fogsor, fkvkar, bowdenezés). A fékeim nem Shimanók, maradtak egyenlőre.

 

 

 

 

 

andersen: Nem kell kiakadni, de vegulis 3 dologhoz nyultal egy helyett, nem?

Most ugyanugy kell majd faragni neked is a kovetkezo kazettakbol is.      De egyebkent ez miert lenne gond?  10 mp befogni egy egyszergaba, 5' megcsinalni.

 

 

12-27 egyebkent megoldhato, ha nem is tokeletes, de nagyon is hasznalhato modon.

27-24-21 a 10-es 12-27-bol, 19,18,17,16,15,14,13,12  pedig mind kulonallo, mindegy, hogy 10-esbol, vagy 11-esbol, csak a kozolo legyen 11-es.  Az aljan persze 11sp-s 13-as, es 12-es zaro.

Igen, a 27-24-21 nem lesz tokeletes, de ket kozolorol beszelunk, ez 0.34mm elteres.    A 21-es oldalon lehet picit leszedni a harmas egysegbol, es ugy megoldhato, hogy a 21 kicsit tul kozel legyen, a 27 meg kicsit tul messze, de igy is tokeletesen fog valtani.

 

De szvsz ez nem eri meg, tul sokbol lehet megepiteni.   Meg vegulis orulok, hogy 27 helyett 28 van a hegymaszos kazettan. Hamar homar. :)


andersen módosította - 2014. augusztus 13. - 22:03


#8104
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

>(és az is törésre hajlamos állítólag a karbon kazettatest miatt).

Mar valtozott a szegecseles, szerintem ez a problema a multe.

Egyebkent az Ultegra fogaskoszorun is karbon a kettes egyseg.



#8105
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

andersen: Nem kell kiakadni, de vegulis 3 dologhoz nyultal egy helyett, nem?

Most ugyanugy kell majd faragni neked is a kovetkezo kazettakbol is.      De egyebkent ez miert lenne gond?  10 mp befogni egy egyszergaba, 5' megcsinalni.

 

 

12-27 egyebkent megoldhato, ha nem is tokeletes, de nagyon is hasznalhato modon.

27-24-21 a 10-es 12-27-bol, 19,18,17,16,15,14,13,12  pedig mind kulonallo, mindegy, hogy 10-esbol, vagy 11-esbol, csak a kozolo legyen 11-es.  Az aljan persze 11sp-s 13-as, es 12-es zaro.

Igen, a 27-24-21 nem lesz tokeletes, de ket kozolorol beszelunk, ez 0.34mm elteres.    A 21-es oldalon lehet picit leszedni a harmas egysegbol, es ugy megoldhato, hogy a 21 kicsit tul kozel legyen, a 27 meg kicsit tul messze, de igy is tokeletesen fog valtani.

 

De szvsz ez nem eri meg, tul sokbol lehet megepiteni.   Meg vegulis orulok, hogy 27 helyett 28 van a hegymaszos kazettan. Hamar homar. :)

 



#8106
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Arra majd gondolj, hogy túl sok sár nem fog oda férni, de arra jó, h az esőt ne csapja fel. 

Nekem ilyen van bevált: http://www.sks-germa...LADE LONG BLACK


  • Vejne kedveli ezt

#8107
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Köszi, igazad van, ősszel megpróbálkozom vele.

 

Arra majd gondolj, hogy túl sok sár nem fog oda férni, de arra jó, h az esőt ne csapja fel. 



#8108
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Egy metei pálcás sárhányó anyaga 2mm vastag, ha van, szóval simán elférhet. Lemezből lehetne vékonyabb is, de az nehezebb is.

Köszi, igazad van, ősszel megpróbálkozom vele.



#8109
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Még valami a Shimano 11 seb kapcsán. 

12-27-et használtam a 10-es rendszerben (CS-5700). 12-27 egyáltalán nincs a 11 fokozatban, 12-28 is csak Dura Ace aranyáron (és az is törésre hajlamos állítólag a karbon kazettatest miatt).

 

Nálam a megoldás: Ultegra 11-28 (CS-6800), majd 12-es (záró) 16-as DA fogaskerék jó áron a bayről.

Így előáll a  12-13-14-15-16-17-19-21-23-25-28 a DA-hoz képest féláron.

 

16-os:

http://www.ebay.com/itm/161317699762

 

12-es:

http://www.ebay.com/itm/161317441537

 

Még úton van a cucc, ha összeraktam dobok egy postot róla.

 

Számomra a tökéletes a 10-es 12-27 lett volna kiegészítve a 18-as fokszámú kerékkel (12-13-14-15-16-17-18-19-21-24-27) de ezt már tényleg nem lehet összelegozni Shimanóból...  


andersen módosította - 2014. augusztus 13. - 14:26

  • Vejne kedveli ezt

#8110
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Nem néztem be semmit. Sajnos az WH-6700 szabadonfutójának hornyolásának lezárása eltér a DA kerekekétől, innen a szívás.

 

WH-6700:

http://www.sjscycles...05-IMG29189.jpg

 

WH-7800:

http://cdn.mos.biker...bgu8-700-80.jpg

 

WH-7900:

http://www.sjscycles...06-IMG29203.jpg

 

 

Úgy akartam megoldani (ellentétben a Te megoldásoddal), hogy ne kelljen a kazettához hozzányúlni, hogy később egyszerűbb legyen cserélni. Ezért esztergáltattam le a kis bütyök ütközőket a szabadonfutóról egészen a kör alakú záró peremig. Utána jött a szívás: nem lehetett betolni peremig a kazettát, mert szabadonfutó "árkai" ívelten lekeredve érnek véget, nem derékszögben, mint a DA esetén. Ezért kellett a kazettát is becsiszolni.

 Utána meg ahogy összeraktam rászorul az agyra a szabadonfutó abból is le kellet csiszolni.

 

Kicsit azért korrigálom amit írtam, az esztergálás nem lett volna feltétlen szükséges, hiszen azt a kazetta becsiszolása kiválthatja. 

 



#8111
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Elvileg errol irok is cikket, bar amilyen keves idom van ra, nem tudom mikorra.



#8112
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Valamit nagyon beneztel, mert eleg a 25-23-21-bol esztergalni 1.5mm-t...

10576027_1513120052254450_561370402_n.jp

10449157_1445372515745904_1553245057_n.j



#8113
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
10 sebis ultegra (WH-6700) kerék 11-re alakítás tapasztalatok:
 
Sikerült, prímán  működik, de elég nagy szívás volt. Utólag azt mondom egyszerűbb lett volna eladni és venni egy pár WH-6800-at.
Ezekre mind szükség volt:
 
1. Szabadonfutó leszerelése, felfekvő/ütköző bütykök leesztergálása a gyűrűig (mert a 11-es fogsor 1.8mm-el szélesebb)
2. Fogsor belső felfekvő felület dremellel 45 fokban becsiszolni (hogy ütközésig, a gyűrűig be lehessen tolni)
3. Agytestből kb 2mm flexxel leszedni (hogy ne érjen össze a fogsorral)
 
Szóval csak annak ajánlom aki jelentős türelemmel és esztergályos ismerőssel, dremellel, flexszel és önbizalommal rendelkezik. Gondolom ez a Dura Ace (WH-7900) kerékre is igaz, ránézésre nagyon hasonló...


#8114
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

A bandazsolas szemet egy melo nekem, mert ritkan vagyok vele elegedett, szoval jo sokszor tekerem le/fel, mire kesz lesz.

BBB BHT-01 bandazs, de ez meg a regi fajta, amirol lejott a ragasztocsik.


  • Vejne kedveli ezt

#8115
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

szép bandázsolás :) Milyen fajtájú?

 

Egyébként van egy nagyon jó hajlítású kormány apróban, amit nézegettem:

 

http://apro.bikemag....cm-l244064.html  azt hiszem, elhozom hétvégén. Ez fvk-hoz nagyon kényelmes.

 

pont ezért lesz szükségem szűkítőre vagy stucnira. Ha nem jönne össze, jó lesz a coralhoz, azon a BBB kicsit úgyis mély. 

 

Bár egy ismerős szerint hülyeség az alu 26-os kormány, nem fogom kényelmesebbnek érezni, mint a sima OS-t. :) De hát, kisebb csőátmérő kevesebb anyagból.. Valamire csak jó.

az os jóval merevebb,erőteljes sprinteknél észrevenni.nekem ez a tapasztalatom.



#8116
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

@jackbacsi87: Ebbol az anyagbol jobbat nemigen lehet kihozni.    Joval elorebb lesz a fekvaltokarod, mint nekem volt.   Szoval, hacsak nem rovid a vazad, rovid stucni kell, vagy ki leszel nyulva...

szép bandázsolás :) Milyen fajtájú?

 

Egyébként van egy nagyon jó hajlítású kormány apróban, amit nézegettem:

 

http://apro.bikemag....cm-l244064.html  azt hiszem, elhozom hétvégén. Ez fvk-hoz nagyon kényelmes.

 

pont ezért lesz szükségem szűkítőre vagy stucnira. Ha nem jönne össze, jó lesz a coralhoz, azon a BBB kicsit úgyis mély. 

 

Bár egy ismerős szerint hülyeség az alu 26-os kormány, nem fogom kényelmesebbnek érezni, mint a sima OS-t. :) De hát, kisebb csőátmérő kevesebb anyagból.. Valamire csak jó.


Vejne módosította - 2014. augusztus 13. - 05:57


#8117
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

@jackbacsi87: Ebbol az anyagbol jobbat nemigen lehet kihozni.    Joval elorebb lesz a fekvaltokarod, mint nekem volt.   Szoval, hacsak nem rovid a vazad, rovid stucni kell, vagy ki leszel nyulva...

 


  • Vejne kedveli ezt

#8118
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Kormányt cserélek a bringámon, most álogatom a kormányt meg a fvk-t, rápillantana valaki?

https://www.dropbox....0812_175637.jpg
Jó irányba haladok? Elolvastam pár fórumot, meg meglestem pár videót, de tapasztalatom egyelőre nincs.

tökéletes


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#8119
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

A hátsó kerék és a nyeregvázcső között a legszűkebb ponton csak 6 mm hézagot mértem. Van rá esély, hogy jó ide valamilyen sárvédő emberi áron? Felfogatási szemek vannak a villán, meg alul is, szóval nem kellene gyorskötözőzni, de nekem nagyon kicsinek tűnik.

Egy metei pálcás sárhányó anyaga 2mm vastag, ha van, szóval simán elférhet. Lemezből lehetne vékonyabb is, de az nehezebb is.



#8120
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

Kormányt cserélek a bringámon, most álogatom a kormányt meg a fvk-t, rápillantana valaki?

https://www.dropbox....0812_175637.jpg
Jó irányba haladok? Elolvastam pár fórumot, meg meglestem pár videót, de tapasztalatom egyelőre nincs.

én lejjebb fordittanám a kormányt és feljebb raknám a fékkart,de nem nekem lesz. Tapasztalatod csak ugy lesz ha probálkozól.