olvasgattam a kommenteket a 11 sebis rendszerekről meg a 12-27/28 sorokról. Engem is érdekel a téma mert előbb-utóbb én is váltani fogok 11 sebre (vagy nem is olyan biztos már) 10 sebről és ahogy törtem a fejem az áttételekről egyre inkább úgy tűnik, hogy a 11 seb nem old meg semmit, sőt bonyolultabbá teszi az életet.
Én eddig úgy gondoltam, hogy majd a 11 sebis rendszerrel végre lesz egy bringám egy áttétellel mindenhova hátul nagy fokozat ugrások nélkül és nem kell sort vagy hajtóművet cserélgetni az igényeknek megfelelően: Dolomitokba (oda jó ha van 34/25 vagy ezzel egyenértékű), versenyre itthonra: (52/53 - 12 minimum de inkább 11) finom fogkiosztással 16 és 18-as fogsorral, síkon pörgetni meg elöl 39-el szoktam, stb.
Hajtóműnek a 52/36-ot néztem ki, amihez rögtön vennék is egy 39-es tányért. sorban meg az említett 12-27 lenne optimális. (18 nélkül ugye)
viszont ez így mind sehogy se jön ki kompromisszum nélkül meg így is szerelgetni kellene vissza a 36-os kistányért ha komoly hegyre mennék :-(
lehet, hogy maradok a 10-es rendszernél és ha olyan helyre megyek, akkor a 12-25 sor mellé dobom is föl az 50/34-et előre az 53/39 helyett, ez nekem 15 perc és váltót se kell állítani hozzá.
Várok még egy picit a 12-es rendszerekre, az lesz csak a nirvána!
ez lenne az optimális kiosztás nekem: 53/39 - 12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,26,29
petter78 módosította - 2014. augusztus 14. - 10:56