ha annyira előre van tolva a nyereg,akkor ott vlmi nagy gebasz kell legyen a beállításaidnál. nem lehet,h nagyon mélyen van a kormányod?
1 fotó a bringáról segítene
ha annyira előre van tolva a nyereg,akkor ott vlmi nagy gebasz kell legyen a beállításaidnál. nem lehet,h nagyon mélyen van a kormányod?
1 fotó a bringáról segítene
A nyeregmagassaggal kapcsolatban nekem a kinyujtott labbal a ciposarok epp elerje a pedalt (tudom van aki ennel 1-1.5 cm-el magasabbra allitja)
én is így szoktam,csak cipő nélkül érje el a sarkam a pedál felfekvő felületét. ehhez a magassághoz szoktam még hozzáadni a cipőtalp,és stopli vastagságát. az a baj,h a cipők sarka nagyon váltózó. emiatt egy másik cipővel már mást ad ki.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Én a vízszintes pozícióval vagyok így. Csutkára előre van tolva a nyereg, de lehet, hogy még így is túl hátul ülök. Függőón módszerrel próbálkozok mindig, de egyedül elég nehéz megállapítani, (Majd egyszer lehet kérek már segítséget valakitől
) Mondjuk nekem nem fűrészelni kéne, hanem egy hátranyúlás nélküli nyeregcsőt venni.
Az előbb megnéztem a magasságot, még a tegnapi lejjebb engedés után is úgy tűnik, magasan voltam. Egyrészt a cipőben a sarkammal alig értem el a pedált (eléggé kellett hozzá nyújtózkodnom, hogy elérjem, nyilván döntöttem a medencém is hozzá), másrészt a belső lábhosszam olyan 81-82 cm között mértem, a 0,88-as szorzóval számolva is magasan volt a nyereg (ugye tengely közepétől kell mérni a nyereg tetejét?) Szóval most még lejjebb állítottam, így most kb. 72 cm magasan van tengelytől (bár ha a nyereg hátsó részét mérem, amin végülis ülök, az jó 73 cm), remélem így jó lesz, csak így olyan fura tekerésnél, olyan érzés, mintha alig nyújtanám ki a lábam... Mert hát ki se nyújtom rendesen, Na majd kiderül
ha annyira előre van tolva a nyereg,akkor ott vlmi nagy gebasz kell legyen a beállításaidnál. nem lehet,h nagyon mélyen van a kormányod?
a nyeregmagasságot általában a nyeregcsővel egy vonalban szokták mérni,és megadni is. ezek a táblázatok is ez alapján adják meg a méretet. ha máshol mérsz,akkor már nem ugyanaz az adat lesz.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
81 cma lábhossz. bár lehet hogy rendes méréssel, nem egyedül mérve, több.
73 cm a nyereg-bb táv. ez a Flite nyereg esetén érdekes, mert ez ugye középen "lejt", szóval ha egy vízmértéket teszek a nyeregre és annak az alját mérem a középrész centerig, akkor több
nem kell semmilyen vízmérték a nyereg magasság méréséhez. nem azon a képzeletbeli vonalon ülsz,hanem a hajlatban. tehát az a valós adat. ha nagyon be tud süppedni a nyereg,akkor érdemes még néhány mm-t hozzáadni a magassághoz.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
81 cma lábhossz. bár lehet hogy rendes méréssel, nem egyedül mérve, több.
73 cm a nyereg-bb táv. ez a Flite nyereg esetén érdekes, mert ez ugye középen "lejt", szóval ha egy vízmértéket teszek a nyeregre és annak az alját mérem a középrész centerig, akkor több
5 és 5,40 perc közt a lényeg a nyereg előre-hátra játékhoz
vittore30 módosította - 2015. január 14. - 12:42
Nekem viszonylag egyszeru a nyeregmagassag allitas. Nem tudom lejjebb tenni, csak fureszelessel, igy marad ahol van.
(haromszor mar fureszeltem)
Én a vízszintes pozícióval vagyok így. Csutkára előre van tolva a nyereg, de lehet, hogy még így is túl hátul ülök. Függőón módszerrel próbálkozok mindig, de egyedül elég nehéz megállapítani, (Majd egyszer lehet kérek már segítséget valakitől
) Mondjuk nekem nem fűrészelni kéne, hanem egy hátranyúlás nélküli nyeregcsőt venni.
Az előbb megnéztem a magasságot, még a tegnapi lejjebb engedés után is úgy tűnik, magasan voltam. Egyrészt a cipőben a sarkammal alig értem el a pedált (eléggé kellett hozzá nyújtózkodnom, hogy elérjem, nyilván döntöttem a medencém is hozzá), másrészt a belső lábhosszam olyan 81-82 cm között mértem, a 0,88-as szorzóval számolva is magasan volt a nyereg (ugye tengely közepétől kell mérni a nyereg tetejét?) Szóval most még lejjebb állítottam, így most kb. 72 cm magasan van tengelytől (bár ha a nyereg hátsó részét mérem, amin végülis ülök, az jó 73 cm), remélem így jó lesz, csak így olyan fura tekerésnél, olyan érzés, mintha alig nyújtanám ki a lábam... Mert hát ki se nyújtom rendesen, Na majd kiderül

ez meg már kb 6 cm-t. szóval nálam egyik sem válik be. egyébként tuti,h nem ülök magasan. nálam szerencsére jónak érzem a beállításom.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ez a számítás nálam kb 25 mm-t csal. lefelé. tehát ennyivel magasabban ülök.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nekem viszonylag egyszeru a nyeregmagassag allitas. Nem tudom lejjebb tenni, csak fureszelessel, igy marad ahol van.
(haromszor mar fureszeltem)

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
nekem a belső lábhossz x 0,88 működik. persze nyilván egyéni, kinél mi jön be.
az a bajom velük,h a hajtókarhosszát,pedálkötés,cipőtalp vastagságát,és a pedál felülete,pedál tengelye távolságával semelyik nem foglalkozik. ha pl régebbi time pedált használ vlki,az tuti lejjebb ül vele,mintha egy look deltával tekerne. ez most két véglet,de talán szemlélteti a példát. 10-15 mm között van a különbség a két típus között.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
a nyeregmagasság megállapításához vannak képletek. én ki is számoltam néhánnyal,de nem voltak meggyőzőek.
nekem a belső lábhossz x 0,88 működik. persze nyilván egyéni, kinél mi jön be.
Vissza az alapokhoz: milyen is a tökéletes hajtáskör? Kell spiccelni kicsit a felhúzásnál, vagy végig le kell szorítani a sarkat?
Azért kérdezem, mert rájöttem, hogy lehet azért szívok már jó ideje kézzsibbadással (=azért támaszkodok/dőlök túlságosan a kezeimre), mert túl magasan ülök. Méghozzá azért, mert túlságosan spiccelek. Ha végig leszorítom a sarkam, akkor egyből érezhető, hogy magasan van a nyereg. Ma jóval lejjebb engedtem, és egyből jobbnak éreztem a helyzetet, igaz, csak kicsit gurultam, nem tekertem sokat, hosszú távon derülne ki, megoldja-e ez teljesen a zsibbadást (de mostanában a téli bringán görgőzök, szóval nem nagyon van alkalmam tesztelni...)
Amúgy gondoltam már sokmindenre: túl elöl ülök, és azért dőlök rá? Ellenkezőleg: túl hátul, és ezért túl nyújtva a karom? Még meg is döntöttem picit a nyerget fölfelé, hogy ne csússzak rajta előre (a hátsó része, amin ülök, az így nagyjából vízszintes, hogy az orra fölfelé áll). De ezek szerint lehet inkább a magasság nem stimmelt.
a nyeregmagasság megállapításához vannak képletek. én ki is számoltam néhánnyal,de nem voltak meggyőzőek. mindenesetre ki lehet próbálni ezt is. sztem akkor jó a nyeregmagasság,ha nem mozog föl,le a csípője az embernek menet közben. a sarok a pedálon is jó beállítási alap lehet,de ott ugye nincs beleszámolva a pedálkötés,cipőtalp,és a pedálmagasság. a vízszintes pozíciója a nyeregnek viszont kicsit 1xűbb téma. ott ugye van a térdkalácstól leengedett függőón,aztán annyi. ha így is hosszúnak érzed a bringát,akkor érdemes lenne stucnit cserélni. a nyereg dőlése sztem semmiképp nem jó úgy,ha fölfele áll a nyeregorr. ennél a verziónál egy idő után a nemesebb szervekre több nyomás fog kerülni,és a végén úgy fogsz tekerni,mintha a célvonalnál belöknéd a bringát. egyébként,ha nem vízszintes a nyereg,és rosszul érzi magát az ember,akkor a kormány magassággal is gond lehet. ha kicsit magasabban van a kormány,akkor is kevesebb nyomás van a tenyéren. nekem sokszor volt,h tavasszal emeltem egy kicsit a stucnin,és ahogy jobb formába kerültem,úgy engedtem lejjebb.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Vissza az alapokhoz: milyen is a tökéletes hajtáskör? Kell spiccelni kicsit a felhúzásnál, vagy végig le kell szorítani a sarkat?
Stílusfüggő, de egyébként kell spiccelni.
A sebesség mindent megold.
Vissza az alapokhoz: milyen is a tökéletes hajtáskör? Kell spiccelni kicsit a felhúzásnál, vagy végig le kell szorítani a sarkat?
Azért kérdezem, mert rájöttem, hogy lehet azért szívok már jó ideje kézzsibbadással (=azért támaszkodok/dőlök túlságosan a kezeimre), mert túl magasan ülök. Méghozzá azért, mert túlságosan spiccelek. Ha végig leszorítom a sarkam, akkor egyből érezhető, hogy magasan van a nyereg. Ma jóval lejjebb engedtem, és egyből jobbnak éreztem a helyzetet, igaz, csak kicsit gurultam, nem tekertem sokat, hosszú távon derülne ki, megoldja-e ez teljesen a zsibbadást (de mostanában a téli bringán görgőzök, szóval nem nagyon van alkalmam tesztelni...)
Amúgy gondoltam már sokmindenre: túl elöl ülök, és azért dőlök rá? Ellenkezőleg: túl hátul, és ezért túl nyújtva a karom? Még meg is döntöttem picit a nyerget fölfelé, hogy ne csússzak rajta előre (a hátsó része, amin ülök, az így nagyjából vízszintes, hogy az orra fölfelé áll). De ezek szerint lehet inkább a magasság nem stimmelt.
itt van,h melyik csapat mit fog hajtani idén: http://bringacafe.hu...s-szettjei-2009 sajna a campa sem túl acélos.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Csak egy kis erdekesseg. Meg tavaly december elejen kaptam egy lassu defektet, de lusta voltam vele foglalkozni, mert siman haza tudtam meg jonni vele a szokott 2 oras korokrol. De tegnap 3 ora utan mar elegge ereztem, hogy pattog a hatsom, sot neha a felni leult az aszfaltra, ugyhogy megalltam pumpalni egyet, de az 1 perc lemaradast, 5 perc kemeny uldozes kovette, szoval gondoltam itt az ideje megjavitani.
Ez volt a lyuk. Szoval siman tartotta a 6 bart, csak szep lassan sziszegett, 2 ora utan ~3 bart vesztett.
jól bírja ez a latex belső.
lehet,h beruházok majd ilyenekre.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nezem Hausler sprintjet jobbrol balrol, felulrol, mindenhonnan, de nem tudom hogy csinalta, hogy leesett. Amint abbahagyta a tekerest, a laba megallt es kesz, semmi lathato visszafele tekeres, es mar log is a lanc. Fura, az biztos.