Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#7001
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Hát szégyellem magam, de mégis az lehetett a gond, hogy túl ELÖL ültem :)

Ahogy elindultam a módosított beállításokkal (+a kormányt is beállítottam), nem volt jó. A kezem kevésbé zsibbadt, viszont a tricepszem annál inkább dolgozott, nyomtam el magam a kormánytól, mert ugyanúgy csúsztam rá. Állítgattam a nyerget, mégis vissza teljesen előre, majd emeltem az orrát, hiszen éreztem, hogy csúszok előre rajta, már arra is gondoltam, lehet az anatómiám a hibás, és nincs az ülőgumóimon egy egyenes felület (vagy csak ezzel a nyereggel nem kompatibilis az alfelem). Aztán elvesztve a türelmem gondoltam egyet, minden mindegy alapon jócskán hátratoltam a nyerget (egyúttal vízszintesre állítva). Hát nem sokkal jobb lett?!

 

Most akkor az a kérdés, fordíthatom-e vissza a stucnit? :D Csomót mentem alsó fogásban. Vagy egyelőre szokjam ezt a beállítást? Azért hosszútávon még nem tudom milyen lesz.

(Milyen jó is volt a Bianchi, azzal többet mentem alsó fogásban, mint fvk-t fogva...)

 

Ja és irányítani nagyon fura (rossz) volt így a bringát...


ivancso.isti módosította - 2015. január 15. - 17:08


#7002
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Az az igazság, erre nem emlékszem, mert nem jegyeztem fel anno. Jóval később egyszer elvittem tőlük kipróbálásra egy SMP nyerget, akkor emlékszem, hogy volt egy ilyen teszt, hogy rá kellett ülni egy cuccra amiben ottmaradt az ülőcsontok nyoma, de nem bírom feleleveníteni, a BG-n is volt-e már ilyen. Mindenesetre ezt a nyerget még a Bianchival vettem (utána raktam át az Orbeára), és nem emlékszem hogy mondták volna, hogy le kéne cserélnem...

 

Egyébként 2013 tavaszán, miután megvettem az Orbeát, a Kínok Kínja előtt együtt melegítettünk Bacsek Zolival, aki akkor látott először a bringán, és az első megjegyzése volt, hogy milyen hátul ülök. Mondjuk az Orbea naplójában látom, hogy pár nappal a verseny után toltam csak előre teljesen a nyerget... Meg kijjebb is húztam akkor. Aztán pár hét után kicseréltem az ISM-re, és pár hónapig azzal használtam :) De úgy látom a naplóban, azzal is sokat szívtam, azt is folyton állítgattam.



#7003
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

BG-n sajnos adatokat nem kaptam, csak bringaállítást. Viszont feljegyeztem a Bianchi naplójába, milyen változtatások történtek akkor:

- nyereg kijjebb

- stucni negatívba+hézagoló felülre

- fvk-ok feljebb, kormány alul vízszintesebb

- stopli beállítás+ bal oldalra betét a cipőbe is+a stopli alá

(Ezeket a betéteket az új, Mavic cipőmben már nem használom. Vagyis először megpróbáltam, de nem volt jó, ezért inkább kivettem.)

 

Most az ajánlásaiddal 53 cm és 72,5 cm. Gurulok vele kicsit délután, kipróbálom.

Más lesz, amit majd szokni kell. A nyeregszélességre akkor nem mondtak semmit? Mert a többség azért pár cm-t tud csúszkálni a nyergen kényelmesen, persze egy pozíció van amikor tökéletesen be tudsz ülni.



A sebesség mindent megold.

 


#7004
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

 

Valahol biztos rajta van, lehet belül, de kép alapján 6fokos lehet.

Amit már írtak, told hátrébb a nyerget fél - egy cm-t (lehet két lépésben is), a hátratolás növeli a virtuális nyeregmagasságot, max fél cm-rel húzd kijjebb a csövet, a stucni egyelőre maradjon így, aztán ha később magasnak érzed akkor ki lehet venni azt a távtartót, a visszafordítás két cm-t számítana. A kormányt állítsd be. Adatokat nem kaptál, amikor pár éve voltál a bg fiten?

BG-n sajnos adatokat nem kaptam, csak bringaállítást. Viszont feljegyeztem a Bianchi naplójába, milyen változtatások történtek akkor:

- nyereg kijjebb

- stucni negatívba+hézagoló felülre

- fvk-ok feljebb, kormány alul vízszintesebb

- stopli beállítás+ bal oldalra betét a cipőbe is+a stopli alá

(Ezeket a betéteket az új, Mavic cipőmben már nem használom. Vagyis először megpróbáltam, de nem volt jó, ezért inkább kivettem.)

 

Most az ajánlásaiddal 53 cm és 72,5 cm. Gurulok vele kicsit délután, kipróbálom.



#7005
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

segít vagy árt? méretek

 

belső lábhossz 83 (csontig hatoló élmény)

 

nyeregmagasság: 73,4

 

nyeregorr - kormányközép 54

 

nyeregmagasság mínusz kormánymagasság = 7,5

"csontig hatoló élmény"

Megmértem én is újra, ha nagyon felnyomom a könyvet a lábaim között, akkor nekem is bőven 83 cm. Nem tudtam, mennyire kell felnyomni, így lehet a 81 cm amit korábban írtam, túl kevés volt...



#7006
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

segít vagy árt? méretek

 

belső lábhossz 83 (csontig hatoló élmény)

 

nyeregmagasság: 73,4

 

nyeregorr - kormányközép 54

 

nyeregmagasság mínusz kormánymagasság = 7,5


  • donciccio kedveli ezt

#7007
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem akarok feleslegesen beleszólni, kapsz elég tanácsot így is, de a nyeregorr-középcsapi távolság 4-4,5 cm nagyon rövid. Ez konkrétan TT pozíció, sőt! Tudtommal az UCI-nek erre vonatkozóan van egy 5 centis szabálya: ennél közelebb nem lehet a nyereg orra a középcsapi tengelyének vonalához és ezért terjedtek el a gyárilag levágott orrú nyergek  TT-n. A szabály ugyan minden méretű bringa esetén 5 cm-t mond - tehát egy szar szabály, de ettől függetlenül - ha nem vagy extrém kicsi vagy nincsenek extrém test arányaid (gondolom nincsenek) akkor valami itt nincs rendben. A vázak ülőcsövének 72-74 fokos szöge sem véletlenül ennyi, normál testarányokhoz mezőnybringán ez éppen megfelelő, hacsak nincs nagyon hátrahajló nyeregcsöved (2 centi feletti eltolással)

Vannak bike-fit appok telóra, itt pl. olvastam róla, igaz fizetős, cserébe 1 fotó és megmondja a tutit (vagy nem) :-)

http://www.bikeradar...rtphones-43354/

Van kivétel az alacsony bringásoknak, speciális szabály vonatkozik rá, külön kell engedélyeztetni.

 

Nem tudom, csak annyi van rairva, hogy 110 mm ill. max 5 Nm

Valahol biztos rajta van, lehet belül, de kép alapján 6fokos lehet.

Amit már írtak, told hátrébb a nyerget fél - egy cm-t (lehet két lépésben is), a hátratolás növeli a virtuális nyeregmagasságot, max fél cm-rel húzd kijjebb a csövet, a stucni egyelőre maradjon így, aztán ha később magasnak érzed akkor ki lehet venni azt a távtartót, a visszafordítás két cm-t számítana. A kormányt állítsd be. Adatokat nem kaptál, amikor pár éve voltál a bg fiten?



A sebesség mindent megold.

 


#7008
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás
Nem tudom, csak annyi van rairva, hogy 110 mm ill. max 5 Nm

#7009
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm

Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)

A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)

Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.

Nem akarok feleslegesen beleszólni, kapsz elég tanácsot így is, de a nyeregorr-középcsapi távolság 4-4,5 cm nagyon rövid. Ez konkrétan TT pozíció, sőt! Tudtommal az UCI-nek erre vonatkozóan van egy 5 centis szabálya: ennél közelebb nem lehet a nyereg orra a középcsapi tengelyének vonalához és ezért terjedtek el a gyárilag levágott orrú nyergek  TT-n. A szabály ugyan minden méretű bringa esetén 5 cm-t mond - tehát egy szar szabály, de ettől függetlenül - ha nem vagy extrém kicsi vagy nincsenek extrém test arányaid (gondolom nincsenek) akkor valami itt nincs rendben. A vázak ülőcsövének 72-74 fokos szöge sem véletlenül ennyi, normál testarányokhoz mezőnybringán ez éppen megfelelő, hacsak nincs nagyon hátrahajló nyeregcsöved (2 centi feletti eltolással)

Vannak bike-fit appok telóra, itt pl. olvastam róla, igaz fizetős, cserébe 1 fotó és megmondja a tutit (vagy nem) :-)

http://www.bikeradar...rtphones-43354/



#7010
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm

Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)

A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)

Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.

Hány fokos a stucni, 6-7?



A sebesség mindent megold.

 


#7011
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

nem szeretnék venni kompakt hajtást,de azért elgondolkoztam azon,h ha kéne vennem egyet,akkor az milyen lenne. szem előtt tartva a költségeket is. nézegettem a régebbi campa katalógusokat,és észrevettem,h 2005-2006 között volt a recordnak,és a chorusnak is 50/36-os kompakt hajtása. hogy miért is ez a variáció tetszett meg? 2 oka is van. 1.: nem kellene másik középrész. 2.: első váltó sem kellene másik,mert ezt a fogszám különbséget még el tudja kezelni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7012
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

sztem még mindig nagyon előre van tolva a nyerged. azért írtam azt az 5 cm-t,mert nekem is ennyi,és én alacsonyabb vagyok nálad. 

a kormány mélysége már jó. 

rézsútosan kell mérni a kormány-nyereg távolságot. az 52 cm lehet,h kicsit rövid. nálam 52,5 mm körül van. mondjuk ez nem jelent túl sokat. nálam magasabban van a kormány.

 

alakul ez,mint púpos gyerek a prés alatt. :)

Apukám szavajárása volt ez régen :D Csak ő gyerMekkel mondta mindig.

De a púpos gyerek esztétikailag is szebb lesz a préselés után, a bringám viszont elcsúfult :(

Mindenesetre ha a kényelem és hatékonyság kárpótol, akkor kénytelen leszek megszokni.

Lehet, hogy te nem ülsz ennyire hátul a nyergen, tényleg lehet az is a baj, hogy a nyergem is túl keskeny, ezért nem tudok előrébb ülni rajta. Bár gondolom a legtöbb nyereg olyan, hogy csak egy helyen jó ülni rajta.



#7013
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm

Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)

A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)

Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.

sztem még mindig nagyon előre van tolva a nyerged. azért írtam azt az 5 cm-t,mert nekem is ennyi,és én alacsonyabb vagyok nálad. 

a kormány mélysége már jó. 

rézsútosan kell mérni a kormány-nyereg távolságot. az 52 cm lehet,h kicsit rövid. nálam 52,5 mm körül van. mondjuk ez nem jelent túl sokat. nálam magasabban van a kormány.

 

alakul ez,mint púpos gyerek a prés alatt. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7014
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Úristen, mit csináltál! :D

Kezdjük a számokkal. A nyereg orra mennyivel van hátrébb, mint a középcsapágy közepe? A nyereg orra mennyire van a kormány közepétől? Mennyivel van lejjebb a kormányod teteje, mint a nyereg. Nyeregmagasságot a nyereg közepén szoktunk mérni.

Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm

Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)

A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)

Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.


  • donciccio kedveli ezt

#7015
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

kicsit most más téma: Aszód,és Gyöngyös között a 3-as út mennyire járható bringával? rendőrökre,és merci táblákra gondolok első körben. meg esetleg,h mennyi bringaút van arra.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7016
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Isti: hátranyúlás nélküli nyeregcsövet az MTB-szekcióban érdemes keresni, főleg, ha a delfin 31.6-ost fogad (sok lesz a 30.9-es, de most nagy sláger a "shimit")

 

Donnak muszáj vagyok dobni egy köszipacsit, mert tavaly látta, hogy néz ki a bringám, megmondta, hogy kell egy hosszabb stucni, egy más nyeregcső. Igaza volt. : )

 

egy sima olcsóbb alu modellel kipróbálhatod, s ha bejön, mehetne a krabon.


  • donciccio kedveli ezt

#7017
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Az apróban van egy olyan elb.....t nyereg, mint a tiéd. http://apro.bikemag....g-l268506.html#

köszönöm,h kimondtad helyettem a nyereghez illő megfelelő jelzőt. :D 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7018
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Csináltam a versenybringámból egy túrabiciklit :D

 

Hallgatok a tapasztalatotokra, szóval megfordítottam a stucnit, és aláraktam a hézagolót. Hát, szoknom kell a látványt (bár az ISM nyereg látványa se volt olyan kellemes, amikor az volt rajta). A kormányt lehet túlságosan fölfelé fordítottam, bár élőben nem ilyen durva, lehet nem ideális szögből fotóztam. De gondoltam kipróbálom, hogy a fékváltókar gumi része, amit fogunk, nem vízszintes, hanem kicsit emelkedik, hogy a csukló természetes állásban lehessen. A nyerget pedig vízszintesebbre állítottam.

csinálsz majd olyan képet is amin vízszintesen van az ülés? meg told hátrébb. ha másképp nem megy akkor úgy lődd be,h a nyereg orráról leengedett függőón minimum 50 mm-re van a középcsapágy közepétől. a nyeregmagasságot meg legalább a sarok a pedálon módszerrel állítsd be. 

 

egyébként nem akarlak elkeseríteni,de sztem a villádból túl sok lett levágva. ha kb 15 mm-el több lett volna hagyva rajta,akkor nem kellett volna megfordítani a stucnit,és jobban nézne ki. gondolom az nem tetszik,h felfele áll. 

 

én mondjuk ezért utálom az ahead rendszert. 


donciccio módosította - 2015. január 15. - 06:25

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7019
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Hat ezt meg nezni is rossz! :)

Vegyel egy egyenes nyeregcsovet elsonek, ha tenyleg ilyen eloretolt nyeregnel is ugy erzed, hogy hatul ulsz.

Azt irtad vizszintesre allitottad a nyerget, hat a kepen nem ugy van.



#7020
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az apróban van egy olyan elb.....t nyereg, mint a tiéd. http://apro.bikemag....g-l268506.html#


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.