Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#6761
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Van itt valaki, akinek van összehasonlítása a régi és új 10-es velocse váltók közt? Utóbbi, amit a triestinán is láttok, a nagy túlméretes oldallappal szerelt, 11-es váltók kinézetét "utánozó", az előbbi meg a tkp. 2001-től 2010-ig gyártott változat.

 

Miben jobb-több az új konstrukció a dizájnon kívül? :)

lehet hogy grammhuszárkodtak. az enyém 250 gramm és ilyen (szürkében) http://www.worldclas..._speed_rear.htm

 

a korábbi 9-es ultegrám meg valami 220 körül volt

 

ha már grammok: mi történt a grammvitézek origójával, a http://weightweenies...om/listings.php -al?



#6762
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

rövid a lánc. a campánál úgy kell belőni a lánc hosszát,h a váltó kanál majdnem (5-10 mm) elérje a láncot. láncot nem kell rövidíteni soha a lánc kopása miatt. ha pl 53/39-ről váltasz 50/34-re,akkor kell kivenni a láncból. ha visszaraktad a szemet,akkor folytatjuk a beállítást.

 

a videón 1:25-nél látod mire gondolok: http://www.campagnol...gnolo_10s_chain

 

pdf-ben: http://www.campagnol...olo_05_2013.pdf

 

Köszönöm a linkeket, el is mentettem a pdf fájlt, mert jó kis instrukció van benne. A pdf-et elnézve, nekem a 2. oldalon a 2. ábrán látható állapotban volt a kerékpár amikor megvettem, magyarul hozzáért a lánc a váltó aljához, súrolta, emiatt lett levéve 1 páros láncszem a láncból. Ezután lett ez az állapot ami most van. Ha úgy hagyom jó lett volna, de a lánc gondolom annyira megvolt már nyúlva hogy emiatt súrolta a váltó alját ha elől-hátul legkisebbre váltottam. Minden esetre szerintem elviszem szervizbe ha meglesz az új lánc meg a fogaskoszorú és ott megszereltetem,mert nem akarok úgy járni hogy rossz helyen lesz a láncból a láncszem kivéve.



#6763
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.389 hozzászólás

Olyan is van. :) Máris mutatom: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Nem lett a legjobb minőségű kép, mivel csak mobillal tudtam fényképezni, de remélem a lényeg látszik.

rövid a lánc. a campánál úgy kell belőni a lánc hosszát,h a váltó kanál majdnem (5-10 mm) elérje a láncot. láncot nem kell rövidíteni soha a lánc kopása miatt. ha pl 53/39-ről váltasz 50/34-re,akkor kell kivenni a láncból. ha visszaraktad a szemet,akkor folytatjuk a beállítást.

 

a videón 1:25-nél látod mire gondolok: http://www.campagnol...gnolo_10s_chain

 

pdf-ben: http://www.campagnol...olo_05_2013.pdf


donciccio módosította - 2015. február 05. - 10:31

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6764
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Van itt valaki, akinek van összehasonlítása a régi és új 10-es velocse váltók közt? Utóbbi, amit a triestinán is láttok, a nagy túlméretes oldallappal szerelt, 11-es váltók kinézetét "utánozó", az előbbi meg a tkp. 2001-től 2010-ig gyártott változat.

 

Miben jobb-több az új konstrukció a dizájnon kívül? :) 



#6765
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Gyors kérdés. Egyik nap a Shimano 105-ös (ha jól tudom, 5700-as, egyébként most lesz 1 éves) bal fékkarom beadta az unalmast, trimming módban. Kitányéron voltam, de az átdobó kicsit kitolva. Se le nem váltott, se fel. Mondjuk -6, -8 fok volt. Menet közben megkocogtattam, megmozgattam a bowdent egy kissé, egyszer csak jó lett. Lehet, csak befagyott; vagy ez valami rettegett dolog első jele lehet? :)

Ne szedd szét, csak akkor, ha nem kell a bringa pár hétig mert nem garantált, hogy össze is tudod rakni. Nem azért mert béne lennél vagy mert nincs róla sehol doksi hanem azért mert lehet, hogy gyártanod kell hozzá szerszámot. Szedtem már szét meg raktam is össze fékváltókart. kb 3-4 estém ment rá mire rájöttem, hogy ki-kivel van és az egy egyszerű külső bowdenes volt. Az van, hogy szeded-szeded, fotózgatsz közben hogy mi hogy áll és egyszercsak szétugrik a mechanika mert elég erős rugók feszítit és onnan jön a matek... Amúgy az ismert dolog, hogy a RÉGI váltókarokban megdermed az ELÖREGEDETT zsír. De a tiéd új, ez nem hiszem, hogy elöregedett volna. Most nekem is van 5700-as karom otthon egy bringán, ennek elég nyitott a mechanikája alulról. Ha végképp -6 alatt akarod használni akkor meg lehet próbálni WD-40-el kifújni a benne lévő zsírt (A WD40 NEM kenőanyag, max tisztít) és utána finom zsírspray-el befújni. De én hagynám a helyedben mert ki tudja, hogy milyen alkatrészek vannak benne amiknek kell a spéci gyári zsír (teflonos vagy műanyag alkatrészekre gondolok). A régi (8-9-es) váltókaroknál ideiglenesen működött a WD-40 kezelés mert ott edzett acél dob és kilincsmű van belül ami kevésbé hajlamos a kopásra szar kenés esetén de ha csak WD van benne akkor előbb-utóbb az is kikopik és aztán kuka.



#6766
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

ezzel a képpel nem sokra megyünk. olyat csinálj amin elől,és hátul is a kicsin van. 

 

Olyan is van. :) Máris mutatom: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Nem lett a legjobb minőségű kép, mivel csak mobillal tudtam fényképezni, de remélem a lényeg látszik.



#6767
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.193 hozzászólás

Ez csak nem a "rettegett" szóról ugrott be? :D

 

nem, nem rettegek a párodtól. azt meg nem tudom, te kitől/mitől rettegsz. mindenesetre én sem javasolnám a szétszedését. mármint a fékváltókarét.


Kisherceg módosította - 2015. február 05. - 09:55

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#6768
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Köszönöm! Egy friss zsírral újrakenést megpróbálok. Kicsit rocket science lesz így elsőre, ahogy a robbantott ábrát nézem.

nem szükséges. az a jó ami ave írt: A regi rx100-as karamat meg telefujtam wd40-nel azt kesz, jobb lett utana.



#6769
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.389 hozzászólás

A tegnapi bowdenvágóval kapcsolatos problémám megoldva. :) Közben a múltkor felhozott váltás problémámmal kapcsolatban több ember is jelezte nekem hogy a láncom nagyon rövid és ez okozza a váltási problémáimat miszerint hiába állítom be jól a váltót miközben a kerékpár fejjel lefelé van felfordítva, vissza fordítva már nem vált rendesen, mert feszül a lánc. Láncfeszítőt kiengedtem a váltón, de ennek ellenére így néz ki képen a váltó ha elől-hátul nagy tányérra rakom. Megpróbálom a kép linkjét beszúrni.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

ezzel a képpel nem sokra megyünk. olyat csinálj amin elől,és hátul is a kicsin van. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6770
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Na igen, és pont most nem jött még meg a fizetésem. :( De ha meg is jön...sajnos fogaskoszorú + lánc elvisz 24 ezer forintot, aztán nem akarom mondani milyen éhbért kapok. De valahogy megoldom azért, mert 14-ért megérné ilyen állapotban. Meg kicsit lehet alkudom belőle, látok rajta karcokat. :) Amúgy ebből a KeO Easy pedálból már van plusszos verzió is, igaz 14 alatt az sem lenne itt postával olaszból (mert onnan a leg olcsóbb). Akkor meg már inkább 14-ért KeO 2.

 

Holnap most már megveszem a bandázst is, de hajlok az XLC felé, külföldi oldalakon látok értékeléseket és elég szép eredményeket kapott az emberektől. Ráadásul ez van világos piros verzióban is. A BBB-t volt szerencsém tegnap megnézni egy boltban, mármint a BHT-05 altípust amiről szó volt, és sajnos annyira sötét piros színű az a bandázs, hogy az már majdnem fekete. Én világosabb színeket részesítem előnyben, ezek feldobják a kerékpár színét. Kár hogy itt XLC GR-T01 bandázzsal kapcsolatban nem jött még vélemény.

 

Apropó, egy szolgálati közleményt kérdeznék tőletek. Lakik valaki Budapesten, akinek lenne bowdenvágója ami bowdenházat is vág? Mert sürgős lenne hogy össze tudjam építeni a váltó bowdenezését, de nincs vágóm és jelenleg pénzem sincs rá. Ha valaki Budapesten lakik és elvágná nekem a bowdent azt megköszönném neki. :) Csak 3-4 nyisszantás kellene mindössze. A bowdenházat eltudom vinni.

http://www.retrobike...p?f=22&t=317079

 

itt meg két pár pedál-stoplival-stoplivédővel ment el 19 GBP "postázva"-ért.

 

Nem olyan jó az az ár, na :)


  • Norby86 kedveli ezt

#6771
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

A tegnapi bowdenvágóval kapcsolatos problémám megoldva. :) Közben a múltkor felhozott váltás problémámmal kapcsolatban több ember is jelezte nekem hogy a láncom nagyon rövid és ez okozza a váltási problémáimat miszerint hiába állítom be jól a váltót miközben a kerékpár fejjel lefelé van felfordítva, vissza fordítva már nem vált rendesen, mert feszül a lánc. Láncfeszítőt kiengedtem a váltón, de ennek ellenére így néz ki képen a váltó ha elől-hátul nagy tányérra rakom. Megpróbálom a kép linkjét beszúrni.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


  • donciccio kedveli ezt

#6772
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

én is csak ott találtam, és 25Euro szálítással elgondolkodtatott, de ha ilyen sok ideig elég, akkor beruházok. :)

En magamnak vettem kettot, meg egyet valakinek, ugy mar nem olyan tragikus a szallitas.

Vagy ugye erdemes valami massal egyutt rendelni, 100 font felett mar ingyen jon.


  • Vejne kedveli ezt

#6773
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Köszönöm! Egy friss zsírral újrakenést megpróbálok. Kicsit rocket science lesz így elsőre, ahogy a robbantott ábrát nézem.

Hat en nem javaslom.  Egyreszt semmi szukseg ra, masreszt semmikeppen nem erdemes szetszedni.  Szerintem.

Ha vegkepp gaz, akkor ki kell pucolni, majd folyekon zsirral befujni.

Nekem az uj cuccaimmal nincs sok gondom, bar teny, hogy most a 9000-es is csinal neha ures valtast 0 fok korul.

A regi rx100-as karamat meg telefujtam wd40-nel azt kesz, jobb lett utana.



#6774
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Kb. egy evre eleg.   En spec a wiggle-rol vettem, mert legutobb nem talaltam jobb forrast.

én is csak ott találtam, és 25Euro szálítással elgondolkodtatott, de ha ilyen sok ideig elég, akkor beruházok. :)


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#6775
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A pincében tárolt shimano 600 fvkar tudja ugyanezt. Megdermed benne a zsír. Ha fékezgetek ezzel a karral, javul a helyzet.

Köszönöm! Egy friss zsírral újrakenést megpróbálok. Kicsit rocket science lesz így elsőre, ahogy a robbantott ábrát nézem.



#6776
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Gyors kérdés. Egyik nap a Shimano 105-ös (ha jól tudom, 5700-as, egyébként most lesz 1 éves) bal fékkarom beadta az unalmast, trimming módban. Kitányéron voltam, de az átdobó kicsit kitolva. Se le nem váltott, se fel. Mondjuk -6, -8 fok volt. Menet közben megkocogtattam, megmozgattam a bowdent egy kissé, egyszer csak jó lett. Lehet, csak befagyott; vagy ez valami rettegett dolog első jele lehet? :)

A pincében tárolt shimano 600 fvkar tudja ugyanezt. Megdermed benne a zsír. Ha fékezgetek ezzel a karral, javul a helyzet.



#6777
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ez annak a jele, hogy -6-8 fokban nem az országúton kellene bohóckodni, hanem otthon az asszonyt melengetni. :)

Ez csak nem a "rettegett" szóról ugrott be? :D



#6778
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Olyan problémába futottam bele, hogy tegnap előkerültek 2013 nyaráról származó képek, amikor ugyebár gyakran mentem 90 km körüli meg hosszabb távokat is (ellentétben a tavalyi 50-es bohóckodásokkal) és sokkal jobb erőben voltam (átlagsebességre 3-4 km per óra "romlás")

 

És azokon a régi képeken totálisan másképp van beállítva a bringa, tkp. "idióta fasz" módjára. Nyereg koppra előretolva, kormány-fékváltókar mélyen, fékváltókar egy síkban a kormány felső részével, az egésznek egy kis lejtése (stucni "folytatása"). Evvel szemben a tavalyi-idei beállítás a "tankönyvi", de érzem néha, hogy jobb lenne közelebb menni a kormányhoz-fékváltókarhoz, s előrefelé csúszkálok a nyereg orrára sokszor. 

 

Korábbi nyeregcsöveim feji része 15mm-t nyúlt hátra, a mostanié 25mm-es hátranyúlású. 

 

Ki fogok próbálni egy hátranyúlás nélküli csövet most már, s akkor nem kell annyira előre tolnom se a nyerget. Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.

 

Még apró "kísérletezés" lesz életem első kompakt kormánya, Deda Piega. Konkrétan ilyen íve-hajlítása van:

 

deda_bars_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
Evvel talán sikerül majd úgy elhelyeznem a fékváltókart, hogy könnyen elérhető legyen valamennyi fogásból, és ne is nézzen ki bután. 
 
Az anatomikus hajlitasu darabokkal also fogasbol csak ugy kezelheto konnyeden az ergopower, ha a fekvaltokarhudi egy sikban van a kormany felso reszevel, ellenben ugy a fekvaltokar-fogas kisse csukloforgato.
 
No meg a kíváncsiság. :) Érdekel, miért dicsérik agyon azt a Deda hajlítást meg az FSA kompakt kormányait.. 


#6779
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.193 hozzászólás

Gyors kérdés. Egyik nap a Shimano 105-ös (ha jól tudom, 5700-as, egyébként most lesz 1 éves) bal fékkarom beadta az unalmast, trimming módban. Kitányéron voltam, de az átdobó kicsit kitolva. Se le nem váltott, se fel. Mondjuk -6, -8 fok volt. Menet közben megkocogtattam, megmozgattam a bowdent egy kissé, egyszer csak jó lett. Lehet, csak befagyott; vagy ez valami rettegett dolog első jele lehet? :)

 

ez annak a jele, hogy -6-8 fokban nem az országúton kellene bohóckodni, hanem otthon az asszonyt melengetni. :)


  • simon23 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#6780
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Gyors kérdés. Egyik nap a Shimano 105-ös (ha jól tudom, 5700-as, egyébként most lesz 1 éves) bal fékkarom beadta az unalmast, trimming módban. Kitányéron voltam, de az átdobó kicsit kitolva. Se le nem váltott, se fel. Mondjuk -6, -8 fok volt. Menet közben megkocogtattam, megmozgattam a bowdent egy kissé, egyszer csak jó lett. Lehet, csak befagyott; vagy ez valami rettegett dolog első jele lehet? :)


zscs módosította - 2015. február 04. - 17:51