Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#5621
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

gaboca1; verti

Köszi! Akkor lehet a cél egy könnyebb kónuszos. Gyűjtögetek idén pénzt, és jövőre belevágok. Egy alkalommal a mtb-vel eláztam és furcsa hangokat adott a kerék. Szétkaptam, kitisztogattam, újrazsíroztam összeszereltem, és csodás lett. Állítólag azok érzékenyek a vízre. 


Biztos?


#5622
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

A kónuszos csapágy sokkal erősebb. Ferde hatásvonalú csapágy, sokkal jobban bírja az axiális terhelést mint a sima mélyhornyú golyóscsapágy. Nagyobbak a golyók benne. Mindenki az iparis csapágyak bűvöletében él. Ez egy elnevezés, nem pedig azt jelenti, hogy ez ipari a kónuszos meg olcsó háztartási. Egy sima mélyhornyú golyóscsapágy amit kínában ontanak a gépek fillérekért. Azért teszik a kerékbe ezeket, mert olcsóbb a gyártása a csapágynak, agynak. Valamint felhasználóbarátabb, mert rátépi a user a gyorszárat és megy vele. Nem kell hozzá ész. A kónuszos agyhoz szerszám kell, hogy beállítsad, gyakorlat (amit hamar elsajátíthatsz). Cserébe karbantartható, elnyűhetetlen....



#5623
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Vicc-ölés volt. Persze, hogy nem gondolkoznék cserén, ha egy komoly shimano keréken gurulnék. Az 501 alap, könnyű nem túl nagy ráfordítással jobbra cserélni, de értelmét csak akkor látom, ha érezhető lenne a különbség. A 2009-es merida tfs500-omon 475ös alivio agyas kerék volt, de egy 15-16kg-os cangánál szinte mindegy volt. 

Egy Ultegrát simán éreznél, 1664 g a megadott súlya, a mostani kerekednek 2093g az már lényeges különbség, én még emlékszem az érzésre amikor elkészült a Ultegra tricolor 600-as aggyal fűzött kerekem k.b. 20 éve, a világból kigurult, fülig ért a szám olyan simán ment, és ezt a mai napig is tudja! Az iparis csapágyak a gyártók egyszerűbb ipari méretű szerelhetősége miatt terjedtek el, amúgy egy jó kónuszos sokkal jobb, nézd meg a linken amit beraktál, a Fulcrum Zero-ban is az van.

Egy Szezont ment Sram X9-es montis agyamnál már hallom a zúgását, nincs újra kenés, be állítási lehetőség, új csapágyat kell venni, és ez ,,jó" a fogyasztói társadalomnak.



#5624
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

mért javítható jobban az "iparis" ?

Állítólag ki lehet cserélni a csapányat. Bár én nem hiszek el mindent. :ph34r:


Biztos?


#5625
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Köszi, páran mondták csak ezt a legtöbben Trabant-Meci hasonlattal élnek az iparis felé. Nyilván ha már cserélni kellene a javíthatóság az ipari felé hajtana. Amikor megvettem a bTwint, akkor páran aggodva kérdezték a súlyom, (gyorsan le is dobtam 2 hó alatt 10kilót) mert hogy mondták kevesebbet bír a nem egyenletesen elosztott küllős kerék.

mért javítható jobban az "iparis" ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5626
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.

 

A linkeden 2:1-es van.

Köszi, páran mondták csak ezt a legtöbben Trabant-Meci hasonlattal élnek az iparis felé. Nyilván ha már cserélni kellene a javíthatóság az ipari felé hajtana. Amikor megvettem a bTwint, akkor páran aggodva kérdezték a súlyom, (gyorsan le is dobtam 2 hó alatt 10kilót) mert hogy mondták kevesebbet bír a nem egyenletesen elosztott küllős kerék.


xotom módosította - 2015. május 03. - 12:51

Biztos?


#5627
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Ez most valami beugrató kérdés...? :P  Dura-Ace, Ultegra, ... és utána a többi.

Vicc-ölés volt. Persze, hogy nem gondolkoznék cserén, ha egy komoly shimano keréken gurulnék. Az 501 alap, könnyű nem túl nagy ráfordítással jobbra cserélni, de értelmét csak akkor látom, ha érezhető lenne a különbség. A 2009-es merida tfs500-omon 475ös alivio agyas kerék volt, de egy 15-16kg-os cangánál szinte mindegy volt. 


Biztos?


#5628
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

Ja, muszáj leszek bedobni még egy mentőötletet..

Köpenyek. Pl. ha el akarnám rontani a legjobb kerékszettet, rátennék egy pár drautos Zafirrot jó Deestone belsőkkel.

Kényelmetlen lesz, rázós, tapadni sem fog, és leglaább még súlyt is hozzáad :D

De az legalább óccsó.

alkdefohij.png


#5629
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ja, muszáj leszek bedobni még egy mentőötletet..

 

Köpenyek. Pl. ha el akarnám rontani a legjobb kerékszettet, rátennék egy pár drautos Zafirrot jó Deestone belsőkkel. 

 

Kényelmetlen lesz, rázós, tapadni sem fog, és leglaább még súlyt is hozzáad :D



#5630
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ha ilyen lenne, a cangán és nem 501-es, akkor nem gondolkodnék a cserén. Az 501-es jobb mint ez az ultugra? :rolleyes:

Ez most valami beugrató kérdés...? :P  Dura-Ace, Ultegra, ... és utána a többi.



#5631
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Nem mindegy milyen kónuszosról beszélünk, Shimanonál ebben is vannak különbségek,  egy ilyen Ultegrában más minőségűek a kónuszok, golyók, golyópályák az agyban mint egy egyszerűbb kerékszettjükben.

 

https://www.bike-com...radsatz-p35755/

Ha ilyen lenne, a cangán és nem 501-es, akkor nem gondolkodnék a cserén. Az 501-es jobb mint ez az ultugra? :rolleyes:


Biztos?


#5632
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.

 

A linkeden 2:1-es van.

Izé. Ezt az oldalt szerintem nem tartják karban, eddig mindig csak úgy tudtam vásárolni, hogy megkérdeztem, tudnak-e szerezni, és tudtak. : ) 



#5633
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a  küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é.  Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?

Nem mindegy milyen kónuszosról beszélünk, Shimanonál ebben is vannak különbségek,  egy ilyen Ultegrában más minőségűek a kónuszok, golyók, golyópályák az agyban mint egy egyszerűbb kerékszettjükben.

 

https://www.bike-com...radsatz-p35755/



#5634
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a  küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é.  Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?

Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.

 

Mi? Milyen küllőkiosztás? Sima 20 küllő hátul 1:1 arányban fűzve..20150417_162954_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A linkeden 2:1-es van.


MJani01 módosította - 2015. május 03. - 10:33

  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#5635
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a  küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é.  Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?

Már ezzel is ijesztgettek a súlyra vonatkozóan :  http://apro.bikemag....ot-l275787.html

 

Gyorsan fogyasztottam is.


Biztos?


#5636
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mi? Milyen küllőkiosztás? Sima 20 küllő hátul 1:1 arányban fűzve..

 

20150417_162954_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



#5637
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Ezt olyan mondja, aki csak a súlyt nézi. Egyébként az R5 mindössze 55 ezer ft-ba kerül, csak más matricával. 

 

Azért fontos, hogy mennyire forog jól az agy és mennyire merev a szerkezet. ^^ Utóbbi kettőben tényleg jó az R5. MÉRT Súlyra amúgy 1690-1700 gramm közt van Campy rotorral, szóval SH-val olyan 1800. :)

Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a  küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é.  Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?


xotom módosította - 2015. május 03. - 10:16

Biztos?


#5638
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.ebay.de/i...cvip=true&rt=nc

 

tessék

 

sorral-gumival elment ennyiért. Postával együtt kb. 42ezer ft lett VOLNA.

 

Az agyszett ér majdnem annyit.

 

http://www.ebay.de/i...=item46398c871c

 

Jé, ilyen agyam volt a szétsütött kerékszettemben :D Ezt tilos így megvenni, záróanya nélkül. :) 

 

http://www.ebay.de/i...=item46398c9797

 

Régi Non-OS tengelyes hátsó agyas campy kerékhez MINDIG kérni kell a záróanyát, különben egy PITA lesz beszerezni. :)


Vejne módosította - 2015. május 03. - 10:00


#5639
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Én  innen vásároltam sapim küllőket.

http://www.wheelbuil...-ray-spoke.html

ok,de alig különbözik az ára. most mind1 is,mert ilyen áron kevesen fognak építeni kereket. jobban mondva szinte senki. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5640
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

tudom. ezért nem is kezdtem bele egy ilyen projektbe. ha a felnik,és az agyak kb fele árból kijönnének,akkor megkockáztatnám az építést,de így már nem. az a baj,h az agyak kb 35 ezer + a két felni is kb 30 ezer,és akkor még nem vettél ilyen beszerezhetetlen aero küllőket. természetesen ezek a legdrágább kategóriába tartoznak. az az igazság,h élőben csak 1 db ilyen vékony aero küllőt láttam,ami nem volt beépítve kerékbe. az is egy termékminta volt. 

 

tessék: http://www.planetx.c...im-cx-ray-spoke ezzel az akciós árral 44 db küllő kb 30 ezer forint lenne. 

Én  innen vásároltam sapim küllőket.

http://www.wheelbuil...-ray-spoke.html


coffein módosította - 2015. május 03. - 08:58

  • donciccio kedveli ezt