Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34317 hozzászólás a témában

#5221
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ha mar kabel szoba kerult.

En 11sp polimeres valtobowdent szeretnek, ilyet: https://www.bike-com...Polymer-p34143/

 

Tipp, BP-n valahol?   Seholse talalok a weben, de attol meg lehet valahol, csak ugye hol...


  • Vejne kedveli ezt

#5222
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Wut? lenézek, és a kormány jóval előrébb van, mint az első kerékagy. De ezt írtam, és most is ezt ismételtem meg :)

 

Egyébként még egy kis kábelezés: Ride on Gore kábelszettekről valakinek tapasztalata? Elég csábító áron van a váltóbowdenszett (váltóbowdenházak&váltóbowdenek&kupakok) (5k HUF körüli áron idehaza). 

 

Megéri? Sajnos csak fehér&piros színekben elérhető, de valami különös véletlen miatt nekem pont ez a két szín van a két bringámon..

 

Más, megint tengely: hogy kéne lennie? Ha annyira rövid stucnit tennék, hogy lenézve a kormány pont kitakarná az első agyat, tuti, hogy olyan ronda lenne a kerékpárom, hogy ránézni nem brnék, nemhogy ráülni! Akkor mi értelme lenne? :) 



#5223
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
...

 

Más: tegnap kicsit nézegettem ezt a "méretezés" témát, s akárhogy erőlködöm, a kormány bőven az első tengely előtt van. Nem érzem kinyúltnak-hosszúnak se a gépet, se a stucnit. :) Irányításra meg úgy optimális.

 

...

csak hogy pontosítsuk> amiről írsz, az első kerékagy virtuálisan a kormány előtt, azaz azon túl, előre van, vagy a kormány és 'közted'? :rolleyes:



#5224
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

minden esetre furcsa :) campagnal nem láttam-hallottam ilyen jelenségről, bár ott meg elő-elő fordul, hogy a két kar "beakadt" aztán nem lép sehova. (ld. múltkor Vittore által linkelt record rivjú, ott is előjött a jelenség, meg szervizben is bele lehet futni, ha épp' állítgatja a mechi a mechet.)

 

Mondjuk campánál a régi 8-as rendszer annyira primitív "agricultural" mukodésu-érzetű, meg olyan csattogó-ropogó, hogy igazából föl'sleges is bele normális bowdent venni. :)

 

Más: tegnap kicsit nézegettem ezt a "méretezés" témát, s akárhogy erőlködöm, a kormány bőven az első tengely előtt van. Nem érzem kinyúltnak-hosszúnak se a gépet, se a stucnit. :) Irányításra meg úgy optimális.

 

Donciccio vetette föl, hogy a legkényelmesebb a bringán "ülni", egy-két képet lőve úgy nagyjából megvan, hogy mit tartok annak

 

alapeset: fvk támaszkodás kényelmesen behajlított könyökkel, a "trekkinges" üzemmód (kormányszarv?)

11124110_822620411161917_1383046372_n_ww
 
ez pontosan ezt jelenti:
 
a legnehezebb idióta körülmények közé meg szükséges alul fogni, amit a syntace azzal segít, hogy alul nem 46, hanem 47 cm széles! kifelé ível az alsó fogás, hatalmas erőkarral. Stabil-jól kezelhető viselkedés:
 
még egy "kedves" ülőüzemmód, a kormány felső részére van rákönyöklés vagy alkarral való támaszkodás a kormány felső részén. Nem árt hozzá jó bandázs mondjuk, ami vizesen-verejtékesen sem csúszik (ez stimm)
 

11637889_822679981155960_620614260_n__1_
 
 
bocsánat a grafománcellfiezgetésért, de cca. 9 éve nem készültek rólam képek, aztán most "kiélvezem" hogy van kamera : )
 
120mm hosszú stucni, 175mm fejscő a fejcsapágy zárókupakkal (top cap?) illetve 575 mm hosszú vízszintes felsőcsőméret. 
 
Volt már, aki kritizálta az előző bringámon, hogy szerinte "kicsi nekem a váz", de azt konkrét BS-nek éreztem, mert ugyanekkora volt méretre.. :) Csak az ejtett felsőcső miatt kb. 26 cm-re volt kihúzva a nyeregcső, 

 

Nékem így kényelmes, jól érzem magam rajta, nem nyom-tör-vág-fáj sehol-semmi, és a kormányt kézbe véve mindig elgondolkozom, hogy mi a f..nak nem vettem még normális kezelőszervet a coralra...


Vejne módosította - 2015. június 20. - 11:15

  • donciccio kedveli ezt

#5225
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

....ezért használok SRAM-ot teflonyos kanyóccal :D


  • Vejne kedveli ezt

Ridley Noah Fast 


#5226
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Lehet csak bizonyos sorozatoknál van vele gond, évszám szerint még nem néztem meg, hogy melyik karok szakítják el a bovdent.



A sebesség mindent megold.

 


#5227
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Nálam 6700-asnál 4év alatt semmi gond bowdenekkel,igaz most egy hónapja bandázscserénél kicseréltem váltó és fékszettet is gyári Shimano szettekre,szép fehérek,remélem legalább annyit él mind elődje,de ha jövő szezonra összejön a vázcsere,akkor lehet hamarabb cserélődik,ha nem lehet hozzászabni.


  • Vejne kedveli ezt
GT-Atee

#5228
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Campagnal nem is lesz.. ultra shift fvkban a gyári campag házban használtam 2 szezonban is noname 300 ftos valtobowdent hiba nélkül. A bringa eladodott de a bowden maig ugyanaz...

A 8as campag karokban is noname rozsdamentes bowden szolgált mindig es sose volt probléma.. ha tört, szakadt v oxidalodott, az mindig a hatso loop ban vagy a BB shell alatt történt....

Shimano 57/67/79 betegség, ez nem jött össze nekik elsőre (ld, mennyire népszerű a 78/66 vonal, ill sokak szerint a 46 vált as ban jobb, mint az 57es széria...

Ez marhasag, 7800-ban is elszakad a bovden.  Elso konkretan el is szakadt nekem, hatso csak ultra pontatlan lett, meg idoben csereltem.


  • Vejne kedveli ezt

#5229
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Campagnal nem is lesz.. ultra shift fvkban a gyári campag házban használtam 2 szezonban is noname 300 ftos valtobowdent hiba nélkül. A bringa eladodott de a bowden maig ugyanaz...

A 8as campag karokban is noname rozsdamentes bowden szolgált mindig es sose volt probléma.. ha tört, szakadt v oxidalodott, az mindig a hatso loop ban vagy a BB shell alatt történt....

Shimano 57/67/79 betegség, ez nem jött össze nekik elsőre (ld, mennyire népszerű a 78/66 vonal, ill sokak szerint a 46 vált as ban jobb, mint az 57es széria...

#5230
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Gyakori a rejtettnél, az enyémben is kell kb 5ekm-ként cserélni, mert folyamatosan elszakad. Istinél is ugyanígy sérült.

a Jagwire-nél évek óta ilyen gondom még nem volt... :huh:



#5231
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Csak hogy más is odafigyeljen erre, leírom, mi volt. Váltómmal elvileg nincsen semmi, a bowden a hátsó bowdenházban tényleg szépen és könnyedén mozgott.

Felhajtottam a gumi védőburkolatot a kormányon és lám, már a bandázsból kandikált ki szépen egy bowdenszál! A bandázst kicsit felhajtva aztán láttam, mi a helyzet. Gyakorlatilag 3 szál "él" még a bowdenből, az összes többi elszakadt...

Gyakori a rejtettnél, az enyémben is kell kb 5ekm-ként cserélni, mert folyamatosan elszakad. Istinél is ugyanígy sérült.



A sebesség mindent megold.

 


#5232
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

"egyszerűen nem viszi le a láncot az alsó 3-4 fogaskerékre.."

 

ez nem a rugó miatt van, Ha rugó lenne akkor max a szokottnál lassabban tenné le de letenné. Szerintem szorul a bowden, 10-es 105-ből is volt 2 típus az első még külső bowdenes volt. Itt gyakori volt, hogy a valókarból kilépve szálasodott ki a bowden és szorult a házban, de a rejett bowdenesnél is előfordulhat. Vedd le a bowdent a váltóról - 1 imbusz - és ha bowden nélkül leteszi akkor legalább tuti, hogy nem a rugó vagy a váltó a hibás. De ennyi erővel az egész váltót levehetde - mégegy imbusz és lánc bontása - és kézbe véve, megnyomkodva is el lehet ezt dönteni egyszerűen
 

Csak hogy más is odafigyeljen erre, leírom, mi volt. Váltómmal elvileg nincsen semmi, a bowden a hátsó bowdenházban tényleg szépen és könnyedén mozgott.

Felhajtottam a gumi védőburkolatot a kormányon és lám, már a bandázsból kandikált ki szépen egy bowdenszál! A bandázst kicsit felhajtva aztán láttam, mi a helyzet. Gyakorlatilag 3 szál "él" még a bowdenből, az összes többi elszakadt...


  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#5233
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Nocsak, mit leltem a könyvjelzők közt?

 

http://www.aliexpres...2040951959.html

 

A logó-3t nélküliség szimpatikus.

 

Ha replika, legyen replika, de ne akarjon eredetinek látszani. :)

Replika. :)   Hivhatjuk szerintem hamisitvanynak.

 

Egyebkent nekem tegnap jott meg alirol rendelt kulacstarto parom, persze, hogy nem ugy nez ki, mint a fotokon, 10grammal nehezebb, es az egyik nem is tartja a kulacsot rendesen.

Tokom.  Oke, hogy olcso, de azert annyira nem, hogy siman bukjam.


  • vittore30 és donciccio kedveli ezt

#5234
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nocsak, mit leltem a könyvjelzők közt?

 

http://www.aliexpres...2040951959.html

 

A logó-3t nélküliség szimpatikus.

 

Ha replika, legyen replika, de ne akarjon eredetinek látszani. :)



#5235
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Jogos,időközben beszéltem a tulajjal,elbeszéltünk egymás mellett,a képen látható beállításokkal 185 el használja,így ez kapufa sajna...

Mivel nem sürgős így marad a tovább nézelődés,a linkelt Battaglin elhiszem hogy szép és jó,de vhogy nem szimpatizálok vele.



#5236
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Lealkuszom egy százasra az Olympiát aztán meglássuk,addig állítgatom amíg jó nem lesz,aztán ha nem sikerül annyiba el tudom adni is,és legalább lesz viszonyítási alapom...legyen az az "A" terv" ! :D

könyörgöm NEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :ph34r:

a Vejne által belinkelt gép 100%-jobb!!!


bijancsi módosította - 2015. június 18. - 14:43


#5237
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

"egyszerűen nem viszi le a láncot az alsó 3-4 fogaskerékre.."

 

ez nem a rugó miatt van, Ha rugó lenne akkor max a szokottnál lassabban tenné le de letenné. Szerintem szorul a bowden, 10-es 105-ből is volt 2 típus az első még külső bowdenes volt. Itt gyakori volt, hogy a valókarból kilépve szálasodott ki a bowden és szorult a házban, de a rejett bowdenesnél is előfordulhat. Vedd le a bowdent a váltóról - 1 imbusz - és ha bowden nélkül leteszi akkor legalább tuti, hogy nem a rugó vagy a váltó a hibás. De ennyi erővel az egész váltót levehetde - mégegy imbusz és lánc bontása - és kézbe véve, megnyomkodva is el lehet ezt dönteni egyszerűen
 

Köszi! A váltóra gyanakodtam, mert laza bowdennel is nehezen ment le. Igazad van, a bowdent igazán kilazíthattam volna, hogy megnézzem. Megteszem. :)

Köszi az infót a váltókar környéki szálasodásról, megpróbálok benézni oda a gumis részt felpöndörítve, van-e ott ilyesmi gond. Naplóm szerint 9440 km-nél járok a géppel és a fékeken + zsírzáson kívül még semmihez nem nyúltam, bármi lehet...


  • Vejne kedveli ezt

#5238
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Lealkuszom egy százasra az Olympiát aztán meglássuk,addig állítgatom amíg jó nem lesz,aztán ha nem sikerül annyiba el tudom adni is,és legalább lesz viszonyítási alapom...legyen az az "A" terv" ! :D

 



#5239
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A Mardonini 55,5 az még egy mérettel nagyobb mint az egy számmal kisebb amit nem javallotok! :D

54 alatti outit alig találni,nemhogy olyat ami számomra kezdőbringának jó lenne...ez esetleg?

 

http://apro.bikemag....ti-l294725.html

izé, tripla, kb. 8-9 éves szettel.

 

Bár, én most olyat mutatok, ami meg 2001 előtti :D :D

 

http://apro.bikemag....ll-l294110.html

 

Bá, 1999 körüli chorus :D 53cm CT, szóval CC kb. 51cm lesz, a felsőcső meg szerintem 51-52 körül így szemre.. szóval ez már lehet kicsi.

 

A genesis nem rossz, de eladni az életben nem fogod :\

 

ZSCS: amit leírsz, az bowden. Rejtett bowdenes (5700) fvk-od van, az szent, én bowdencserével kezdeném. 


Vejne módosította - 2015. június 18. - 12:29


#5240
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

"egyszerűen nem viszi le a láncot az alsó 3-4 fogaskerékre.."

 

ez nem a rugó miatt van, Ha rugó lenne akkor max a szokottnál lassabban tenné le de letenné. Szerintem szorul a bowden, 10-es 105-ből is volt 2 típus az első még külső bowdenes volt. Itt gyakori volt, hogy a valókarból kilépve szálasodott ki a bowden és szorult a házban, de a rejett bowdenesnél is előfordulhat. Vedd le a bowdent a váltóról - 1 imbusz - és ha bowden nélkül leteszi akkor legalább tuti, hogy nem a rugó vagy a váltó a hibás. De ennyi erővel az egész váltót levehetde - mégegy imbusz és lánc bontása - és kézbe véve, megnyomkodva is el lehet ezt dönteni egyszerűen