porszem a gépezetben. ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#5221
Írta 2015. június 28. - 20:59

- GT_Atee kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5222
Írta 2015. június 28. - 20:55

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas.
....azért ha belekezdtél, valami infót megoszthatnál!
Ridley Noah Fast
#5223
Írta 2015. június 28. - 15:33

Kinek mi a celja ezekkel a sik bajnoksagokkal?
Amikor Zolderben csinaltak VB-t, tudni lehetett, hogy Cipo vilagbajnok lehet, lett is. Vagy Daniaban Cavendish.
De ez tegnap tuti nem papirforma volt.
En persze nem vagyok kerekparversenyzo, mert bennem fel nem merul, hogy igy nyerjek, ahogy az uj magyar bajnok. Forditva mar felmerult, hogy nem is fogok kuzdeni a vegen, mert nem erdemelnem meg. De azert ennyire hulye nem vagyok am, csak atfutott az agyamon.
#5224
Írta 2015. június 28. - 14:23

a 90-es években,amikor ilyen rövid volt a verseny,akkor Visegrádon rendezték. minden körben a várhoz föl kellett menni,és még az is 160-170 km volt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5225
Írta 2015. június 28. - 13:19

270m szint volt a pályában, a tavalyihoz és a tavalyelőttihez képest ez már hegyi verseny volt , de remélem, hogy a következő 10 évben nem lesz az Alföldön több OB. Rekordszámú részvevő és befejező volt ezen az OB-n. Az amatőr mezőny fele is simán végigjött volna velünk, 63 éves csapattársam is megjött a mezőnnyel.
A bikemagos cikkel meg nem kell foglalkozni, mert az egy szarkeverő bulvár cikk, szánalmas, hogy a szövetség hivatalos honlapján is ez van kint.
A sebesség mindent megold.
#5226
Írta 2015. június 28. - 11:27

haggyadmá' két csatornát átívelő híd is volt a pályán&egy "meredek mászás" a horgásztó környékén
ez errefelé HEGYNEK számít.
Az intelligenciáról, gerincességről és impulzusviselkedésről meg nem célom értekezni.
#5227
Írta 2015. június 28. - 10:52

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5228
Írta 2015. június 27. - 06:02

https://caferoubaix....df-roadbook.pdf 2015 tdf roadbook
- GT_Atee kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5229
Írta 2015. június 25. - 23:43

Egyébként én meghalnék, ha nem tudnék húzni.
Nem is kel feltétlen abbahagyni, a hozzászólásokban elég meggyőző módon szétszedik a "mitoszrombolót". Szvsz sokan összetévesztik a "húzást" a "nem taposni ellenkező irányba"-val, ami nyilvánvalóan sok energiába kerül. Vagyis a hatékony, "szép" tekerést (amit megint sokszor nem teljesen helyesen körkörösnek hívnak) a spéci mászásokkal/sprinttel.
#5230
vendég_anorche_*
Írta 2015. június 25. - 21:22

Az 54-est nem igen tudtad volna megülni, mert az ehhez a magassághoz nagyon kicsi. Nekem egy régi L-es Meridám van, ez 57,5-ös méret kb. szóval nem feltétlenül rossz az az 57, mondjuk egy 120-as stucnival és jó beállítással.
Méricskélj egy kicsit és állítgass. http://www.argonautc...session-timeout
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png
Este mértem magam, reggel valamivel magasabb lehetek.
A competitivecyclist 53.3-53,7 -es felsőcsövet ír, 9,6-10,2 -es stucnival.
#5231
Írta 2015. június 25. - 15:22

Ha már szóbajött a patentpedál-téma, talán nem gáz ha közzéteszem itt, mert szerintem elég vicces. Van egy montis srác, idén kezdett bringázni/versenyezni, a Kishegy Kupán találkoztunk tavasszal, az volt élete első versenye, azóta is kb. minden versenyen amire elment idén dobogón állt, ma tette közzé facebookon, hogy Zalakaroson a középtávon csak úgy spontán elindult, mert ott volt (első országúti versenye), egy tesztbringával, kölcsön bringás ruhában, a saját futócipőjével, klipszes taposó pedállal, így 6. lett pár másodperccel lemaradva a dobogóról.
#5232
Írta 2015. június 24. - 17:53

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5233
Írta 2015. június 24. - 15:24

én ugyan országúton csak akkor megyek, ha muszáj, két értelmes szakasz között, de a személyes kis tapasztalatom az, hogy meredek kaptatókon (kiállva) spd-vel szépen felmegyek, platformmal meg a húzási szakaszban lévő lábammal le-leléptem a pedálról, mikor legutóbb kipróbáltam.
azért is jó az spd, mert a kétballábasok is tudnak vele bunnyzni (vagy valami hasonlót).
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5234
Írta 2015. június 24. - 15:02

Amit Ave írt a körhajtásról, na most brit tudósok bebizonyították, hogy mégsem igaz, nem kell húzni a pedált, csak taposni
http://www.cyclingwe...iciently-173185
Ize, azt irtam volna, hogy kell huzni is? Nem emlekszem ilyenre, inkabb forditva gondoltam. (de leginkabb ugy, ahogy termeszetesen, nem kell eroltetni semmit)
Egyszer meg csinaltam is tesztet egy dombon, hogy van-e merheto kulonbseg, taposo es patent kozott, de nagyon bena volt a protokol, es lehet nem volt meg eromerom sem, nem volt ertekelheto eredmenyem. Lehet meg is csinalom ujra, mostanaban ugyis kedvem van ilyen hulyesegekkel foglalkozni.
Huzni csak igen durva sprinteleskor erdemes. (mivel akkor nem az aerob rendszer hatarolja a teljesitmenyt.)
A patentpedal meg leginkabb arra jo, hogy nehogy lecsusszon az ember laba a pedalrol.
#5235
Írta 2015. június 24. - 13:27

Egyébként én meghalnék, ha nem tudnék húzni. Annyival természetesebb a hajlítók-feszítők egyenletes, szekvenciális használata, annyival finomabbnak és egyenletesebbnek érződik a pedálozás. Egyszerűen jobb érzés, kényelmesebb, kevésbé megterhelő (számomra legalábbis..)
A britekkel azért nem érdemes túlzottan foglalkozni, mert náluk valahogy a "clipless" pedálokat rengetegen lesajnálják, és az ezer éves klipszes-szíjas rendszerekre esküsznek, nem tartják jónak a klikkest, lebeszélik róla egymást, etc.
Nem csoda, hogy a brit aprók tele vannak gyalázatos kinézetű hajtókarokkal. Egyeseknek még a nagyon keskeny PT hajtókarnak a tengely körüli részét is sikerül lerúgnia...
http://www.lfgss.com...comment12349951
Mert mi a jó abban, ha ficánkol a lábad? Miért jó az olyan pedálrendszer, ami nagy oldalirányú mozgást tesz lehetővé? Vannak egyéni különbségek, oké, de biztosabbnak-stabilabbnak érezni azt, ha nincs túl nagy laterális játék.
#5236
Írta 2015. június 24. - 13:08

mostani DA is már tökéletes, olyanom még nem volt, majd egyszer lesz, ha külföldön fogom a pénzt keresni.
Remélem a zorigósidióták nem olvassák ezt a topikot, mert kapsz
#5237
Írta 2015. június 24. - 11:30

A patentpedál is teljesen felesleges.
Egyébként a GCN is próbálkozott egy ilyen kis házi kísérlettel:
Persze viccnek is rossz
ivancso.isti módosította - 2015. június 24. - 11:32
#5238
Írta 2015. június 24. - 11:11

Nekem ilyen van, pici, egyáltalán nem zavaró, ami kell belefér, nem zörög, nem rázkódik, versenyen is fent van, hiszen nincs kísérőkocsim, és defekt esetén nem akarok stoppolva hazajutni: http://www.bringabut...yeregtaska.html
Kaja edzésre nem kell, csak víz, 5 órás montizáson sem ettem semmit. Mondjuk ehhez nem árt ketózisban lenni.
Amit Jani írt korábban a bovdenszakadásról, hát igen utána megtapasztaltam, a korábbi, nem rejtett bovdenezésű Ultegra fvk mennyivel jobban működik, mint a későbbi, rejtett bovdenezésű. Aztán most szintén nem rejtett Dura Ace van, engem nem zavarnak a kormány előtt lévő bovdenek, ami jobban érdekel, hogy tök jól vált. Lehet, hogy a mostani DA is már tökéletes, olyanom még nem volt, majd egyszer lesz, ha külföldön fogom a pénzt keresni.
Amit Ave írt a körhajtásról, na most brit tudósok bebizonyították, hogy mégsem igaz, nem kell húzni a pedált, csak taposni
http://www.cyclingwe...iciently-173185
A patentpedál is teljesen felesleges.
A sebesség mindent megold.
#5239
Írta 2015. június 24. - 10:57

Nekem ilyen van, pici, egyáltalán nem zavaró, ami kell belefér, nem zörög, nem rázkódik, versenyen is fent van, hiszen nincs kísérőkocsim, és defekt esetén nem akarok stoppolva hazajutni: http://www.bringabut...yeregtaska.html
Kaja edzésre nem kell, csak víz, 5 órás montizáson sem ettem semmit. Mondjuk ehhez nem árt ketózisban lenni.
Amit Jani írt korábban a bovdenszakadásról, hát igen utána megtapasztaltam, a korábbi, nem rejtett bovdenezésű Ultegra fvk mennyivel jobban működik, mint a későbbi, rejtett bovdenezésű. Aztán most szintén nem rejtett Dura Ace van, engem nem zavarnak a kormány előtt lévő bovdenek, ami jobban érdekel, hogy tök jól vált. Lehet, hogy a mostani DA is már tökéletes, olyanom még nem volt, majd egyszer lesz, ha külföldön fogom a pénzt keresni.
Amit Ave írt a körhajtásról, na most brit tudósok bebizonyították, hogy mégsem igaz, nem kell húzni a pedált, csak taposni http://www.cyclingwe...iciently-173185
#5240
Írta 2015. június 24. - 09:49

csak,h végre tovább lépjünk a nyeregtáska témáról: http://www.cyclingwe...t-system-178099
http://www.cyclingwe...ool-case-167803
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A