Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#5201
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Donciccionak aluvázat meg Hondát!

 

http://bikemarkt.mtb...m-mapei-rennrad

 

Ja, 315-ös eurónál ez a héccáz elég sok..

 

Meg úccse teccik néki..

 

-aluváz

-krabon nyeregcső

-néccöges bohóckurbli kompakt áttéttel

-krabonkanalas háccsóváltó

-12-28-as lánckeréksor

-Ricsikokpit rövid stucnival és keskeny kormánnyal.

-fekete plasztik köcsögketrecek.. huhh..

 

kifejezetten halmozottan hátrányos helyzetu kerekpar!

 

szerintem úgy hajítaná a MÉH-telepre vagy Vasudvardba, hogy Orlando Bloom sem győzné ordítani, hogy 

 

 

max. a Nokon bowdenszettet fogja luwolni..

és tényleg csak a nokon okés,de az sem a kedvenc színem. :) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5202
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Donciccionak aluvázat meg Hondát!

 

http://bikemarkt.mtb...m-mapei-rennrad

 

Ja, 315-ös eurónál ez a héccáz elég sok..

 

Meg úccse teccik néki..

 

-aluváz

-krabon nyeregcső

-néccöges bohóckurbli kompakt áttéttel

-krabonkanalas háccsóváltó

-12-28-as lánckeréksor

-Ricsikokpit rövid stucnival és keskeny kormánnyal.

-fekete plasztik köcsögketrecek.. huhh..

 

kifejezetten halmozottan hátrányos helyzetu kerekpar!

 

szerintem úgy hajítaná a MÉH-telepre vagy Vasudvardba, hogy Orlando Bloom sem győzné ordítani, hogy 

 

 

max. a Nokon bowdenszettet fogja luwolni..


Vejne módosította - 2015. július 01. - 07:25


#5203
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.188 hozzászólás

http://index.hu/kere.../?cp=1#comments

 

nem egy örömhír...

 

viszont jót röhögtem, milyen durva sokáig tart ezeket a táblákat leszedni: :D

"Fontos nap a Magyarországon kerékpározó hazai és külföldi bringásoknak 1015. június 30-a: megkezdték a traktort, lovas kocsit és kerékpárt kitiltó leszerelését a 10-es útról."


Kisherceg módosította - 2015. június 30. - 16:08

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5204
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

hozzá a sachs agyas kerékszett,és már meglenne a bringa nagy része. :) még egy tricolor hajtómű kéne hozzá.

hüm.. amúgy érdekes ez a 8-as rendszer.. Mármint: senki sem látott még olyan Sunrace vagy BBB sort, ami 4.8mm-re lenne hézagolva, igazából 5mm mind.. Négyből három ismerősöm szerint LEHETETLEN 8-as shimano váltást 5mm-re hézagolt soron belőni, 1 szerint nincs vele gond..

 

Most kinek higgyek? :D Élőben én úgy láttam: működik..



#5205
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

http://apro.bikemag....t-l296789.html#

 

ez árában van.. 15k fékváltókar, 8k fékszett, 5k hátsó váltó, 2k első váltó, 1.5 k bowdenakasztó.. szóval megéri így egyben!

hozzá a sachs agyas kerékszett,és már meglenne a bringa nagy része. :) még egy tricolor hajtómű kéne hozzá.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5206
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

 

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

 

élőben nagyon szép pedig a színe. én még emlékszem ezekre a felnikre. azt hiszem ezt a kerékszettet még a biker forgalmazta idehaza.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5207
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A kormanyt en lejjebb csavarnam

a szemem és aeszthétikai szempontok szerint valóban igazad van.

 

a csuklóm-könyököm-vállam másképp gondolja :)

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

http://apro.bikemag....t-l296789.html#

 

ez árában van.. 15k fékváltókar, 8k fékszett, 5k hátsó váltó, 2k első váltó, 1.5 k bowdenakasztó.. szóval megéri így egyben!


Vejne módosította - 2015. június 30. - 07:12


#5208
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

11187315_924132870979182_781304713693795

10295040_924132877645848_603200428388385

 

szép kis gurigák. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5209
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

Don,nekem volt olyan Mavic Open Pro felninél,hogy ahol össze van illesztve/hegesztve,ott van benn egy alu ellensúly(szelep ellen),az kezedett el mocorogni és adni kis rezgő hangot,ha megütögettem ott oldalról a kereket,szépen lehetett hallani,hogy rezeg/zörög.Úgy oldottam meg,hogy ahol van ez a ellensúly ott belülről megfurtam a felnit egy 2mm-es fúróval,a súly minkét véginél(duplánszegecselés miatt máshogy nem hozzáférhető) és pillanatragasztót nyomtam bele,azóta kussban van.


  • donciccio kedveli ezt
GT-Atee

#5210
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
A kormanyt en lejjebb csavarnam
  • Vejne kedveli ezt

#5211
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Figyelem, aki nem szereti az unalmas hosszú frusztrálóan semmitmondó kommenteket, az most továbblép. Dontsayididntwarnya

 

Anorché, legyünk unalmasak című rovat következő felvonása: Kancsó után Korálos "bikefit".

 

Nos, a fékváltókar "bumpszli" és nyeregorr távolsága 77 cm, a stucnihossz 120mm, a felsőcsőhossz 580mm CC, nyeregvázcső 580mm CC, (BB shellbe stampelt "58" meg kifejezetten beszédes)

 

A kormány előrenyúlása 84mm, esése 144 mm, a fékváltókar-pozíció "tankönyvből másolt": fékkar alja egy vonalban a kormány alsó részének vonalával, a kormány felső része pedig a stucni vonalának meghosszabbításába esik. A kormány hajlítása "kurvarondabazdmeghányinger" (By StZs) "Ritchey Biomax". 

 

ha alsó fogásban a hajlathoz közel fogsz, kényelmes, mert a kis "hátrahajló rész" szépen kitölti a tenyered, a hagyományos ergo-anatomikus kormányhoz képest érezhetően jobb és komfortosabb fogást ad, természetesebbnek érződik.

 

a fékkar-fogás egy kényelmes támaszték, szinte trekkinges-krúzeres, azonban a kormány széles kivitelének hála nagyon stabil és jól irányítható-biztonságos érzetű.

 

Az első generációs ergopower csúcsos kialakításának hála jól tudsz támaszkodni tenyér élével, vagy pár ujjal, csúszásveszély nélkül, így rázós úton sem kell lemondanod a biztos fogásról.

 

Alsó fogásban pedig NEM vágja-nyomja a kormány az alkarod, ha jól be van állítva. A nyeregcső hátranyúlása 25mm, a nyerget igyekszem annyira hátratolni, hogy még teli seggel tudjak ülni rajta (150mm széles nyereg, nekem meg kell két hely egy átlagos buszon.. :P )

 

NB: a pici fényvisszaverős szalagot használom ált. a megfelelő stucnimagasság beállítására. Előzőleg a szalag "szorult" a fejcsapágycsésze és stucniszár közt, de abban a magasságban az alsó fogás már picit mély volt. Így pont jó, kényelmes.

 

Egyébként rájöttem, nem az én testalkatomhoz való a sekély kormány. Ez a 144 mm kb. jó, esetleg 140-135 mm-t tudnék még elképzelni, a 133mm-es syntace-t picit sekélynek érzem, a 125mm-esek meg szóba nem jöhetnek. A biomax hajlítás ugyan kényelmes, de elérhetetlen távolságba teszi a fékkart, ami iszonyatosan "biztonságos", nem árt résen lenni!.

 

A korábban "kinézett" Deda Piega kormányt minap láttam első generációs ergopowerrel, pontosan így néz ki: 

Battaglin1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Ez 130mm mély, 80mm hosszú. Ellenben a Deda "shallow drop" hajlítás egy klasszikus kerek forma, 135mm mélységgel és 85mm előrenyúlással. Talán "sweet-spot" lehet? Lentebb kerülhetne a fékváltókar-fogás kb. 1cm-rel, az alsó fogás maradhatna ugyanott, s nem változna a hossz sem.

 

konkrétan ez a termék-hajlítás:

391538184_o.jpg

 

Amúgy ez már OCD.. akárhányszor kézbe veszem a Ritcheyt, mindig odáig vagyok a kényelemért, kézbe illő kialakításáért, és mégis minden nap felteszem a kérdést: nem lenne-e jobb az RHM vagy Shallow hajlítás.. :)

 

Más: a bohócgumik tök jól bírják. 3400-3500 km körül van bennük, és semmi defekt, bár, tele vannak vágásokkal&a hátsó kezd kissé laposodni. Szerintem hátul kb. 5500-6000 km után lesz cserés, szerencsére van itthon egy régebbi Conti Grand Prix Black Chilli, amit elöl használtam. :) Az pont jó lesz oda!

 

Kormányt meg muszáj leszek kipróbálni, addig úgy sem tudhatom, hogy jó-e nekem, vagy sem, amíg nincs a kezemben :)


Vejne módosította - 2015. június 29. - 20:36

  • ncc1701 kedveli ezt

#5212
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

biztos vmi pimpfség lesz: pl a szelepcsavar lötyög


  • donciccio kedveli ezt

#5213
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://road.cc/conte...road-bike-video

 

25.4-es nyeregcsőátmérő :) 31.6-->27.2-->25.4

 

Már várom a 24-25mm-es darabokat. :) 28mm-es guminak férőhely, bár sokan még a 30mm-es szingókat is "begyűrik". Ceruzavékony támvillák.. 

 

Még pár ilyen "húzás" és újra 26mm-es kormányokkal fogják kínálni a bringákat


  • donciccio kedveli ezt

#5214
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

 

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png


  • GT_Atee kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5215
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.bikeradar...corsa-15-49530/

 

Nicsaknocsak. 1.9 kilós vázra is lehet ám 7.5 kilós bringát varázsolni grammhuszár alkatrészek (kivéve: villa) nélkül.. 

 

hajtókarból le lehet kapni cca. 90 grammot (SR) a fékekből 100-at (butikfékek) a nyeregből szintén 100-at, nyeregcsőből kb. 50-et, etcetcetc.. A kerékszett sem alacsony profilú szingós, hanem magasabb peremes..

 

És tetszik, szép. :) 

 

http://weightweenies...8627&start=1440

 

szépek ezek mind. ami különlegessé tesz néhányat, az a kúpos fejcső-villa külső csészés fejcsapággyal. Szokatlan-meghökkentő elsőre, de második blinkre már kifejezetten jó hatást kelt. Jobban harmonizál a modern szettekkel-kormányokkal, mint a filigrán colnyolcados fejcső... (IMHO



#5216
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Jot benaztam szombaton, gondoltam megosztom, mert tanulsagos a vegallas csavarok fontossagarol...

 

A lánc leugrott a 12-es lánckerék és a váz közé, egyből megállt a hajtás, miközben én azért elég keményen toltam 50 felett, 100-as fordulat mellett. Persze az én hibám. A kölcsön Powertap kerék 10-es, de nekem is 11-es sor kell, így tettem rá egy 12-25-ös sort a 14-es nélkül. Úgy álltítottam be, hogy a küllők felé ne tudjak túlváltani, gondoltam lefele nem fogjuk úgysem a 13, 12-t használni, így nem is foglalkoztam az alsó végállás állítócsavarral. Az eredmény az lett, hogy már a 12-n voltam, amikor még egyet váltottam, amire egy picit mozdult a váltó, de a lánc maradt még a helyén, egy ideig. De nem sokáig...



#5217
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

  • GT_Atee kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5218
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas. 

....azért ha belekezdtél, valami infót megoszthatnál! ;)


Ridley Noah Fast 


#5219
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Kinek mi a celja ezekkel a sik bajnoksagokkal?

Amikor Zolderben csinaltak VB-t, tudni lehetett, hogy Cipo vilagbajnok lehet, lett is.   Vagy Daniaban Cavendish.

De ez tegnap tuti nem papirforma volt.

En persze nem vagyok kerekparversenyzo, mert bennem fel nem merul, hogy igy nyerjek, ahogy az uj magyar bajnok.    Forditva mar felmerult, hogy nem is fogok kuzdeni a vegen, mert nem erdemelnem meg.  De azert ennyire hulye nem vagyok am, csak atfutott az agyamon.



#5220
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

a 90-es években,amikor ilyen rövid volt a verseny,akkor Visegrádon rendezték. minden körben a várhoz föl kellett menni,és még az is 160-170 km volt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A