Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#5201
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

Don,nekem volt olyan Mavic Open Pro felninél,hogy ahol össze van illesztve/hegesztve,ott van benn egy alu ellensúly(szelep ellen),az kezedett el mocorogni és adni kis rezgő hangot,ha megütögettem ott oldalról a kereket,szépen lehetett hallani,hogy rezeg/zörög.Úgy oldottam meg,hogy ahol van ez a ellensúly ott belülről megfurtam a felnit egy 2mm-es fúróval,a súly minkét véginél(duplánszegecselés miatt máshogy nem hozzáférhető) és pillanatragasztót nyomtam bele,azóta kussban van.


  • donciccio kedveli ezt
GT-Atee

#5202
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
A kormanyt en lejjebb csavarnam
  • Vejne kedveli ezt

#5203
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Figyelem, aki nem szereti az unalmas hosszú frusztrálóan semmitmondó kommenteket, az most továbblép. Dontsayididntwarnya

 

Anorché, legyünk unalmasak című rovat következő felvonása: Kancsó után Korálos "bikefit".

 

Nos, a fékváltókar "bumpszli" és nyeregorr távolsága 77 cm, a stucnihossz 120mm, a felsőcsőhossz 580mm CC, nyeregvázcső 580mm CC, (BB shellbe stampelt "58" meg kifejezetten beszédes)

 

A kormány előrenyúlása 84mm, esése 144 mm, a fékváltókar-pozíció "tankönyvből másolt": fékkar alja egy vonalban a kormány alsó részének vonalával, a kormány felső része pedig a stucni vonalának meghosszabbításába esik. A kormány hajlítása "kurvarondabazdmeghányinger" (By StZs) "Ritchey Biomax". 

 

ha alsó fogásban a hajlathoz közel fogsz, kényelmes, mert a kis "hátrahajló rész" szépen kitölti a tenyered, a hagyományos ergo-anatomikus kormányhoz képest érezhetően jobb és komfortosabb fogást ad, természetesebbnek érződik.

 

a fékkar-fogás egy kényelmes támaszték, szinte trekkinges-krúzeres, azonban a kormány széles kivitelének hála nagyon stabil és jól irányítható-biztonságos érzetű.

 

Az első generációs ergopower csúcsos kialakításának hála jól tudsz támaszkodni tenyér élével, vagy pár ujjal, csúszásveszély nélkül, így rázós úton sem kell lemondanod a biztos fogásról.

 

Alsó fogásban pedig NEM vágja-nyomja a kormány az alkarod, ha jól be van állítva. A nyeregcső hátranyúlása 25mm, a nyerget igyekszem annyira hátratolni, hogy még teli seggel tudjak ülni rajta (150mm széles nyereg, nekem meg kell két hely egy átlagos buszon.. :P )

 

NB: a pici fényvisszaverős szalagot használom ált. a megfelelő stucnimagasság beállítására. Előzőleg a szalag "szorult" a fejcsapágycsésze és stucniszár közt, de abban a magasságban az alsó fogás már picit mély volt. Így pont jó, kényelmes.

 

Egyébként rájöttem, nem az én testalkatomhoz való a sekély kormány. Ez a 144 mm kb. jó, esetleg 140-135 mm-t tudnék még elképzelni, a 133mm-es syntace-t picit sekélynek érzem, a 125mm-esek meg szóba nem jöhetnek. A biomax hajlítás ugyan kényelmes, de elérhetetlen távolságba teszi a fékkart, ami iszonyatosan "biztonságos", nem árt résen lenni!.

 

A korábban "kinézett" Deda Piega kormányt minap láttam első generációs ergopowerrel, pontosan így néz ki: 

Battaglin1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Ez 130mm mély, 80mm hosszú. Ellenben a Deda "shallow drop" hajlítás egy klasszikus kerek forma, 135mm mélységgel és 85mm előrenyúlással. Talán "sweet-spot" lehet? Lentebb kerülhetne a fékváltókar-fogás kb. 1cm-rel, az alsó fogás maradhatna ugyanott, s nem változna a hossz sem.

 

konkrétan ez a termék-hajlítás:

391538184_o.jpg

 

Amúgy ez már OCD.. akárhányszor kézbe veszem a Ritcheyt, mindig odáig vagyok a kényelemért, kézbe illő kialakításáért, és mégis minden nap felteszem a kérdést: nem lenne-e jobb az RHM vagy Shallow hajlítás.. :)

 

Más: a bohócgumik tök jól bírják. 3400-3500 km körül van bennük, és semmi defekt, bár, tele vannak vágásokkal&a hátsó kezd kissé laposodni. Szerintem hátul kb. 5500-6000 km után lesz cserés, szerencsére van itthon egy régebbi Conti Grand Prix Black Chilli, amit elöl használtam. :) Az pont jó lesz oda!

 

Kormányt meg muszáj leszek kipróbálni, addig úgy sem tudhatom, hogy jó-e nekem, vagy sem, amíg nincs a kezemben :)


Vejne módosította - 2015. június 29. - 20:36

  • ncc1701 kedveli ezt

#5204
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

biztos vmi pimpfség lesz: pl a szelepcsavar lötyög


  • donciccio kedveli ezt

#5205
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://road.cc/conte...road-bike-video

 

25.4-es nyeregcsőátmérő :) 31.6-->27.2-->25.4

 

Már várom a 24-25mm-es darabokat. :) 28mm-es guminak férőhely, bár sokan még a 30mm-es szingókat is "begyűrik". Ceruzavékony támvillák.. 

 

Még pár ilyen "húzás" és újra 26mm-es kormányokkal fogják kínálni a bringákat


  • donciccio kedveli ezt

#5206
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

 

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png


  • GT_Atee kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5207
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.bikeradar...corsa-15-49530/

 

Nicsaknocsak. 1.9 kilós vázra is lehet ám 7.5 kilós bringát varázsolni grammhuszár alkatrészek (kivéve: villa) nélkül.. 

 

hajtókarból le lehet kapni cca. 90 grammot (SR) a fékekből 100-at (butikfékek) a nyeregből szintén 100-at, nyeregcsőből kb. 50-et, etcetcetc.. A kerékszett sem alacsony profilú szingós, hanem magasabb peremes..

 

És tetszik, szép. :) 

 

http://weightweenies...8627&start=1440

 

szépek ezek mind. ami különlegessé tesz néhányat, az a kúpos fejcső-villa külső csészés fejcsapággyal. Szokatlan-meghökkentő elsőre, de második blinkre már kifejezetten jó hatást kelt. Jobban harmonizál a modern szettekkel-kormányokkal, mint a filigrán colnyolcados fejcső... (IMHO



#5208
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Jot benaztam szombaton, gondoltam megosztom, mert tanulsagos a vegallas csavarok fontossagarol...

 

A lánc leugrott a 12-es lánckerék és a váz közé, egyből megállt a hajtás, miközben én azért elég keményen toltam 50 felett, 100-as fordulat mellett. Persze az én hibám. A kölcsön Powertap kerék 10-es, de nekem is 11-es sor kell, így tettem rá egy 12-25-ös sort a 14-es nélkül. Úgy álltítottam be, hogy a küllők felé ne tudjak túlváltani, gondoltam lefele nem fogjuk úgysem a 13, 12-t használni, így nem is foglalkoztam az alsó végállás állítócsavarral. Az eredmény az lett, hogy már a 12-n voltam, amikor még egyet váltottam, amire egy picit mozdult a váltó, de a lánc maradt még a helyén, egy ideig. De nem sokáig...



#5209
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

  • GT_Atee kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5210
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas. 

....azért ha belekezdtél, valami infót megoszthatnál! ;)


Ridley Noah Fast 


#5211
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Kinek mi a celja ezekkel a sik bajnoksagokkal?

Amikor Zolderben csinaltak VB-t, tudni lehetett, hogy Cipo vilagbajnok lehet, lett is.   Vagy Daniaban Cavendish.

De ez tegnap tuti nem papirforma volt.

En persze nem vagyok kerekparversenyzo, mert bennem fel nem merul, hogy igy nyerjek, ahogy az uj magyar bajnok.    Forditva mar felmerult, hogy nem is fogok kuzdeni a vegen, mert nem erdemelnem meg.  De azert ennyire hulye nem vagyok am, csak atfutott az agyamon.



#5212
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

a 90-es években,amikor ilyen rövid volt a verseny,akkor Visegrádon rendezték. minden körben a várhoz föl kellett menni,és még az is 160-170 km volt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5213
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

270m szint volt a pályában, a tavalyihoz és a tavalyelőttihez képest ez már hegyi verseny volt :) , de remélem, hogy a következő 10 évben nem lesz az Alföldön több OB. Rekordszámú részvevő és befejező volt ezen az OB-n. Az amatőr mezőny fele is simán végigjött volna velünk, 63 éves csapattársam is megjött a mezőnnyel.

A bikemagos cikkel meg nem kell foglalkozni, mert az egy szarkeverő bulvár cikk, szánalmas, hogy a szövetség hivatalos honlapján is ez van kint.



A sebesség mindent megold.

 


#5214
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

:D haggyadmá' két csatornát átívelő híd is volt a pályán&egy "meredek mászás" a horgásztó környékén :D ez errefelé HEGYNEK számít.

 

Az intelligenciáról, gerincességről és impulzusviselkedésről meg nem célom értekezni. :)



#5215
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5216
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

https://caferoubaix....df-roadbook.pdf 2015 tdf roadbook


  • GT_Atee kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5217
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Egyébként én meghalnék, ha nem tudnék húzni.

 

Nem is kel feltétlen abbahagyni, a hozzászólásokban elég meggyőző módon szétszedik a "mitoszrombolót". Szvsz sokan összetévesztik a "húzást" a "nem taposni ellenkező irányba"-val, ami nyilvánvalóan sok energiába kerül. Vagyis a hatékony, "szép" tekerést (amit megint sokszor nem teljesen helyesen körkörösnek hívnak) a spéci mászásokkal/sprinttel.



#5218
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Az 54-est nem igen tudtad volna megülni, mert az ehhez a magassághoz nagyon kicsi. Nekem egy régi L-es Meridám van, ez 57,5-ös méret kb. szóval nem feltétlenül rossz az az 57, mondjuk egy 120-as stucnival és jó beállítással.

 

Méricskélj egy kicsit és állítgass. http://www.argonautc...session-timeout

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

 

Este mértem magam, reggel valamivel magasabb lehetek.

A competitivecyclist 53.3-53,7 -es felsőcsövet ír, 9,6-10,2 -es stucnival. 



#5219
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Ha már szóbajött a patentpedál-téma, talán nem gáz ha közzéteszem itt, mert szerintem elég vicces. Van egy montis srác, idén kezdett bringázni/versenyezni, a Kishegy Kupán találkoztunk tavasszal, az volt élete első versenye, azóta is kb. minden versenyen amire elment idén dobogón állt, ma tette közzé facebookon, hogy Zalakaroson a középtávon csak úgy spontán elindult, mert ott volt (első országúti versenye), egy tesztbringával, kölcsön bringás ruhában, a saját futócipőjével, klipszes taposó pedállal, :D így 6. lett pár másodperccel lemaradva a dobogóról. :D 



#5220
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

11055342_1025412297471337_77518960664592


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A