tolómérő....
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4941
Írta 2015. augusztus 07. - 15:12

#4942
Írta 2015. augusztus 07. - 12:28

Sziasztok!
Lehet egy kicsit off: de merida speeder-re szerintetek felfér egy 38-as gumi?
#4943
Írta 2015. augusztus 06. - 13:29

Jé, megint lázas-torokfájós vagyok, szóval jöhet a "kompulzív semmittevés", >pedig a klímát kerülöm, az amúgy se jó semmire<
Na, de méricskélés után kiderült: elfér a 25mm-es külső is szépen a Coralon elöl, tkp. a 23mm-esnek írt Rubino Pro digitális tolómérővel 24.94 körül van a legszélesebb pontján. Mivel a hátsó gumit csak 22.9-re mértem (elvileg 22) így felvetődik, hogy cseréljem-e meg a két külsőt, vagy, maradjon elöl a szélesebb, s hátra tegyek még szélesebbet?
A latex belsők említésével is új ötletet adtatok, bár, még sosem volt, de akár ki is próbálhatnám. A mostani ezer helyen foltozott lomizott belsőimtől mindenképp jobb bármi, ami új (kivéve a noname jóságokat, planet-x, dicsaklon, kenda és társai. PX-em volt, konkrétan 8 barig jó, 8.5-nél már robban. Ráadásul volt belőle álló helyzetben felrobbanó is, szépen szétnyílt pár cm hosszan.)
Tavaly volt kb. 3 alkalom, hogy új belsőt kellett vásárolnom, s rájöttem, az olcsó ebből drága. Hiába 7-8száz ft a semmilyen, ha csak a gond van vele (szelep, nem bírja a nyomást, már tapintatra is olyan, mint egy napon szárított kerti gumikesztyű, etc.. )
A műanyag kupakos megoldást jövő héten valószínűleg lecserélem (addig nem vagyok "coralközelben") profin gányolt befőttesüvegfedő vagy egyéb bilibádogból kivágott ívvel.
A kormány pozíciója véglegesnek tűnik, bár, még lehet nyújtani kicsit a tésztán. Picit hajlik amúgy, főleg fékváltókar-fogásban érezhető, hogy "konyul", de nem olyan nagy probléma az, főleg, hogy nem laborban-biliárdasztalon-tükörfelületen teker az ember jórészt.
#4944
Írta 2015. augusztus 06. - 11:57

#4945
Írta 2015. augusztus 06. - 11:50

Vajon én hogy csináltam a fekete nyeregcsövemből tükörpolírt tavaly?
Csak a hidegzsíroldók árait elnézve (900-tól fölfelé) elmegy az ember kedve a anodizált-színes alkatrészek ezüstté-polírrá alakításától..
Pedig csodálatosak ezek a lúgok
Offtopic:
Milyen a felület fél-egy évvel a polír után? Nem mattult be?
#4946
Írta 2015. augusztus 06. - 10:04

Hmm, Ultegra pedál Veloce UT Infinite hajtásban? Szép. BTW, utóbbi az EGYETLEN zongorafekete UT hajtókar, az összes többi mattfekete-porfekete.
Szép, szép, de sajnos érzékenyebb a felülete, mint a poros feketének. Igaz, a Mr. Muscle sütőtisztító elbánik minden alu felületi kezeléssel..
http://www.retrobike...art=10#p2430745
Vajon én hogy csináltam a fekete nyeregcsövemből tükörpolírt tavaly? Csak a hidegzsíroldók árait elnézve (900-tól fölfelé) elmegy az ember kedve a anodizált-színes alkatrészek ezüstté-polírrá alakításától..
Pedig csodálatosak ezek a lúgok
#4947
Írta 2015. augusztus 06. - 06:05

https://www.dropbox....DKV477.wmv?dl=0
egy külföldi (ausztrál) facebook-os csoportban találtam a képet,és a videót. szépen összecsukták a kereket.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4948
Írta 2015. augusztus 05. - 12:48

thx... asszem nem kellene ilyeneket nezegetnem meg az a baj ezekkel az acel paripakkal igenyesebb alkatreszekkel, utana alig lehetne eladni - epitve szinte kapnek egy karbon xc bringat.
http://www.mountainb...p?f=14&t=102746
arn módosította - 2015. augusztus 05. - 12:50
#4949
Írta 2015. augusztus 05. - 12:43

eredetileg gondolkodtam ss cx bringan is, mert a varosin nagyon bejon. igy utolag jol beszivtam volna
se terepen, se orszaguton nem lenne az igazi, legalabbis nekem mar meg nem fordulna a fejemben. a varosinal is addig volt jo, amig lenduletbol lehet abszolvalni az emelkedoket, de a tobb kilometeres 5-10%os emelkedokon elverzek a 2.7es attetelen - sikon jo suhanni vele 30 korul.
nem mondtam, hogy ss-t mindenhová
rohogni fogsz, de nekem epp egy ilyesmi kellene az outi melle: nem kell telo, es a gyereket jo lenne bevonni a bringazasokba (gyerekules, utanfuto, mittomen)
igazabol egy karbon merev monti lenne a legtokeletesebb, de baromi ritkak (vagy dragak - olcsobb ha vmi jo teloval veszem).
***
vagy... van olyan acelmonti vaz + villa kombo, amihez vannak csomagtartoszemek? bar ez mar nem ennek a topiknak a temaja
http://www.genesisbi...gitude-frameset
http://www.konaworld...big_rove_st.cfm
http://surlybikes.co...s/world_troller
...és persze:
http://www.on-one.co...ertical-dropout
utóbbihoz a jól bevált salsa cromoto
Kisherceg módosította - 2015. augusztus 05. - 12:44
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4950
Írta 2015. augusztus 05. - 12:15

http://www.bikerumor...s-of-adventure/
Ebben az a vicc, hogy mindenesnek lenne szánva, hogy egyetlen bringával több felhasználási területet lefedhess, hogy, egy igazi verzatilis öszvér legyen, s mégis az lesz a vége a történetnek, hogy +1 bringát vásárolsz
![]()
rohogni fogsz, de nekem epp egy ilyesmi kellene az outi melle: nem kell telo, es a gyereket jo lenne bevonni a bringazasokba (gyerekules, utanfuto, mittomen)
igazabol egy karbon merev monti lenne a legtokeletesebb, de baromi ritkak (vagy dragak - olcsobb ha vmi jo teloval veszem).
***
vagy... van olyan acelmonti vaz + villa kombo, amihez vannak csomagtartoszemek? bar ez mar nem ennek a topiknak a temaja
arn módosította - 2015. augusztus 05. - 12:21
- Vejne kedveli ezt
#4951
Írta 2015. augusztus 05. - 12:02

http://www.bikerumor...s-of-adventure/
Ebben az a vicc, hogy mindenesnek lenne szánva, hogy egyetlen bringával több felhasználási területet lefedhess, hogy, egy igazi verzatilis öszvér legyen, s mégis az lesz a vége a történetnek, hogy +1 bringát vásárolsz
#4952
Írta 2015. augusztus 05. - 11:30

a kormányos tapasztalatokért megint jár a köszönet.
a váltásról meg annyit, hogy úgy tapasztalom, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak neki.
eredetileg gondolkodtam ss cx bringan is, mert a varosin nagyon bejon. igy utolag jol beszivtam volna se terepen, se orszaguton nem lenne az igazi, legalabbis nekem mar meg nem fordulna a fejemben. a varosinal is addig volt jo, amig lenduletbol lehet abszolvalni az emelkedoket, de a tobb kilometeres 5-10%os emelkedokon elverzek a 2.7es attetelen - sikon jo suhanni vele 30 korul.
#4953
Írta 2015. augusztus 04. - 22:17

hat terepen nem lenne tul praktikus
jo ha egy helyen van a "vezerles".
a koskormany miatt nekem eloszor eleve fura volt, hogy pl felso fogasban vagy fekezel, vagy rendesen kapaszkodsz... mivel nincs telo, en probalok olyan lazan allni rajta lefele, amennyire csak lehet (a csillapitas miatt). normal helyzetben mar tudom mire szamithatok, de pl a multkor, amikor veszfekezni (kellett volna), mert 35-40el repultem le az saras utrol (elindult a hatulja), hat ott hirtelen lejatszodott eltottem az eletem, hogy mi lesz az ut mellett. probaltam kapaszkodni es fekezni parhuzamosan - meglepo modon ugy alltam meg a nyakig ero gazban, hogy el sem estem. fogalmam nem volt, hogy mi van a kerekek alatt.
baromi jo, hogy tobb helyen lehet fogni a kormanyt, de latszik, hogy nem terepre talaltak ki - ha nagyon bizonytalannak erzem, vagy jo, ha alacsonyan van a sulypont, esetleg erosebben kell huzni, inkabb alul fogom. szerintem nem jo otlet ha mashol is kell gepeszkedni kozben, eltereli a figyelmet.
a kormányos tapasztalatokért megint jár a köszönet. a váltásról meg annyit, hogy úgy tapasztalom, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak neki.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4954
Írta 2015. augusztus 04. - 20:52

Én a zöld michelinben hiszek.
(A geaxot kerülöm.)
Hasznalni en is nagyon szerettem, de egyszer felrobbant es csetszeszte az alig hasznalt bringa felnijet

#4955
Írta 2015. augusztus 04. - 17:10

beszahú
http://apro.bikemag....e-l302081.html#
monti campag hajtás (centaur?)
105 8-as váltókar, ami nem kompatibilis a 74.. sorozatszámú hátsó váltóval
balos kar meg alsócsöves, Lance approved weightweenie megoldás
Defektes? szingó gyépénégyen? Nyereg alá gyűrt szingó tartalékba.
Donciccio imádná, hiába alu..
Amúgy gyönyörű a váz
- donciccio kedveli ezt
#4956
Írta 2015. augusztus 04. - 16:45

outiknal meg mindig nepszeruek a latexek, vagy lecsengett a dolog?
vagy milyen belsot erdemes? sima normal vastagsagut (~100g), vagy jok a light verziok is (~70g)?
Én a zöld michelinben hiszek.
(A geaxot kerülöm.)
#4957
Írta 2015. augusztus 04. - 16:19

outiknal meg mindig nepszeruek a latexek, vagy lecsengett a dolog?
vagy milyen belsot erdemes? sima normal vastagsagut (~100g), vagy jok a light verziok is (~70g)?
- Vejne kedveli ezt
#4958
Írta 2015. augusztus 04. - 12:18

Tudom hogy nem itt a helye - bocsánat - de hátha érdekel valakit.
Van egy SLR Gel Flow-m eladó. Kifogástalan. 12.
Binglof módosította - 2015. augusztus 04. - 12:23
Soha ne hagyd abba a csüggedést!
#4959
Írta 2015. augusztus 04. - 11:38

http://apro.bikemag....31-l299092.html
Ennek a tömege gyanús, hogy nem annyi. NB: egy Olmo columbus Cromor csöves váz ekkora méretben cc. 2222 gramm. Ez meg túracsőszett..
Mondjuk nem valami jövőbiztos váz, inkább retró, ha magamnak kéne CX-túravázat vadászni, gondolnék a tárcsafékre, 135-ös hátsó papucstávra, átütőtengelyes kerékszett fogadására, a flat mountos shimano országúti specifikus tárcsafékszettekre, Di2 váltórendszerre...
Szóval, egy ilyenre max. retróprojekt, vagy örömbringa építhető, nem egy modern vas.
#4960
Írta 2015. augusztus 04. - 10:13

Szvsz aki ment már 8-as Mirage-zsal, az hamar meg tudná szokni
Arn: érdemes lehet olyan kormányban gondolkozni, ami "CX-specifikus", ie.: az alsó fogása kifelé ívelt, sekély esésű, csekély előrenyúlású, és talán még hátrafelé nyilazott a felső fogás, pl. 3t ergoterra
szvsz eleg hasonlo a mostani profilja
- Vejne kedveli ezt