https://bikerumor.co...nce-handlebars/ éééééés újra feltalálták a cinelli spinaci-t.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#421
Írta 2023. január 05. - 13:40

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#422
Írta 2022. december 27. - 09:41

itt már jobban látszik a 2-es furat. nagyon pontosnak kell lenni a készítésénél. sok mérés, és egy pontos fúrás kell hozzá. jó lett volna egy állványos fúróval csinálni, de az nem állt rendelkezésemre, így csak egy kis aksis kézi fúróval oldottam meg. hát így ennyi. apró, de fontos trükk ez.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#423
Írta 2022. december 27. - 09:37

abba a nútba való a gyűrű. mögötte van az egyik csapágy. látszik a zsírzó furat is, ami részben megoldja a kenést, de jobban jár az ember, ha kicseréli a csapágyat. ha kinagyítjátok a képet, akkor látszik az utólag fúrt kicsi lyuk is.
donciccio módosította - 2022. december 27. - 09:38
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#424
Írta 2022. december 27. - 09:34

egy kis campa rotor belsőség következik.
rotor test, 2 csapágy, 1 távtartó, meg egy gyűrű, amit nehéz eltávolítani. ez utóbbihoz kell egy kicsike 2-es furat a paláston, h azon keresztül ki lehessen nyomni egy kis órás csavarhúzóval, egy másikkal meg utána már ki lehet piszkálni. nem volt ez ennyire egyértelmű a számomra, de egy hazai campa guru mondta nekem, h ez a megoldás. nyilakkal jelöltem meg az érdekesebb részeket. ezen a képen azt a bizonyos gyűrűt jelöltem meg. majd fogok venni hozzá ilyen csapágyakat, mert ezek se újak, csak újra kentem őket. egyébként pontosan ugyanilyen csapágyak vannak a rövid tengelyes record, chorus monoblokkokban. ezért volt itthon belőle.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#425
Írta 2022. december 18. - 12:08

Jaja, 5mm abszolút nem gáz. Viszont én gátlástalan vagyok, van olyan villám, amin 3cm hézagoló van. Pont nem zavar (most már), valójában a stucni felett 0mm szerintem bután néz ki. ¯\_(ツ)_/¯
Mindenesetre a lényeg, hogy ez a Morati nagyon klassz. A Basso is zsír, persze, azon csak felsőcsőben vezetett fékbovden gáz kicsit.
ja. az a felső csőben vezetett bovden engem is meglepett.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#426
Írta 2022. december 17. - 20:39

Jaja, 5mm abszolút nem gáz. Viszont én gátlástalan vagyok, van olyan villám, amin 3cm hézagoló van. 😎 Pont nem zavar (most már), valójában a stucni felett 0mm szerintem bután néz ki. ¯\_(ツ)_/¯5 mm a stucni fölött még nem gáz, tehát max egy hézagoló. viszont amiket látok néha, h több cm van az már balesetveszélyes. mindezt azért, h később könnyebb legyen eladni a bringát.
Mindenesetre a lényeg, hogy ez a Morati nagyon klassz. A Basso is zsír, persze, azon csak felsőcsőben vezetett fékbovden gáz kicsit.
Kisherceg módosította - 2022. december 17. - 20:43
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#427
Írta 2022. december 17. - 13:59

Köszi! Ez tetszik, klassz(ik) bicaj. A karton villával még jobb is lett.
Egyedül azt nem értem, minek vágott a villanyakból pár mm-t, ha utána úgyis maxra teszi a stucnit? Engem sose zavar ha a stucni felett is van hézagoló.
5 mm a stucni fölött még nem gáz, tehát max egy hézagoló. viszont amiket látok néha, h több cm van az már balesetveszélyes. mindezt azért, h később könnyebb legyen eladni a bringát.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#428
Írta 2022. december 17. - 11:09

erre gondolsz?
eredetileg egy cinelli grammo titán stucni volt benne.
Köszi! Ez tetszik, klassz(ik) bicaj. A karton villával még jobb is lett.
Egyedül azt nem értem, minek vágott a villanyakból pár mm-t, ha utána úgyis maxra teszi a stucnit? 🤔 Engem sose zavar ha a stucni felett is van hézagoló.
- donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#429
Írta 2022. december 17. - 07:41

rendeltem rugókat, és kalapácsokat a kerekeimhez. tegnap kicseréltem őket.... hááát, azért van egy diszkrét bája, h a 20 éves kerekekbe visszatér a racsninak a hangja. a shamal keréken nagyon sokat dobott. ebben az évben megoldottam a rotorokban a csapágyak cseréjét. ez a record, és a shamal agyaknál nem olyan 1xű. kellett fúrni a rotor palástját, mert van benne egy gyűrű, amit másképen nem lehet kiszedni. ezt is Imre Zsolti javasolta nekem. majd csinálok róla fotót. 1-1 ilyen készletet szereltem a kerekekbe: https://www.bike-com...-Spring-p76369/
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#430
Írta 2022. december 17. - 05:54

Az egy dolog, hogy tényleg frankó lett, de láttátok 14:55-nél a görgőbe fogott Moratit?
https://www.youtube....h?v=koHHot96RGc erre gondolsz? eredetileg egy cinelli grammo titán stucni volt benne.
donciccio módosította - 2022. december 17. - 05:56
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#431
Írta 2022. december 16. - 23:52

cseh barátunk ismét össze dobott egy frankó gépet.megtaláltam a boltja weboldalát is: https://www.onroad.cz/
Az egy dolog, hogy tényleg frankó lett, de láttátok 14:55-nél a görgőbe fogott Moratit? 😲😲😲
- Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#432
Írta 2022. december 16. - 20:28

https://www.youtube....h?v=nBjJyKUfzJA
cseh barátunk ismét össze dobott egy frankó gépet. megtaláltam a boltja weboldalát is: https://www.onroad.cz/
donciccio módosította - 2022. december 16. - 20:29
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#433
Írta 2022. december 15. - 10:18

itt egy rövid kis videó arról, h hogyan lehet átalakítani a 9-es ergókat 10-re. én is ezt csináltam a veloce-mel. https://www.youtube....h?v=PJ5nK_VswEI
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#434
Írta 2022. december 14. - 19:27

https://bikemag.hu/t...orutol-1945-ig/ Újpesten már volt egy fapálya. ezért írtam, h ismét van egy idehaza.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#435
Írta 2022. december 14. - 19:11

https://www.velo.hu/...ringarenat.html
egyik szemem sír, a másik nevet. végre van fapálya ismét idehaza ..... de ez csak egy félkész vlmi.
Eisi kapott, hideget, meleget a fb-on. próbál(t) védekezni, de vlhol megértem a kritizálókat is. fűtés nincs a sátor alatt. a nézőtér meg extra kicsi. mondjuk úgy tudom, h elég minimális támogatást kapott a kormánytól ez a pálya. sajnálom, mert nagyon nagy szükség lenne rá. a további fejlesztésekre még keresik a rávalót.
egy kicsit a giro-ra is visszatérnék. természetesen én is kint voltam, és megnéztem, amit tudtam. úgy éreztem, h ilyen lehetőségem max 3x lesz ebben az életben: előszőr, utoljára, és soha többet. viszont volt bennem vlmi rossz érzés, h ez nem az ami igazán jó lenne a kerékpársportnak. aztán nem olyan régen hallottam egy Filu interjú részletet. abban az hangzott el, h ez nem tett hozzá a kerékpársporthoz. ez a turisztikának használt inkább. az tett volna jót, ha inkább az utánpótlásra fordították volna azt a pénzt, amit a giro-ra költött a kúrmány. ezzel viszont teljesen egyet tudok érteni, és emiatt volt bennem vlmi rossz érzés a hazai giro szakaszokkal kapcsolatban.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#436
Írta 2022. december 11. - 14:57

https://cinelli.it/en/prodotti/xcr-en/
https://cinelli.it/e...ti/nemo-tig-en/
https://cinelli.it/e.../supercorsa-en/
ez a 3 váz jól mutatja, h mi volt régen, és most. a Supercorsa (Columbus SL) hasonló technológia, mint amivel Merckx-ék mentek. ez ugyan szép, de nagyon elmaradott. a Nemo már más tészta. az is Nivacrom, mint az én vázaim. ez egy komoly ugrás volt a 80-as években. mármint a nivacrom megjelenése. természetesen nem csak a Columbus fejlesztett. a Reynolds is megcsinálta a maga szuper acélját. természetesen a többi cső gyártó is beállt a sorba. azért itt már az ötvözetekbe is belenyúltak elég rendesen. ez tette lehetővé, h lehessen hegeszteni a vázakat. aztán ott van az Xcr. rozsdamentes. megnövelt csőátmérők mellett tudja hozni az 1600 gramm körüli tömeget. az én Genius csöves vázam is 1660 gramm. amikor átültem a Reynolds 531-es csövekből épített vázamról arra, hát.... ég, és föld. a Reynolds 1800 gramm volt, és úgy hajlott, mint a kifli, a Genus-hoz képest. kisebb tömeg, nagyobb csőátmérők, mégis merevebb a másiknál. jobb irányítás, jobb erőátvitel. jelenleg bő 50 ezer kili van benne, és tök rendben van. a Max csöves váznak nagyobb a tömege. az 1900 gramm. cserébe merevebb az egész, a Genius-hoz képest. meg azért azt is érdemes megnézni, h a 2 modern vázon milyen hátsó papucsok vannak. azok is merevebbek, mint a Supercorsa kovácsolt papucsai. nagyon fontos elem az erő leadásával kapcsolatban. az acél is elég exkluzív lett, mint a titán. más a vevőkör is. nem fogja felvenni a versenyt az új karbon vázakkal, cserébe elég szépek, és nem olyan jellegtelenek, mint sok mai gép.
ezeket a cikket találtam a bikkmakkon a témával kapcsolatban:
https://bikemag.hu/m...olds-vazcsovek/
https://bikemag.hu/m...e-bicycle-show/
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#437
Írta 2022. december 11. - 12:23

bikefit: régen annyi volt, h néztek minket az edzők, vagy a nálunk tapasztaltabb versenyzők aztán, ha vlmi nem odaillőt láttak, akkor állítottunk valamit. volt, van néhány képlet, ami alapján ki lehet számolni a megfelelő nyereg magasságot, de nem nagyon válnak be. már próbáltam őket. mondjuk már azzal is sokat javíthatunk a testtartáson, h ha egyenesbe állítjuk a nyerget. ez hülyeségnek tűnhet, de néhány hete magamnak is be kellett állítani. van egy bikefit könyvem. pdf. elég újnak számít. na ott már más a tészta. kameráznak, és nézik a szögeket laptopon. ez már nagyon nem a jóleszazúgy kategória. sokkal pontosabban be lehet állítani a bringákat. véleményem szerint ezt a profi bikefit beállítást többször is meg lehet ejteni, akár egy éven belül is. ha jobb a forma, akkor lehet, h mélyebbre is lehet tenni a kormányt, meg ilyenek. fontos a hajlékonyság is. én sokszor csináltam azt, h télen, tavasszal emeltem egy kicsit a kormányon, h kényelmesebb legyen. aztán, ahogy megjött a forma, úgy lejjebb lehetett tenni. nem sokat, max 5 mm-t.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#439
Írta 2022. december 10. - 20:00

Csatlakozom Kisherceghez mindkét dologban!
Lehet hogy nem teljesen helytálló itt említeni de a német Bike Magazinban volt egy acél váz körkép. Mindent (súlyt, vázmerevséget középcsapinál+fejcsőnél,...) mértek, ahogy a németek szoktak. Ők is kb 2 kilónál húzták meg az acél váz határait. Szerintük az 1,7-1,8kg körüli acéloknál már fokozottabb a váz rugalmassága és az élettartam is csökken. DE! az egy mtb újság, lehet nem teljesen érvényes az országúti bringákra is.
A bike-fitről tényleg elmondhatná a véleményét valaki, aki már találkozott vele. Tényleg sokat változtatott? Csak egyszerűen nem hiszem el, hogy minden testre érvényesek az ott kitalált szabályok. Én úgy érzem, az ember ha sokat teker érzi min is kéne változtatni de lehet hogy ők ezt tudományosan jobban kitalálták.
én azt tapasznyalom így pár hónapos rálátással (meg egy két ismerős régebbi tapazstalat) hogy még a kollégáim is akik megcsináltatták - s általában nem tegnap ültek először biciglire - érzik a pozítív változásokat.
váz tömeg meg....egy nehéz biliacél váz minden lesz csak komfortos nem. a rugalmasság meg, kinek mi a szempont , aki nem full teljesítmény centrikus és nem megy heti 600-800 kilómétert, vszínű jobban fog értékelni egy "nyeklő nyakló" vázat, mint egy masszívabbat amin minden úthibát érez. nem beszélve a geóról s még kis millió egyéb paraméterről.
Bikertigger módosította - 2022. december 10. - 20:06
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#440
Írta 2022. december 10. - 18:44

Csatlakozom Kisherceghez mindkét dologban!
Lehet hogy nem teljesen helytálló itt említeni de a német Bike Magazinban volt egy acél váz körkép. Mindent (súlyt, vázmerevséget középcsapinál+fejcsőnél,...) mértek, ahogy a németek szoktak. Ők is kb 2 kilónál húzták meg az acél váz határait. Szerintük az 1,7-1,8kg körüli acéloknál már fokozottabb a váz rugalmassága és az élettartam is csökken. DE! az egy mtb újság, lehet nem teljesen érvényes az országúti bringákra is.
A bike-fitről tényleg elmondhatná a véleményét valaki, aki már találkozott vele. Tényleg sokat változtatott? Csak egyszerűen nem hiszem el, hogy minden testre érvényesek az ott kitalált szabályok. Én úgy érzem, az ember ha sokat teker érzi min is kéne változtatni de lehet hogy ők ezt tudományosan jobban kitalálták.
- Kisherceg kedveli ezt