Ja-ja SP-41.
Sokat gondolkoztam ma Don tapasztalatain, bevallom, nem sokra jutottam. Az egyetlen ötletem az volt, hogy Don elsősorban olyan régebbi acélbicajokkal foglakozott, melyeken nem a montis, mély, sliccelt bowdenakasztó van, mely teljesen passzentosan veszi körbe a tokvéget, így deformálódik és reped szét esetenként a műanyag tokvég. Az egyes hosszirányú szálak elmozdulását sem tapasztaltam, csak olyat,hogy a használt tokvégen a fémszálakról hátrébb csúszik a fekete múanyag borítás kissé.
Mindez persze simán lehet a tapasztalat hiánya, túl keveset mentem és megyek ahhoz, hogy ezek a fáradásos hibákat előidézzem. Ezt támasztja alá az is, hogy bowdenvéget sem tudtam még soha leszakítani a fékváltókarban, pedig azt én is hallottam, hogy könnyen előfordul.
dolgoztam több kerékpár szervízben is. egyébként elsősorban az alacsony kategóriás mtb-re volt jellemző, amit írtam. ott olcsó a bovdenezés is. tehát az átszúrt, deformálódott műanyag kupakok. igaz, ott a tulajok se figyelnek a legtöbbszőr a bringáikra. szóval láttam csodákat. a beszakadt bovdenek, meg egyértelműen a rejtett bovdenes sti karok jellemzője. a csúcs a Biondo volt számomra. ott csupa országúti bicaj, és nem az alsó kategória. milliós Pinarello-k.... igaz, azokkal alig kellett csinálni vlmit. már a gyárból úgy jött meg a boltba, h készre volt szerelve 99%-ban. nyereg beállítás, és első kerék a helyére, meg leszeded a csomagolást. ez volt az új bicaj. aztán szerelni azt is kellett. meg egy csomó Wilier. azt a márkát is kedvelem. a legalja a decathlon volt. hárman voltunk szerelők. tudás is lett volna, meg szerszám park is, de a vezetőség szerint jobb volt az, ha mi kint voltunk az üzlettérben, és mindenféle vackokat aggatunk a polcokra, még a pénztárban is kellett ücsörögni. igaz, akkor éppen nem volt munkám, és pont jól jött, h oda felvettek. szóval fiatal voltam, és kellett a pénz. nem vagyok rá büszke. meg még voltam máshol is, de az már mind1 is. a decában nekem jó sztori volt, h még az elején, amolyan teszt jelleggel odaadta a bringás részleg vezetője a bicaját, h van egy kis nyolcas a kerekében. csináljam meg. ott volt egy másik műhelyes srác is. ő kint volt a franciáknál a deca központjánál, ott tanulta ezeket a szerelős dolgokat. eléggé kente az mtb témát. meg még néhányan az eladók közül is, akit érdekelt a szerelés. na szóval szerelek, de közönség előtt. ilyen se volt még. kihúztam a nyolcast, aztán megnyomkodtam oldalirányból a kereket, h tehermentesítsem a küllőket, és beálljanak a helyükre. közben meg mondtam, h mit miért csinálok. aztán amikor ezt a lépést csináltam, a másik szerelő srác felkiáltott, h "ez az! így kell csinálni!" előszőr nem értettem a dolgot, mert nekem ez természetes lépés volt. aztán mondta, h akik ott megfordultak, azok közül sokan ezt nem csinálták meg. amúgy a műhely melóban nem az a nagy tudomány, h egy fasza bringát meg tudsz e csinálni, mert 99,9%, h igen. hanem az, h egy ócskavasból működő gép legyen. na az a tudomány.
donciccio módosította - 2022. december 03. - 11:14